Brake Bedding - Brake Bed-in, araçta disk ve balata aynı anda değiştiğinde ya da disk tornada düzeltildikten sonra (tornayı tavsiye etmiyorum) yeni balata ile kullanılmaya başlandığında yapılan bir tür yöntem diyebiliriz.
Dilim döndüğünce bu yöntemin nasıl ve neden uygulandığı hakkında kısa bir bilgi verip videolar ile konuyu daha iyi anlamanızı sağlayacağım.
Bu tekniğin Türkçesi disk ve balatayı birbirine alıştırmadır. Kısaca nasıl yapıldığını anlatmak gerekirse, trafiğin olmadığı ya da müsait olduğu yollarda aracımızı 10 veya 15 kere yaklaşık 100 km/h'a çıkardıktan sonra tatlı sert fren yapmak suretiyle 20km/h'lara düşürerek (çok ani fren yapmadan) balatanın üst yüzeyinin sürtünmeden kaynaklı yanmasını sağlayıp diske alışması ve diskin yüzeyinde tutunabileceği bir tabaka oluşturması yöntemi.
Bu yöntemin faydaları arasında, fren performansının artması, disklerin daha uzun ömürlü olması gibi sebepler sayılıyor.
Günlük kullanılan araçlarımızda bu yöntemin uygulanması ne kadar fayda getirir bilmiyorum ancak ben frene bastığımda direksiyonda titreme, fren mesafesinin uzaması ve abs'nin çok erken devreye girmesi şikayetleri nedeniyle yetkili servise gittiğimde, frenlere çok kibar davrandığım gerekçesi ile (saçma değil mi?) garantinin dolmasına yakın (28.000 km de) garantiden disk ve balata değişimi yapılmış, akabinde yine servis çalışanları ile benzer bir yöntem uygulanarak disk-balata alıştırması yapılmıştı. Daha sonra aracımı satana kadar hiç bir sorun yaşamamıştım.
Hatta ben, aracın üzerinde bulunan diskin-balatanın ya da ikisinden birinin hatalı üretilmiş olmasına bağlamıştım ve servisin sorumluluğu bana yüklemesinden korkmuştum ancak herhangi bir ücret talep etmemişlerdi.
Kendi aracımda bu sorunu yaşadığımda ise disk ve balatanın görüntüsü şu şekildeydi:
Balatalar daha yeni gibi değil mi? Peki, 28000 kmde bir diskin yüzeyi bu hale gelir mi ?
Bu da Brake Bedding Yöntemi:
Videoları mutlaka izleyin
https://youtu.be/86HYa4BaqRY
https://www.youtube.com/watch?v=kd_PtFJW3_g
Dilim döndüğünce bu yöntemin nasıl ve neden uygulandığı hakkında kısa bir bilgi verip videolar ile konuyu daha iyi anlamanızı sağlayacağım.
Bu tekniğin Türkçesi disk ve balatayı birbirine alıştırmadır. Kısaca nasıl yapıldığını anlatmak gerekirse, trafiğin olmadığı ya da müsait olduğu yollarda aracımızı 10 veya 15 kere yaklaşık 100 km/h'a çıkardıktan sonra tatlı sert fren yapmak suretiyle 20km/h'lara düşürerek (çok ani fren yapmadan) balatanın üst yüzeyinin sürtünmeden kaynaklı yanmasını sağlayıp diske alışması ve diskin yüzeyinde tutunabileceği bir tabaka oluşturması yöntemi.
Bu yöntemin faydaları arasında, fren performansının artması, disklerin daha uzun ömürlü olması gibi sebepler sayılıyor.
Günlük kullanılan araçlarımızda bu yöntemin uygulanması ne kadar fayda getirir bilmiyorum ancak ben frene bastığımda direksiyonda titreme, fren mesafesinin uzaması ve abs'nin çok erken devreye girmesi şikayetleri nedeniyle yetkili servise gittiğimde, frenlere çok kibar davrandığım gerekçesi ile (saçma değil mi?) garantinin dolmasına yakın (28.000 km de) garantiden disk ve balata değişimi yapılmış, akabinde yine servis çalışanları ile benzer bir yöntem uygulanarak disk-balata alıştırması yapılmıştı. Daha sonra aracımı satana kadar hiç bir sorun yaşamamıştım.
Hatta ben, aracın üzerinde bulunan diskin-balatanın ya da ikisinden birinin hatalı üretilmiş olmasına bağlamıştım ve servisin sorumluluğu bana yüklemesinden korkmuştum ancak herhangi bir ücret talep etmemişlerdi.
Kendi aracımda bu sorunu yaşadığımda ise disk ve balatanın görüntüsü şu şekildeydi:
Balatalar daha yeni gibi değil mi? Peki, 28000 kmde bir diskin yüzeyi bu hale gelir mi ?
Bu da Brake Bedding Yöntemi:
Videoları mutlaka izleyin
https://youtu.be/86HYa4BaqRY
https://www.youtube.com/watch?v=kd_PtFJW3_g
Moderatör tarafında düzenlendi: