Selamlar detay dostlarım. Dün hayatımda ilk defa bu kadar yoğun stres yaşadım.
Aracımı geçen sene ağustos ayında sıfır olarak aldım. Ekim ayında işten geldiğim zaman aracımın birkaç yerinde japon yapıştırıcısı lekeleri vardı kuş gözü büyüklüğünde. Hemen ertesi gün camiada bilinen uygulamacı, sevdiğimiz bir arkadaşımızda bu lekeleri zımpara ile boya seviyesine kadar temizledi lâkin zımparayı takoz kullanmadan parmak yardımı ile yapmıştı ve göçük gibi iz bırakmıştı. Bende bu sektörde çok yetenekli bildiğim bir abimizi dün ziyaret ettim. Göçük gibi gözüken yerleri takoz ile zımpara yaparak düzeltebileceğini söyledi ve düzelttide, böylece göçük görüntüsü kayboldu. Bu işlemi yapmadan önce boya ölçüm makinesi ile daha önceki zımpara yapılmış yerleri ölçerek kontrol etti. Her kısım normalde değerinde çıktı, yaklaşık 110 mikron civarında. Lakin tavanda ön kısımda zımpara yapılan kısım, kuş gözü kadar ufak bir nokta 49 mikron, tavan geneli 110 ile 120 mikron arası çıktı. İşte o an başımdan aşağı kaynar sular döküldü. İlk uygulamayı yapan arkadaş ile görüştüğümde böyle birşeyin mümkün olmadığını, o derece bir zımpara yapmadığını söyledi. Bunun ardında Tr deki bildiğim tüm detay merkezleri ile görüştüm. Genel olarak boya ölçüm makinesi kalibre edilip tekrar ölçüm yapılması gerektiğiydi. Herhangi bir astar görüntüsü yok fakat boyanın içi biraz koyu renk almış vaziyette ve çevresi resimde gözüktüğü gibi beyaz bir leke var. Bu beyaz leke haziran ayında dolu yağışı için arabayı battaniye ile sardım sarmaladım ve 4 gün böyle kaldı ıslak vaziyette. Ben bu konuyu @CNR Detailing ile görüştüm. Ama şu an çaresiz ne yapacağımı bilmiyorum. Boyada hiçbir deforme felan görünmüyor bir sakıncası yok ama 49 mikronu ben araç alırken görsem önce bir sorarım hayırdır diye. 49 mikronluk minik noktanın çevresindeki beyaz leke ise pul pul görünüyor. Bana bu konuda bu lekenin ne olduğunu söyleyebilir misiniz? Aracımda boya değişen yok ve emin olmak istiyorum. Teşekkürler.
Aracımı geçen sene ağustos ayında sıfır olarak aldım. Ekim ayında işten geldiğim zaman aracımın birkaç yerinde japon yapıştırıcısı lekeleri vardı kuş gözü büyüklüğünde. Hemen ertesi gün camiada bilinen uygulamacı, sevdiğimiz bir arkadaşımızda bu lekeleri zımpara ile boya seviyesine kadar temizledi lâkin zımparayı takoz kullanmadan parmak yardımı ile yapmıştı ve göçük gibi iz bırakmıştı. Bende bu sektörde çok yetenekli bildiğim bir abimizi dün ziyaret ettim. Göçük gibi gözüken yerleri takoz ile zımpara yaparak düzeltebileceğini söyledi ve düzelttide, böylece göçük görüntüsü kayboldu. Bu işlemi yapmadan önce boya ölçüm makinesi ile daha önceki zımpara yapılmış yerleri ölçerek kontrol etti. Her kısım normalde değerinde çıktı, yaklaşık 110 mikron civarında. Lakin tavanda ön kısımda zımpara yapılan kısım, kuş gözü kadar ufak bir nokta 49 mikron, tavan geneli 110 ile 120 mikron arası çıktı. İşte o an başımdan aşağı kaynar sular döküldü. İlk uygulamayı yapan arkadaş ile görüştüğümde böyle birşeyin mümkün olmadığını, o derece bir zımpara yapmadığını söyledi. Bunun ardında Tr deki bildiğim tüm detay merkezleri ile görüştüm. Genel olarak boya ölçüm makinesi kalibre edilip tekrar ölçüm yapılması gerektiğiydi. Herhangi bir astar görüntüsü yok fakat boyanın içi biraz koyu renk almış vaziyette ve çevresi resimde gözüktüğü gibi beyaz bir leke var. Bu beyaz leke haziran ayında dolu yağışı için arabayı battaniye ile sardım sarmaladım ve 4 gün böyle kaldı ıslak vaziyette. Ben bu konuyu @CNR Detailing ile görüştüm. Ama şu an çaresiz ne yapacağımı bilmiyorum. Boyada hiçbir deforme felan görünmüyor bir sakıncası yok ama 49 mikronu ben araç alırken görsem önce bir sorarım hayırdır diye. 49 mikronluk minik noktanın çevresindeki beyaz leke ise pul pul görünüyor. Bana bu konuda bu lekenin ne olduğunu söyleyebilir misiniz? Aracımda boya değişen yok ve emin olmak istiyorum. Teşekkürler.
Son düzenleme: