2018 Yeni Infiniti QX50

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
2,589
Beğeniler
4,093
Yaş
39
İl
Ankara
#1


Infiniti’nin büyük Amiral SUV modeli QX80‘in çıkışının kesinleşmesinden beri kendinden daha ileri teknolojiye sahip orta model QX50‘nin nasıl olacağı merakı başlamıştı. 

QX50’i için oluşturulan öncü durumlarından biri teknolojik paket seviyesinin oldukça ileride olmasıdır. Bazı kısımlarda da QX50 dünyanın ilklerini taşıyanözelliklere sahip olacak. Karoseri bakımından Infiniti’nin orta boy SUV alanını temsil edecek olan QX50, Japon ruhunun Avrupai bedene geçişi olarak da görebiliriz.
Daha kısık ve sinirli bakışların verildiği QX50, ön kısımda etkileyici sunumlar yapıyor. Farlara verilen LED aydınlatmaların üstten dolanarak alt kısımda şekle uyarlanması harika olmuş. Tek parça halinde gelen tampon, difüzörle birleştirilmesiyle daha iri gözüküyor. Gözlerimizi ızgara kısmına çevirdiğimizde muhteşem seslerin mimarı Q60 S‘in duruşunu görüyoruz.

Infiniti’nin değişmeyen bir şeyi varsa o da FX35-45‘lerden gelen sportif duruşlar. Çamurluk açıları fazla verilen Japon Suv’un, aynı oranda lastik ölçüleri de dikkat çekici duruyor.

QX50’nin kararlı duruşu altında, arka kısımda göz alıcı grafiklere sahip. Stop farların aksamlara dağılışı ve orta krom şeritle birleşimi harika! Tamponun alt kısmını bütünüyle kaplayan açık renk difüzörü de aynı şekilde tamamlayıcı duruyor.

Infiniti QX50’nin en can alıcı kısmı: yeni motor ünitesi



Japon temsilcinin bu güzel SUV’a ilk defa kullanılacak olan VC-Turbo ünite yerleştiriliyor. Bahsettiğimiz motorun özelliği değişik sıkıştırma oranlarına sahip. Genel tabir olarak kullanım şartlarına göre VC-Turbo, performans sürüşlerinde sıkıştırma oranı farklı, sakin sürüşlerde farklı olarak tanımlayabiliriz.

Durum böyle olunca yakıt konusununda oldukça iyileştirilmiş olduğunu görüyoruz. 2.0L ünite 272 hp güç ve 380 nm tork sağlıyor. Peki tork değeri dikkatinizi çekti mi? Ürettiği rakamlar neredeyse dizel bir motor kadar. 0-100 kalkışı 6.5 olarak belirtilen QX50’nin maksimum sürati ise 230 km/h dir. QX50’nin 4×2 versiyonunda yakıt ortalaması 8.7 iken, 4×4 versiyonunda 9.0 litre oluyor. Yani eski nesil QX50’ye göre epey bir yakıt tasarrufu alınmış.

Önümüzdeki günlerde son haliyle Los Angeles’da görmeyi beklediğimiz QX50, sınıfının en başarılı profil çizgisine sahip diyebiliriz. Dış yapısında değişik kodlamalarla yapılan görsel farklılıklar markaya yakışır cinsten. Diğer taraftan dünyada ilk olarak kullanılacak farklı sıkıştırma oranına sahip VC-Turbo motor, CVT ile harika bir uyum içerisinde çalışacaktır.

Kaynak: https://paratic.com/2018-yeni-infiniti-qx50-motoru/
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,803
Beğeniler
5,519
Yaş
31
İl
Bilecik
#3
İlgimi çeken ancak inceleme fırsatı bulamadığım araçlardan bir tanesi.
Türkiyede de pek tutulmuyor sanırım ?