Üslup olarak aslında hiç kötü bir şey yazmadım ancak aksine bana bir atak oldu, ancak sorun değil.
Bu foruma üye olma amacım, normal otomobil forumlarının aksine daha profesyonel bir ''detay'' ya da ''detailing'' yapılması, bilgi alışverişi olmasını düşünmemdir. Bu yüzden, benden daha iyi bilenler ve daha farklı malzemeler kullananlar varsa diye, bir soru sordum sadece.
Ancak kusura bakmayın, ''sıcak su çözümdür'' yanıtı, gerçekten bu foruma yakışacak bir cevap değil Çünkü sanayi ortamında veya herhangi bir ''kuaför'' diye lanse edilen işletmede, reçine için çözüm olarak pasta cila sunarlar, pasta cila da her uygulanışta mikronluk bir değer de olsa, aracın boyasını ve boya verniğini inceltir, kısaca çok faydalı bir uygulama değildir.. Sıcak su ile çıkarılan reçine noktacığı 5-10 tane ve sıcağı sıcağına 1-2 günlük bir dış etmendir. Benim aracımda sezonluk sebebini ve kaynağını bilmediğim bir yerden Haziran-Ağustos araları, bu reçine ve türevleri gelip yapışıyor, sayıları da tahminime göre milyonlarca ve aracın her bölümünde. Camlar dahil. Fotoğraf ekledim, anlayacaksınız beni.
Bu işin amatör ve yarı profesyonel tekniği, boyayı inceltmeden ve kılcal çizik harici derin bir çizik vermeden, sırasıyla; ph dengeli bir şampuan ile ön yıkama, demir tozu spreyi sıkıp 10-15 dakika bekleyip, tekrar bol su ile yıkamak, devamında kayganlaştırıcı bir yardımcı sıvı ile detaylı kil temizliği, ph değeri kötü bir şampuan ya da köpük sıkıp 2-3 dakika bekledikten sonra su ile durulamak, ph değeri dengeli bir şampuan ile detaylı yıkama, kurulama ve en son wax vb... bir koruma katmanı uygulamasıdır.
Ben geçen yaz bu detayı yaptım güzel sonuç aldım, ancak Sonax Sıvı cilayı koruyucu olarak kullandığım için, koruma kısmında etkin bir çözüme ulaşamadım doğal olarak.
Son olarak üslubum da bir sorun olduğunu düşünmesem de, kaba geldiğini düşünen arkadaşlar; sürç-i lisan ettiysek affola...
Araç şöför kapısı;
Araç kaputu;