Arkadaşlar finishing polishlerin uygulama prensibi nedir genel olarak? Araca ve boya durumuna göre değişiklik gösterir tabi ki ama genel uygulama mantığını anlama istiyorum. Makina devri, uygulama hızı vs..
Geçen hafta opak beyaz VW Golf aracıma Menzerna 400-2500-3800 uyguladım. Araçta aşırı RDS olmaması sebebiyle 400ü UFS keçeyle fazla bastırmadan uyguladım. 2500ü yine orta baskıyla 400ü uygular gibi yavaş kol-bilek hareketleri ile geçtim. 2500den sonra projektör altında 400 ve yün keçenin bıraktığı hologram ve harelerin gittiğini gördüm. Ancak 3800e gelince doğru uygulama yapıp yapmadığımı anlamadım. Aracın da beyaz olması sebebiyle pek fark göremedim.
Ben de Menzerna’nın teknik dökümanında yazdığı şekilde polishi çalıştığım bölgeye yaydıktan sonra makinaya çok az ağırlık vererek 2 kere geçiş yaptım (yatay ve dikey çapraz geçişi bir kat olarak sayıyorum). En son baskıyı iyice azaltarak hatta makinayı biraz kaldırıp ancak yüzeye temas ettirerek bir kat daha geçtim. Zaten bunları yapana kadar polish özelliğini yitirmeye başlıyordu yavaş yavaş. Makinayı 3-4. kademede kullandım (3000-3500 rpm, geçiş hızım önceki aşamalardan hızlıydı fakat aşırı hızlı değil.
Bazı kısımlarda elimdeki orbital makinanın uyduruk olması sebebiyle 3800 aşamasının genelinden fazla baskı uygulamak hatta makinayı eğmek ve deviri arttırmak zorunda kaldım, çünkü rotasyon hareketi duruyordu. Sizce son aşama olmuş mudur, yorumunuz nedir?
Geçen hafta opak beyaz VW Golf aracıma Menzerna 400-2500-3800 uyguladım. Araçta aşırı RDS olmaması sebebiyle 400ü UFS keçeyle fazla bastırmadan uyguladım. 2500ü yine orta baskıyla 400ü uygular gibi yavaş kol-bilek hareketleri ile geçtim. 2500den sonra projektör altında 400 ve yün keçenin bıraktığı hologram ve harelerin gittiğini gördüm. Ancak 3800e gelince doğru uygulama yapıp yapmadığımı anlamadım. Aracın da beyaz olması sebebiyle pek fark göremedim.
Ben de Menzerna’nın teknik dökümanında yazdığı şekilde polishi çalıştığım bölgeye yaydıktan sonra makinaya çok az ağırlık vererek 2 kere geçiş yaptım (yatay ve dikey çapraz geçişi bir kat olarak sayıyorum). En son baskıyı iyice azaltarak hatta makinayı biraz kaldırıp ancak yüzeye temas ettirerek bir kat daha geçtim. Zaten bunları yapana kadar polish özelliğini yitirmeye başlıyordu yavaş yavaş. Makinayı 3-4. kademede kullandım (3000-3500 rpm, geçiş hızım önceki aşamalardan hızlıydı fakat aşırı hızlı değil.
Bazı kısımlarda elimdeki orbital makinanın uyduruk olması sebebiyle 3800 aşamasının genelinden fazla baskı uygulamak hatta makinayı eğmek ve deviri arttırmak zorunda kaldım, çünkü rotasyon hareketi duruyordu. Sizce son aşama olmuş mudur, yorumunuz nedir?





