Merhaba abilerim bu blog`ta 88-96 yılları arasında üretimi yapılan Opel Vectra A ile ilgili önce alıntı yapacağım teknik bilgileri daha sonra kendi bildiklerimi sizlerle paylaşıcam. Bu aracın teknik özellikleri donanımları motor çeşitleri gibi bildiğim tüm bilgileri aktaracağım. Amatör bi anlatım olabilir kusurum olursa affola.
Evet şimdi abilerim Opel ascona c den sonra yerini alan Vectra a`nın üretimi dünyada satış rakamı ilkleri gibi opel olarak sahip olduğu özellikleri aşağıya alıntı yaparak maddeleyeceğim.
1) 27 yıl önce (1988) başarılı Ascona nın halefi olarak sonbahara doğru yollara çıktı.Ascona nın başarısını sürdürebilmesi zor gözü ile bakılıyordu.
2) İsim ve aerodinamik tasarımı Omega modeli baz alınarak inşa edildi.4x4 sistemi ile sipariş verilebilen ilk Opel modeli oldu.Bir çok yeni teknolojisini Opel bu model ile duyurdu ve üst modeli olan Senetöre rakip hale geldi.
3) Opel yeni arabasının aerodinamiğini geliştirmek için 20.000 saat, arge çalışmalarına 5.000.000 saat mesai harcadı.1990 ların başında Avrupa pazarı için oluşturulan bir basın grubu tarafından ''aerodinamik lider'' seçildi.
4) Daimler iş birliği ile üretilen 4x4 sistemi onu ilk 4x4 Opel modeli yaptı.Elektronik 3 farklı sürüş modu sunan 4 ileri şanzıman dönemi için çok ileriydi.
5) Omega 3000 ve Kadett Gsi gibi sportif karakterli modeller arasında 2-0 litre Doch modeli ile özel bir yer edindi.
6) Avrupa pazarında satılan 2.500.000 adet ile Vectra o zamana kadarki Opel in en başarılı orta sınıf modeli oldu.1986 yılındaki Opel in yeni tasarım anlayışının öncüsüyüdü.
7) Opel in spor model dalındaki Monza modelinin halefi Calibra ya teknik olarak ev sahipliği yaptı.95 yılındaki makyajdan sonra 20 den fazla ulusal ve uluslar arası ödül kazandı.
8) 30 aylık bir sürede 1.000.000 luk satış rakamına ulaştı.Almanya, Belçika, İngiltere ve Türkiye de eş zamanlı olarak üretildi ve sürekli geliştirildi.
9) 92 yılında ABS standart hale geldi ve bu onu sınıfında tek otomobil yaptı.92 de hafif bir makyaj geçirerek gövde rengi tamponlar, ön emniyet gergileri ve kapı içi çelik barlar standart hale geldi.
10) 93 yılına gelindiğinde iki adet çok yenilikçi ve farklı modeller ile ürün gamı genişledi.93 yılında tanıtılan 2.5 litre V6 170 bg ecotec modeli kendi sınıfında üretilmiş tek otomobildi.Ardından gelen Opel vectra gt modeli 150 bg ile Vectra 2000 modelinin yerini aldı.
11) 1993 sonbaharında Vectra Turbo modeli ile Opel e taze kan verildi.Üst Calibra modelinin 2.0 litre turbolu motoru ve 6 ileri şanzımanı ile 204 beygirli 4x4 çekişli Vectra 240 km ye ulaşabilen tek Vectra`ydı.
1993-1994 Vectra Turbo
Tabiki herşey bunla ibaret değil bu blogu bir kaç bölüme böleceğim çünkü anlatacağım çok şey var. Öncelikle alıntı yapacağım daha sonrada kendi bildiklerimi aralarına ekleyerek anlatacağım sizlere Yani ufak bahsedilmeyen detaylar ve bu aracın şuan türkiye piyasasında mevcut olanlar ve yurt dışı ingiltere vs olan araçların resimlerini de paylaşacağım. Ve proje tarzı neler yapılabilir bunlarıda dilim döndüğünce bahsedicem. Şimdi sekizsilindir.com dan aldığım alıntıyla devam edeyim.
Opel’in dizayn ekibinin başındaki Wayne Cherry tarafından tasarlanan ve 1988 yılında Sedan ve liftback kasa tipiyle tanıtılan Vectra A kasa, yerini aldığı Ascona modeline göre çok daha modern bir tasarıma ve tekniğe sahipti. Gerek aracın dışında gerekse de içindeki yuvarlak ve çağının ilerisinde denilebilecek hatlar büyük ilgi çekmişti. Araçta sunulan tam bağımsız MacPherson ön süspansiyon ise hem yol tutuş hem de konfor açısından modele büyük bir avantaj sağlıyordu. Vectra ile aynı tekniğe ve kokpite ancak tamamen farklı tasarıma sahip bir de coupe tasarıma sahip Calibra modeli bulunuyordu.
Performanslı modellerde ise arka süspansiyon da tam bağımsız olarak sunuluyordu. Vectra A modelinde üretildiği 7 yıl süresince çok farklı hacim ve tipte motorlar sunulmuştu. Bu motorlar 1.4lt 4 silindir atmosferik- benzin 75ps’den başlıyor ve 2.5lt V6 atmosferik- benzin 170ps güce kadar çıkıyordu. Ayrıca 1.7lt hacminde atmosferik ve turbo beslemeye sahip iki farklı dizel motor da seçenekler arasında bulunuyordu.Temel olarak önden çekişli olarak tasarlanan Vectra’nın bir de 2.0lt turbo-benzin versiyonu bulunuyordu ve bu modelde 4×4 çekiş sistemi de sunuluyordu. Vectra Turbo 4×4 1994 yılında Formula 1’de güvenlik aracı (Safety Car) olarak kullanılmasıyla öne çıkmıştı. 2004-2005 yıllarında üretilen bu modelde bulunan 2.0 litre çok noktadan enjeksiyonlu (MPI) üstten çift egzantrikli (DOHC) 16 supaba sahip olan motor 204ps güç ve 280nm tork üretiyordu ve 0-100km hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlıyordu. Ayrıca 240km/saat maksimum hıza sahipti.
1988-89 Vectra 2000
Şimdi performanslı araçlar dediği 88 89 yıllarında üretilen Vectra 2000 ve 93 94 yılında üretilen Vectra TURBO. Vectra 2000 lerde yukarıda bahsedilen 2.0 Üstten çift egzantrikli halkımız dilinde kırmızı motor dohc motor diye tabir edilen motor mevcut. Buna bağlı olarak 4x4 sistemi Vectra 2000 lerdede var. Anladığım kadarıyla opsiyon sunulmuş. Mesela İzmir`de 3 adet vectra 2000 var bildiğim. Biri toplanan kırmızı 4x4 Diğer bitane kırmızı var o önden çekiş ve bir tane daha var onun hakkında bilgim yok. Ayrıca hem TURBO hemde 2000 modelinde arka süspansiyonlar bağımsız. Normal 1.4 ten 2.0 lara kadar hepsi ön mac pherson arkada torsiyon dediğimiz yarı bağımsız süspansiyon mevcut. Son olarak unutmadan söyleyeyim Vectra 2000 4 bujon Vectra TURBO 5 bujon poryo ve diske sahip. 4 bujon olan diğer 4 bujonlarla aynı aralığa sahip. 5 bujon ise Vectra b, vectra c de sanırım aynı, Astra h da aynı şekilde devam ediyor.
Ayrıca bu 4x4 çekiş sisteminde Mekanik switch mevcut. Arka akslara giden gücü kesip aracın önden çekiş kullanımını sağlıyor. Benim bilgim bu yönde. Yani bunu bi çeşit Pick up`lardaki sisteme benzetebilirsiniz. Aynı zamanda bu 4x4 yavru şanzıman ekstrem durumlarda dişlinin güç kaybına hafif kaçırmasına izin veriyormuş aracın tehlikeye girmesini engellemek için gücü azaltmak amaçlı olabilir.
1988 yılında başlanan üretimin ardından 1992 yılında Vectra makyajlandı. Makyajdaki en dikkat çekici yenilik kaputta bulunan Opel ambleminin tasarımı değiştirilen ön panjura alınmasıydı. Ayrıca Avrupa’da değiştirilen emisyon sınırları doğrultusunda daha düşük güce ve yakıt tüketimine sahip Ecotec motorlar da kullanılmaya başlandı.
Diğer taraftan Opel, ülkemize 80’li yılların sonunda sürpriz bir şekilde İzmir’de fabrika kurarak Türkiye’de atağa geçti. Markanın ödüllü ve Avrupa’da oldukça sevilen modeli olan Vectra artık Türkiye’de üretilecekti. Üretim o kadar başarılı oldu ki Avrupa’da üretilen tüm Vectra’lar içerisinde kalite açısından hep övgüler aldı. Başlangıçta 1.8 litre karbüratörlü ve 2.0 litre enjeksiyonlu 8 supap motorlara sahip modeller üretiliyordu. Ayrıca GL ve GLS olarak iki farklı donanım seçeneği sunuluyordu. Daha sonraları ise lüks CD ve sportif GT modellerine sıra geldi.
Makyajsız kasa 1988-1992 arası üretilen modeller yani bu modellerde CD donanımda sunulan jant makyajla beraber GLS donanıma geldi.
Donanım seçeneği olarak GL GLS CD CDX GT ve TURBO modeli mevcut. Birde 1.8 lerde gelen S paket onun hakkında çok bi bilgim yok. Ülkemize gelen Vectra A`lar S GL GLS CD ve GT donanımlarındadır.
S donanımı 1.8 karbiratörlü tek egzantrikli 90hp gücündeki motorla geliyor. GL ise ülkemizde 1.6 1.8 2.0 motor seçeneklerinde geliyor. GLS de ise ülkemizde Daha çok 2.0 8 supaplı ohc/sohc tabiri ile tek egzantrikli C20NE kodlu motorla geliyor. Ama bazı 1.6 lardada görebiliyoruz. 1.6 ve 1.8 modellerinde arka frenler kampana 2.0 dan itibaren disk olarak geliyor. 1.6 hakkında bilgim çok yok aslında zaten ülkemizde daha çok 1.8 90 hp ve 2.0 115 hp modelleri mevcut. 1.8 90hp motoruyla 1109kg ve 15 sn 0-100 değerine sahip olan vectra, 2.0 115hp motoruyla1130kg ve 10.5 sn 0-100 değerine sahip.
GL donanımında: elektrikli ön camlar, analog saat, manuel dikiz aynaları yükseklik ayarlı sürücü koltuğu. Arka kol dayama gibi standart özellikler mevcut. Ve aynı zamanda torpidodaki eşya gözlerinde kaucuk ped mevcut tıkırtı olmaması için. Yine standart küllük ve 12 volt girişine konmuş çakmaklık mevcut. Ve çakmaklık kapaklı.
GLS donanımında: elektrikli ön ve arka camlar ve bu sayede arka kapı kollarında cam açma kapama tuşu ve ortadaki dörtlü cam tuşundan ayarlanabilen çocuk kilidi (arka kapılardaki cam açma kapama tuşunu devre dışı bırakma), manuel dikiz aynaları, Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu , arka kol dayama, dijital saat ve dış ısı sensörü ile çalışan djital dış sıcaklık göstergesi (termometre), 12 volt soketine konmuş çakmaklık ve küllük. Ve çakmak ve küllük tek kapağa sahip kapağı kapattığınızda düz bi görüntü kapağın üstünde sıgara ibaresi işareti mevcut her modelde. Güneşliklerin birinde göz diğerinde ayna mevcut. 14 inç cevher üretimi alaşım mı çelikmi desem bilgim yok tam ama çelik olabilir jant mevcut.
Bunun dışında her iki donanımdaki aracada çift yönlü elektrikli sunroof, klima, abs , sis farı, silecekli far yıkama tertibatı, ısıtmalı deri koltuk gibi opsiyonlar eklenebiliyor.
CD donanımında: Öncelikle bu donanım ülkemizdeki en dolu donanımdır vectra için. Cd modelinde kapı içlerinde maun çita, sürücü airbag , bel ve sırt ayarı mevcut yükseklik ayarlı ön koltuklar, dijital yol bilgisayarı ki bu yol bilgisayarında ortalama ve anlık tüketim var, menzil var , tabiki dijital saat yine dış ısı sensörü ile dış sıcaklık gibi bilgiler mevcut bunun dışında soğutma sıvısı miktarı içinde sensör var sanırım çünkü astra f lerin cd cdx modelerinde vardı bndada olabilir. Elektrikli ön arka camlar ve cocuk kilidi.Güneşliklerin ikside ışıklı makyaj aynası. 15 inç çaplı aliminyum veya çelik jant.
Klima olan tüm modellerde soğutmalı torpido var diye biliyorum(2.0 i vectra a var. 94 model ve torpido soğutma mevcut)
Şimdi gelelim gt modeline
Bu versiyonların arasında efsane GT modelinin yeri apayrıydı. Başlarda Almanya’dan ithal edilen model sonraları Ecotec motor ile ülkemizde üretilmeye başlandı. 2.0 litre çok noktadan enjeksiyonlu (MPI) üstten çift egzantrikli (DOHC) 16 supaba sahip olan motor 150ps güç ve 196nm tork üretiyordu ve 0-100km hızlanmasını 8.5 saniyede tamamlıyordu. Ayrıca 217km/saat maksimum hıza sahipti. Bu veriler o kadar iyi rakamlardı ki dönemin diğer efsanesi BMW 3.20i’yi rahatlıkla geçebildiği gibi 3.25i modeline de kafa tutabiliyordu. Daha sonra ise bu başarılı motor Avrupa’daki emisyon kuralları nedeniyle törpülendi ve yerini Ecotec 136ps motora bıraktı. 0-100km hızlanması 9 saniyeye çıkarken maksimum hız 210km’ye düştü.
Biraz gelişmelerden sonrada donanımdan bahsedeyim. Gt ilk olarak 93 senesinde üretime konuluyor. Motoru c20xe meşhur kırmızı motor. Aslında bu motorun biraz kısılmış hali afrikadamı demişlerdi net bilgim yok ama afrika derken oraya satılan araçlar için bahsediyorum, 20xe cosworth kapak vs 172hp güç ürettiği söyleniliyor. C20xe ise bilinenin aksine 156 hp değil 150hpdir. Genelde herkes 156 hp diyor ama yanlış bir bilgidir bu. Bu motor benzinli olmasına rağmen verimliliği yüksek bi motordur. Yüklemeye müsaittir blok olarak kendisinden sonra gelen 2.0 atmosferik turbo ne motoru varsa opelin uyumludur 2007 ye kadar öyleydi yani. astra g opc z20let 200ps, astra h opc 2.0 240hp z20leh vectra turbo 2.0 turbo ki zaten bu direk turbolanmış hali. Şimdi benim uyumlu demem şöyle bunların bloğu aynı c20ne 115hp tek egzantrikten başlayın c20xe kırmızı motor x20xev ecotec motor z20let z20leh ecotec turbo motorlar hepsi aynı bloğu kullanır. bu aracın önünün açık olmasını sağlayan şeyde budur sağlam blok. Neyse bunu ikinci bölümde bahsedeceğiz asıl konuya dönelim. C20xe 93 94 yıllarında astra gsi da vectra gt de ve calibra önden çekişte kullanıldı. Daha öncesi vectra 2000 de kullanıldı ondan da öncesi var tabi. 1994 yılında c20xe kırmızı motor yerine emisyonlardan dolayı x20xev kodlu 136hp ecotec motor geldi 95 yılında bu motorla üretildi sonrada 96 ilk ayda üretim durdu. Ben 96 model gt görmedim ama belki bi ihtimal vardır. Vectra gt sadece duman gri renkte satıştaydı bildiğim kadarıyla ama sonrasında farklı renklrdede satıldı. Özellikle beyaz ve sunrooflu 150hp kırmızı motor gt bulmak çok zor.
Evet bu bölümlük bu kadar İkinci bölümde Gt donanımı farkları ekstraları Turbo donanımı ekstraları , Türkiye piyasasındaki orjinal Vectralar Yüklü Vectralar ve specleri hakkında bilgi vereceğim birde neler yapılabilir bu araca bunlardan bahsedicem. ikinci bölümde görüşmek üzere. Umarım beğenirsiniz hatalarım varsa affola yanlışlarım varsada düzeltmek isterim bilen abilerim yönlendirirse.
Evet şimdi abilerim Opel ascona c den sonra yerini alan Vectra a`nın üretimi dünyada satış rakamı ilkleri gibi opel olarak sahip olduğu özellikleri aşağıya alıntı yaparak maddeleyeceğim.
1) 27 yıl önce (1988) başarılı Ascona nın halefi olarak sonbahara doğru yollara çıktı.Ascona nın başarısını sürdürebilmesi zor gözü ile bakılıyordu.
2) İsim ve aerodinamik tasarımı Omega modeli baz alınarak inşa edildi.4x4 sistemi ile sipariş verilebilen ilk Opel modeli oldu.Bir çok yeni teknolojisini Opel bu model ile duyurdu ve üst modeli olan Senetöre rakip hale geldi.
3) Opel yeni arabasının aerodinamiğini geliştirmek için 20.000 saat, arge çalışmalarına 5.000.000 saat mesai harcadı.1990 ların başında Avrupa pazarı için oluşturulan bir basın grubu tarafından ''aerodinamik lider'' seçildi.
4) Daimler iş birliği ile üretilen 4x4 sistemi onu ilk 4x4 Opel modeli yaptı.Elektronik 3 farklı sürüş modu sunan 4 ileri şanzıman dönemi için çok ileriydi.
5) Omega 3000 ve Kadett Gsi gibi sportif karakterli modeller arasında 2-0 litre Doch modeli ile özel bir yer edindi.
6) Avrupa pazarında satılan 2.500.000 adet ile Vectra o zamana kadarki Opel in en başarılı orta sınıf modeli oldu.1986 yılındaki Opel in yeni tasarım anlayışının öncüsüyüdü.
7) Opel in spor model dalındaki Monza modelinin halefi Calibra ya teknik olarak ev sahipliği yaptı.95 yılındaki makyajdan sonra 20 den fazla ulusal ve uluslar arası ödül kazandı.
8) 30 aylık bir sürede 1.000.000 luk satış rakamına ulaştı.Almanya, Belçika, İngiltere ve Türkiye de eş zamanlı olarak üretildi ve sürekli geliştirildi.
9) 92 yılında ABS standart hale geldi ve bu onu sınıfında tek otomobil yaptı.92 de hafif bir makyaj geçirerek gövde rengi tamponlar, ön emniyet gergileri ve kapı içi çelik barlar standart hale geldi.
10) 93 yılına gelindiğinde iki adet çok yenilikçi ve farklı modeller ile ürün gamı genişledi.93 yılında tanıtılan 2.5 litre V6 170 bg ecotec modeli kendi sınıfında üretilmiş tek otomobildi.Ardından gelen Opel vectra gt modeli 150 bg ile Vectra 2000 modelinin yerini aldı.
11) 1993 sonbaharında Vectra Turbo modeli ile Opel e taze kan verildi.Üst Calibra modelinin 2.0 litre turbolu motoru ve 6 ileri şanzımanı ile 204 beygirli 4x4 çekişli Vectra 240 km ye ulaşabilen tek Vectra`ydı.
1993-1994 Vectra Turbo
Opel’in dizayn ekibinin başındaki Wayne Cherry tarafından tasarlanan ve 1988 yılında Sedan ve liftback kasa tipiyle tanıtılan Vectra A kasa, yerini aldığı Ascona modeline göre çok daha modern bir tasarıma ve tekniğe sahipti. Gerek aracın dışında gerekse de içindeki yuvarlak ve çağının ilerisinde denilebilecek hatlar büyük ilgi çekmişti. Araçta sunulan tam bağımsız MacPherson ön süspansiyon ise hem yol tutuş hem de konfor açısından modele büyük bir avantaj sağlıyordu. Vectra ile aynı tekniğe ve kokpite ancak tamamen farklı tasarıma sahip bir de coupe tasarıma sahip Calibra modeli bulunuyordu.
Performanslı modellerde ise arka süspansiyon da tam bağımsız olarak sunuluyordu. Vectra A modelinde üretildiği 7 yıl süresince çok farklı hacim ve tipte motorlar sunulmuştu. Bu motorlar 1.4lt 4 silindir atmosferik- benzin 75ps’den başlıyor ve 2.5lt V6 atmosferik- benzin 170ps güce kadar çıkıyordu. Ayrıca 1.7lt hacminde atmosferik ve turbo beslemeye sahip iki farklı dizel motor da seçenekler arasında bulunuyordu.Temel olarak önden çekişli olarak tasarlanan Vectra’nın bir de 2.0lt turbo-benzin versiyonu bulunuyordu ve bu modelde 4×4 çekiş sistemi de sunuluyordu. Vectra Turbo 4×4 1994 yılında Formula 1’de güvenlik aracı (Safety Car) olarak kullanılmasıyla öne çıkmıştı. 2004-2005 yıllarında üretilen bu modelde bulunan 2.0 litre çok noktadan enjeksiyonlu (MPI) üstten çift egzantrikli (DOHC) 16 supaba sahip olan motor 204ps güç ve 280nm tork üretiyordu ve 0-100km hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlıyordu. Ayrıca 240km/saat maksimum hıza sahipti.
1988-89 Vectra 2000
Ayrıca bu 4x4 çekiş sisteminde Mekanik switch mevcut. Arka akslara giden gücü kesip aracın önden çekiş kullanımını sağlıyor. Benim bilgim bu yönde. Yani bunu bi çeşit Pick up`lardaki sisteme benzetebilirsiniz. Aynı zamanda bu 4x4 yavru şanzıman ekstrem durumlarda dişlinin güç kaybına hafif kaçırmasına izin veriyormuş aracın tehlikeye girmesini engellemek için gücü azaltmak amaçlı olabilir.
1988 yılında başlanan üretimin ardından 1992 yılında Vectra makyajlandı. Makyajdaki en dikkat çekici yenilik kaputta bulunan Opel ambleminin tasarımı değiştirilen ön panjura alınmasıydı. Ayrıca Avrupa’da değiştirilen emisyon sınırları doğrultusunda daha düşük güce ve yakıt tüketimine sahip Ecotec motorlar da kullanılmaya başlandı.
Diğer taraftan Opel, ülkemize 80’li yılların sonunda sürpriz bir şekilde İzmir’de fabrika kurarak Türkiye’de atağa geçti. Markanın ödüllü ve Avrupa’da oldukça sevilen modeli olan Vectra artık Türkiye’de üretilecekti. Üretim o kadar başarılı oldu ki Avrupa’da üretilen tüm Vectra’lar içerisinde kalite açısından hep övgüler aldı. Başlangıçta 1.8 litre karbüratörlü ve 2.0 litre enjeksiyonlu 8 supap motorlara sahip modeller üretiliyordu. Ayrıca GL ve GLS olarak iki farklı donanım seçeneği sunuluyordu. Daha sonraları ise lüks CD ve sportif GT modellerine sıra geldi.
Makyajsız kasa 1988-1992 arası üretilen modeller yani bu modellerde CD donanımda sunulan jant makyajla beraber GLS donanıma geldi.
Donanım seçeneği olarak GL GLS CD CDX GT ve TURBO modeli mevcut. Birde 1.8 lerde gelen S paket onun hakkında çok bi bilgim yok. Ülkemize gelen Vectra A`lar S GL GLS CD ve GT donanımlarındadır.
S donanımı 1.8 karbiratörlü tek egzantrikli 90hp gücündeki motorla geliyor. GL ise ülkemizde 1.6 1.8 2.0 motor seçeneklerinde geliyor. GLS de ise ülkemizde Daha çok 2.0 8 supaplı ohc/sohc tabiri ile tek egzantrikli C20NE kodlu motorla geliyor. Ama bazı 1.6 lardada görebiliyoruz. 1.6 ve 1.8 modellerinde arka frenler kampana 2.0 dan itibaren disk olarak geliyor. 1.6 hakkında bilgim çok yok aslında zaten ülkemizde daha çok 1.8 90 hp ve 2.0 115 hp modelleri mevcut. 1.8 90hp motoruyla 1109kg ve 15 sn 0-100 değerine sahip olan vectra, 2.0 115hp motoruyla1130kg ve 10.5 sn 0-100 değerine sahip.
GL donanımında: elektrikli ön camlar, analog saat, manuel dikiz aynaları yükseklik ayarlı sürücü koltuğu. Arka kol dayama gibi standart özellikler mevcut. Ve aynı zamanda torpidodaki eşya gözlerinde kaucuk ped mevcut tıkırtı olmaması için. Yine standart küllük ve 12 volt girişine konmuş çakmaklık mevcut. Ve çakmaklık kapaklı.
GLS donanımında: elektrikli ön ve arka camlar ve bu sayede arka kapı kollarında cam açma kapama tuşu ve ortadaki dörtlü cam tuşundan ayarlanabilen çocuk kilidi (arka kapılardaki cam açma kapama tuşunu devre dışı bırakma), manuel dikiz aynaları, Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu , arka kol dayama, dijital saat ve dış ısı sensörü ile çalışan djital dış sıcaklık göstergesi (termometre), 12 volt soketine konmuş çakmaklık ve küllük. Ve çakmak ve küllük tek kapağa sahip kapağı kapattığınızda düz bi görüntü kapağın üstünde sıgara ibaresi işareti mevcut her modelde. Güneşliklerin birinde göz diğerinde ayna mevcut. 14 inç cevher üretimi alaşım mı çelikmi desem bilgim yok tam ama çelik olabilir jant mevcut.
Bunun dışında her iki donanımdaki aracada çift yönlü elektrikli sunroof, klima, abs , sis farı, silecekli far yıkama tertibatı, ısıtmalı deri koltuk gibi opsiyonlar eklenebiliyor.
CD donanımında: Öncelikle bu donanım ülkemizdeki en dolu donanımdır vectra için. Cd modelinde kapı içlerinde maun çita, sürücü airbag , bel ve sırt ayarı mevcut yükseklik ayarlı ön koltuklar, dijital yol bilgisayarı ki bu yol bilgisayarında ortalama ve anlık tüketim var, menzil var , tabiki dijital saat yine dış ısı sensörü ile dış sıcaklık gibi bilgiler mevcut bunun dışında soğutma sıvısı miktarı içinde sensör var sanırım çünkü astra f lerin cd cdx modelerinde vardı bndada olabilir. Elektrikli ön arka camlar ve cocuk kilidi.Güneşliklerin ikside ışıklı makyaj aynası. 15 inç çaplı aliminyum veya çelik jant.
Klima olan tüm modellerde soğutmalı torpido var diye biliyorum(2.0 i vectra a var. 94 model ve torpido soğutma mevcut)
Şimdi gelelim gt modeline
Bu versiyonların arasında efsane GT modelinin yeri apayrıydı. Başlarda Almanya’dan ithal edilen model sonraları Ecotec motor ile ülkemizde üretilmeye başlandı. 2.0 litre çok noktadan enjeksiyonlu (MPI) üstten çift egzantrikli (DOHC) 16 supaba sahip olan motor 150ps güç ve 196nm tork üretiyordu ve 0-100km hızlanmasını 8.5 saniyede tamamlıyordu. Ayrıca 217km/saat maksimum hıza sahipti. Bu veriler o kadar iyi rakamlardı ki dönemin diğer efsanesi BMW 3.20i’yi rahatlıkla geçebildiği gibi 3.25i modeline de kafa tutabiliyordu. Daha sonra ise bu başarılı motor Avrupa’daki emisyon kuralları nedeniyle törpülendi ve yerini Ecotec 136ps motora bıraktı. 0-100km hızlanması 9 saniyeye çıkarken maksimum hız 210km’ye düştü.
Biraz gelişmelerden sonrada donanımdan bahsedeyim. Gt ilk olarak 93 senesinde üretime konuluyor. Motoru c20xe meşhur kırmızı motor. Aslında bu motorun biraz kısılmış hali afrikadamı demişlerdi net bilgim yok ama afrika derken oraya satılan araçlar için bahsediyorum, 20xe cosworth kapak vs 172hp güç ürettiği söyleniliyor. C20xe ise bilinenin aksine 156 hp değil 150hpdir. Genelde herkes 156 hp diyor ama yanlış bir bilgidir bu. Bu motor benzinli olmasına rağmen verimliliği yüksek bi motordur. Yüklemeye müsaittir blok olarak kendisinden sonra gelen 2.0 atmosferik turbo ne motoru varsa opelin uyumludur 2007 ye kadar öyleydi yani. astra g opc z20let 200ps, astra h opc 2.0 240hp z20leh vectra turbo 2.0 turbo ki zaten bu direk turbolanmış hali. Şimdi benim uyumlu demem şöyle bunların bloğu aynı c20ne 115hp tek egzantrikten başlayın c20xe kırmızı motor x20xev ecotec motor z20let z20leh ecotec turbo motorlar hepsi aynı bloğu kullanır. bu aracın önünün açık olmasını sağlayan şeyde budur sağlam blok. Neyse bunu ikinci bölümde bahsedeceğiz asıl konuya dönelim. C20xe 93 94 yıllarında astra gsi da vectra gt de ve calibra önden çekişte kullanıldı. Daha öncesi vectra 2000 de kullanıldı ondan da öncesi var tabi. 1994 yılında c20xe kırmızı motor yerine emisyonlardan dolayı x20xev kodlu 136hp ecotec motor geldi 95 yılında bu motorla üretildi sonrada 96 ilk ayda üretim durdu. Ben 96 model gt görmedim ama belki bi ihtimal vardır. Vectra gt sadece duman gri renkte satıştaydı bildiğim kadarıyla ama sonrasında farklı renklrdede satıldı. Özellikle beyaz ve sunrooflu 150hp kırmızı motor gt bulmak çok zor.
Evet bu bölümlük bu kadar İkinci bölümde Gt donanımı farkları ekstraları Turbo donanımı ekstraları , Türkiye piyasasındaki orjinal Vectralar Yüklü Vectralar ve specleri hakkında bilgi vereceğim birde neler yapılabilir bu araca bunlardan bahsedicem. ikinci bölümde görüşmek üzere. Umarım beğenirsiniz hatalarım varsa affola yanlışlarım varsada düzeltmek isterim bilen abilerim yönlendirirse.