İç Temizlikten Sonra Koruma

smertt1

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
49
Beğeniler
51
Yaş
26
#21
Plastiğin turundendir diye düşünüyorum
Benim fikrimde bu yönde ömrünü tamamlamış olabilir diye düşünüyorum.

Bakım yapınca bu kötü görüntü düzeliyor mu peki?
Bakım olarak Güzel sulandırılmış Apc ve ardından bakım yapınca en azından 1 ay kadar idare ediyor. Ama güneş altında kalınca yine aynı.

Bu yağlanma değil bildiğin solmuş gibi görünüyor plastik restorer türü bir ürün kullanmanız lazım.


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
Ama şöyleki güneşin altında bırakıyorsunuz yapış yapış sanki ucuz lastik parlatıcı sürmüşsünüz torpidoya görüntüsü kuruyunca bu hali alıyor. örnek verebilir misiniz ürün olarak
 

smertt1

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
49
Beğeniler
51
Yaş
26
#22
Yani bu solma olsa elinizle sildiğiniz zaman puslu bir havası var.
 

ege

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
20 Mar 2018
Mesajlar
1,047
Beğeniler
2,105
Yaş
40
Konum
izmir
#24
araç 10 yılı devirmiş yani yeni dünya düzeni kullanım süresini aşmış durumda. bundan sonra her bir parça geri sayıma başlamış ne yazık ki .günümüz son yıllarda seri üretim bu mantık üzerine şekillendi . kullan at.

sizin sorununuza gelecek olursak sert ve yumuşak plastik olarak iki farklı ürün kullanılan cockpit bölümünde yumuşak dokuda olan bölüm degradation yani bozulma sürecine girmiş ve hızla ilerliyor. ara bir bilgilendirme geçmek gerekirse plastik üretiminde çok farklı polimerler kullanılır. bunlar kullanım alanlarına göre özelleştirilir ve ana olarak çogunlukla ortak içlerinde biyositler ve reklendiriciler bulunur. tabi daha farklı yapım aşamasında kullanılan kimyasallar burda konu dahilinde bahsedilmesi gereksizdir.

sizin vermiş oldugunuz bilgiler ışıgında da görüldügü gibi araç güneş altında kaldıgında bu yaglı doku sorunlu plastik bölümde hasıl olmakta kurudugunda da beyazlaşıp soluk bir görüntüye dönmekte.

işte bu biyositlerin ( çeşitli mikroorganizmaların oluşumunu engeller ve küf- mantar vb bozulmanın önüne geçer ve korur.) görevini yerine getiremedigini belki tamamen plastikte yitirildigini aynı zaman da güneş yani sıcak ve oksijen yanması yaglı dukunun dışa dogru çıkış gösterdigini ve o yaglı dokuyla beraber plastik materyalin kuruma sonu dış kısmında bulunan renklendirici bölümün uçması sebebiyle o beyaz görünüme büründügü çok açık bir şekilde görüyoruz.

aslında yapabilecek çok fazla bir şey yok. ama önerim almış oldugunuz Koch Chemie Refresh cockpit care ürününnü yüzeyi çok çok iyi temizleyip ipa yardımıyla yag ve benzer maddelerden arındırdıktan sonra bir kaç gün oksijenle yani açık olarak ''camları biraz aralıklı bırakarak olabilir '' kurumaya bırakmanız ve akabince bir kaç kat ürünü uygulamanız olacak .
ama asla sıcak bir ortam ve güzeş olmaması şart. belki bir dönüşüm yaşanabilir ama oransal olarak çok düşük.
iyi detaylar.
 
Son düzenleme:

smertt1

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
49
Beğeniler
51
Yaş
26
#25
Herhangi bir torpido koruma ürünü kullandınızmı sonuç nasıl oluyor.


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
Kısa süreli bir fayda sağlıyor sonuç aynı. Ama biraz daha alt segmentlerdi kullandıklarım KC Refresh i denemek için aldım dediğim gibi.

araç 10 yılı devirmiş yani yeni dünya düzeni kullanım süresini aşmış durumda. bundan sonra her bir parça geri sayıma başlamış ne yazık ki .günümüz son yıllarda seri üretim bu mantık üzerine şekillendi . kullan at.

sizin sorununuza gelecek olursak sert ve yumuşak plastik olarak iki farklı ürün kullanılan cockpit bölümünde yumuşak dokuda olan bölüm degradation yani bozulma sürecine girmiş ve hızla ilerliyor. ara bir bilgilendirme geçmek gerekirse plastik üretiminde çok farklı polimerler kullanılır. bunlar kullanım alanlarına göre özelleştirilir ve ana olarak çogunlukla ortak içlerinde biyositler ve reklendiriciler bulunur. tabi daha farklı yapım aşamasında kullanılan kimyasallar burda konu dahilinde bahsedilmesi gereksizdir.

sizin vermiş oldugunuz bilgiler ışıgında da görüldügü gibi araç güneş altında kaldıgında bu yaglı doku sorunlu plastik bölümde hasıl olmakta kurudugunda da beyazlaşıp soluk bir görüntüye dönmekte.

işte bu biyositlerin ( çeşitli mikroorganizmaların oluşumunu engeller ve küf- mantar vb bozulmanın önüne geçer ve korur.) görevini yerine getiremedigini belki tamamen plastikte yitirildigini aynı zaman da güneş yani sıcak ve oksijen yanması yaglı dukunun dışa dogru çıkış gösterdigini ve o yaglı dokuyla beraber plastik materyalin kuruma sonu dış kısmında bulunan renklendirici bölümün uçması sebebiyle o beyaz görünüme büründügü çok açık bir şekilde görüyoruz.

aslında yapabilecek çok fazla bir şey yok. ama önerim almış oldugunuz Koch Chemie Refresh cockpit care ürününnü yüzeyi çok çok iyi temizleyip ipa yardımıyla yag ve benzer maddelerden arındırdıktan sonra bir kaç gün oksijenle yani açık olarak ''camları biraz aralıklı bırakarak olabilir '' kurumaya bırakmanız ve akabince bir kaç kat ürünü uygulamanız olacak .
ama asla sıcak bir ortam ve güzeş olmaması şart. belki bir dönüşüm yaşanabilir ama oransal olarak çok düşük.
iyi detaylar.
Hocam diyorum çünkü şu bilgiler ışığında ancak "hoca" sıfatı yakışır. Şapka çıkardım :) Ağzınıza sağlık. sanırım aracın her yerinde yumuşak plastik görmek cok mantıklı birşey değil :) 10 yıl konusuna katılıyorum kitapcıkta dahi aracın ömrü 10 yıldır ibaresi bulunuyor.

Tekrar ağzınıza sağlık iyi detaylar..
 
Beğeniler: ege

burak4401

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
13 May 2019
Mesajlar
9
Beğeniler
5
Yaş
19
#26
Temizlik yapıldıktan sonra koruma yapmanın gerekli olduğunu düşünüyorum ama şart değildir, Sizin tercihinize kalmış.