Eski vs. Yeni: Mercedes-Benz A-Serisi

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
2,586
Beğeniler
4,069
Yaş
39
İl
Ankara
#1
Yeni dış ve iç tasarımın yanı sıra sahip olduğu birçok yeni teknoloji de A-Serisi’ni fazlasıyla modernleştirmiş.

Mercedes-Benz son zamanlarda tüm otomobillerini yeni jenerasyonlarına kavuşturuyor. Geçtiğimiz ay Detroit Otomobil Fuarı kapsamında yeni G-Serisi SUV’u gördükten sonra şimdi de Amsterdam’daki özel bir etkinlikte firmanın en ufak otomobili olan A-Serisi’nin yeni jenerasyonunu gördük.

1997’den beri piyasada olan bu kompakt otomobil 2012 yılında ilginç tasarımından kurtularak normal bir kompakt hatchback haline gelmişti. Alman üretici de 2012’den beri başarılı satış rakamlarına ulaşan A-Serisi’ni rakipleriyle daha iyi mücadele edebilmesi için baştan aşağı güncelleme kararı aldı. 2018 için tamamen yenilenen 4.jenerasyon A-Serisi yeni bir platform üzerine geliştirilmesinin yanı sıra birçok yeni teknoloji ve tamamen yeni bir görünüm ile birlikte geliyor.

Bizler de bu yeni jenerasyonu bir önceki A-Serisi ile birbirine yakın görselleri kullanarak kıyaslayacağız ve aradaki farkları daha iyi şekilde görmenizi sağlayacağız.





Yeni A-Serisi’nin ön görünümü oldukça keskin ve karmaşık. Standart ön farlar da açılı ve keskin görünümlü olarak tasarlanmışlar. LED gündüz farlarına da sahip olan bu ön yüzdeki yeni geniş ön ızgara bizlere yeni CLS sedanını anımsatıyor. A-Serisi müşterileri eğer isterlerse 18 adet bağımsız LED’i içerisinde barındıran yeni Multibeam LED ön farları da seçebiliyorlar.

Tüm bunların yanı sıra geniş hava girişleri ve aşağı doğru eğilen bir ön kaput tasarımı ile araç sportif ve agresif bir görünüme sahip olmayı başarabilmiş. Ön yüzde özetle eski jenerasyondaki daha yuvarlatılmış hatların artık daha açılı ve keskin hatlara yerini bıraktığını söyleyebiliriz.




Yeni A-Serisi’nin arka görünümü de oldukça muhteşem duruyor. En azından mevcut jenerasyona göre. Biraz sade görünümlü olan stop farları yerini daha iyi şekillendirilmiş yeni keskin tasarımlı arka stoplara bırakmış. Bu yeni arka farlar aracın plakalıklarından çamurluklarına kadar da uzanıyor.

Bunun yanı sıra arka difüzör de daha belirgin bir hale getirilmiş. Aynı zamanda donanım seçeneğine bağlı olarak bu difüzörün üzerinde sarı şeritler bulunabiliyor. Tüm bunların dışında arka tarafla ilgili son olarak bagaj kapağının eski nesildeki dik inişinin biraz daha eğimli hale getirildiğini söyleyebiliriz.








Yeni A-Serisi’nin yan görünümü mevcut jenerasyona göre biraz daha sadeleştirilmiş diyebiliriz. Ön çamurluğun altından arka çamurluğun üzerine kadar uzanan çizgi yerini daha az eğimli ve sade bir çizgiye bırakmış. Bu yeni çizginin çamurluklara kadar uzamayıp sadece kapılarla sınırlı kaldığını da görüyoruz.

Aracın yeni jenerasyonunda aks mesafesinin de mevcut jenerasyona göre 30 milimetre ve aks genişliğinin de 14 mm arttığı açıklandı. Bu sayede kabinin içerisinde eski jenerasyona göre biraz daha fazla alan sunulacaktır. Yeni A-Serisi’nin eski jenerasyona göre iç mekan hacmini azaltmadan alçalması ve uzaması ise oldukça önemli bir gelişme.





İlk bakışta yeni A-Serisi eski jenerasyondaki bazı tasarım öğelerini iç mekanda sürdürüyor gibi görünse de Mercedes-Benz aracın kokpitini baştan aşağı yenilemiş durumda. Özellikle aracın direksiyon simidinin eskisine göre çok daha fazla teknolojik hale getirildiğini görüyoruz. Bunun yanı sıra Mercedes’in MBUX olarak adlandırdığı yeni bilgi eğlence sistemini de ilk kez yeni A-Serisi’nde gördük.

Ayrıca eski jenerasyonda sunulmayan ve diğer birçok Mercedes-Benz otomobilinde gördüğümüz dijital gösterge panelleri de artık yeni A-Serisi’nde sunuluyor. Yukarıdaki görüntüde görülen dijital gösterge paneli ve bilgi eğlence ekranının her ikisi 10.25 inç boyutundaki ekranlardan oluşuyor. Bu 10.25 inç’lik ekranlar opsiyon olarak sunulurken, standart halde 7 inç’lik birer ekran sunuluyor.





Tüm bunların yanı sıra kokpitteki klima kumandalarının ve depolama gözlerinin de elden geçirilerek daha modern ve kullanışlı şekilde tasarlandığını görüyoruz.





Kaynak: https://tr.motor1.com/news/229318/eski-vs-yeni-mercedes-aserisi
 

sleep_r

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
43
Beğeniler
21
#2
mersedes kokpit designer ını acilen kovması gerek. sls le başlayan retro-geçmişe göndermeli havalandırmalar falan tutmuştu ama son a serisi konsolu resmen "veysel usta kendi kokpitini kendi yaptı" haberi görseli gibi.
 

baris056

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Oca 2018
Mesajlar
8
Beğeniler
0
Yaş
29
İl
eskişehir
#4
Eski aracım A180di kesinlikle leondam golften kaliteli bir malzemesi yoktu. Motor desen zaten hepai artık 700 800 deviriyor. Cahillikle aldım. Bakım zamanı ezildim sattım.. Leon Fr daha heyecanlı geliyor:)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,786
Beğeniler
5,494
Yaş
31
İl
Bilecik
#5
Ne yalan söyleyeyim iç ve dış arka tasarımı berbat. Eski kasası daha alınası duruyor.