Çaylak detaycıdan yıkama-kurulama

qonrul

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
21 Nis 2020
Mesajlar
144
Beğeniler
458
Yaş
35
İl
Muğla
#1
Merhaba dostlar. öncelikle ilk defa böyle bir konu açıyorum. yanlış yere açtıysam veya başka bir hatam varsa kusuruma bakmayın.

foruma kayıt olup, çeyizimin üstüne ekleyene dek amatörce kendimce yıkar kurulardım hep. bugün hem yıkayayım hem de foruma içerik olsun dedim(üstadlardan özendim:gulumsemex:) ilk olduğu için çok bir içerik çıkaramadım ama olduğu kadar artık:terlisırıtan: öncelikle bayram kampanyasıyla almış olduğum ev13 ile ön yıkama yaptım.



yüzeyde sadece toz olduğu için detay fırçasıyla ufaktan giriştim bazı yerlere. ardından durulamaya geçtim.



yine sizlerin önerisiyle purestar towel almıştım. ilk defa bu kadar para verip böyle bir havluya sahip oldum:utandımx: ama gerçekten övüldüğü kadar var. ardından bu havluyla kuruladım aracı. tek başına yetti kurulamaya.






bir ay öncesinde yine forumun kampanyasıyla almış olduğum flowey f1 wax uygulamıştım aracıma. bu arada ilk defa wax uyguladım:sarılx: wax görevini yapmış mı. boncuklanma olursa iyi oluyordu sanırım pek bilgim yok ama. üstadların yorumunu alabilirim bu konuda.






Su iticiliği ile ilgili video da ekledim

ayrıca hem foto çekip hem de araçla uğraşmak zormuş. forumda görüyorum da bu işi çok iyi yapanlar var gerçekten. helal olsun onlara:alkıssx: bir de her türlü tavsiyeye açığım. foruma katıldıktan sonra sayenizde baya bilgi edindim. hepinize teşekkür ederim bu vesileyle.
 
Son düzenleme:

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#2
Öncelikle emeklerinize sağlık, sonuçta ilk konunuz olduğunuz için böyle olması normal. :gulumsemex: Sonuçta anamızın karnından detaycı ve uygulama anlarını güzel yakalayan olarak doğmuyoruz. :smilex:
Önerilerim şunlar: Eğer araç da boya koruması yok ise güçlü bir ön yıkama şampuanı kullanmak daha mantıklı çünkü yüzeyde ki kirleri dahi iyi sökmüş oluruz. Temas eden uygulamalar için her zaman kil ve demir tozu temizleyiciler ile yüzeyi temizlemek gerekir, hem yüzeye tutunması için hemde normal yıkamayla çıkmayan vernikde ki kirleri verniğe gömmemek için ya da temas ederken verniği çizmemek için. Bu uygulamalara örnek wax uygulaması. F1 nasıl bir ürün bilmiyorum ama boncuklanmaların dengesiz olması ön hazırlık olmadığı içindir. :)

Demir tozu temizleyicisi olarak R10, polisaj yapılmayacaksa VP Turuncu kili öneririm. :lezzetlix:

Peki çift kovada ki şampuanınız neydi ?
 

Ozbayhasan35

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
24 May 2020
Mesajlar
64
Beğeniler
195
Yaş
28
İl
İzmir
#3
Merhaba
Bende henüz yeni başlayanlardanım elinize kolunuza sağlık flowey wax hakkında çok bilgim yok ama gördüğüm kadarıyla boncuklar biraz düzensiz ne kadar oldu yapalı? Ben başladığımda ilk yaptığım iş diwortex demir tozu temizleyici ile araç yüzeyindeki demir tozlarını temizlemek olmuştu siz tuga kullanabilirsiniz şu an tuga kullanıyorum daha güzel gibi geldi kurulama havlusu olarak aynı havlu bende de var korumalı araçta gösterdiği performansa bir hayli hayran bırakıyor tabiki daha üstü de var ama bu bile bana tatminkar geldi demir tozlarını temizledikten sonra kil uygulamak lazım ama ben kil kısmını atlayıp 2. Wax’ımı yapıyorum :) tez zamanda kil de alacağım
 

qonrul

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
21 Nis 2020
Mesajlar
144
Beğeniler
458
Yaş
35
İl
Muğla
#4
Öncelikle emeklerinize sağlık, sonuçta ilk konunuz olduğunuz için böyle olması normal. :gulumsemex: Sonuçta anamızın karnından detaycı ve uygulama anlarını güzel yakalayan olarak doğmuyoruz. :smilex:
Önerilerim şunlar: Eğer araç da boya koruması yok ise güçlü bir ön yıkama şampuanı kullanmak daha mantıklı çünkü yüzeyde ki kirleri dahi iyi sökmüş oluruz. Temas eden uygulamalar için her zaman kil ve demir tozu temizleyiciler ile yüzeyi temizlemek gerekir, hem yüzeye tutunması için hemde normal yıkamayla çıkmayan vernikde ki kirleri verniğe gömmemek için ya da temas ederken verniği çizmemek için. Bu uygulamalara örnek wax uygulaması. F1 nasıl bir ürün bilmiyorum ama boncuklanmaların dengesiz olması ön hazırlık olmadığı içindir. :)

Demir tozu temizleyicisi olarak R10, polisaj yapılmayacaksa VP Turuncu kili öneririm. :lezzetlix:

Peki çift kovada ki şampuanınız neydi ?
f1 waxı size danışmıştım hocam hatırlarsanız. şöyle aslında, waxı almıştım ama ön hazırlığı tüm detayı ile öğrenmeden uygulamadım. yine foruma danışarak öğrendim ve akabinde flowey w25 kaporta demir tozu aldım bir litre ve hepsini kullandım(çok mu kullandım onu da bilmiyorum ama bol bol sıkmıştım) daha sonra polisaj olmayacağı için valet pro turuncu kil uyguladım. ardından waxı uyguladım. hatta tüm bunların uygulanış yöntemini yine sizlerin konusundan okumuştum.
-ön yıkama
-çift kova ile yıkama
-demir tozu
-durulama
-kil uygulaması
-yine köpüklü yıkama, durulama ve kurulama
-ve son olarak wax uyguladım

detaylı yazacak olursam böyle yapmıştım.

ev13 kullanmamın sebebi ise şu, aracı aldığım şahıs seramik kaplı demişti. ama ne zaman yapıldığını bilmiyorum. belki 2-3 yıllık hatta daha da fazla olabilir. dikkatli baktığımda kaportada kılcal çizikler de var. ya iyi bir yerde yapılmadı. ya da güzel bakmadığı için etkisi gitti bilemiyorum. ama ben yine de güçlü bir ön yıkama şampuanı almak istemedim.

çift kova şampuanım ise valet pro concentrated. ama bu yıkamada kullanmadım.

tavsiyelerin için teşekkür ederim hocam çok sağ ol. senin uygulamalarını da çokca takip ediyorum emeğine sağlık.
 

qonrul

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
21 Nis 2020
Mesajlar
144
Beğeniler
458
Yaş
35
İl
Muğla
#5
Merhaba
Bende henüz yeni başlayanlardanım elinize kolunuza sağlık flowey wax hakkında çok bilgim yok ama gördüğüm kadarıyla boncuklar biraz düzensiz ne kadar oldu yapalı? Ben başladığımda ilk yaptığım iş diwortex demir tozu temizleyici ile araç yüzeyindeki demir tozlarını temizlemek olmuştu siz tuga kullanabilirsiniz şu an tuga kullanıyorum daha güzel gibi geldi kurulama havlusu olarak aynı havlu bende de var korumalı araçta gösterdiği performansa bir hayli hayran bırakıyor tabiki daha üstü de var ama bu bile bana tatminkar geldi demir tozlarını temizledikten sonra kil uygulamak lazım ama ben kil kısmını atlayıp 2. Wax’ımı yapıyorum :) tez zamanda kil de alacağım
öncelikle teşekkür ederim hocam. üstadların yanında bizimkiler sönük kalıyor ama bi şeyler yapmaya çalışıyoruz biz de:)
ilk mesaj uzamasın diye oraya yazmamıştım ama demir tozu ve kil uygulaması yapmıştım. waxı da tam 1 ay önce uyguladım. 1 ay boyunca hiç su değmedi. anca bugün yıkadım ve sonuç bu:)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#6
Ellerinize sağlık. Zamanla daha detaylı konular gelecektir.

Size tavsiyem aracınıza en kısa zamanda kil, demir tozu, zift temizliği yapın. Farkı göreceksiniz :begenixx:
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#7
f1 waxı size danışmıştım hocam hatırlarsanız. şöyle aslında, waxı almıştım ama ön hazırlığı tüm detayı ile öğrenmeden uygulamadım. yine foruma danışarak öğrendim ve akabinde flowey w25 kaporta demir tozu aldım bir litre ve hepsini kullandım(çok mu kullandım onu da bilmiyorum ama bol bol sıkmıştım) daha sonra polisaj olmayacağı için valet pro turuncu kil uyguladım. ardından waxı uyguladım. hatta tüm bunların uygulanış yöntemini yine sizlerin konusundan okumuştum.
-ön yıkama
-çift kova ile yıkama
-demir tozu
-durulama
-kil uygulaması
-yine köpüklü yıkama, durulama ve kurulama
-ve son olarak wax uyguladım

detaylı yazacak olursam böyle yapmıştım.

ev13 kullanmamın sebebi ise şu, aracı aldığım şahıs seramik kaplı demişti. ama ne zaman yapıldığını bilmiyorum. belki 2-3 yıllık hatta daha da fazla olabilir. dikkatli baktığımda kaportada kılcal çizikler de var. ya iyi bir yerde yapılmadı. ya da güzel bakmadığı için etkisi gitti bilemiyorum. ama ben yine de güçlü bir ön yıkama şampuanı almak istemedim.

çift kova şampuanım ise valet pro concentrated. ama bu yıkamada kullanmadım.

tavsiyelerin için teşekkür ederim hocam çok sağ ol. senin uygulamalarını da çokca takip ediyorum emeğine sağlık.
Ne demek rica ederim, forumu bir bilgi okyanusu olarak görüyorum. Ne kadar bilgi alırsam bir o kadar da yerine koymak istiyorum. :)

Sanırsam hızlı soru cevap da ben cevap vermiştim, burda ki uygulama maddelerini yazmayınca bir uyarmak istedim. :) 1 litre W25 baya bir fazla olmuş neyse ki forumda ki çoğunluk ben dahil ilk seferinde fazla sıkmışızdır. :smilex: 1:1 sulandırın ve her araca yaklaşık karışım olarak 400 500 ml gider diye tahmin ediyorum, belki daha az bile gidebilir.
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#8
Eline sağlık, kullandığınız ürün çok boncuk yapacak yada uzun dayanım sağlayacak bir ürün değil, Flowey ürünleri genel anlamda mükemmel boncuklama yapan ürünler değildir ama parlaklık olarak oldukça başarılıdır.
Boncuklama için bu ürünün üstüne iyi boncuklama yapan bir ürünle takviye yapabilirsiniz, Örneğin Bsd gibi, vs vs.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#9
Ellerinize şağlık, bir dahakine daha kapsamlı bir konu gelecek sizden eminim, güzel bir başlangınç. Devam.. :alkis:
 

qonrul

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
21 Nis 2020
Mesajlar
144
Beğeniler
458
Yaş
35
İl
Muğla
#11
mesajları yeni gördüm üstadlar:)

@onurçiko
floweyin bu ürünü hakkında tam bilgim yoktu aslında. foruma yeni katılmıştım ve o zamanlar flowey kampanyası vardı. araştırmadan alıp geçmiştim:) teşekkürler öneriler için.

@Berkay
eyvallah üstadım. sizler kadar olması zor da yavaş yavaş olur inşallah diyelim:) teşekkür ederim.

@Dragstar
çok teşekkürler inşallah diyelim.