Aslında bu elektrikli otomobiller beni hiç heyecanlandırmıyor.
"İnsanlar Tesla’nın bir supercar ile yaptıklarına hayret ediyor. Elon’un yaptıklarını en aza indirmeye çalışmıyorum, ancak sanırım hepimiz tarafından yapılabilir."
Yazıda böyle bir ifade geçiyor ve kesinlikle katılıyorum. Bu Amerika kapitalizmin belki merkezi olduğu için böyle, reklam konusunda gerçekten çok iyiler. Sokaktaki vatandaş bile reklam yapma peşinde. Sırf bu yüzden daha öncede belirttim; amazon.com müşteri yorumlarına çok kulak asmayın. Son kullanıcı bile aldığı ürünü çok hızlı bir şekilde övme peşinde. Herkes kullandığı ürünü abartma peşinde. Enterasan bir durum.
Her neyse bunu şunun için anlattım Tesla'nın yaptıklarını ben de küçümsemek istemiyorum, ama yaptığı şey öyle Amerika'yı yeniden keşfetmek değil kesinlikle. Sadece gerçekten iyi reklamı yapılıyor, Elon Musk insanların algılarını çok güzel kontrol edip manipüle ediyor. Çoğu insana bugün bile sorsanız, Elektrikli otomobili kim icat etti diye, muhtemelen Elon Musk ya da Tesla cevabını alırsınız. Halbuki Tesla'dan öncede elektrikli otomobil üreten firmalar mevcuttu. Yaptığı reklamlar elektrikli otomobili bu derece popüler hale getirdi ve yaygınlaşmasını sağladı.
Şunu da belirteyim The Grand Tour ikinci sezonda Richard Hammond "Rimac Concept One" ı test etti. 2 milyon euro değerinde, dünyanın ilk elektrikli süpercar'ı bu araç. 1073 beygir gücünde 0-100 2.8 saniye. Aracın torku ise 1600NM . Aracın menzili de normal sakin kullanımda 500km olduğu iddia ediliyor. Jeremy, James ve Richard drag yarışı yaptılar ve Jeremy V12 Lambo sürmesine rağmen Richard'ın kendisinden çok hızlı bir şekilde uzaklaşmasını gördükten sonra: Tüm hayatım boyunca hiç bu kadar hızlı giden bir şey görmemiştim dedi. Her neyse sonra ne oldu Richard bu araçla kaza yaptı, hemen aracı terk etti sadece kırık bir diz ile kazadan kurtuldu. Araç alev aldı. Ve aracın alevi kaç günde kontrol altına alındı ?
Araç tam 5 gün boyunca yanmaya devam etmiş. 5 gün. Evet 5. Araç itfaiye tarafından söndürüldükten sonra her seferinde, baterilerden biri alev almış, zincir reaksiyon başladıktan sonra diğer bateriye sonra diğer bateriye gide gide tüm bateriler alev almadan durmamış reaksiyon. Tesla her ne kadar Euro Ncap'a aracını soksa da içinde pil olan bir sistem için ne yazıkki böyle bir risk her zaman için bulunuyor.
Ki mesela hiç bir otomobil otoritesi Tesla'nın sürüşünden bahsetmedi henüz. Chris Harris bile aracı sürdü, hatta diyebilirimki Chris Harris 'in ilk kez bir otomobil ile drift çekmeye çalışmadığına şahit oldum. Adam F40 ve F50 ile bile drift attı. Tesla ne kadar yol tutuyor, direksiyon tepkileri yol tutuşu nasıl, kimse bunları konuşmuyor. Gerçi şunu çok kez duydukki o fiyata göre iç mekan kalitesi hiç iyi değil.
Elektrikli otomobil her ne kadar yaygınlaşırsa yaygınlaşsın ben kolay kolay tercih edeceğimi düşünmüyorum. Otomobil benim için A noktasından B noktasına gitmek için bir araçtan çok daha fazlası. Yine çok uzun tuttum farkındayım, ama sonuç olarak Ferrari cephesinin söylediğine aynen katılıyorum. Tesla'nın yaptıkları herkes tarafından yapılabilir.
Saygılar.