(Güncelleme) Autobrite Direct Top Gloss Islak Görünümlü Cila İncelemesi

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#1
Arkadaşlar merhaba,

Efsane cuma indirimlerinde almış olduğum Autobrite Direct Top Gloss Islak Görünümlü Cila'nın ufak bir incelemesini yapacağım. Öncelikle ürünün şişesiyle başlayalım;



Ürünün rengi fosforlu sarı gibi. Şişeden ve renginden bahsettikten sonra kokusundan bahsedecek olursam, güzel bir kokuya sahip değil. Ürünü almadan önce internette araştırma yaptığımda genel olarak incelemelerde foam lance ile kullanıldığını gördüm. Benim Bosch Aquatak 110 basınçlı yıkama makinemde ufak bir foam lance benzeri şişe var ama benim makineyi kurup kaldıracak vaktim yok maalesef. Bu yüzden bende sprey şişe ile kullanan var mı diye araştırmak istedim. Sonuç olarak markanın kendi sitesinde ürün için olan sayfada How To Use kısmında sprey şişede kullanım ile ilgili şu bilgileri elde ettim;

Spraying Top Gloss – Top Gloss is very effective via a spray trigger/bottle. When you have washed the car with your favourite AD shampoo, pressure rinse the car completely. The starting a panel at a time, spray Top Gloss Instant Wax Drying Aid directly to the surface ensuring complete coverage. Leave Top Gloss to dwell for up to 5 minutes or so, by the time you have applied to the whole car it will be time to rinse. Pressure rinse the Top Gloss thoroughly to reveal the instant protection from Top Gloss. When fully rinsed, dry the car with our Reaper Drying Towel.

Kısaca Türkçe'ye çevirmem gerekirse (Cümleleri anlam bütünlüğü sağlamak adına kendim düzelttim);

Top Gloss sprey şişe ile birlikte çok etkilidir. Arabayı favori AD şampuanın ile basınçla yıkayın. Bir seferde yüzey ile başlayıp AD Top Gloss'u yüzeye direkt olarak uygulayarak tüm yüzeyi (arabayı) kaplayın. Top Gloss'u 5 dakika kadar bekletin, tüm araca uyguladığınızda kurulama zamanı gelmiş olacaktır. Top Gloss'tan anında koruma almak için basınçlı su ile durulayın. Tamamen duruladığınızda arabayı Reaper Drying Towel ile kurulayın.

Buradan yola çıkarak ürünü 250 ML sprey şişeye doldurdum. Aşağıda fotoğraflarda göreceksiniz.

Aracımı geçen hafta yıkatmıştım. Ama malum yağmur, çamur oldu. Bugün havayı fırsat bilip yıkamaya çıktım eşimle. Aracı yıkamak adına;
- Öncelikle hortumdan gelen suyla aracın üstündeki pisliklerin kabasını aldım.
- Daha sonrasında AD Purple Velvet şampuan ile Würth sünger ve kendi satışını yaptığım uygun fiyatlı yıkama eldiveni ile aracı bir güzel şampuanladık.
- Bu sırada jantlara AutoGlym Magma sıkıp demir tozundan arındırmaya başladım.
- Aracı iyice şampuanlayıp demir tozunun da etki etmesini bekledikten sonra hortum ile duruladım.
- Duruladıktan sonra ıslak halde iken AD Top Gloss'u uyguladım.
- Tekrar hortumla durulayıp Wizard of Gloss Blue Marlin ile kuruladık.

Gelelim uygulama fotoğraflarına;

Not: Su testi yapacağım sırada aracı yıkadığımız yer pazar alanına yakın olduğu için insanlar ve araçlar çok gelip gidiyordu ve arabanın yakınına başka bir araba parkettiği için o araca su sıçratmak istemedim. Dolasıyla su testi yapamadım. Bu konuda affınıza sığınıyorum.

Araç ıslakken uygulama












Uygulayıp kuruladıktan sonra final fotoğrafları








Genel bir değerlendirme yapacak olursam;
Ürünün parlaklığını çok beğendim. Uygulama kolaylığı güzel. Ben aracımın ön-arka cam ve jantlar haricinde kalan tüm yüzeyleri ürün ile kapladım. 250 ML şişeden ne kadar kaldığını da aşağıda görebilirsiniz. Yaklaşık olarak yarıdan biraz fazla gitti gibi geldi. Su iticiliği ve dayanıklılık olarak ne olacak bilmiyorum ama şu an için beğendim. Bundan sonra da kullanırım.



Konu biraz uzun oldu kusura bakmayın. Ayrıntılı anlatmak istedim çünkü Türkçe olarak bir kaynak veya inceleme göremedim. Belki Türkiye'de ilk olabilir bu ürünün incelemesi. Kalın sağlıcakla.

07.12.2021 Güncelleme: @Berkay hocanın sorusu üzerine tozlanma durumuna baktım. Aracın tavanına hiç cila uyguladığımı hatırlamıyorum. 2 gündür kapalı otoparkta hiç çıkmadı ve yerde direkt tozlu beton var. Asfalt yok. Tavan haricinde tozlanma neredeyse hiç yoktu. Bu da iyiye işaret.

Mert
 
Son düzenleme:

sabese

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
1 Nis 2021
Mesajlar
600
Beğeniler
437
İl
Karabük
#2
Elinize sağlık, inceleme için teşekkürler. Yansımalar güzel görünüyor.
 

Ozdemirli

Usta Detaycı
Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
318
Beğeniler
1,307
Yaş
45
İl
İstanbul
#4
Elinize sağlık.
Koch Chemie Protector Wax alternatifi bir ürün diyebilir miyiz? Başka hangi marka ürünlere alternatif olabilir?
 

umrdmr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
980
Beğeniler
1,349
Yaş
35
İl
Ankara
#5
Elinize sağlık iş yerinde olduğum için resimleri göremiyorum.

Ürünü ne olursa olsun fiyatından bağımsız değerlendirmemek lazım. Divortex hızlı cila fiyatlarına geldi neredeyse. :)

Güle güle kullanın eğer dayanımda uzun olursa, efsane ürün denebilir.:)
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#6
Elinize sağlık.
Koch Chemie Protector Wax alternatifi bir ürün diyebilir miyiz? Başka hangi marka ürünlere alternatif olabilir?
Teşekkür ediyorum. Koch Chemie PW benim de denemek istediğim ama henüz deneyimleyemediğim bir ürün. PW'nin kalitesi zaten herkes tarafından biliniyor. Ben daha önce Sonax BSD kullandım. Parlaklığı ve kayganlık hissi daha iyi geldi. Ama tabi bu benim şahsi düşüncem.
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#7
Elinize sağlık iş yerinde olduğum için resimleri göremiyorum.

Ürünü ne olursa olsun fiyatından bağımsız değerlendirmemek lazım. Divortex hızlı cila fiyatlarına geldi neredeyse. :)

Güle güle kullanın eğer dayanımda uzun olursa, efsane ürün denebilir.:)
Teşekkür ederim. Akşam evde bakarsınız fotoğraflara. Diğer konuda da bahsettiğim gibi anlık olarak indirimle LT bazında yerli markaların bile ucuzuna geldi. Örnek verdiğiniz Divortex 473 ML'de çok bilindik pazaryeri platformlarında kargo dahil 42.75 TL fiyatta satılmakta. Ben memnunum tercihimden. Uzun süre kullanılabilecek bir ürün. Dayanım konusunda gözlemledikçe yorum yapabilirim ancak. :)
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#8
Ellerinize sağlık. Bu segmentteki hemen her ürünün pw den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Kalıntı bırakmada ve havluları bozmada pw üstüne yoktur. İşin bu boyutuna da dikkat etmelisiniz bence havlularımız kıymetli. En büyük kriter bu benim için. Tozlanma ile ilgili yorumunuzu merakla bekliyorum
 

DetayDeposu

Tonyukuk07
Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
1,380
Beğeniler
5,562
#9
Ellerinize sağlık. Bu segmentteki hemen her ürünün pw den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Kalıntı bırakmada ve havluları bozmada pw üstüne yoktur. İşin bu boyutuna da dikkat etmelisiniz bence havlularımız kıymetli. En büyük kriter bu benim için. Tozlanma ile ilgili yorumunuzu merakla bekliyorum
Havlu kaliti olarak Sonax PNS de var. Bir de Meguiars’ın yeni çıkardığı Türkiye’de satmadığı bir şampuanı var sanırım. Havluları bildiğin textil coat uygulanmış gibi boncukluyor :D
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,562
Beğeniler
25,895
Yaş
37
İl
Ankara
#11
Havlu kaliti olarak Sonax PNS de var. Bir de Meguiars’ın yeni çıkardığı Türkiye’de satmadığı bir şampuanı var sanırım. Havluları bildiğin textil coat uygulanmış gibi boncukluyor :D
Textil coat Önemli Kirmizi Çizgimiz :)
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#12
Ellerinize sağlık. Bu segmentteki hemen her ürünün pw den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Kalıntı bırakmada ve havluları bozmada pw üstüne yoktur. İşin bu boyutuna da dikkat etmelisiniz bence havlularımız kıymetli. En büyük kriter bu benim için. Tozlanma ile ilgili yorumunuzu merakla bekliyorum
Merhaba. Teşekkür ederim yorumunuz için. Tozlanma konusuna gelirsek araba pazar gününden beri kapalı otoparkta yatıyor. Otoparkın zemini beton, asfalt yok. Yani oldukça tozlu. Bugün işten döndükten sonra bir bakacağım toz durumuna.
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#14
Ellerinize sağlık. Bu segmentteki hemen her ürünün pw den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Kalıntı bırakmada ve havluları bozmada pw üstüne yoktur. İşin bu boyutuna da dikkat etmelisiniz bence havlularımız kıymetli. En büyük kriter bu benim için. Tozlanma ile ilgili yorumunuzu merakla bekliyorum
Hocam biraz önce tozlanma durumuna bakmak için otoparka indim. Arabanın tavanını sanıyorum unutmuşum cilalamayı çünkü doğal olarak tavanda toz vardı. Ama kaputta, kapılarda vs. toz yoktu. Şu an için gayet güzel.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#15
Hocam biraz önce tozlanma durumuna bakmak için otoparka indim. Arabanın tavanını sanıyorum unutmuşum cilalamayı çünkü doğal olarak tavanda toz vardı. Ama kaputta, kapılarda vs. toz yoktu. Şu an için gayet güzel.
Çok teşekkürler, toz olmaması büyük avantaj oldu
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#18
Emeğine sağlık inceleme için teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

SKaplan

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
28 Oca 2020
Mesajlar
145
Beğeniler
264
Yaş
35
#20
Aracı kullandıktan sonra da bir güncelleme gelirse daha net olur. Dış ortamda nasıl olacak görmek lazım. Eline emeğine sağlık bu arada


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi