Yaklaşık 3 aydır yıka(ya)madığım arabamı dün akşam yıkama girişiminde bulundum şükür.
Aslında konu açılacak bir uygulama falan yok ama, benzinlik tayfanın halini görün diye anlatıp, içimi boşaltasım geldi.
Bir kaç kirli fotoğrafımızı atayım.
Öncelikle gün ve saat seçimi önemli, çünkü benzinliğe gittiğinizde millet 5dk da fırça ile dalarken sizin uğraşmanızı kimse beklemez. Mevzu çıkar, tecrübe ile sabit.
O yüzden soğuk bir istanbul akşamı ve hafta içi olması münasebeti ile yoğun olmayacağını düşündüğüm 5 peronu olan petrol ofisine gitmeyi tercih ettim.
Zaman ve mekanı ayarladıktan sonra, bir sonraki işlem malzemeleri hazırlamak ve arabaya taşımak.
Benim bir çanta malzemem zaten arabada, o yüzden yanıma,
Secho (içini 500ml ceviz, 500ml sıcak su) olacak şekilde hazırladım.
İlposan maxi pompa, içine 2.5lt sadece sıcak su koydum. (Şampuanı sonradan ilave ediyorum)
Bir poşet dolusu bez.
1.5litrelik şişede 500ml ceviz + 1.lt sıcak su olacak şekilde karışım. (Ön yıkama olarak kullanacağımdan hazır ettim)
5lt sıcak su.
Bir de fırçaların, araç süpürgesinin vs. Olduğu ayrı bi çantam daha var.
Bunların hepsini yüklenip indim aşağıya çıktım yola.
Benzinliğe gittim, şansıma sakindi şükür. 5 peron olduğundan ve hava soğuk olduğundan çok bekleyen olmuyordu. Zaten hafta içi.
İlk durağımız benzinlikteki hava/su tabancasının yanı. Çünkü jantlar sıcak olduğundan yıkama peronunda her jantı fırçalayıp 3.tl atıp su tutmak lazım. Çok çabuk kuruyor malum.
Hava/su aletinin yanına geçtim, yanına bir araba daha girebilecek şekilde girdim ki hava basmaya gelene engel olmayayım diye.
Jantlar için ilk defa böyle bi taktik yaptım, pompacılar gelip bişey demedi hayret.
Lastiğin kirli hali şöyleydi.
İlk önce ön iki lastiğe koch fb demirtozu sökücü sıktım, sonra fırça, ceviz malzemeleri çıkarırken bekledim.
Ön lastikleri bir tur duruladım.
Sonra aldım 1/1 sıcak sulu cevizi elime, secho ile jant, lastik ve davlumbaza sıktım. Başladım fırçalamaya. Davlumbaz fırçası, jant fırçası ve detay fırçası ile giriştim.
Not. Bu ceviz bi harika dostum
Duruladıktan sonra ön lastiklerle işimiz bitti. Hazır elim değmişken, havalarınıda kontrol ettim.
Sonra arabayı çevirip arka lastiklere geçecektim ki, araya başkası girdi ben çıkar çıkmaz. Onu bekledim ve sonra aynı işlemleri arka lastiklere uyguladım.
Artık yıkamaya geçebiliriz. Arabayı peronlara çektim. Jantı lastiği temiz, kendisi pis aracımız var artık.
Malzemeleri çıkarıp dizdim. Aracı yıkarken su koymaya vs. Gittiğimden her seferinde aracı kilitliyorum neme lazım diye. Aynalar kapanıyor. Kapanmasın diye onları da iptal ettim ki engel olmasın yıkamaya.
1.5lt su şişesinde 1lt ılık su, 500 ml ceviz vardı. Onu tekrar sechoya boşalttım, üstüne 500ml kadar daha suyu ekleyip lastikler hariç tüm araca sıktım.
Durulama sonrası
Not. Bu ceviz bir harika dostum.
Sonra ilposanı hazırlamaya koyuldum, içinde zaten 2.5litre ılık su vardı. 150ml valet pro concanrated attım, tam pompalamaya başladımki tak diye pompa attı. İçindeki conta çıktı.
Uğraştım ama içindeki contayı çıkaramadım.
Sonra arabada kalem vardı, kalemin içindeki tüpü çıkarıp onunla ittirdim, sonra da yere vura vura contayı düşürdüm.
Çıkardıktan sonra yağlamak gerekiyor ama elimde tabiki yağ yok. Arabanın yağ çubuğunu çıkardım, ucundaki yağı sürdüm.
Başına gelen olursa acil durumda kullanabilir. 5-40 yağ koydum ilposana
Bu sorunuda çözdüğümüze göre, köpük atmaya başlayabiliriz.
Arabanın yarısına köpüğü attım, tak yine gitti bizim conta.
Köpüğü attığım için tekrar uğraşacak zamanım yoktu. İçindekini döke saça sechonun içine atıp köpüksüz bir şekilde arabaya atmaya çalıştım.
Ve sonra tekrar durulama, bu arada burada su 3.tl yaklaşık 2dk çalışıyor.
Yanımda getirdiğim 5lt lik bidondaki suyu katlanır kovaya döküp, içine 150ml kadar valet pro concanrated attım. Üstünü benzinlikteki su tabancasıyla köpük yapsın diye su bastım.
Hazır elim deymişken, bir türlü bitiremediğim billbery de 1/2 oranında hazırlamıştım, onu da sıktım jantlara bol bol.
Gerisi malum, tek kova eldivenle yıkama, üstüne durulama.
Artık kenara çekip kurulama yapabilirim.
Ancak en büyük sıkıntı arabayı ordan oraya alırken, ayaklarım zaten su içinde oluyor, o sıkıntı değil ama ellerde kirleniyor, kimyasal bulaşıyor vs derken direksiyonu mecbur tutuyoruz. Üstümde hortum vs. Deydiğinden ya da sıçrayan malzemeler yüzünden kirleniyor. Sonra arabaya binince ben de arabayı kirletmiş oluyorum. En büyük sıkıntımız bu olsa gerek.
Tam arabayı alayım derken sağolsun destek kuvvet yardıma geldi. @Adil_57
Arabayı çekti, kurulamayı yaptı.
Kurulama sonrası sadece lastikleri patlatıp, kapalı otoparka çektim arabayı, daha fazla uğraşacak halim kalmamıştı. Dış plastikleri bile parlatmadım. Havalar yağışlı diye de camlarla uğraşmadım. İçine hele hiç girmedim. Başka zamanda içine bakacağım artık.
Benzinlikten ayrılırken, yıkayıp. Kurusun diye kenara aldığım, meguiars wash mitt eldiveni, katlanır kovayı ve davlumbaz fırçasını benzinlikte unutup geldim.
Arabayı yıkayınca farkettim, koruma falan kalmamış, parlamadı bile. Ama yıkama bu kadar zorken korumayı nasıl yaparım bilmiyorum. Havalar ısınınca benzinlikler çok kalabalık oluyor. Hayırlısı diyelim.
Not: sabah gittim kovayla eldiven piyasada yok ama davlumbaz fırçasını buldum. Muhtelen bununla araba yıkanmaz diyip davlumbaz fırçasını bırakmışlar.
Okuyan herkese teşekkürler. Benzinlik tayfayı sevin, onlar çok muzdarip
SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aslında konu açılacak bir uygulama falan yok ama, benzinlik tayfanın halini görün diye anlatıp, içimi boşaltasım geldi.
Bir kaç kirli fotoğrafımızı atayım.



Öncelikle gün ve saat seçimi önemli, çünkü benzinliğe gittiğinizde millet 5dk da fırça ile dalarken sizin uğraşmanızı kimse beklemez. Mevzu çıkar, tecrübe ile sabit.
O yüzden soğuk bir istanbul akşamı ve hafta içi olması münasebeti ile yoğun olmayacağını düşündüğüm 5 peronu olan petrol ofisine gitmeyi tercih ettim.
Zaman ve mekanı ayarladıktan sonra, bir sonraki işlem malzemeleri hazırlamak ve arabaya taşımak.
Benim bir çanta malzemem zaten arabada, o yüzden yanıma,
Secho (içini 500ml ceviz, 500ml sıcak su) olacak şekilde hazırladım.
İlposan maxi pompa, içine 2.5lt sadece sıcak su koydum. (Şampuanı sonradan ilave ediyorum)
Bir poşet dolusu bez.
1.5litrelik şişede 500ml ceviz + 1.lt sıcak su olacak şekilde karışım. (Ön yıkama olarak kullanacağımdan hazır ettim)
5lt sıcak su.
Bir de fırçaların, araç süpürgesinin vs. Olduğu ayrı bi çantam daha var.
Bunların hepsini yüklenip indim aşağıya çıktım yola.

Benzinliğe gittim, şansıma sakindi şükür. 5 peron olduğundan ve hava soğuk olduğundan çok bekleyen olmuyordu. Zaten hafta içi.
İlk durağımız benzinlikteki hava/su tabancasının yanı. Çünkü jantlar sıcak olduğundan yıkama peronunda her jantı fırçalayıp 3.tl atıp su tutmak lazım. Çok çabuk kuruyor malum.
Hava/su aletinin yanına geçtim, yanına bir araba daha girebilecek şekilde girdim ki hava basmaya gelene engel olmayayım diye.
Jantlar için ilk defa böyle bi taktik yaptım, pompacılar gelip bişey demedi hayret.
Lastiğin kirli hali şöyleydi.

İlk önce ön iki lastiğe koch fb demirtozu sökücü sıktım, sonra fırça, ceviz malzemeleri çıkarırken bekledim.

Ön lastikleri bir tur duruladım.

Sonra aldım 1/1 sıcak sulu cevizi elime, secho ile jant, lastik ve davlumbaza sıktım. Başladım fırçalamaya. Davlumbaz fırçası, jant fırçası ve detay fırçası ile giriştim.
Not. Bu ceviz bi harika dostum


Duruladıktan sonra ön lastiklerle işimiz bitti. Hazır elim değmişken, havalarınıda kontrol ettim.
Sonra arabayı çevirip arka lastiklere geçecektim ki, araya başkası girdi ben çıkar çıkmaz. Onu bekledim ve sonra aynı işlemleri arka lastiklere uyguladım.
Artık yıkamaya geçebiliriz. Arabayı peronlara çektim. Jantı lastiği temiz, kendisi pis aracımız var artık.

Malzemeleri çıkarıp dizdim. Aracı yıkarken su koymaya vs. Gittiğimden her seferinde aracı kilitliyorum neme lazım diye. Aynalar kapanıyor. Kapanmasın diye onları da iptal ettim ki engel olmasın yıkamaya.


1.5lt su şişesinde 1lt ılık su, 500 ml ceviz vardı. Onu tekrar sechoya boşalttım, üstüne 500ml kadar daha suyu ekleyip lastikler hariç tüm araca sıktım.

Durulama sonrası

Not. Bu ceviz bir harika dostum.
Sonra ilposanı hazırlamaya koyuldum, içinde zaten 2.5litre ılık su vardı. 150ml valet pro concanrated attım, tam pompalamaya başladımki tak diye pompa attı. İçindeki conta çıktı.

Uğraştım ama içindeki contayı çıkaramadım.
Sonra arabada kalem vardı, kalemin içindeki tüpü çıkarıp onunla ittirdim, sonra da yere vura vura contayı düşürdüm.
Çıkardıktan sonra yağlamak gerekiyor ama elimde tabiki yağ yok. Arabanın yağ çubuğunu çıkardım, ucundaki yağı sürdüm.
Başına gelen olursa acil durumda kullanabilir. 5-40 yağ koydum ilposana
Bu sorunuda çözdüğümüze göre, köpük atmaya başlayabiliriz.
Arabanın yarısına köpüğü attım, tak yine gitti bizim conta.
Köpüğü attığım için tekrar uğraşacak zamanım yoktu. İçindekini döke saça sechonun içine atıp köpüksüz bir şekilde arabaya atmaya çalıştım.

Ve sonra tekrar durulama, bu arada burada su 3.tl yaklaşık 2dk çalışıyor.
Yanımda getirdiğim 5lt lik bidondaki suyu katlanır kovaya döküp, içine 150ml kadar valet pro concanrated attım. Üstünü benzinlikteki su tabancasıyla köpük yapsın diye su bastım.

Hazır elim deymişken, bir türlü bitiremediğim billbery de 1/2 oranında hazırlamıştım, onu da sıktım jantlara bol bol.

Gerisi malum, tek kova eldivenle yıkama, üstüne durulama.
Artık kenara çekip kurulama yapabilirim.
Ancak en büyük sıkıntı arabayı ordan oraya alırken, ayaklarım zaten su içinde oluyor, o sıkıntı değil ama ellerde kirleniyor, kimyasal bulaşıyor vs derken direksiyonu mecbur tutuyoruz. Üstümde hortum vs. Deydiğinden ya da sıçrayan malzemeler yüzünden kirleniyor. Sonra arabaya binince ben de arabayı kirletmiş oluyorum. En büyük sıkıntımız bu olsa gerek.
Tam arabayı alayım derken sağolsun destek kuvvet yardıma geldi. @Adil_57
Arabayı çekti, kurulamayı yaptı.

Kurulama sonrası sadece lastikleri patlatıp, kapalı otoparka çektim arabayı, daha fazla uğraşacak halim kalmamıştı. Dış plastikleri bile parlatmadım. Havalar yağışlı diye de camlarla uğraşmadım. İçine hele hiç girmedim. Başka zamanda içine bakacağım artık.
Benzinlikten ayrılırken, yıkayıp. Kurusun diye kenara aldığım, meguiars wash mitt eldiveni, katlanır kovayı ve davlumbaz fırçasını benzinlikte unutup geldim.


Arabayı yıkayınca farkettim, koruma falan kalmamış, parlamadı bile. Ama yıkama bu kadar zorken korumayı nasıl yaparım bilmiyorum. Havalar ısınınca benzinlikler çok kalabalık oluyor. Hayırlısı diyelim.
Not: sabah gittim kovayla eldiven piyasada yok ama davlumbaz fırçasını buldum. Muhtelen bununla araba yıkanmaz diyip davlumbaz fırçasını bırakmışlar.

Okuyan herkese teşekkürler. Benzinlik tayfayı sevin, onlar çok muzdarip
SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi