Formula 1 2018

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
2,176
Beğeniler
2,088
Yaş
41
Konum
Denizli
#3
Türkiyedeki son yarışı istanbul parkta izlemiştim. Motorlarda Turbolu sisteme geçtikten sonra ses gidince biraz soğudum.


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
 

emre-sti

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
10 Kas 2017
Mesajlar
107
Beğeniler
8
Konum
Odessa
#4
Türkiyedeki son yarışı istanbul parkta izlemiştim. Motorlarda Turbolu sisteme geçtikten sonra ses gidince biraz soğudum.


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
2005 yılında V10 motorlu sesi canlı canlı duyduktan turbolulara geçişle bende izlemeyi bırakmıştım
 

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Moderator
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
614
Beğeniler
351
Yaş
28
Konum
Ankara
#6
Aslında son 9-10 yıldır yapılan regülasyonlardan sonra kesinlikle izlenilebilirliğini benim için kaybetmişti. Zaten Formula 1 öyle yarış olarak çok sevdiğim bir disiplin değil. Hatta son yıllarda özellikle "Liseli" iki üç pilotun çekişmesine dönüşmesi beni oldukça uzaklaştırmıştı F1 dan.
Yani pilotları bile yeterince agresif ve korkusuz gelmiyor artık. Saçlarının bozulmasından bile korkuyorlar gibi bir tarzları var.

Formula 1'dense senede 1 gün de olsa Le Mans bana her zaman daha keyifli gelmiştir. Bu haftasonu Le Mans Classic var mesela kesinlikle ara ara açıp takip etmenizi tavsiye ederim. Her petrolhead'i heyecanlandıran araçlar yarışacak.

Herneyse, geçtiğimiz hafta Fransa yarışını açıp takip ettim biraz. Zaten yarışları izlemesemde genelde yarış neticelerini takip etmeye çalışıyorum. Çünkü aralarında Fernando Alonso gibi çok efsane bir pilot var. Kendisi benim için döneminin en iyisi, internette benim gibi düşünen baya insan var bakabilirsiniz :). Sadece oldukça şansız araç seçimi konusunda, bir türlü rekabetçi bir araçla yarışma fırsatı bulamadı. Bu adam bu sene Le Mans 24 saat yarışında 1. olarak podyuma çıktı. Ve gerçekten inanılmaz bir performans sergiledi Toyota ile. Gece yarıştı özellikle sarı bayrak olan alanlardan sonra sergilediği agresif tavır, kendisine olan saygımı tekrar artırdı.

Ya herneyse bak çok uzattım yine. Bu araba konuları açılınca günlük hayatta da böyle bir türlü susmuyorum, milleti bunaltıyoruz. Fransa yarışını yine Alonso için izlemeye başladım, adam zaten pitten başladı. Sonra daha ilk turlarda Vettel yüzünden bir spin attı canım sıkıldı. 2013 Malezya yarışından sonra Top Gear'a katılan Webber'in Clarkson'a "babam çoçuklara vurmamam gerektiğini söylemese Vettel'e yumruk atardım" dediği aklıma geldi. Fernando inşallah önümüzdeki yıl Mclaren ile devam etmez. Zaten kendisinin Triple Crown yapması için önünde sadece Indy 500 kaldı. Önümüzdeki yıl inşallah onu da başarır.

Yine konudan saptık, dediğim gibi geçtiğimiz hafta Fransa yarışını izlemek, Kimi Raikkonen'i, Alonso'yu tekrar izlemek her ne kadar araç sesleri rezalet olsa da Formula 1'e karşı ümitlerimi tekrar yeşertti. Zaten bu haftaki yarış Silverstone'da Formula 1'i hiç merak etmeyenler bile bence açıp izlesinler bu yarışı. En fazla çekişme genelde bu pistte gerçekleşiyor. Demem o ki bundan sonra vakit buldukça galiba önümüzdeki günlerde Formula 1'i ben takip etmeye çalışacağım.

Yani Çağrı Hocam'a katılıyorum, bence takvime işaretleyin bu yarışı kaçırmayın, Türkiye'den bile bu yarışı canlı izlemek için gidenler var. :)
 
Son düzenleme:

green_spell

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
727
Beğeniler
768
Yaş
34
Konum
İstanbul
#7
@umrdmr Hocam Alonso ciddi bir para alıyor. Ferrari ve Mercedes dışında o parayı kimse veremez. Onlar da Alonso ile ilgilenmiyor. F1 de kalacaksa takım değiştirmesi zor gibi. He diceksin ki McLaren'e sabrettiği için o para az bile, hak veririm :)
 
Son düzenleme:

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Moderator
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
614
Beğeniler
351
Yaş
28
Konum
Ankara
#8
@umrdmr Hocam Alonso ciddi bir para alıyor. Ferrari ve Mercedes dışında o parayı kimse veremez. Onlar da Alonso ile ilgilenmiyor. F1 de kalacaksa takım değiştirmesi zor gibi. He diceksin ki Mclaren'e sabrettiği için o para az bile, hak veririm :)
Motorsporlarında genelde başarı iyi araç ve iyi pilot kombinasyonu ile birlikte geliyor. (Bazı istisnaları olabilir, çok anlamıyorum ama Valentino Rossi'nin ilk dönemlerinde bu adam Yamaha ile nasıl bu süreleri yapıyor inanılmaz deniyordu. Belki Motorda durum farklıdır bilmiyorum.) Ya da Ferrari 2000 şampiyonluğu öncesi 21 sene şampiyonluğu yoktu, Schumacher sayesinde başarılı oldular diyen de olacaktır, ama durum öyle değil. 2000 öncesindeki 3-4 yıl Ferrari yavaş yavaş kendini göstermeye başlamıştı. Ama ciddi bir rekabet oluşu şampiyonluğu 2000 yılına kadar ertelemişti. Yoksa bakılsa 1997-2000 arası Ferrariler hep ilk 6 da varlar.

Şimdi ben araç kalitesini genelde , sezon içinde kaç kere fastest lap yapmış, ve takımın her iki pilotu ne kadar hızlı ordan anlamaya çalışıyorum. Mesela genel puanlamada Vettel 1. iken Raikonen'in 3. oluşu. Hamilton 2. iken takım arkadaşının 6. oluşu. 4. ve 5. liği Redbull'un paylaşması. Bu araçların rekabetçi olduğu anlaşılıyor. Ama şimdi tabloya baktım Alonso 8. iken, takım arkadaşı 16. abi. Valla çok üzücü..

Bu adam bu sene Le mans da gece koltuğa oturdu. Öndeki Toyota ile farkı 2 dakikadan 40 saniyeye çekti. Ben hakikaten yetenekli olduğunu düşünüyorum. Belki de ben abartıyorumdur bilmiyorum, bugün Kimi yerine Ferrari de o otursa ne olurdu görmeden bir şey söylemek zor. Ama Renault ile Ferrari'yi üzdüğü seneler aklımdan gitmiyor.

Tabi maaş konusunda çok bilgim yoktu. Şimdi siz yazınca aydınlandım adam Raikonenden 4 kat fazla para alıyormuş Mclaren'de:) İşin finansal boyutu olabilir tabi.

"MClaren'e sabrettiği için o para az bile"

Çok iyiydi hocam, güldürdün :kop::kop: Bu Mclaren-Honda esprilerine genel olarak çok gülüyorum.
 

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Moderator
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
614
Beğeniler
351
Yaş
28
Konum
Ankara
#14
Silverstone ve Bakü genelde hayal kırıklığı yaratmıyor. Oldukça çekişmeliydi. :)

İki kez güvenlik aracının girmesine rağmen yarış oldukça iyiydi. Formula 1'den beni uzaklaştıran genelde bu tarz hadiseler oluyor. Bir pilot çakıla gömülüyor, yolda temizlik vs. gerektiren hiç bir şey yok, ama güvenlik aracı sokuyorlar hemen. Yani biraz fazla kasıyorlar bu güvenlik işini gibi hissediyorum. Hep aklıma gelmiştir acaba güvenlik aracıyla geçen sürenin en azından yarısı yarışa eklense nasıl olur diye. Mesela 2 tur güvenlik aracı girdi 55 turda bitecek yarış 56 da bitse veya 57 de. Acaba taktiksel anlamda çok mu yıpratır takımları .

Bu arada Ferrari gerçekten taktik anlamında da çok başarılıydı. Lastik seçimi olsun pit'e giriş zamanlamaları olsun oldukça yerindeydi. Her ne kadar hareketlerini itici bulsam da Vettel ve Hamilton gerçekten çok yetenekliler, dünkü yarışta bunu net olarak anladım. Schumacher kaza geçirmeseydi, bugünkü Mercedes ve Hamilton ile birlikte yarışmasını görmek isterdim.

Hamilton yarış sonrasında Ferrari'nin taktikleri gerçekten enterasandı tarzı bir yorum yapmış. Baktım bazıları Raikonen'in kendisine olan temasını kastediyor demişler. İşte bu tarz hareketler biraz başarısını gölgeleyebiliyor. Yani kendisi zaten kötü start aldı, üstüne üstlük medium lastik seçimi başarılı bir strateji de değildi. Yani temas olmasa yarış ne kadar farklı olurdu bilmiyorum, sonuçta Raikonen'e de 10 saniye ceza verildi. Bence netice aynı olabilirdi. Hatta iki kere güvenlik aracı girmese, bence Raikonen önde bitirirdi yarışı.

Alonso bence yine başarılıydı. Güzel start aldı ve puan alarak yarışı kapattı. Mclaren'de kalmaya devam ederse 2-3 sene sonra belki güzel işler yapabilir. Leclerc'in Sauber Ferrari(Alfa Romeo) ile yarış dışı kalması biraz üzdü. Bence bu arkadaş da önümüzdeki yıl iyi işler yapabilir kendisinde potansıyel var gibi. Velhasıl bu aralar arabasız olduğum için mi bilmiyorum, ama Formula 1 beni heyecanlandırmaya başladı. İki üç haftadır izlemekten oldukça keyif alıyorum. Sezon sonuna kadar takip edeceğim galiba.

Saygılar.
 

green_spell

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
727
Beğeniler
768
Yaş
34
Konum
İstanbul
#15
@umrdmr hocam güvenlik aracı girip, pit e giriş sürelerinin uzaması ya da ortadan kalkması yarışa ayrı bir keyif veriyor. Bu sene bu yüzden en çok puan kaybeden Ferrari oldu sanırım. Diğer takım pilotlarının da öylesine tur atmak dışında podyuma çıkma şansı yakalamaları bu tarz şeylere bağlı.

McLaren kendi rüzgar tünelini bırakıp Toyota'nın ki ile geliştirme yapmaya başlamış. Bir zamanlar çok övündükleri o tesislerin şu an arabaya zerre katkısı yok maalesef. Mclaren in yeniden birşeyler yapabilmesi için çok ama çok uzun zaman var bence.

Leclerc , Ferrari Gelişim Akademisi mezunlarından :) Kimi'nin yerine ismi geçiyor ;)
 

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Moderator
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
614
Beğeniler
351
Yaş
28
Konum
Ankara
#16
@umrdmr hocam güvenlik aracı girip, pit e giriş sürelerinin uzaması ya da ortadan kalkması yarışa ayrı bir keyif veriyor. Bu sene bu yüzden en çok puan kaybeden Ferrari oldu sanırım. Diğer takım pilotlarının da öylesine tur atmak dışında podyuma çıkma şansı yakalamaları bu tarz şeylere bağlı.

McLaren kendi rüzgar tünelini bırakıp Toyota'nın ki ile geliştirme yapmaya başlamış. Bir zamanlar çok övündükleri o tesislerin şu an arabaya zerre katkısı yok maalesef. Mclaren in yeniden birşeyler yapabilmesi için çok ama çok uzun zaman var bence.

Leclerc , Ferrari Gelişim Akademisi mezunlarından :) Kimi'nin yerine ismi geçiyor ;)

Aslına bakarsan doğru hocam, güvenlik aracı sayesinde araçlar baya yaklaşıyorlar birbirlerine. Ben güvenlik aracı olmasın değil de belki yarış süresi uzatılabilir mi diye dedim. Sadece öneri belki teknik anlamda ı yarışın 1-2 tur uzaması takımlar çok yorabilir bilmiyorum.

Mclaren'in rüzgar tüneli hadisesini duyunca ben de oldukça şaşırdım. 10 yıl önce Mclaren ile şampiyon olmuştu Hamilton. Williams ise çok uzun süredir kötüydü zaten. Hatta iyi dönemlerini ben hiç hatırlamıyorum, yaşım yetmiyor. Ama Bmw ile birlikte rekabetçilerdi en azından bu kadar kötü değillerdi, onu hatırlıyorum.

Kimi nereye gider acaba eğer öyle bir değişiklik olursa. Kimi'nin de tarzı oldukça hoşuma gidiyor. :)
 

green_spell

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
727
Beğeniler
768
Yaş
34
Konum
İstanbul
#17
@umrdmr hocam Kimi yarışa güne iyi başlarsa iyi gidiyor, yoksa performansı çok sıradan bir hal alıyor. Bu arada dün Verstappen'i çok daha önce geçmesi gerekiyordu bence. Ben biraz daha agresif bir tarz arıyorum, Montoya gibi, Ricciardo gibi...

Ama bir Tifosi olarak Vettel'den de memnunum, aklı hep birincilikte, Azarbaycan GP bunun en büyük örneği :)
 

technologyst

Usta Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
4 Kas 2017
Mesajlar
676
Beğeniler
772
Yaş
35
Konum
kahramanmaraş
#18
@umrdmr başkan sc olayına bende karşıyım birde gereksiz bulduğum şu turu geri alma hikayesi ya adam zaten yol verecek mavi bayrakla nediye bir tur daha boşuna sc kalıyor yarışsın bırak adamlar ayrıca dediğin gibi tur eklense daha iyi olur ama tv anlaşmasında sıkıntı var 2 saatlil bir süre var genel olarak o süreyi geçmeden yarış yapmak zorundalar hatta bir yarışta süre bitiyor diye lap sayısını azaltmışlardı hatırlıyorum şimdi gelelim silverstone daki en garip olaya raikkonen hamilton vurdu evet hızlı girdi araç kaydı vurdu adam kabul etti ama mercedesbtarafından bize kasıtlı vuruyorlar gibi bir ima geldi şimdi vuran adam salak değil ferrari koltuğunda çarpışan oto oynamıyor onuda geçtim kendi arabası da hasar görüyor böyle bir cins açıklama görmedim. Ayrıca sen mercedss olarak startta kalkamıyorsun sonra onu bunu sıkıştır kaza oluncada bana vuruyorlar Zonta diye bir pilot vardı sumi döneminde herif arkadan gelip direk çarpardı unutmadık biz o günleri ama böyle çarpma da değildi yarış dışı ediyordu ağam direk kimse gidip adamı dövmedi bir sezonda 3 kez mi oldu çyle bir şey . Sonuç öeyve veren ağaç taşlanır adamı ingilterede yenersen çarptıda yendi derler ne yapsınlar karalama kampanyası
 

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Moderator
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
614
Beğeniler
351
Yaş
28
Konum
Ankara
#19
@umrdmr başkan sc olayına bende karşıyım birde gereksiz bulduğum şu turu geri alma hikayesi ya adam zaten yol verecek mavi bayrakla nediye bir tur daha boşuna sc kalıyor yarışsın bırak adamlar ayrıca dediğin gibi tur eklense daha iyi olur ama tv anlaşmasında sıkıntı var 2 saatlil bir süre var genel olarak o süreyi geçmeden yarış yapmak zorundalar hatta bir yarışta süre bitiyor diye lap sayısını azaltmışlardı hatırlıyorum şimdi gelelim silverstone daki en garip olaya raikkonen hamilton vurdu evet hızlı girdi araç kaydı vurdu adam kabul etti ama mercedesbtarafından bize kasıtlı vuruyorlar gibi bir ima geldi şimdi vuran adam salak değil ferrari koltuğunda çarpışan oto oynamıyor onuda geçtim kendi arabası da hasar görüyor böyle bir cins açıklama görmedim. Ayrıca sen mercedss olarak startta kalkamıyorsun sonra onu bunu sıkıştır kaza oluncada bana vuruyorlar Zonta diye bir pilot vardı sumi döneminde herif arkadan gelip direk çarpardı unutmadık biz o günleri ama böyle çarpma da değildi yarış dışı ediyordu ağam direk kimse gidip adamı dövmedi bir sezonda 3 kez mi oldu çyle bir şey . Sonuç öeyve veren ağaç taşlanır adamı ingilterede yenersen çarptıda yendi derler ne yapsınlar karalama kampanyası

Abi çarpma ve kaza deyince benim aklıma Maldonado geliyor. Adamın youtube videolarını izlerken bilgisayar ekranına da çarpar mı acaba diye bir paranoya geliyor anlık. :D

Yukarıda Hamilton'ın karakterini sevmediğimi yazdım. Kesinlikle yetenekli adam, en sondan geldi ikinci bitirdi yarışı. Raikonen zaten yarıştan sonra özür diledi. 10 saniyelik cezayı adil buluyor musunuz diye soruldu ben hatalıydım, böyle şeyler olabiliyor dedi. Yani gayet efendi gibi açıklama yaptı, özür diledi. Aynen senin dediğin gibi zaten düzgün kalkamamışsın, ki güvenlik araçları olmasaydı, o temas olmasaydı yine medium lastikler ile bence 1. bitiremezdi.

Bu arada Hamilton az önce Instagram'dan dünkü kasıtlı çarptı iması için : "sometimes we say dumb things and we learn from it". Yani kendisi de kabul etmiş söylediğinin aptalca olduğunu. :)


Edit: Bu arada az önce gördüm Raikonen'in eşi Minttu yarışta sonra, Instagram'a şöyle yazmış: "If you cry like a girl when you lose, do ballet." ashahsahasha:)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...