Herkese merhaba. Bir süredir aracı yıkıyamıyordum. Bilecik-Kayseri-Boğazlıyan-Kayseri-Bilecik seyahati sonrasında araç bayağı kirlendi. Giderken Sorun yoktu ancak dönerken yollar yağmurluydu. Bu nedenle araç normalden daha fazla kirlendi. Kızım beni pek göndermek istemese de kısa bir vakit ayırdım ve aracımı yıkadım.
Ekipmanlarımız
Kafa lambası almıştım ali amcadan. Şarjlı olan modelinden. Özellikle aracın içini temizlerken telefonun flaşı ile işi yapmak yorucu olmaya başlamıştı. Çok işime yaradı. Buyurun farkı siz görün.
Lamba kapalı
Lamba açık
Aracın içi de kötü durumda
Dışı daha fena kirlendi
Araba bildiğiniz mat kaplama varmış gibi oldu
Araç en son yıkandığından bu yana geçen kilometre
Paspaslar ile başlıyoruz.
Ceviz pre wash ile kirleri yumuşatıyoruz.
Ceviz ile kirleri yumuşatıyoruz
Sonrasında Flowey B33 geçiyorum. 1:100 sulandırdım. Ancak fukupikanın etkisi mi araç çok kirlendi onun etkisi mi bilemedim kirler boyaya yapışmış. 1:4 ceviz ve ardından 1:100 B33 geçmeme rağmen araçta trafik filmi kaldı. Uzun zamandır böyle bir tablo ile karşılaşmamıştım.
Kwazar Foamer ile B33 Köpüğü
Araca tazyikli su tuttuktan sonra jant ve davlumbazlara çalışıyoruz. Elimde 2011 yılından kalma sonax şampuan varmış. İçinde bir yıkamadan fazla vardı ancak hepsini kullandım bitmesi için. Jantlara ve davlumbazlara kullandım sadece. Bozulma emaresi görmedim.
Sonax cilalı şampuanın kovadaki görüntüsü. Su karıştırılmış süt gibi bir görüntüsü var.
Jantlara özel ilgi göstermek lazım
Kapı içlerini de temizleyelim
Daha sonra aracı concentrated ile yıkıyoruz
Aracı güzelce yıkadıktan sonra boncuk durumumuz bu şekilde. Fusso üstüne fukupika geçmiştim geçmiştim. İki yıkama önceydi sanırım
Araç ıslakken tüm gövdeye fukupika 6 ay koruma, jantlara ve kapı içlerine de fukupika 2 ay korumayı uyguladım.
İç kısımlara ise sonax xtreme cockpit reiniger. Bir kaç seferdir gözlemliyordum. Son yıkamamda ise bu ürünün auto finesse spritz e göre daha iyi olduğuna kanaat getirdim.
Temizliği bitirdik. Beyazı parlattık. İşte sonuç
Kaputta kaput filmi var. Düzenli temizlenince kondisyonu çok iyi kalıyor.
Bir önceki yıkamamda davlumbazları detaylıca temizlemiştim biliyorsunuz. Araç çok kirli olmasına rağmen detaylı yapılan davlumbaz temizliğin faydasını görmek mümkün.
Aracı evin önüne getirdikten sonra da bir kaç kare aldım.

Ekipmanlarımız
Kafa lambası almıştım ali amcadan. Şarjlı olan modelinden. Özellikle aracın içini temizlerken telefonun flaşı ile işi yapmak yorucu olmaya başlamıştı. Çok işime yaradı. Buyurun farkı siz görün.
Lamba kapalı
Lamba açık
Aracın içi de kötü durumda
Dışı daha fena kirlendi
Araba bildiğiniz mat kaplama varmış gibi oldu
Araç en son yıkandığından bu yana geçen kilometre
Paspaslar ile başlıyoruz.
Ceviz pre wash ile kirleri yumuşatıyoruz.
Ceviz ile kirleri yumuşatıyoruz
Sonrasında Flowey B33 geçiyorum. 1:100 sulandırdım. Ancak fukupikanın etkisi mi araç çok kirlendi onun etkisi mi bilemedim kirler boyaya yapışmış. 1:4 ceviz ve ardından 1:100 B33 geçmeme rağmen araçta trafik filmi kaldı. Uzun zamandır böyle bir tablo ile karşılaşmamıştım.
Kwazar Foamer ile B33 Köpüğü
Araca tazyikli su tuttuktan sonra jant ve davlumbazlara çalışıyoruz. Elimde 2011 yılından kalma sonax şampuan varmış. İçinde bir yıkamadan fazla vardı ancak hepsini kullandım bitmesi için. Jantlara ve davlumbazlara kullandım sadece. Bozulma emaresi görmedim.
Sonax cilalı şampuanın kovadaki görüntüsü. Su karıştırılmış süt gibi bir görüntüsü var.
Jantlara özel ilgi göstermek lazım
Kapı içlerini de temizleyelim
Daha sonra aracı concentrated ile yıkıyoruz
Aracı güzelce yıkadıktan sonra boncuk durumumuz bu şekilde. Fusso üstüne fukupika geçmiştim geçmiştim. İki yıkama önceydi sanırım
Araç ıslakken tüm gövdeye fukupika 6 ay koruma, jantlara ve kapı içlerine de fukupika 2 ay korumayı uyguladım.
İç kısımlara ise sonax xtreme cockpit reiniger. Bir kaç seferdir gözlemliyordum. Son yıkamamda ise bu ürünün auto finesse spritz e göre daha iyi olduğuna kanaat getirdim.
Temizliği bitirdik. Beyazı parlattık. İşte sonuç

Kaputta kaput filmi var. Düzenli temizlenince kondisyonu çok iyi kalıyor.
Bir önceki yıkamamda davlumbazları detaylıca temizlemiştim biliyorsunuz. Araç çok kirli olmasına rağmen detaylı yapılan davlumbaz temizliğin faydasını görmek mümkün.
Aracı evin önüne getirdikten sonra da bir kaç kare aldım.






güle güle kirlet. Ama havalar düzeliyorkende bi wax fena olmaz bence 



Bakma işte biz de koyu renklere hasretiz ama bir türlü nasip olmadı
Aslında polisaj düşünüyorum bu sene. Boyanın durumu kötü değil ama bayiden aldığımda var olan çizikleri gidermek için ve boyanın ölü derisini kaldırmak için yapacağım bir şeyler.
