CNR Detailing | Premium Car Care | Detailing Uygulama Paylaşım Alanı.

CNR Detailing

Tecrübeli Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
461
Beğeniler
472
Konum
Ankara
Arkadaşlar herkese selam nerden başlayacağımı bilemedim bu özel araca yaptığımız projeyi sizlerle paylaşmak istedim. Aracın hikayesi aslında almak isteyip alamayışımız ile başladı. Arkadaşım aracı ciddi şekilde düşünmeye başladığında aldığımız arkadaş dan önceki sahibi çok titizlik ile aracı muhafaza ediyordu o dönem biz alamadık araç satıldı. Gel gelelim ben askere gittim arkadaşımın içinde kalmış olmalı ki yeni sahibi ile iletişime geçerek şehir dışına giderek aracı almış. Ben olsam asla kısa sürede bu kondisyona getiren adamdan araç almazdım kızacağımı ve aldırmayacağımı bildiği için beni gafil avlayıp askerde almış hala sövüyorum. Tabi gördüğünde aracın eski kondisyonda olmadığını arkadaşa ilettiğinde araba değilmi gibi klasik kelimeler duymuş sanıyorum benden aldığı güç ile aracın altından kalkacağımızı düşünerek aracı alıp gelmiş.

Gel git zaman ben askerden gelmeye yakın Tech de konusunu görünce aradım olanlar olmuş tabi araç alınmış :) Neyse askerden geldim bir kaç gün geçti aracı görmek için yanına gittiğimde bu denli özenli bakılmış ve nadir bir arabanın içler acısı kondisyona düştüğünü gördüm ve üzüldüm. Altından kalkacağımızı düşünerek elleri sıvadık.

Araç kendi ustalarımızca Otosay yetkili servisde işlem gördü. Otosaya neler yapalım ne çıkar ne kullanırız gibi kafamızda kalıp olacak soruları cevaplamaya gittik gittiğimiz ilk o gün ve herşey başladı.





Araç bu arada standart bir astra coupe önceki sahiplerince titizlikle herşey dahilinde opc ye çevrilmiş. İstanbulda ön arka tampon ve marjbielleri fiber olarak dökmüşler. Fakat far ayakları, çamurluk birleşim ve davlumbaz tuvalarına kadar plastikle birebir yapılmış bu işcilik bizim ağzımızı açık bıraktı. Arabada cevher olduğu ap açık belliydi bizim payımıza düşen felçli bir opc yi tekrar hayata kazandırmaktı. Aracın çamurluk birleşimlerinde gözü tırmalayan kordon sorunları hayli canımızı sıktı tamponcu arkadaşlarım bu tampon plastik gibi oturmaz söktüğünüz gibi bile takamazsınız deyişi üzerine gülerek işe koyulduk. Yapılması gereken şeylerin başında gelen tampon birleşim braketlerini uzatmak için ölçü almak ile başladı. Akabinde tampondaki fiber yapıdan dolayı çatlak hasarlar tamir için tamponcuya yola çıktı.







Neyse kaldığımız yeri unutmayalım o işler hallolur iken Türkiye de nadir denecek kadar az olan Snowflake jantların boya durumu hayli kötüydü bu denli bir projeye yakışır şekilde bu jantları elden geçirmek gerekiyordu. Önceki sahiplerince farklı farklı zamanlarda kat kat boyanan jant keskin yapısını yansıtamıyordu bu iş böyle olmayacak diyerek kolları sıvadık. Önce jantlar benzinle yakıldı sonrasında kumlandı ve cnc de proje çizilerek tekrardan sıfır haline getirildi (bu aşamaları jantcımdan istememe rağmen unuttu!) Neyseki cnc sonrası Snowflake'in o hard görünümü ortaya çıkmştı. Düşün Allah düşün bu şekilde bir işcilik yapılan jantları hangi renge boyayacağız. Hypersilvermı yok ımm gun mu olsun yok olmaz ele eteğe düştü. Silvermetalikmi yok çok sıradan derken aklıma Chrome Shadow neden yapmıyoruz diyerek başladık. Başladık başladık ama o rengin kodu yok ki ? bir günümüzü kod aramakla geçirdik. Bu arada bu boya E46 M3 Csl ve M5 jantlarında çıkıyordu. Yurt dışı forumlarımı araştırdık yok elle tutulur bir veri bulamadık. Boyayanlar Chrome Shadow'u tutturamadıklarından dert yanıyordu. Neyse ona en yakın şekilde kodu bulduk fakat aklımızda o soru var hala ya olmazsa. O kadar cnc emeği boşa gidecekti çünki. Boyayı hazırladık karıştırdık baktım ulan bu gunmetal dedim tövbee riske girdik dedim boyayalım belki tabancada değişir. Jantlar boyandı beğenmedik köşelerde hatalar vardı tekrar boyandı ve aman Allahım o chrome shadow karşımızdaydı ne gunmetal ne hypersilver ta kendisi :) Güneşte gölgeli siyah çerçeveler gölgede bambaşka bir ton ile apaçık oydu :D











Sanayi ve ev arasında mekik dokuyorum arkadaşım balayına Almanya ya gidince g*t gibi kaldık baş başa opc ile belli ki buda bana yıkılan bir projeydi :D Neyse devam edelim tamponlar ölçülere göre braketler yükseltildikten sonra deneme yapılması için defalarca sökülüp takıldı ve plastikten bile daha iyi şekilde oturdu he unutmadan söktüğünüz gibi takamazsınız diyen arkadaşıda unutmadık bu arada :D











Devam edelim tamponlar spoiler ve marjbiel'i daha önceden kat kat boyanan boyalarını kazımaya başladık kılcal çatlaklar tamir edildi. Birleşim yerlerindeki problemler onarıldı. Astar işlemine glasürit astar ile başladık Astarlanıp zımparası ve yoklaması yapılarak boyaya hazır hale getirdik.

























Bir yandan boya işlemleri devam ederken biz arabadaki bir takım sorunlarla ilgilendik. Sol ön kapı gergimizde sorun vardı değiştirdik devamında arka bagaj nikelaj oynuyordu tamir ve sabitleme işlemini yaptık.







İşlemlere farlarla devam edelim konumuz farlar sağ farda afl motorunda sorun olduğu için yukarı aşağı yapıp dönüşe duyarlı motor da problem vardı o arızayı giderdik. Farların üzerinde belli olmasa da vernik sorunu vardı far neden verniklenir anlamadım. Farlara hard girmek zorunda kaldım sırasıyla 180 220 400 800 1200 1500 2000 2500 3000 şekilde zımpara yapıldı ve sonuç sıfırdan farksızdı :)





Bu kısımda aracı fırına almamız gerektiği için yıkamamız lazımdı yıkadık ve fırına girdik. Önce tamponlar boyandı sonrasında ön iki çamurluk yarım boyandı bu renkte yamayı ve rengi nasıl tutturdunuz dediğinizi duyar gibiyiz boyacılarımız ve bizler bu konu da çok hassasız. yine glasürit 55 serisinden devam ettik. Boya hazırlığı bizi çok uğraştırdı özellikle boya ton hazırlığı ömrümüzden ömür aldı :) Neyseki o işinde altından kalktık. Boyanan parçaları taktık kordon ve boya farkına bakmak için güneşe çıkardık sonuç muhteşemdi. Boyadığımız parçalarda illaki portakal görünümü oluyor özellikle fiber plastik gibi yansıma vermediği için müdahale gerekiyordu bir kısımda orange peel remov işlemini gerçekleştirdik sonuç muazzamdı. Ön kapurttaki derin anahtar çiziğini ve devamında ön çamurluk ve boyanan kısımların wet sanding işini yaptım. Aracın tamponları yine kitabına göre takıldı ve kontrollerini yaptık hala fiberi o şekilde oturtan kaportacımız Emin abiye burdan selamlarımı iletiyorum.















































 

CNR Detailing

Tecrübeli Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
461
Beğeniler
472
Konum
Ankara
Devam edelim bu kısımda iş bana düştü yapılan zımpara çizikleri, araca yılların verdiği yorgunluk geçmişte üzerine sinen demirtozları ve boya tozlarını çıkarıp uygulama başladık.
Peki neler kullandık ?
Ön yıkama : Kostik şampuan
Demirtozu : Koch Fb
Kill : Bilthammer
Cutting Pasta : Koch H9
Polish Pastası : Koch F6 ( yeni formül çok tozuyor tm işlemi güzel yapıyor ama bu denli hassas boyada o tozları temizlemek bile çiziyor)
Final Pastası : Sonax Perfect Finish
Maske : Ege Bant
Koruma : Zymol titanium


Tavan ve kaput çok kötü durumda ve astara çok yakındı işlemi %60 civarında bıraktım ve topladım.

























Yıkama sonrası panelleri tek tek kontrol ettim problem olanları tekrar düzeltip ipa ile silip korumasını tamamladım.

Evett finale!!











Bonuslar




Unutmadan bizlerin kahrını çeken Otosay ve ekibine sonsuz teşekkürler.
 

Atocan

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
1,094
Beğeniler
2,357
Yaş
31
Konum
Ankara
Aracı bizzat görmek ve senin ağzından en ince ayrıntısına kadar dinlemek aşırı zevkli geçen vakitlerdi benim için eline emeğine sağlık gerçekten hem işin hem insanlığınla noktayı koydun işin gücün rast gelsin usta :alkis::)
 

CNR Detailing

Tecrübeli Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
461
Beğeniler
472
Konum
Ankara
Aracı bizzat görmek ve senin ağzından en ince ayrıntısına kadar dinlemek aşırı zevkli geçen vakitlerdi benim için eline emeğine sağlık gerçekten hem işin hem insanlığınla noktayı koydun işin gücün rast gelsin usta :alkis::)
Teşekkür ederim Atilla özellikle sohbetteki kalite muazzamdı. Vaktin olduğunda her zaman beklerim çay içmeye.
 

ttopak

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
420
Beğeniler
257
Konum
Adana
Valla caner hocam eline koluna bilegine sağlık. Sanki dtx de kindig customs garage izliyor gibi bir çırpıda okudum. Süper uygulama olmuş ve sonuç muhteşem.


RNE-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

CNR Detailing

Tecrübeli Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
461
Beğeniler
472
Konum
Ankara
Valla caner hocam eline koluna bilegine sağlık. Sanki dtx de kindig customs garage izliyor gibi bir çırpıda okudum. Süper uygulama olmuş ve sonuç muhteşem.


RNE-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim şımartıyorsunuz hocam. Ufak bir not düşeyim caner değil Çınar :)
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,513
Beğeniler
7,532
Yaş
39
Konum
antalya
Ağa sen hangi galaksidensin, okumalara doymadım. Forumda okumaktan en keyf aldığım uygulamalardan bir olmuş, keainlikle arşivlik bir uygulama. Eline emeğine sağlık. Hasta etti dedin bu araba beni, normal yani.
Yansımalar muhteşem ötesi, ustalık ve işçilik zaten net olarak Türkiye standartlarının çok üstünde. Anlatımınla ayrı bir sürükleyicilik katmış konuya.
Bu tür uygulamalarının devamını görmek için gerçekten can atıyorum. Gerçekten parmakla gösterilecek detailerden birisin. Kıymetini bilelim. Daha yazacak çok şey varda kelimeler kifayetsiz kalıyor. Allah işini gücünü rasgetirsin. Mest ettin forumu.
 

CNR Detailing

Tecrübeli Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
461
Beğeniler
472
Konum
Ankara
Ağa sen hangi galaksidensin, okumalara doymadım. Forumda okumaktan en keyf aldığım uygulamalardan bir olmuş, keainlikle arşivlik bir uygulama. Eline emeğine sağlık. Hasta etti dedin bu araba beni, normal yani.
Yansımalar muhteşem ötesi, ustalık ve işçilik zaten net olarak Türkiye standartlarının çok üstünde. Anlatımınla ayrı bir sürükleyicilik katmış konuya.
Bu tür uygulamalarının devamını görmek için gerçekten can atıyorum. Gerçekten parmakla gösterilecek detailerden birisin. Kıymetini bilelim. Daha yazacak çok şey varda kelimeler kifayetsiz kalıyor. Allah işini gücünü rasgetirsin. Mest ettin forumu.
Onur abi öncelikle ince düşüncen ve yorumların için teşekkür ederim Avrupa standartlarında projeleri takip ettikçe biz neden yapmayalım diyesim geliyor. Ciddi olarak şuan sağlık sorunlarım başladı bu araba ile bugün itibari ile 2 hafta da 7 kg verdirdi bana. Olsun finalde karşısına geçip bakmak benim için yeterliydi.
 

Nobran

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
69
Beğeniler
127
Yaş
30
Konum
Ankara
Beyefendi sonuç çok güzel ama sanırım ben göremeyeceğim bu aracı, bu arada ne zaman müsaitsiniz benim arabaya da böyle bir konu açmanızı şiddetle isterim. Benim boyam daha gelmedi yalnız Almanyadan Gelince haber vereceğim kendi kompresörüme kadar da yığacağım mekana haberiniz olsun

SM-J710GN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mentalfeed

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
934
Beğeniler
1,893
Yaş
26
Konum
Kayseri - Kapadokya
Çok güzel olmuş, çöpten mermiye nasıl bir dönüş bu:taraa:, jantlar çok kaliteli olmuş, kordon çizgileri:atess:, valla işçilik olarak hayalimizdeki işçilik ellerine sağlık, geçmiş olsun bu arada. Acil şifalar;)

Braket uzatmayı merak ettim
 

KILIÇARSLAN

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
43
Beğeniler
39
Yaş
27
Elinize sağlık araç hayata dönmüş. Jantlara bittim. Benimde bu şekilde bir uygulamaya ihtiyacım var. En az bu nadirlikte benimde jantlarım var ve aynı şekilde kat kat boya var üzerinde. Maliyet alabilir miyim özelden veya buradan acaba.
 

CNR Detailing

Tecrübeli Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
461
Beğeniler
472
Konum
Ankara
Beyefendi sonuç çok güzel ama sanırım ben göremeyeceğim bu aracı, bu arada ne zaman müsaitsiniz benim arabaya da böyle bir konu açmanızı şiddetle isterim. Benim boyam daha gelmedi yalnız Almanyadan Gelince haber vereceğim kendi kompresörüme kadar da yığacağım mekana haberiniz olsun

SM-J710GN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Muzo gel her zaman kapımız açık ne dilersen yaparız elimizden geldiğince.

Çok güzel olmuş, çöpten mermiye nasıl bir dönüş bu:taraa:, jantlar çok kaliteli olmuş, kordon çizgileri:atess:, valla işçilik olarak hayalimizdeki işçilik ellerine sağlık, geçmiş olsun bu arada. Acil şifalar;)

Braket uzatmayı merak ettim
Teşekkür ederim yorumlarınız için elimden geleni yaptım sadece.
Braket uzatma basit tampon geçiş yerlerini uzatıyoruz
 

CNR Detailing

Tecrübeli Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
461
Beğeniler
472
Konum
Ankara
Elinize sağlık araç hayata dönmüş. Jantlara bittim. Benimde bu şekilde bir uygulamaya ihtiyacım var. En az bu nadirlikte benimde jantlarım var ve aynı şekilde kat kat boya var üzerinde. Maliyet alabilir miyim özelden veya buradan acaba.
Jantlarınız yakılıp kumlanıp cnc de işlenecek devamında boyanacak maliyet 1200 ₺ dir. Eğer standart bir jant değil ise biz öneriyoruz.
 

Mentalfeed

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
934
Beğeniler
1,893
Yaş
26
Konum
Kayseri - Kapadokya
Muzo gel her zaman kapımız açık ne dilersen yaparız elimizden geldiğince.


Teşekkür ederim yorumlarınız için elimden geleni yaptım sadece.
Braket uzatma basit tampon geçiş yerlerini uzatıyoruz
Valla benim arabada şuan sanayide ama bu kalibrede iş için fazla para teklif ettim bayadırda beklerim sık sık kontrol ederim ama sanmıyorum seviye buna yetişsin,
Bu araba işi hep böyle ya binmeyeceksin ya razı olacaksın yada bum bum bum:super:
 

KILIÇARSLAN

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
43
Beğeniler
39
Yaş
27
Jantlarınız yakılıp kumlanıp cnc de işlenecek devamında boyanacak maliyet 1200 ₺ dir. Eğer standart bir jant değil ise biz öneriyoruz.
Aracım focus 2 makyajlı kasa olarak geçiyor. Alt ve üst kasaların orjinal 18" ST jantları var ancak benim aracımda orjinal ST olarak 3-4 takım ya gördüm ya görmedim.