Arkadaşlar merhaba,
Efsane cuma indirimlerinde almış olduğum Autobrite Direct Top Gloss Islak Görünümlü Cila'nın ufak bir incelemesini yapacağım. Öncelikle ürünün şişesiyle başlayalım;
Ürünün rengi fosforlu sarı gibi. Şişeden ve renginden bahsettikten sonra kokusundan bahsedecek olursam, güzel bir kokuya sahip değil. Ürünü almadan önce internette araştırma yaptığımda genel olarak incelemelerde foam lance ile kullanıldığını gördüm. Benim Bosch Aquatak 110 basınçlı yıkama makinemde ufak bir foam lance benzeri şişe var ama benim makineyi kurup kaldıracak vaktim yok maalesef. Bu yüzden bende sprey şişe ile kullanan var mı diye araştırmak istedim. Sonuç olarak markanın kendi sitesinde ürün için olan sayfada How To Use kısmında sprey şişede kullanım ile ilgili şu bilgileri elde ettim;
Spraying Top Gloss – Top Gloss is very effective via a spray trigger/bottle. When you have washed the car with your favourite AD shampoo, pressure rinse the car completely. The starting a panel at a time, spray Top Gloss Instant Wax Drying Aid directly to the surface ensuring complete coverage. Leave Top Gloss to dwell for up to 5 minutes or so, by the time you have applied to the whole car it will be time to rinse. Pressure rinse the Top Gloss thoroughly to reveal the instant protection from Top Gloss. When fully rinsed, dry the car with our Reaper Drying Towel.
Kısaca Türkçe'ye çevirmem gerekirse (Cümleleri anlam bütünlüğü sağlamak adına kendim düzelttim);
Top Gloss sprey şişe ile birlikte çok etkilidir. Arabayı favori AD şampuanın ile basınçla yıkayın. Bir seferde yüzey ile başlayıp AD Top Gloss'u yüzeye direkt olarak uygulayarak tüm yüzeyi (arabayı) kaplayın. Top Gloss'u 5 dakika kadar bekletin, tüm araca uyguladığınızda kurulama zamanı gelmiş olacaktır. Top Gloss'tan anında koruma almak için basınçlı su ile durulayın. Tamamen duruladığınızda arabayı Reaper Drying Towel ile kurulayın.
Buradan yola çıkarak ürünü 250 ML sprey şişeye doldurdum. Aşağıda fotoğraflarda göreceksiniz.
Aracımı geçen hafta yıkatmıştım. Ama malum yağmur, çamur oldu. Bugün havayı fırsat bilip yıkamaya çıktım eşimle. Aracı yıkamak adına;
- Öncelikle hortumdan gelen suyla aracın üstündeki pisliklerin kabasını aldım.
- Daha sonrasında AD Purple Velvet şampuan ile Würth sünger ve kendi satışını yaptığım uygun fiyatlı yıkama eldiveni ile aracı bir güzel şampuanladık.
- Bu sırada jantlara AutoGlym Magma sıkıp demir tozundan arındırmaya başladım.
- Aracı iyice şampuanlayıp demir tozunun da etki etmesini bekledikten sonra hortum ile duruladım.
- Duruladıktan sonra ıslak halde iken AD Top Gloss'u uyguladım.
- Tekrar hortumla durulayıp Wizard of Gloss Blue Marlin ile kuruladık.
Gelelim uygulama fotoğraflarına;
Not: Su testi yapacağım sırada aracı yıkadığımız yer pazar alanına yakın olduğu için insanlar ve araçlar çok gelip gidiyordu ve arabanın yakınına başka bir araba parkettiği için o araca su sıçratmak istemedim. Dolasıyla su testi yapamadım. Bu konuda affınıza sığınıyorum.
Araç ıslakken uygulama
Uygulayıp kuruladıktan sonra final fotoğrafları
Genel bir değerlendirme yapacak olursam;
Ürünün parlaklığını çok beğendim. Uygulama kolaylığı güzel. Ben aracımın ön-arka cam ve jantlar haricinde kalan tüm yüzeyleri ürün ile kapladım. 250 ML şişeden ne kadar kaldığını da aşağıda görebilirsiniz. Yaklaşık olarak yarıdan biraz fazla gitti gibi geldi. Su iticiliği ve dayanıklılık olarak ne olacak bilmiyorum ama şu an için beğendim. Bundan sonra da kullanırım.
Konu biraz uzun oldu kusura bakmayın. Ayrıntılı anlatmak istedim çünkü Türkçe olarak bir kaynak veya inceleme göremedim. Belki Türkiye'de ilk olabilir bu ürünün incelemesi. Kalın sağlıcakla.
07.12.2021 Güncelleme: @Berkay hocanın sorusu üzerine tozlanma durumuna baktım. Aracın tavanına hiç cila uyguladığımı hatırlamıyorum. 2 gündür kapalı otoparkta hiç çıkmadı ve yerde direkt tozlu beton var. Asfalt yok. Tavan haricinde tozlanma neredeyse hiç yoktu. Bu da iyiye işaret.
Mert
Efsane cuma indirimlerinde almış olduğum Autobrite Direct Top Gloss Islak Görünümlü Cila'nın ufak bir incelemesini yapacağım. Öncelikle ürünün şişesiyle başlayalım;
Ürünün rengi fosforlu sarı gibi. Şişeden ve renginden bahsettikten sonra kokusundan bahsedecek olursam, güzel bir kokuya sahip değil. Ürünü almadan önce internette araştırma yaptığımda genel olarak incelemelerde foam lance ile kullanıldığını gördüm. Benim Bosch Aquatak 110 basınçlı yıkama makinemde ufak bir foam lance benzeri şişe var ama benim makineyi kurup kaldıracak vaktim yok maalesef. Bu yüzden bende sprey şişe ile kullanan var mı diye araştırmak istedim. Sonuç olarak markanın kendi sitesinde ürün için olan sayfada How To Use kısmında sprey şişede kullanım ile ilgili şu bilgileri elde ettim;
Spraying Top Gloss – Top Gloss is very effective via a spray trigger/bottle. When you have washed the car with your favourite AD shampoo, pressure rinse the car completely. The starting a panel at a time, spray Top Gloss Instant Wax Drying Aid directly to the surface ensuring complete coverage. Leave Top Gloss to dwell for up to 5 minutes or so, by the time you have applied to the whole car it will be time to rinse. Pressure rinse the Top Gloss thoroughly to reveal the instant protection from Top Gloss. When fully rinsed, dry the car with our Reaper Drying Towel.
Kısaca Türkçe'ye çevirmem gerekirse (Cümleleri anlam bütünlüğü sağlamak adına kendim düzelttim);
Top Gloss sprey şişe ile birlikte çok etkilidir. Arabayı favori AD şampuanın ile basınçla yıkayın. Bir seferde yüzey ile başlayıp AD Top Gloss'u yüzeye direkt olarak uygulayarak tüm yüzeyi (arabayı) kaplayın. Top Gloss'u 5 dakika kadar bekletin, tüm araca uyguladığınızda kurulama zamanı gelmiş olacaktır. Top Gloss'tan anında koruma almak için basınçlı su ile durulayın. Tamamen duruladığınızda arabayı Reaper Drying Towel ile kurulayın.
Buradan yola çıkarak ürünü 250 ML sprey şişeye doldurdum. Aşağıda fotoğraflarda göreceksiniz.
Aracımı geçen hafta yıkatmıştım. Ama malum yağmur, çamur oldu. Bugün havayı fırsat bilip yıkamaya çıktım eşimle. Aracı yıkamak adına;
- Öncelikle hortumdan gelen suyla aracın üstündeki pisliklerin kabasını aldım.
- Daha sonrasında AD Purple Velvet şampuan ile Würth sünger ve kendi satışını yaptığım uygun fiyatlı yıkama eldiveni ile aracı bir güzel şampuanladık.
- Bu sırada jantlara AutoGlym Magma sıkıp demir tozundan arındırmaya başladım.
- Aracı iyice şampuanlayıp demir tozunun da etki etmesini bekledikten sonra hortum ile duruladım.
- Duruladıktan sonra ıslak halde iken AD Top Gloss'u uyguladım.
- Tekrar hortumla durulayıp Wizard of Gloss Blue Marlin ile kuruladık.
Gelelim uygulama fotoğraflarına;
Not: Su testi yapacağım sırada aracı yıkadığımız yer pazar alanına yakın olduğu için insanlar ve araçlar çok gelip gidiyordu ve arabanın yakınına başka bir araba parkettiği için o araca su sıçratmak istemedim. Dolasıyla su testi yapamadım. Bu konuda affınıza sığınıyorum.
Araç ıslakken uygulama
Uygulayıp kuruladıktan sonra final fotoğrafları
Genel bir değerlendirme yapacak olursam;
Ürünün parlaklığını çok beğendim. Uygulama kolaylığı güzel. Ben aracımın ön-arka cam ve jantlar haricinde kalan tüm yüzeyleri ürün ile kapladım. 250 ML şişeden ne kadar kaldığını da aşağıda görebilirsiniz. Yaklaşık olarak yarıdan biraz fazla gitti gibi geldi. Su iticiliği ve dayanıklılık olarak ne olacak bilmiyorum ama şu an için beğendim. Bundan sonra da kullanırım.
Konu biraz uzun oldu kusura bakmayın. Ayrıntılı anlatmak istedim çünkü Türkçe olarak bir kaynak veya inceleme göremedim. Belki Türkiye'de ilk olabilir bu ürünün incelemesi. Kalın sağlıcakla.
07.12.2021 Güncelleme: @Berkay hocanın sorusu üzerine tozlanma durumuna baktım. Aracın tavanına hiç cila uyguladığımı hatırlamıyorum. 2 gündür kapalı otoparkta hiç çıkmadı ve yerde direkt tozlu beton var. Asfalt yok. Tavan haricinde tozlanma neredeyse hiç yoktu. Bu da iyiye işaret.
Mert
Son düzenleme:






