Eveet herkese selam. Aracıma yaptığım/yapacağım uygulamalarla ilgili nihayet ayrık bir konu açabiliyorum. Epeydir hep bir sonraki uygulamaya erteliyordum nihayet bugün ufak bir boşlukta fotoğraf çekebilme imkânım olunca içerik oluşturayım dedim. Aslında uzunca bir süredir işlerimin yoğunluğu hasebiyle aracımla pek de ilgilenemiyorum. Zaten bu durum aracın kirli hallerinde de görülüyor. Arabayı değiştirme planım vardı ancak farklı bir yatırım sebebiyle bir süre rafa kalktı. Yani bir süre daha benimle olacak gibi o yüzden genel yıkamadan ziyade nispeten detaya girmeye çalıştım.
Kısaca kullandığım malzemelerden bahsedeyim. Ön yıkama olarak Secho içine 50 Ml. Autobrite Direct X101, 50ml. Koch Chemie Greenstar ve 30 ml. Sonax Wash and wax karışımı hazırladım. X101 epey güçlü bir ürün ancak wax uygulaması yapacağım için korumayı kaldırsa da çok umurumda olmadı. Sonax’ın şampuanını indirimdeyken almıştım ön yıkama esnasında güzel kayganlık veriyor ve su ile temas ettiğinde tekrar aktif olup yanında kullandığım diğer ön yıkama ürünlerinin yüzeyden kolayca uzaklaşmasına katkı veriyor.
Kova yıkaması için Adam’s Şampuan ve kireç lekelerini çıkarmak için bir miktar beyaz sirke kullandım. Şampuanlarımı Listerine şişelerine koyuyorum genelde. Hem şişeler sağlam hem de kapağı ölçü olunca kolaylık sağlıyor.
Bez olarak da çeşit çeşit ürün seçtim. Alttan yukarı doğru; Klin Kroea Drying Duo Large- Soft99 Kırmızı-MJJC 1200 gsm kurulama havlusu- birisi dış diğeri iç mekân için olmak üzere iki adet wax silme bezi-Cam bezi-Jant kurulama bezi-solda uzun tüylü olan kendi yaptığım washmitt-sağ altta jant ve alt kısımlarda kullandığım yıkama eldiveni (davlumbaz fırçamı bulamadığım için davlumbaza da bununla giriştim)-sağ üstte böcek kalıntısı temizleme süngeri.
Son olarak diğer detay malzemelerini paylaşayım. Bildiğiniz üzere kullandığım şişelere etiket yapıyorum genelde. Yeni etiketleri yaptım ancak yapıştırmadım henüz o sebeple içerik ve şişe örtüşmüyor. Neyse solda Iron Out şişesi içinde kaporta ve jant için Koch Chemie FB-Valet Pro Billberry şişesi içinde 1:20 Autobrite Direct Very Cherry Non Acid-ortada kil kaydırıcı olarak finale ve şampuanla su karışımı- 3D Glass Cleaner şişesi içinde Flowey S3 + bulaşık makinesi parlatıcısı karışımı - sağda köpük şişe içinde pedal temizliği için 1:20 X101-arkada kapı aralarını durulamak için su-önde jant, lastik ve logo vs. için fırçalar ve eldiven.
Şimdi evvela kirliler şu şekilde idi;
Geçen hafta Kayseri’ye gitti geldi araç. Ön taraf komple böcek kalıntısı olmuştu. Yine hafta içi hafif yağmur yağınca aracın üzeri komple çamur olmuş. Ayrıca bagaj bölgesi yine sulama suyuna maruz kalmış kireç lekesi olmuştu.
İlk iş olarak ön yıkama karışımını paneller, kapı araları, depo kapağı içi, davlumbaz kısımlarına uyguladım. Fırça yardımıyla depo kapağı içini, logoları, camların fitillerini ve kapı aralarındaki kirleri iyice yumuşattım. Yine temizlemesi eziyet olan ön plastik kısımları da fırça yardımıyla temizledim. Son olarak jantlara demirtozu temizleyici sıktım. Birkaç dakika bekledikten sonra bir tur basınçlı su geçtim. Yine kapı aralarını da basınçlı el pompasındaki temiz su ile duruladım. Ön yıkamadan önceki haliyle sonraki halini görebilmeniz için aynı noktadan fotoğraf çektim. Görüleceği üzere genel olarak kirleri temizledi ancak araç çok kirli olunca tamamını çıkarmasını beklemek mucize olurdu zaten.
Sonrasında kova yıkamasını tavan>ön kaput>C sütunu>çamurluklar>kapılar>bagaj kapağı>tamponlar şeklinde yaptım. Hatchback arabaların rüzgar akımı sebebiyle bagaj kapağı çok kirlendiği için her ne kadar üst panellerden olsa da ilk sıralarda yapmıyorum temizliğini. Daha sonra böcek kalıntısı temizleme süngeri ile ön tampondan bir kez daha geçtim hiçbir iz kalmadı. Daha sonrasında kovada kalan şampuanlı su ve çinli eldiven ile jantların üzerinden geçtim. Sonrasında AB Very Cherry ve Chemical Guys fırça ile jantın derinliklerini temizledim. En son lastik fırçası ile lastikleri temizledim. Lastik parlatıcı ürünlerin tutunumu ve görünümü için lastiklerin temizliği çok önemli.
Aracı tekrar duruladıktan sonra önce temiz bir eldiven ile bütün aracı AB Very Cherry ile olası koruma ürününden arındırdım ve tekrar duruladım. Sonrasında kil kaydırıcı ve kil eldiveni ile panellerdeki reçineleri temizledim ve son durulamasını yaptım. Buraların fotoğrafını çekmedim zaten özelliği olmayan standart bir uygulama.
Aracı yıkama alanından alıp Klin Korea ile kuruladım. Normalde qd yardımıyla kuruladığım için bu beze çok ihtiyacım olmuyor ama wax uygulayacağım için qd sıkmadım o yüzden de bunu kullandım. Yine panellerin altı kısımlarını ve marşpiyelleri Soft99 kırmızı ile kuruladım. Kurulamayı yaptıktan sonra MJJC 1200 gsm bezle bir tur daha geçtim panellerin üzerinden. Su lekesi kalma ihtimalini tamamen ortadan kaldırıyorum. Daha sonrasında aynı bezle kapı aralarını, bagaj kapağının içini vs. kuruladım. En son camları Flowey S3 ve bulaşık makinesi parlatıcısı karışımıyla temizledim. Parlatıcı kireç lekelerine karşı da etkili.
Yıkama faslı bittikten sonra kapalı alana çektim aracımı. Burada öncelikle iki tur M700 tiner ile geçerek yüzeyi uygulamaya tamamen hazır hale getirdim. Sonrasında S100 wax uyguladım. Bu ürün Alman bir üreticinin esasen motorsikletler için ürettiği bir ürün. Aynı firmanın arabalar için ürettiği seri ise meşhur P21s/R222. Ürün T1 sarı carnauba ve balmumu karışımından oluşuyor. Yağlı yapısı sayesinde uygulaması kolay bir ürün ancak fazla bekletirseniz uygulanırkenki ponçikliği çok da kalmıyor. Ben tüm araca uyguladıktan sonra ilk panelden geriye doğru siliyorum genelde ama bu sefer havaların sıcaklığı yüzünden bir tık zorladı. En son lastiklere sarp sürdüm ve dış kısmı bitirmiş oldum.
Aracın içinde gözüme ilk çarpan yer genellikle pedal kısmı oluyor. O yüzden ilk oradan başladım. Köpük şişeye 1:15 oranın X101 koydum ve fırça yardımıyla tek tek pedalları temizledim. Girintili çıkıntılı olduğu için leke kalmaması adına sprey şişeye koyduğum su ile duruladım. Sonrasında ayağın değdiği kısımları da aynı şekilde temizledim.
Daha sonra direksiyonu ve diğer deri kısımları 1:10 Koch Chemie Polstar ve mikrofiber bez ile temizledim. Fırçadan daha iyi temizliyor gibi geliyor bana. Sonrasında nemli bezle duruladım. Daha sonra konsolu ve piano kısımları Sonax Cockpitreiniger ile temizledim. Telefonumun şarjı bitti bu aşamada için son halini atamıyorum. Daha sonra eklerim.
Evet yaklaşık 6 saat süren uygulamam bu şekilde idi. Fotoğraf çekme işinde acemilikler yaşadım. Bazen eldiven kirliydi çekemedim bazen üşendim çekemedim bazen zor geldi çekemedim. Bol fotolu uygulama yapabilen arkadaşları tekrar tebrik ederim. An itibariyle ruh halim şu şekilde ;
Kısaca kullandığım malzemelerden bahsedeyim. Ön yıkama olarak Secho içine 50 Ml. Autobrite Direct X101, 50ml. Koch Chemie Greenstar ve 30 ml. Sonax Wash and wax karışımı hazırladım. X101 epey güçlü bir ürün ancak wax uygulaması yapacağım için korumayı kaldırsa da çok umurumda olmadı. Sonax’ın şampuanını indirimdeyken almıştım ön yıkama esnasında güzel kayganlık veriyor ve su ile temas ettiğinde tekrar aktif olup yanında kullandığım diğer ön yıkama ürünlerinin yüzeyden kolayca uzaklaşmasına katkı veriyor.
Kova yıkaması için Adam’s Şampuan ve kireç lekelerini çıkarmak için bir miktar beyaz sirke kullandım. Şampuanlarımı Listerine şişelerine koyuyorum genelde. Hem şişeler sağlam hem de kapağı ölçü olunca kolaylık sağlıyor.
Bez olarak da çeşit çeşit ürün seçtim. Alttan yukarı doğru; Klin Kroea Drying Duo Large- Soft99 Kırmızı-MJJC 1200 gsm kurulama havlusu- birisi dış diğeri iç mekân için olmak üzere iki adet wax silme bezi-Cam bezi-Jant kurulama bezi-solda uzun tüylü olan kendi yaptığım washmitt-sağ altta jant ve alt kısımlarda kullandığım yıkama eldiveni (davlumbaz fırçamı bulamadığım için davlumbaza da bununla giriştim)-sağ üstte böcek kalıntısı temizleme süngeri.
Son olarak diğer detay malzemelerini paylaşayım. Bildiğiniz üzere kullandığım şişelere etiket yapıyorum genelde. Yeni etiketleri yaptım ancak yapıştırmadım henüz o sebeple içerik ve şişe örtüşmüyor. Neyse solda Iron Out şişesi içinde kaporta ve jant için Koch Chemie FB-Valet Pro Billberry şişesi içinde 1:20 Autobrite Direct Very Cherry Non Acid-ortada kil kaydırıcı olarak finale ve şampuanla su karışımı- 3D Glass Cleaner şişesi içinde Flowey S3 + bulaşık makinesi parlatıcısı karışımı - sağda köpük şişe içinde pedal temizliği için 1:20 X101-arkada kapı aralarını durulamak için su-önde jant, lastik ve logo vs. için fırçalar ve eldiven.
Şimdi evvela kirliler şu şekilde idi;
Geçen hafta Kayseri’ye gitti geldi araç. Ön taraf komple böcek kalıntısı olmuştu. Yine hafta içi hafif yağmur yağınca aracın üzeri komple çamur olmuş. Ayrıca bagaj bölgesi yine sulama suyuna maruz kalmış kireç lekesi olmuştu.
İlk iş olarak ön yıkama karışımını paneller, kapı araları, depo kapağı içi, davlumbaz kısımlarına uyguladım. Fırça yardımıyla depo kapağı içini, logoları, camların fitillerini ve kapı aralarındaki kirleri iyice yumuşattım. Yine temizlemesi eziyet olan ön plastik kısımları da fırça yardımıyla temizledim. Son olarak jantlara demirtozu temizleyici sıktım. Birkaç dakika bekledikten sonra bir tur basınçlı su geçtim. Yine kapı aralarını da basınçlı el pompasındaki temiz su ile duruladım. Ön yıkamadan önceki haliyle sonraki halini görebilmeniz için aynı noktadan fotoğraf çektim. Görüleceği üzere genel olarak kirleri temizledi ancak araç çok kirli olunca tamamını çıkarmasını beklemek mucize olurdu zaten.
Sonrasında kova yıkamasını tavan>ön kaput>C sütunu>çamurluklar>kapılar>bagaj kapağı>tamponlar şeklinde yaptım. Hatchback arabaların rüzgar akımı sebebiyle bagaj kapağı çok kirlendiği için her ne kadar üst panellerden olsa da ilk sıralarda yapmıyorum temizliğini. Daha sonra böcek kalıntısı temizleme süngeri ile ön tampondan bir kez daha geçtim hiçbir iz kalmadı. Daha sonrasında kovada kalan şampuanlı su ve çinli eldiven ile jantların üzerinden geçtim. Sonrasında AB Very Cherry ve Chemical Guys fırça ile jantın derinliklerini temizledim. En son lastik fırçası ile lastikleri temizledim. Lastik parlatıcı ürünlerin tutunumu ve görünümü için lastiklerin temizliği çok önemli.
Aracı tekrar duruladıktan sonra önce temiz bir eldiven ile bütün aracı AB Very Cherry ile olası koruma ürününden arındırdım ve tekrar duruladım. Sonrasında kil kaydırıcı ve kil eldiveni ile panellerdeki reçineleri temizledim ve son durulamasını yaptım. Buraların fotoğrafını çekmedim zaten özelliği olmayan standart bir uygulama.
Aracı yıkama alanından alıp Klin Korea ile kuruladım. Normalde qd yardımıyla kuruladığım için bu beze çok ihtiyacım olmuyor ama wax uygulayacağım için qd sıkmadım o yüzden de bunu kullandım. Yine panellerin altı kısımlarını ve marşpiyelleri Soft99 kırmızı ile kuruladım. Kurulamayı yaptıktan sonra MJJC 1200 gsm bezle bir tur daha geçtim panellerin üzerinden. Su lekesi kalma ihtimalini tamamen ortadan kaldırıyorum. Daha sonrasında aynı bezle kapı aralarını, bagaj kapağının içini vs. kuruladım. En son camları Flowey S3 ve bulaşık makinesi parlatıcısı karışımıyla temizledim. Parlatıcı kireç lekelerine karşı da etkili.
Yıkama faslı bittikten sonra kapalı alana çektim aracımı. Burada öncelikle iki tur M700 tiner ile geçerek yüzeyi uygulamaya tamamen hazır hale getirdim. Sonrasında S100 wax uyguladım. Bu ürün Alman bir üreticinin esasen motorsikletler için ürettiği bir ürün. Aynı firmanın arabalar için ürettiği seri ise meşhur P21s/R222. Ürün T1 sarı carnauba ve balmumu karışımından oluşuyor. Yağlı yapısı sayesinde uygulaması kolay bir ürün ancak fazla bekletirseniz uygulanırkenki ponçikliği çok da kalmıyor. Ben tüm araca uyguladıktan sonra ilk panelden geriye doğru siliyorum genelde ama bu sefer havaların sıcaklığı yüzünden bir tık zorladı. En son lastiklere sarp sürdüm ve dış kısmı bitirmiş oldum.
Aracın içinde gözüme ilk çarpan yer genellikle pedal kısmı oluyor. O yüzden ilk oradan başladım. Köpük şişeye 1:15 oranın X101 koydum ve fırça yardımıyla tek tek pedalları temizledim. Girintili çıkıntılı olduğu için leke kalmaması adına sprey şişeye koyduğum su ile duruladım. Sonrasında ayağın değdiği kısımları da aynı şekilde temizledim.
Daha sonra direksiyonu ve diğer deri kısımları 1:10 Koch Chemie Polstar ve mikrofiber bez ile temizledim. Fırçadan daha iyi temizliyor gibi geliyor bana. Sonrasında nemli bezle duruladım. Daha sonra konsolu ve piano kısımları Sonax Cockpitreiniger ile temizledim. Telefonumun şarjı bitti bu aşamada için son halini atamıyorum. Daha sonra eklerim.
Evet yaklaşık 6 saat süren uygulamam bu şekilde idi. Fotoğraf çekme işinde acemilikler yaşadım. Bazen eldiven kirliydi çekemedim bazen üşendim çekemedim bazen zor geldi çekemedim. Bol fotolu uygulama yapabilen arkadaşları tekrar tebrik ederim. An itibariyle ruh halim şu şekilde ;
Ekli dosyalar
-
2.2 MB Görüntüleme: 20
-
1.2 MB Görüntüleme: 21
-
1.2 MB Görüntüleme: 20
-
1.3 MB Görüntüleme: 23
Son düzenleme: