Aracımı sattım fakat..

Galapagos

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
195
Beğeniler
64
Yaş
26
İl
İstanbul
#1
Merhabalar.2 gün önce aracımı sattım.Aracım da 3 parça değişen 4 parça boya vs. vardı.Alan kişi galerici uzaktan da olsa tanıdığımız ama tam koparıcı tiplerden.Ben hasar kaydı yok diye biliyordum öyle verdim.Sattığım gün beni aradı 4995TL hasar kaydı görünüyor bu ne dedi? Bende kontrol ettim gerçekten var.O tarihte bi kaza yapmıştık eksper rapor tuttu vs. ben tramere işlenmesin dedim.Dışarıda 800 tl civarına halletmiştim.Tramere işlenmiş çok şaşırdım.Kasko şirketini, sigortacımı devreye soktum bilgi ve gözetim merkezine dilekçe yazdım tarafıma ödenen bi tutar olmadığından ve hasar dosyası iptal edildiğinden hasarın iptalini istiyorum diye.Sigortacım diyor ki hasarı silemezler fakat tutarı 0 yapabilirler.O da iyi birşey tabi.Şimdi ben araç satış sözleşmesinin arkasına aracın bütün olan hatalarını kusurlarını yazdım(3 parça değişen, 4 parça boya vs).Alıcı da ben de imzaladık.Olasi bir mahkeme durumunda bu adam birşey elde edebilir mi? ya da galerici 1-2 bin tl indirmek için mahkemelerle uğraşır mı? (sahibinden ilanına hasar kayıtsız yazmıştım bu arada)
 

Galapagos

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
195
Beğeniler
64
Yaş
26
İl
İstanbul
#2
Bu arada fiyat olarak piyasası 105-110. Benim sattığım rakam 75bin tl.Hasar kaydının içeriğinde de kaporta ile ilgili parçalar yok.Led far, tampon, davlumbaz.
 
Son düzenleme:

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,583
Beğeniler
3,584
İl
-
#3
Satış sözleşmesinde, tramerde gözüken yahut gözükmeyen bütün parçalara ilişkin bilgilendirme yaptınız mı?
 

Galapagos

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
195
Beğeniler
64
Yaş
26
İl
İstanbul
#4
İşin aslı ben tramer kaydı olduğunu bilmiyordum.Çünkü kaskodan tarafıma ödenen bi tutar yok birşey yok.Eksperin tuttuğu raporda kaporta ile ilgisi olmayan parçalar.Yani değişse de değerini düşürmeyecek parçalar,Led far, davlumbaz,ön tampon
 

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,583
Beğeniler
3,584
İl
-
#5
Ayıba karşı tekeffül borcu kapsamında satıcının bir takım sorumlulukları vardır. (Yanıltma kastı varsa TCK kapsamında 'dolandırıcılık suçu' kapsamında sorumluluklar var ancak o kısma girmiyorum.) Satıcı, ürün ile ilgili vaad ettiği nitelikleri veya dürüstlük kuralı gereğince ondan beklenen lüzumlu vasıfları taşımasından sorumludur. Şimdi sizin durumda ortada iki vaat var. Bunlardan birincisi araçta 3 tane değişen ve 4 tane de boyalı parça olduğu. İkincisi ise internet sitesi ilanında hasar kaydı yoktur beyanınız.

Anlaşıldığı kadarıyla herhangi bir hasar gizleme durumunuz söz konusu değil. Ayrıca hasar kaydı pert/ağır hasar şeklinde de değil. Bu durumda alıcının tacir olması (hatta özelinde galerici. Şayet sahsa satmış olsaydınız ve söz gelimi ilanda plaka gizlenmiş olsaydı durum ayrıca değerlendirilirdi), tacirin Türk Ticaret Kanunu bağlamında basiretli bir tacir gibi davranma yükümlülüğünün bulunması, her ne kadar Yargıtay içtihatları kapsamında satış fiyatının düşük olmasının aracın hasarlı olduğuna tek başına dayanak teşkil etmeyecek olmasına karşın satış sözleşmesinde hatalı parçaların bildirilmesi ve satış fiyatının da bununla paralellik arz etmesi, ayıp olarak nitelenen durumun basit bir muayene ile fark edilebilecek olması, satıcının işinin bunu gerektirmesi, satış sözleşmesinde bildirilen hasarların hasar kaydı gözükmesi ihtimalini doğal kılması, bu durumun hasara ek olarak ayrıca bir değer kaybı doğurup doğurmayacağı hususları birlikte değerlendirildiğinde olası bir cezai ve hukuki takibatta bir problem doğacağını pek düşünmüyorum. Yine de böyle bir yola girişmeleri durumunda bir avukattan destek almanız faydanıza olacaktır.
 

Ozgur_gs_91

Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,786
Beğeniler
2,222
İl
Kocaeli
#6
Salih hiç söylemiyon he, hayırlısı olsun senin için ne alıyorsun şimdi yada alıcan mı bir araç
 

Galapagos

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
195
Beğeniler
64
Yaş
26
İl
İstanbul
#7
@Paian Onlar benden 1-2 lira koparmanın peşinde diye düşünüyorum.Galericilerin alıcı tarafa dava açtığını pek görmedim aslında.Ayrıca 75bın e sattığım aracı 85.900e ilana koymuşlar şu an :) @Ozgur_gs_91 Kardeşim araç aldım .Seat leon fr 1.4 ecotsi act dsg 150hp lacivert renk.Haftaya geliyor inşallah.
 

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,583
Beğeniler
3,584
İl
-
#8
Anlaşıldığı kadarıyla tramerde çıkmasaydı hasarsız olarak satacaktı ancak bu durum işi bozdu. Yukarıda söylediklerim, satıcı olan siz ve alıcı olan galerici arasındaki muhtemel hukuki uyuşmazlığa ilişkin. Yani şartları olsaydı bedelden makul oranda bir indirim talebinde bulunabilecekti. Bu talep de dava ile yönlendirilir. Dava işine kalkışıp kalkışmayacağı hususunu bilemiyorum.

Bu arada galericinin 3. kişiye yaptığı satışlarda şayet size bir takım hukuka aykırılıklar yüklenebilirse, yani söz gelimi galericiye bildirmediğiniz başka durumlar çıkarsa ona karşı da sorumluluğunuz doğabilir. O sebeple satış işlerinde ilan verme aşamasından başlayıp kendi aranızda yapılacak protokole kadar bütün sürecin dikkatli şekilde düzenlenmesi gerekli. Yeni aracınız hayırlı olsun.
 

Detail Guy

Profesyonel Detaycı
Uygulama Uzmanı
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,095
Beğeniler
631
İl
Belirtilmedi
#9
Hayırlı olsun yeni aracın kanka
Tramer hakkında fikrim yok malesef


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Server.bedii

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Oca 2018
Mesajlar
22
Beğeniler
17
Yaş
30
İl
Konya
#10
Benim anlamadığım galerici nasıl olur da aracı almadan önce tramer sorgulama yapmaz. İşten anlamıyor herhalde.

Aranızda anlaşın bence,hiç uğraşmaya değmez.

Bu arada galericileri hiç sevmem,istisnasız.
 

Tonyukuk07

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
882
Beğeniler
3,234
Yaş
27
#13
@Paian Onlar benden 1-2 lira koparmanın peşinde diye düşünüyorum.Galericilerin alıcı tarafa dava açtığını pek görmedim aslında.Ayrıca 75bın e sattığım aracı 85.900e ilana koymuşlar şu an :) @Ozgur_gs_91 Kardeşim araç aldım .Seat leon fr 1.4 ecotsi act dsg 150hp lacivert renk.Haftaya geliyor inşallah.
Aracınız hayırlı olsun ben de de 1.4T 150hp 2017 Astra K var. Bu 1.4 motorlara çok dikkat etmek lazım Wag grubunda ve yeni astarlarda LPSI problemi oluyor. Yağları genellikle özel oluyor benimki mesela DEXOS1Gen2 sertifikalı olduğu için özel olarak bizzat kendim getirdim Almanya’dan Liqui Moly..

Düşük hacim yüksek beygirli araçlarda bu LPSİ adı verilen piston sekman kırma olayı biraz diğer motorlara göre fazla ama genelde öyle durumlarda markalar sıfır motor takıyorlar. Aracı almadan önce araştırmalarımda bu problem örneklerini gördükten sonra zaten alır almaz 3 yıl ek flexcare garanti uzattım. Siz de bir araştırın isterseniz ve aracı çok düşük devirlerde kullanmaktan kaçının


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,583
Beğeniler
3,584
İl
-
#14
Aracınız hayırlı olsun ben de de 1.4T 150hp 2017 Astra K var. Bu 1.4 motorlara çok dikkat etmek lazım Wag grubunda ve yeni astarlarda LPSI problemi oluyor. Yağları genellikle özel oluyor benimki mesela DEXOS1Gen2 sertifikalı olduğu için özel olarak bizzat kendim getirdim Almanya’dan Liqui Moly..

Düşük hacim yüksek beygirli araçlarda bu LPSİ adı verilen piston sekman kırma olayı biraz diğer motorlara göre fazla ama genelde öyle durumlarda markalar sıfır motor takıyorlar. Aracı almadan önce araştırmalarımda bu problem örneklerini gördükten sonra zaten alır almaz 3 yıl ek flexcare garanti uzattım. Siz de bir araştırın isterseniz ve aracı çok düşük devirlerde kullanmaktan kaçının


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Özellikle Opel bu arızaya çok yatkın. 1.4 t 140 hp olan 2 arkadaşımın aracı bu arızayı verdi. Garanti de üstlenmiyor. Dışarıda yaptıran arkadaşım 7.000 tl kadar para ödedi. Turbo vs. de vardı bunun içinde.
 
Son düzenleme:

Tonyukuk07

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
882
Beğeniler
3,234
Yaş
27
#15
Özellikle Opel bu arızaya çok yatkın. 1.4 t 140 hp olan 2 arkadaşımın aracı bu arızayı verdi. Garanti üstlenmiyor arızayı. Dışarıda yaptıran arkadaşım 7.000 tl kadar para ödedi. Turbo vs. de vardı bunun içinde.
O konuda bir hata var arıza LPSI problemi değildir başka bir nedendir.
Özellikle Opel yatkın konusuna katılmıyorum zira bu hatayı en çok veren Vw 150hp motorları ve Ford 1.2 turbolarda mevcut. Tabiki diğer premium markalar da da görülen bir durum. Ülkemizde çok duymamızın sebeplerinden en başında geleni de araç üreticileri motor hacmine bağlı vergilerden dolayı özellikle ülkemize düşük hacimli motor ile araçlarını piyasaya sürüyorlar. Hal böyle olunca hemen hemen çoğu firmalarda bu yaşanıyor. Bu sorunun Temel nedeni düşük hacimden yüksek verim almaya çalışırken, diğer taraftan düşük devirde piston tepelerine binen baskı çatlamaya ve form bozukluğuna neden oluyor.
Bunu önlemenin en iyi yolu çok düşük devirlerde araç kullanmaktan kaçınmak ve düşük devirlerde ani gaz yüklenmesi yapmamak. Opel benim araç için olayı çözdü tüm müşterilerine mektup yolladı yazılım güncellendi kalkışlardaki o hırçın hızlanması birazcık törpülendi aracın ama olsun motor sağlığı daha önemli. Yakıt tüketimi biraz daha düştü. İnşallah kimselerin başına bu olaylar gelmez özellikle clio’nun bile 100k ₺ olduğu ortamda araçlarımızın kıymetini çok daha iyi bilmek gerekir..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,583
Beğeniler
3,584
İl
-
#16
O konuda bir hata var arıza LPSI problemi değildir başka bir nedendir.
Özellikle Opel yatkın konusuna katılmıyorum zira bu hatayı en çok veren Vw 150hp motorları ve Ford 1.2 turbolarda mevcut. Tabiki diğer premium markalar da da görülen bir durum. Ülkemizde çok duymamızın sebeplerinden en başında geleni de araç üreticileri motor hacmine bağlı vergilerden dolayı özellikle ülkemize düşük hacimli motor ile araçlarını piyasaya sürüyorlar. Hal böyle olunca hemen hemen çoğu firmalarda bu yaşanıyor. Bu sorunun Temel nedeni düşük hacimden yüksek verim almaya çalışırken, diğer taraftan düşük devirde piston tepelerine binen baskı çatlamaya ve form bozukluğuna neden oluyor.
Bunu önlemenin en iyi yolu çok düşük devirlerde araç kullanmaktan kaçınmak ve düşük devirlerde ani gaz yüklenmesi yapmamak. Opel benim araç için olayı çözdü tüm müşterilerine mektup yolladı yazılım güncellendi kalkışlardaki o hırçın hızlanması birazcık törpülendi aracın ama olsun motor sağlığı daha önemli. Yakıt tüketimi biraz daha düştü. İnşallah kimselerin başına bu olaylar gelmez özellikle clio’nun bile 100k ₺ olduğu ortamda araçlarımızın kıymetini çok daha iyi bilmek gerekir..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Opel’le ilgili iki kelam edebilecek durumda olduğumu düşünüyorum. Evin ilk Opel arabası 97 model astraydı. Sonra uzay kasa vectra aldık. Onlara güvenip ilk aracım olarak Astra J 1.4 140hp aldım. 3 kez devir daim pompası değişti. Bir kere marş motoru değişti. Ha memnunuydum evet. Ancak aynı dönem aldığım arkadaşın aynı model aracı önce rölantide titreme yapıp yağ eksiltmeye başladı sonra yokuşta çekişten düşmeye başladı en son ESP arıza ışığı yakıp (çünkü pistonlardan birisi teklediği için motor sarsılıyor) segman kırdı. Benim araçta da yağ eksiltme başlamıştı sattım. 140 hplik motor direct injection değildi hatırladığım kadarıyla yani tsi dan nispeten daha eski bir teknolojiydi. Bir de magnezyum alaşımdı. Servis, bunlardan dolayı motor biraz sıkıştırıldığında (ekstrem demiyorum) arıza verebildiğini söyledi. Ne yazıkki arızayı anlayamadı anladığında ise zaten motor arıza ışığı yanmıştı. Gerçi o zaman da ilk başta bobin olduğunu söylediler. O olmadı turbo dediler. O da olmadı motoru sökücez dediler. Motorun parça parça söküleceğini kapak söküldükten sonra bazı parçaların yeniden kullanılamayacağını söylediler. En son çıkardıkları hesap 13.000 tl idi. Kabul etmeyip dışarıda yaptırdı. Velhasıl kelam böyle bir süreç yaşandı. Şu an çözdüler mi bilemem.

TSİ motorların çift turbolu olanları da benzer arızaları veriyordu. Yağ da eksiltiyorlardı. Tiguan, Polo Gti vs. hep arıza veriyordu. Kaldırdılar piyasadan. Bir önceki nesil olan 122 hp den itibaren epey azalttılar bunu. Yeni 1.5 tsi ve 1.0 tsi açısından birşey diyemem henüz yeniler.

Edit: Şöyle içerikler gördüm ne kadar doğrudur ne kadar yanlıştır bilmiyorum;

- Astra 1.4 T Piston Issue - Vauxhall Astra K Forums
- Piston 1 issues - Vauxhall Astra K Forums
- Astra 1.4 turbo 2018 engine problems? - Vauxhall Astra K Forums
- Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi » Sayfa 1 - 3
- Opel Astra K 2016 1.4 150 HP Motor Arızası
 
Son düzenleme:

Galapagos

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
195
Beğeniler
64
Yaş
26
İl
İstanbul
#17
@Murat Abi aracı sattığım adam galerici fakat uzaktan da olsa tanıdığım dı.Pazar gel bi rakı içelim mahçup oldum dedim.Bakarız falan dedi bi daha aramadı.Zaten araca benden aldığı fiyatın 15bin tl fazlasını yazmış :)
@Tonyukuk07 Yeni leon satın aldım bende 1.4 ecotsi 150hp act dsg.Rodaj zamanı var diyorlar 1000-1500km kadar.1500km de yağ değiştirip dediğiniz yağdan mı koydurayım?
 

Tonyukuk07

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
882
Beğeniler
3,234
Yaş
27
#18
@Murat Abi aracı sattığım adam galerici fakat uzaktan da olsa tanıdığım dı.Pazar gel bi rakı içelim mahçup oldum dedim.Bakarız falan dedi bi daha aramadı.Zaten araca benden aldığı fiyatın 15bin tl fazlasını yazmış :)
@Tonyukuk07 Yeni leon satın aldım bende 1.4 ecotsi 150hp act dsg.Rodaj zamanı var diyorlar 1000-1500km kadar.1500km de yağ değiştirip dediğiniz yağdan mı koydurayım?
Dediğim yağ Dexos1Gen2 onaylı bu sadece GM normlarına uygun. Her markanın kendi belirlediği normlar var.
Mesela ben Wag grubunda staj yaparken

Castrol EDGE 5W-30 LL yağı VW 502 00 normuna,
5W-30 C3 yağı ise VW 504 00 normuna sahipti.

Benim favori yağ markam olan dünyanın en iyi ve kaliteli yağı Liqui Moly’de ise Liqui Moly top tec 4200 5w30 gönül rahatlığı ile kullanabilirsin. Bu yağların hepsi eğer Volkswagen yeni bir norm çıkarmadı ise motorunuza uygundur. Yetkili servise sorun eğer normlar güncellenmesi ise bu iki kaliteli firmadan birini tercih edin ama size bu işin çekirdeğinde yer alan birisi olarak tavsiyem bu hassas motorlara Liqui Moly kalitesi yakışır. 8 yıldır dünyanın en iyi yağ ödülünü kimseye kaptırmaması da tesadüf değildir. Ben de Özel olarak Almanya’dan yolladım yağı. Bayramda gittiğimde ben de yenileyeceğim tekrar..



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Galapagos

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
195
Beğeniler
64
Yaş
26
İl
İstanbul
#20
Vw grubu garantiden çıkartmak için geçerli bahaneler arıyor.Mesela coilover olunca dsg arızasını garantiye sokmuyor.Ne alaka ise :)