Öncelikle Herkese Keyifli Forumlar
Aracımız 2008 model 88 bin kilometredeki Kırmızı renk Nissan Micra
Araca seneler boyunca uygulama yapılmamış belki doğru düzgün bir kere bile yıkanmamıştır.
Boyanın üzerinde oluşan kusurlar iç tarafta bulunan toz pislik lekeler her şey vardı araçta.
İlk olarak araca neler yapacağımızı konuştuk nasıl bir yol izleyelim bunu tartıştık ardından işlemlere başladık.
Buyurun işlemlere geçelim...
Aracımız 2008 model 88 bin kilometredeki Kırmızı renk Nissan Micra
Araca seneler boyunca uygulama yapılmamış belki doğru düzgün bir kere bile yıkanmamıştır.
Boyanın üzerinde oluşan kusurlar iç tarafta bulunan toz pislik lekeler her şey vardı araçta.
İlk olarak araca neler yapacağımızı konuştuk nasıl bir yol izleyelim bunu tartıştık ardından işlemlere başladık.
Buyurun işlemlere geçelim...
Aracı teslim aldığımızda resimlerde görüldüğü şekildeydi.
İlk olarak aracın motorunu depo kapağı içini ve detaylı yerlerini ayrıntılı olarak temizledik.
Ürün olarak 1/6 sulandırılmış 3D Orange Degreaser ve detaylı temizlik fırçalarını kullandık.
Plastik kısımları korumak için Meguiars Ultimate Black Plastic Restorer kullandık ve plastik aksamları koruma altına aldık. Ürün temizlenen plastiği çok parlatmıyor temiz mat yüzey bırakıyor.
Ardından aracımızı FL ile köpük banyosu yaptırdık ve duruladık.
Ardından aracımızı FL ile köpük banyosu yaptırdık ve duruladık.
Demir tozu olarak Koch Chemie Felgenreiniger demir tozu sökücü ile demir tozlarından arındırdık beklediğimiz kadar çok demir tozu çıkmadı araçtan.
Kil olarak çinli 3m kil kullandık boya üzerinde aşırı derecede reçine kalıntıları vardı toplamda 100 gr kil kullandık ve tamamen yüzeyi temiz bir hale getirdik.
Aracı tekrar yıkayıp kuruladıktan sonra gerekli maskelemeleri yaptık ve artık polisaj için hazırdı.
Polisajdan önce aracın farlarına ve stoplarına müdahale ettik farlar ve stoplar kötü durumdaydı. Sırasıyla 1500-2000-2500-3000 zımparalar ile zımparaldık. Sırasıyla polisaj yaptıktan sonra cam gibi oldular.
Farların durumu bu şekildeydi.
Zımpara ve polisajdan sonra 50/50 farların durumu.
Boyanın durumu resimlerde görüldüğü şekildeydi. İlk olarak Menzerna 400 ve 3D yün ped ile başladık. Daha önce başka bir Nissan araca daha polisaj yaptığımdan aracın boyasına aşinaydım. Nispeten sert diyebiliriz. Biraz uğraştırıyor ama boyayı yakma ihtimaliniz daha düşük oluyor bu sebepten.
400 ile tek vuruştan sonra alınan sonuç bu şekilde. Beklediğimden çok çok daha az hologram oluştu. Kırmızının kırmızı olduğunu anladık böylece
Olmassa olmaz 50/50 ler gelsin o zaman...
Olmassa olmaz 50/50 ler gelsin o zaman...
Kırmızı renk ile çalışmak çok zevkli oluyor. Resimlere devam edelim.
Polisaj işlemi sırasında
Unutmadan söyleyim polisaj sırasında aracı kriko ile kaldırdık alt taraflarda rahat çalışmak için.
400 bittikten sonra yüzeyi kontrol ettik kalan harelerden dolayı 2500 ve 3D polishing ped ile devam ettik. Ardından final işlemi için favorimiz olan 3800 ile geçtik aracı. 3800'ü uygularken Menzerna finishing ped kullandım. Uzun zamandır kullanıyorum ve oldukça memnun kaldığım bir ped olur kendisi.
Kaputta 3800 bitirdikten sonra güneş ışığının altına çıkalım birde orda test edelim dedik her şey orda belli oluyor sonuçta.
Güneş ışığı altında çekilen video...
Kaputta 3800 bitirdikten sonra güneş ışığının altına çıkalım birde orda test edelim dedik her şey orda belli oluyor sonuçta.
Güneş ışığı altında çekilen video...
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=07gryIbNWnI[/video] [video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-8654YG3FVs[/video]
Sonunda polisaj işlemimiz bitti. Aracın üzerindeki maskeleme bantlarını söktük. M600 tiner ile silmeden önce davlumbazları gözümüze çok battı. Araç hazır kriko üzerindeyken davlumbaz içlerine de el atalım dedik. İlk olarak 1/4 sulandırılmış 3D Orange Degreaser ile ve fırçalar ile temizlik ardından forumun meşhur ürünü ceviz ile geçtik ve davlumbazlar tertemiz oldu.
Buyurun resimleri...
Buyurun resimleri...
Korumadan önceki boncuklanma bu şekilde
Sonrasında aracımızı komple M600 tiner ile sildik. Kapı içleri ve boya yüzeyinin pasta kalıntıları ve yağlarından arındırdık ardından FL ile pril attık güzelce temizlensin dedik. Duruladıktan sonra aracı ileri aldık suları aksın ve kurulayalım diye o arada garajın yerlerini temizledik suları çektik.
Yine unutmadan ekleyim aracın bagaj kapağının sağ alt tarafında bulunan eskimiş ve solmuş bostancıoğlu yazısını söktük ve kalan izler Henkel WD40 ile temizleyip polisajını yaptık.
Aracın çoğu hareketli aksamlarında biriken yağları ve tozları temizleyip tekrardan yağladık.
Koruma olarak Zymol Titanium tercih ettik. İlk defa uyguladım ve uygulaması aşırı derecede keyifli fakat silmesi biraz zor olabiliyor.
Koruma olarak Titanium'u uyguladıktan sonra aracın içine geçtik. Koltukların üzerinde oldukça eskimiş ve paramparça olmuş koltuk kılıfları vardı onları söktük öncelikle. Koltukları döşemeleri ve halı paspasları açık renkli olduklarından dolayı yoğun şekilde kirlenmişlerdi ve inatçı lekeler vardı.
Temizlemek için Valet Pro Carpet Cleaner kullandık oldukça etkili bir ürün. Koltukları fırçaladıktan sonra hafif nemli bezle sildik ve sonuç mükemmeldi.
Temizlemek için Valet Pro Carpet Cleaner kullandık oldukça etkili bir ürün. Koltukları fırçaladıktan sonra hafif nemli bezle sildik ve sonuç mükemmeldi.
Temizlikten sonra koltukların ve döşemelerin son hali
İç temizlik de bittikten sonra yeni aldığımız GE Megalight Ultra %130 ampulleri aracın üzerindeki eski ampuller ile değiştirdik.
Evet artık Final Fotoğrafları
Uygulama sırasında fazla fotoğraf çekemedik eksik kısımlar oldu sürç-i lisan ettiysek affola.
Evet durum bu şekilde sabırla dinleyip okuduğunuz için çok teşekkür ederim.
Bir araç daha detaylı temizlik ve koruma ile hayata döndü.
Uygulama boyunca yardımını esirgemeyen @ultimasalida (Korgün abime) teşekkürü borç bilirim.
Evet durum bu şekilde sabırla dinleyip okuduğunuz için çok teşekkür ederim.
Bir araç daha detaylı temizlik ve koruma ile hayata döndü.
Uygulama boyunca yardımını esirgemeyen @ultimasalida (Korgün abime) teşekkürü borç bilirim.
Saygılar