Arkadaşlar herkese selam nerden başlayacağımı bilemedim bu özel araca yaptığımız projeyi sizlerle paylaşmak istedim. Aracın hikayesi aslında almak isteyip alamayışımız ile başladı. Arkadaşım aracı ciddi şekilde düşünmeye başladığında aldığımız arkadaş dan önceki sahibi çok titizlik ile aracı muhafaza ediyordu o dönem biz alamadık araç satıldı. Gel gelelim ben askere gittim arkadaşımın içinde kalmış olmalı ki yeni sahibi ile iletişime geçerek şehir dışına giderek aracı almış. Ben olsam asla kısa sürede bu kondisyona getiren adamdan araç almazdım kızacağımı ve aldırmayacağımı bildiği için beni gafil avlayıp askerde almış hala sövüyorum. Tabi gördüğünde aracın eski kondisyonda olmadığını arkadaşa ilettiğinde araba değilmi gibi klasik kelimeler duymuş sanıyorum benden aldığı güç ile aracın altından kalkacağımızı düşünerek aracı alıp gelmiş.
Gel git zaman ben askerden gelmeye yakın Tech de konusunu görünce aradım olanlar olmuş tabi araç alınmış
Neyse askerden geldim bir kaç gün geçti aracı görmek için yanına gittiğimde bu denli özenli bakılmış ve nadir bir arabanın içler acısı kondisyona düştüğünü gördüm ve üzüldüm. Altından kalkacağımızı düşünerek elleri sıvadık.
Araç kendi ustalarımızca Otosay yetkili servisde işlem gördü. Otosaya neler yapalım ne çıkar ne kullanırız gibi kafamızda kalıp olacak soruları cevaplamaya gittik gittiğimiz ilk o gün ve herşey başladı.
Araç bu arada standart bir astra coupe önceki sahiplerince titizlikle herşey dahilinde opc ye çevrilmiş. İstanbulda ön arka tampon ve marjbielleri fiber olarak dökmüşler. Fakat far ayakları, çamurluk birleşim ve davlumbaz tuvalarına kadar plastikle birebir yapılmış bu işcilik bizim ağzımızı açık bıraktı. Arabada cevher olduğu ap açık belliydi bizim payımıza düşen felçli bir opc yi tekrar hayata kazandırmaktı. Aracın çamurluk birleşimlerinde gözü tırmalayan kordon sorunları hayli canımızı sıktı tamponcu arkadaşlarım bu tampon plastik gibi oturmaz söktüğünüz gibi bile takamazsınız deyişi üzerine gülerek işe koyulduk. Yapılması gereken şeylerin başında gelen tampon birleşim braketlerini uzatmak için ölçü almak ile başladı. Akabinde tampondaki fiber yapıdan dolayı çatlak hasarlar tamir için tamponcuya yola çıktı.
Neyse kaldığımız yeri unutmayalım o işler hallolur iken Türkiye de nadir denecek kadar az olan Snowflake jantların boya durumu hayli kötüydü bu denli bir projeye yakışır şekilde bu jantları elden geçirmek gerekiyordu. Önceki sahiplerince farklı farklı zamanlarda kat kat boyanan jant keskin yapısını yansıtamıyordu bu iş böyle olmayacak diyerek kolları sıvadık. Önce jantlar benzinle yakıldı sonrasında kumlandı ve cnc de proje çizilerek tekrardan sıfır haline getirildi (bu aşamaları jantcımdan istememe rağmen unuttu!) Neyseki cnc sonrası Snowflake'in o hard görünümü ortaya çıkmştı. Düşün Allah düşün bu şekilde bir işcilik yapılan jantları hangi renge boyayacağız. Hypersilvermı yok ımm gun mu olsun yok olmaz ele eteğe düştü. Silvermetalikmi yok çok sıradan derken aklıma Chrome Shadow neden yapmıyoruz diyerek başladık. Başladık başladık ama o rengin kodu yok ki ? bir günümüzü kod aramakla geçirdik. Bu arada bu boya E46 M3 Csl ve M5 jantlarında çıkıyordu. Yurt dışı forumlarımı araştırdık yok elle tutulur bir veri bulamadık. Boyayanlar Chrome Shadow'u tutturamadıklarından dert yanıyordu. Neyse ona en yakın şekilde kodu bulduk fakat aklımızda o soru var hala ya olmazsa. O kadar cnc emeği boşa gidecekti çünki. Boyayı hazırladık karıştırdık baktım ulan bu gunmetal dedim tövbee riske girdik dedim boyayalım belki tabancada değişir. Jantlar boyandı beğenmedik köşelerde hatalar vardı tekrar boyandı ve aman Allahım o chrome shadow karşımızdaydı ne gunmetal ne hypersilver ta kendisi
Güneşte gölgeli siyah çerçeveler gölgede bambaşka bir ton ile apaçık oydu
Sanayi ve ev arasında mekik dokuyorum arkadaşım balayına Almanya ya gidince g*t gibi kaldık baş başa opc ile belli ki buda bana yıkılan bir projeydi
Neyse devam edelim tamponlar ölçülere göre braketler yükseltildikten sonra deneme yapılması için defalarca sökülüp takıldı ve plastikten bile daha iyi şekilde oturdu he unutmadan söktüğünüz gibi takamazsınız diyen arkadaşıda unutmadık bu arada
Devam edelim tamponlar spoiler ve marjbiel'i daha önceden kat kat boyanan boyalarını kazımaya başladık kılcal çatlaklar tamir edildi. Birleşim yerlerindeki problemler onarıldı. Astar işlemine glasürit astar ile başladık Astarlanıp zımparası ve yoklaması yapılarak boyaya hazır hale getirdik.
Bir yandan boya işlemleri devam ederken biz arabadaki bir takım sorunlarla ilgilendik. Sol ön kapı gergimizde sorun vardı değiştirdik devamında arka bagaj nikelaj oynuyordu tamir ve sabitleme işlemini yaptık.
İşlemlere farlarla devam edelim konumuz farlar sağ farda afl motorunda sorun olduğu için yukarı aşağı yapıp dönüşe duyarlı motor da problem vardı o arızayı giderdik. Farların üzerinde belli olmasa da vernik sorunu vardı far neden verniklenir anlamadım. Farlara hard girmek zorunda kaldım sırasıyla 180 220 400 800 1200 1500 2000 2500 3000 şekilde zımpara yapıldı ve sonuç sıfırdan farksızdı
Bu kısımda aracı fırına almamız gerektiği için yıkamamız lazımdı yıkadık ve fırına girdik. Önce tamponlar boyandı sonrasında ön iki çamurluk yarım boyandı bu renkte yamayı ve rengi nasıl tutturdunuz dediğinizi duyar gibiyiz boyacılarımız ve bizler bu konu da çok hassasız. yine glasürit 55 serisinden devam ettik. Boya hazırlığı bizi çok uğraştırdı özellikle boya ton hazırlığı ömrümüzden ömür aldı
Neyseki o işinde altından kalktık. Boyanan parçaları taktık kordon ve boya farkına bakmak için güneşe çıkardık sonuç muhteşemdi. Boyadığımız parçalarda illaki portakal görünümü oluyor özellikle fiber plastik gibi yansıma vermediği için müdahale gerekiyordu bir kısımda orange peel remov işlemini gerçekleştirdik sonuç muazzamdı. Ön kapurttaki derin anahtar çiziğini ve devamında ön çamurluk ve boyanan kısımların wet sanding işini yaptım. Aracın tamponları yine kitabına göre takıldı ve kontrollerini yaptık hala fiberi o şekilde oturtan kaportacımız Emin abiye burdan selamlarımı iletiyorum.