Merhaba, forumda hep başkalarının yaptığı yıkamaları keyif ile takip edip okurken bir yıkama konusu da ben açayım dedim. Anlatım ve fotoğraflarda eksiklikler olabilir şimdiden okuyan iyi kötü yorum yapan herkese teşekkürler.
Aracım yaklaşım olarak 15 gün kadar önce yıkandı o kirin pisliğin üzerine bir de sömestr son hafta sonu diyerek bir kar tepeye gidip zaman geçirelim deyince oranın da katkısı ile baya bir güzel kirlenip pislendi.
Aracı genel olarak önce ceviz sonra tek kova yani eski vileda kovası (öyle grid guard li mühür kapaklı kovamız yok) ve eldiven ile yıkıyorum çok nadir davlumbaz ve jantlara benzinci köpüğü sıkıyorum (malum ceviz az bulunuyor).
Gelelim pis halde ki fotoğraflara.
Jantlarımıza önce Koch Chemie FB sıktım sonrasında tüm aracı Secho pompa ile 1/2 oranında sulandırdığım ceviz ile ön yıkama yaparak kova yıkamaya hazır hale getirdim. Sonrasında vileda kovama adını unuttuğum nuriksari arkadaştan aldığım sakız kokulu şampuan (Koch Chemie Nms imiş) dan 30ml kadar koyup gerisini 3lt su ekleyip benzincide lastik şişirme hortumu ile köpük köpük yapıp kuzu yünü eldiven ile bir güzel yıkayıp durulayıp dış kurumasını vs. yapmak için akan sular eşliğinde otoparka geçtim.
Aracın dışında az kalan suyu uber blue ve ultra wooly ortak çalışma şeklinde kuruladım. Araç dışıyla işim tam bitmedi ama kıyısından kenarından sızan sular için beklerken aracın içine geçeyim dedim.
Kayınpederden tırtıkladığım Fakir elektrik süpürgesi ile aracın içini bir güzel süpürdüm. İç kısımlarda Valet Pro Apc (1/15) ile genel bir temizlik yaptıktan sonra yine nuriksari arkadaştan temin ettiğim orjinal şişesinde (çok hoş bir kullanımı varmış) yer alan Autofinesse Spritz ile son dokunuşlarımı tamamladım.
Camları önce iç dış saf ipa ile bir tur sildim daha sonrasında superclean cam silme bezi ve 3d glass cleaner (1/50) ile son temizliğini yaptım. Eskidiği için yedekte duran uber blue hafif nemlendirip koltukların üzerinden hızlı bir geçiş yaptım. Paspasları temizleyip yerleştirdikten sonra aracın içi ile olan işimi bitirip tekrar dışına geçtim.
Kaporta etrafından sızan son suları sildikten sonra Sonax Bsd ile araç dışını koruma altına alıp lastiklere Bahausedan daha önce aldığım bitsin diye bol bol kullanıp hala bitmeyen Brillantcare lastik parlatıcı ile parlattım. Plastik kısımlara Auto Finesse Revive sürüp hadi birazda güzel kokalım diyerek Chemical Guys Stripper Scent sıkarak bugünlük bu kadar yeterlidir dedikten sonra etrafa saçtığım malzemeleri toplayıp hanımdan yiyeceğim azar için eve gitmeye karar verdim.
Son fotoğraflar.

Aracım yaklaşım olarak 15 gün kadar önce yıkandı o kirin pisliğin üzerine bir de sömestr son hafta sonu diyerek bir kar tepeye gidip zaman geçirelim deyince oranın da katkısı ile baya bir güzel kirlenip pislendi.
Aracı genel olarak önce ceviz sonra tek kova yani eski vileda kovası (öyle grid guard li mühür kapaklı kovamız yok) ve eldiven ile yıkıyorum çok nadir davlumbaz ve jantlara benzinci köpüğü sıkıyorum (malum ceviz az bulunuyor).
Gelelim pis halde ki fotoğraflara.







Jantlarımıza önce Koch Chemie FB sıktım sonrasında tüm aracı Secho pompa ile 1/2 oranında sulandırdığım ceviz ile ön yıkama yaparak kova yıkamaya hazır hale getirdim. Sonrasında vileda kovama adını unuttuğum nuriksari arkadaştan aldığım sakız kokulu şampuan (Koch Chemie Nms imiş) dan 30ml kadar koyup gerisini 3lt su ekleyip benzincide lastik şişirme hortumu ile köpük köpük yapıp kuzu yünü eldiven ile bir güzel yıkayıp durulayıp dış kurumasını vs. yapmak için akan sular eşliğinde otoparka geçtim.
Aracın dışında az kalan suyu uber blue ve ultra wooly ortak çalışma şeklinde kuruladım. Araç dışıyla işim tam bitmedi ama kıyısından kenarından sızan sular için beklerken aracın içine geçeyim dedim.
Kayınpederden tırtıkladığım Fakir elektrik süpürgesi ile aracın içini bir güzel süpürdüm. İç kısımlarda Valet Pro Apc (1/15) ile genel bir temizlik yaptıktan sonra yine nuriksari arkadaştan temin ettiğim orjinal şişesinde (çok hoş bir kullanımı varmış) yer alan Autofinesse Spritz ile son dokunuşlarımı tamamladım.
Camları önce iç dış saf ipa ile bir tur sildim daha sonrasında superclean cam silme bezi ve 3d glass cleaner (1/50) ile son temizliğini yaptım. Eskidiği için yedekte duran uber blue hafif nemlendirip koltukların üzerinden hızlı bir geçiş yaptım. Paspasları temizleyip yerleştirdikten sonra aracın içi ile olan işimi bitirip tekrar dışına geçtim.
Kaporta etrafından sızan son suları sildikten sonra Sonax Bsd ile araç dışını koruma altına alıp lastiklere Bahausedan daha önce aldığım bitsin diye bol bol kullanıp hala bitmeyen Brillantcare lastik parlatıcı ile parlattım. Plastik kısımlara Auto Finesse Revive sürüp hadi birazda güzel kokalım diyerek Chemical Guys Stripper Scent sıkarak bugünlük bu kadar yeterlidir dedikten sonra etrafa saçtığım malzemeleri toplayıp hanımdan yiyeceğim azar için eve gitmeye karar verdim.
Son fotoğraflar.
















Son düzenleme: