Selamlar arkadaşlar.
Hepinize sağlıklı ve bol detaylı günler dilerim. Gelelim güzel konumuza uzun zamandır yapmak istediğim polisaj işlemini bu gün, yarın, hafta sonu derken bir hışımla başladım. Yapmış olduğum polisaj işleminde bu güne kadar hiç tecrübem olmadı ama el yatkınlığıma inancım yüksekti kendim yapmayı çok istiyordum. Forum sayesinde kullanılacak malzeme olsun, polisajı yaparken dikkat edilmesi gerekenler olsun anladığım kadarıyla uygulamaya çalıştım.
Tamamen amatör ruhumla detaya olan ilgimle bu işe giriştim. Ortalama bu işlem için 1 hafta vakit ayırdım fakat günün her saati değil müsait olduğumda gelip bagaj kapağını yaptım, sonra tavan vs bu şekilde ağır ağır çalıştım. Demir tozu ve kil işlemini önceden yapmıştım bunun için sadece polisaj öncesi bi kez daha kil uygulaması geçtim.
Kullandığım malzemeleri şu şekilde sıralayalım.
-Atlass Att Polisaj makinesi
-Ufs 150mm sarı keçe
-Koch Chemie 150mm Sarı ped
-Farecla 125mm esnek taban
-Pasta serisi olarak Koch Chemie
H9-F6-M3
-Boya koruma olarak Soft99 Fusso F7
-3M Gaz maskesi ( mutlaka kullanın ) çok faydasını gördüm.
-Bim mikrofiber bez yüzeyi çizmemek adına çok fazla bulundurdum. Pasta kalıntılarını silmek için
-1/1 sulandırılmış İPA
-3D Final touch
-Işık olarakta tlf flaşı devreye girdi
-Flowey R10 1/1 sulandırılmış
-Valet pro mavi kil
Bantlama olayını bazı yerlerde göremeyebilirsiniz parça parça yaptım işlemleri.
Polisaj öncesi çizikler
Öncesi ve sonrası bi kaç resim paylaşalım
Polisaj işlemini 3 aşamada bitirdim
aşama UFS keçe ile Koch Chemie H9
aşama Koch sarı ped ve farecla sarı ped ile Koch F6 uyguladım
aşama DVX cila pedi Koch M3
Bu şekilde devam ettim çizik alma işlemi yaparken yüzeyi 2. ve 3. kademede pastayı yedirip 4. ve 5. kademede çizik alma işlemini tamamladım. Makinanın kademe devirlerini tam bilmiyorum kademe olarak belirteyim dedim fikir vermesi için. Şahsi görüşüm makinada bu durumu etkilemiş olabilir keçe ile daha rahat çalıştım. Koch Chemie pastalarında tozlanma minimum seviyede çok iyi ama buna rağmen kimyasalı solumamak için kesinlikle maske kullanmalıyız. Çok faydasını gördüm. Çizik alma işleminde ufak tefek hareler ve tırnak takılan bölümler kaldı araç kendi aracım bunun içinde boyayı olabildiğince yormamaya çalıştım özellikle kıvrımlı sivri bölgeleri çok zorlamadım ki bu işi ilk defa amatör yapan birisi olarak ufak tefek kalıntılar normal olduğunu düşünüyorum
ama %90 başarıya ulaştım diyebilirim.
Yıkama işlemlerinden kareler
Koruma olarak SOFT99 FUSSO F7 tercih ettim ürün fiyat performans olarak çok başarılı koruma olarak 7 ay vaadediyor firma fakat ülke şartlarınsa 3-4 ay gider diye umuyorum
ama aracım çok kullanılmıyor ve kapalı garajda sanırım gider. Sürmesi, silmesi keyifli sonrasında yüzeydeki hissiyatı çok başarılı. Koruma 300ml şişede su kadar akışkan sıvı değil salep kıvamına yakın ben biraz bol sürdüm yarısı daha duruyor sanırım 100ml bir araca çok rahat yeter. 1 şişe ile 3 defa uygulama yapılabilir bereketli bir ürün.
ol png
Bir iki yansıma ekleyelim
F İ N A L L E R
Okuyan herkese teşekkürler
Maşallah’ı eksik etmeyelim rabbim isteyen herkese daha fazlasını nasip etsin. Herkese bol detaylı günler.
Hepinize sağlıklı ve bol detaylı günler dilerim. Gelelim güzel konumuza uzun zamandır yapmak istediğim polisaj işlemini bu gün, yarın, hafta sonu derken bir hışımla başladım. Yapmış olduğum polisaj işleminde bu güne kadar hiç tecrübem olmadı ama el yatkınlığıma inancım yüksekti kendim yapmayı çok istiyordum. Forum sayesinde kullanılacak malzeme olsun, polisajı yaparken dikkat edilmesi gerekenler olsun anladığım kadarıyla uygulamaya çalıştım.
Tamamen amatör ruhumla detaya olan ilgimle bu işe giriştim. Ortalama bu işlem için 1 hafta vakit ayırdım fakat günün her saati değil müsait olduğumda gelip bagaj kapağını yaptım, sonra tavan vs bu şekilde ağır ağır çalıştım. Demir tozu ve kil işlemini önceden yapmıştım bunun için sadece polisaj öncesi bi kez daha kil uygulaması geçtim.
Kullandığım malzemeleri şu şekilde sıralayalım.
-Atlass Att Polisaj makinesi
-Ufs 150mm sarı keçe
-Koch Chemie 150mm Sarı ped
-Farecla 125mm esnek taban
-Pasta serisi olarak Koch Chemie
H9-F6-M3
-Boya koruma olarak Soft99 Fusso F7
-3M Gaz maskesi ( mutlaka kullanın ) çok faydasını gördüm.
-Bim mikrofiber bez yüzeyi çizmemek adına çok fazla bulundurdum. Pasta kalıntılarını silmek için
-1/1 sulandırılmış İPA
-3D Final touch
-Işık olarakta tlf flaşı devreye girdi
-Flowey R10 1/1 sulandırılmış
-Valet pro mavi kil
Bantlama olayını bazı yerlerde göremeyebilirsiniz parça parça yaptım işlemleri.
Polisaj öncesi çizikler
Öncesi ve sonrası bi kaç resim paylaşalım
Polisaj işlemini 3 aşamada bitirdim
aşama UFS keçe ile Koch Chemie H9
aşama Koch sarı ped ve farecla sarı ped ile Koch F6 uyguladım
aşama DVX cila pedi Koch M3
Bu şekilde devam ettim çizik alma işlemi yaparken yüzeyi 2. ve 3. kademede pastayı yedirip 4. ve 5. kademede çizik alma işlemini tamamladım. Makinanın kademe devirlerini tam bilmiyorum kademe olarak belirteyim dedim fikir vermesi için. Şahsi görüşüm makinada bu durumu etkilemiş olabilir keçe ile daha rahat çalıştım. Koch Chemie pastalarında tozlanma minimum seviyede çok iyi ama buna rağmen kimyasalı solumamak için kesinlikle maske kullanmalıyız. Çok faydasını gördüm. Çizik alma işleminde ufak tefek hareler ve tırnak takılan bölümler kaldı araç kendi aracım bunun içinde boyayı olabildiğince yormamaya çalıştım özellikle kıvrımlı sivri bölgeleri çok zorlamadım ki bu işi ilk defa amatör yapan birisi olarak ufak tefek kalıntılar normal olduğunu düşünüyorum
Yıkama işlemlerinden kareler
Koruma olarak SOFT99 FUSSO F7 tercih ettim ürün fiyat performans olarak çok başarılı koruma olarak 7 ay vaadediyor firma fakat ülke şartlarınsa 3-4 ay gider diye umuyorum
Bir iki yansıma ekleyelim
F İ N A L L E R
Okuyan herkese teşekkürler
Maşallah’ı eksik etmeyelim rabbim isteyen herkese daha fazlasını nasip etsin. Herkese bol detaylı günler.




