Bmw F30 balata değişimi ve kalipper boyama

Ozgur_gs_91

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,891
Beğeniler
2,700
İl
Kocaeli
#1
Evet, uzun zamandır canımı sıkan ama vakit bulamadığım için yapamadığım boyama işini sonunda yaptım, balatalarda ses yaptığı için frenlerken hazır onlarında yenisi varken, serviste öpülmemek için onlarıda değiştirdim. Elimden geldiğince fotograflamaya çalıştım. Bence sonunda güzel bir çalışma oldu.
Öncelikle kaldırmadan bijonları hafiften gevşetiyoruz, yoksa kaldırınca gevşetmesi zor oluyor. Aracı ben transpalet ile kaldırdım, en kolay yöntem şuanda bana göre.



Daha sonra bu manzarayla karşılaşıyoruz.



Araç daha yeni sayılır, 1 yıl olacak ama nedense paslandı, demir tozu temizleyiciyi çok kullandım ondan kaynaklı da olabilir, sık sık yıkıyorum jantları Dragonsla çünkü. Neyse olmuş bir kere düzeltelim elimizden geldiğince.
Kaliperin daha yakından hali bu şekilde idi.



Hazır bu kısma gelmişken, balata değişimi için yapıcak arkadaşlarada yol gösterelim, Balatayı değişmek için öncelikle kaliperin önündeki yayı çıkarmak getekiyor, arkadan destekleyip öne doğru bastırdığınızda yay çıkıyor ön taraftaki. Yayımız bu.





Yayı çıkarıp takmak kolay, fazla zorlamıyor. Daha sonra balatayı sökmeden önce kaliperin balatayı bırakması için kendimize doğru kaliperi çekiyoruz, bunun için arka tarafından tutup kendimize çektiğimizde geliyor sorunsuz bir şekilde,



Daha sonra kaliperin arka tarafından bulunan kauçukların içerisindeki civataları sökmemiz gerekiyoe balataları sökmek için.
8mm Alyan takımı ile sökülüyor bunlarda. Bunlar bir üste birde altta iki adet bulunuyor.



Bunlarıda söktükten sonra kaliperimizi dışarı alabiliyoruz.
Daha sonra kaliperi arkada bir yere koyuyoruz boyamak için sırasını beklesin.
Direk aslında maskeleme yapıp balata takılıykende boyanabilir. Boyamadan önce diskin göbek kısmına ince zımpara ve skoç zımara atıp iyice temizledim. Kaliper kısmınıda tel fırça ile fırçalayıp daha sonrasında onada skoç zımpara geçtim sonrasında balata spreyi ile iyice temizledim. Arkasınada ipa sıktım ve iyice temizlemiş oldum.
Geçtim boyama işine, tabi detaycı adam olunca işi fantaziye vurup diskin üstünüde boyadım



Kullandığım boya, aslında boya değil aluminyum kaplama olarak geçiyor



Tabi bu spreyin kuruması bekledikten sonra
Isıya dayanıklı gümüş sprey boyada geçtim daha uzun ömürlü olucağını düşünüyorum bu şekilde.
Bu kaliperin bağlantı alt parçası bu arada balatayıda bıraya takıyoruz. Ön taraftakini.



Burda boyanmış ve boya mamoş hali arasındaki fark.



Boyanmış hali bu şekilde.



Daha sonrasında kaliperide boyayıp yerinde bakalım dedim. Üstüne gri boya attığım için tekrardan disk boya içinde kaldı biraz. Ama tiner ile silince çıkıyor sorun olmuyor. Tabi bu arada diskin arkasındaki koruma sacıda iyi halde olmayınca onuda boyadım.



Sildikten sonraki halide bu. Silerken uğraştırmıyor o yüzden maskelemeden daha az çaba sarf ediyorsunuz önce maskelem ile uğratım ama sökerken boyaya değip bozduğu için bu şekilde yapmayı daha kolay buldum.



Balatamız, orjinal balatadan memnun olmadığım ve sürekli ses yaptığı için Ate seramik balataya geçtim, bakalım nasıl olucak, daha az toz yaptığı söyleniyor, bu arada balataları takmadan üstünden skoç zımpara ile geçtim. Alışması biraz daha hızlı olsun diye.



Daha sonra kaliperin önce ön tarafına balatayı takıyoruz



Daha sonrasında bu üstünde bağlamak için yapılan parça bulunan balatayı kaliperin içerisine geçiriyoruz.



Bütün işlemleri sırasıyla geriye doğru yapıyoruz ve balatamızı yerine takıyoruz. Bazı resimler sağ bazı resimler sol tarftandır. Sürücü tarafındaki balatada ayrıca balata sensörü bulunmakta değiştiriken onuda değiştirmeniz gerekebilir eğerki diske sürtmeye başladıysa.


Buda aracın kaldırılmış hali biraz dağınık çalıştım.


Böyle bir kablomuz, sensör için bu.
Evet işimiz bitti şimdi final fotograflarına geçelim, aracı yıkamadım şuan kirli jantlarda aynı şekilde, kurusun diye bekliyordum. Bir kaç gün yıkama yapmam.







Okuduğunuz için teşekkür ederim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,497
Yaş
36
İl
Bilecik
#2
İşin içinde hem ustalık hem detay var. Ellerine sağlık Özgür. Şahsen ben cesaret edemezdim herhalde.
 

Ozgur_gs_91

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,891
Beğeniler
2,700
İl
Kocaeli
#8

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,319
Yaş
44
İl
antalya
#9

MuratYARDIM

Amatör Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
566
Beğeniler
312
Yaş
41
İl
Ordu
#13
Eline saglik@Ozgur_gs_91 demirtozunun kalipere zararini okumustum. Seninde masallah bir ayda ictigimiz sudan fazlasini janta sıktığını biliyoruz.
Yinede yaptığın islemlerdeki cesaretin icin tebrik ederim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

nazamarya

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
13
Beğeniler
14
Yaş
37
#14
Evet, uzun zamandır canımı sıkan ama vakit bulamadığım için yapamadığım boyama işini sonunda yaptım, balatalarda ses yaptığı için frenlerken hazır onlarında yenisi varken, serviste öpülmemek için onlarıda değiştirdim. Elimden geldiğince fotograflamaya çalıştım. Bence sonunda güzel bir çalışma oldu.
Öncelikle kaldırmadan bijonları hafiften gevşetiyoruz, yoksa kaldırınca gevşetmesi zor oluyor. Aracı ben transpalet ile kaldırdım, en kolay yöntem şuanda bana göre.



Daha sonra bu manzarayla karşılaşıyoruz.



Araç daha yeni sayılır, 1 yıl olacak ama nedense paslandı, demir tozu temizleyiciyi çok kullandım ondan kaynaklı da olabilir, sık sık yıkıyorum jantları Dragonsla çünkü. Neyse olmuş bir kere düzeltelim elimizden geldiğince.
Kaliperin daha yakından hali bu şekilde idi.



Hazır bu kısma gelmişken, balata değişimi için yapıcak arkadaşlarada yol gösterelim, Balatayı değişmek için öncelikle kaliperin önündeki yayı çıkarmak getekiyor, arkadan destekleyip öne doğru bastırdığınızda yay çıkıyor ön taraftaki. Yayımız bu.





Yayı çıkarıp takmak kolay, fazla zorlamıyor. Daha sonra balatayı sökmeden önce kaliperin balatayı bırakması için kendimize doğru kaliperi çekiyoruz, bunun için arka tarafından tutup kendimize çektiğimizde geliyor sorunsuz bir şekilde,



Daha sonra kaliperin arka tarafından bulunan kauçukların içerisindeki civataları sökmemiz gerekiyoe balataları sökmek için.
8mm Alyan takımı ile sökülüyor bunlarda. Bunlar bir üste birde altta iki adet bulunuyor.



Bunlarıda söktükten sonra kaliperimizi dışarı alabiliyoruz.
Daha sonra kaliperi arkada bir yere koyuyoruz boyamak için sırasını beklesin.
Direk aslında maskeleme yapıp balata takılıykende boyanabilir. Boyamadan önce diskin göbek kısmına ince zımpara ve skoç zımara atıp iyice temizledim. Kaliper kısmınıda tel fırça ile fırçalayıp daha sonrasında onada skoç zımpara geçtim sonrasında balata spreyi ile iyice temizledim. Arkasınada ipa sıktım ve iyice temizlemiş oldum.
Geçtim boyama işine, tabi detaycı adam olunca işi fantaziye vurup diskin üstünüde boyadım



Kullandığım boya, aslında boya değil aluminyum kaplama olarak geçiyor



Tabi bu spreyin kuruması bekledikten sonra
Isıya dayanıklı gümüş sprey boyada geçtim daha uzun ömürlü olucağını düşünüyorum bu şekilde.
Bu kaliperin bağlantı alt parçası bu arada balatayıda bıraya takıyoruz. Ön taraftakini.



Burda boyanmış ve boya mamoş hali arasındaki fark.



Boyanmış hali bu şekilde.



Daha sonrasında kaliperide boyayıp yerinde bakalım dedim. Üstüne gri boya attığım için tekrardan disk boya içinde kaldı biraz. Ama tiner ile silince çıkıyor sorun olmuyor. Tabi bu arada diskin arkasındaki koruma sacıda iyi halde olmayınca onuda boyadım.



Sildikten sonraki halide bu. Silerken uğraştırmıyor o yüzden maskelemeden daha az çaba sarf ediyorsunuz önce maskelem ile uğratım ama sökerken boyaya değip bozduğu için bu şekilde yapmayı daha kolay buldum.



Balatamız, orjinal balatadan memnun olmadığım ve sürekli ses yaptığı için Ate seramik balataya geçtim, bakalım nasıl olucak, daha az toz yaptığı söyleniyor, bu arada balataları takmadan üstünden skoç zımpara ile geçtim. Alışması biraz daha hızlı olsun diye.



Daha sonra kaliperin önce ön tarafına balatayı takıyoruz



Daha sonrasında bu üstünde bağlamak için yapılan parça bulunan balatayı kaliperin içerisine geçiriyoruz.



Bütün işlemleri sırasıyla geriye doğru yapıyoruz ve balatamızı yerine takıyoruz. Bazı resimler sağ bazı resimler sol tarftandır. Sürücü tarafındaki balatada ayrıca balata sensörü bulunmakta değiştiriken onuda değiştirmeniz gerekebilir eğerki diske sürtmeye başladıysa.


Buda aracın kaldırılmış hali biraz dağınık çalıştım.


Böyle bir kablomuz, sensör için bu.
Evet işimiz bitti şimdi final fotograflarına geçelim, aracı yıkamadım şuan kirli jantlarda aynı şekilde, kurusun diye bekliyordum. Bir kaç gün yıkama yapmam.







Okuduğunuz için teşekkür ederim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Selamlar. Ben de arka balatalarimi Ate ile degistirmistim. 14.000km oldu memnunum. Ses falan yapmadi. Orjinal balatalar son 4000km de ses yapmaya baslamisti.
Ben de ate seramik mi normal mi karar veremeyip normal balata almistim. Seramikten memnun kaldiniz mi kullanim esnasinda? Ozellikle toz durumu ve fren performansi nasildi?
 

Ozgur_gs_91

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,891
Beğeniler
2,700
İl
Kocaeli
#15
Selamlar. Ben de arka balatalarimi Ate ile degistirmistim. 14.000km oldu memnunum. Ses falan yapmadi. Orjinal balatalar son 4000km de ses yapmaya baslamisti.
Ben de ate seramik mi normal mi karar veremeyip normal balata almistim. Seramikten memnun kaldiniz mi kullanim esnasinda? Ozellikle toz durumu ve fren performansi nasildi?
Aslında tozu daha az olması dışında çokta bir farkı varmış gibi gelmedi. Şuan arka balatalarda ateden daha ucuz müller seramik balatalar var onlardan memnunum. Ate ömrü normal balata kadar olmuştu. Şuan seramik balata bulamadığım için normal balata taktım. Ama sport delikli disk kullanıyorum. Zimmersman balata ile birlikte.
 

nazamarya

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
13
Beğeniler
14
Yaş
37
#17
Aslında tozu daha az olması dışında çokta bir farkı varmış gibi gelmedi. Şuan arka balatalarda ateden daha ucuz müller seramik balatalar var onlardan memnunum. Ate ömrü normal balata kadar olmuştu. Şuan seramik balata bulamadığım için normal balata taktım. Ama sport delikli disk kullanıyorum. Zimmersman balata ile birlikte.
Bu balata mı müller dediğiniz? İlk kez duydum. Fiyatı ATE ye göre 1/3 düşük ve seramik.

bmw f20 f30 arka balata takımı karbon seramik amerikan 156.75 TL JAPON İŞ

bmw f20 f30 ön balata takimi karbon seramik amerikan 225.50 TL JAPON İŞ
 

Ozgur_gs_91

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,891
Beğeniler
2,700
İl
Kocaeli
#18