Hasarlı Araç Alımı - İlan Değerlendirmesi - Düşünceleriniz

ffsahin

Usta Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2018
Mesajlar
834
Beğeniler
1,775
Yaş
26
İl
Kayseri
#1
Bir süredir aklımda kazalı araç alayım toplayıp bineyim ya da satayım gibi bir düşünce dolaşıyor. Önümüzdeki dönemde biraz daha vaktim olacağı için bu konuya biraz ağırlık vermeyi düşünüyorum. Amacım çok çok ucuza araç sahibi olayım ya da çok para kazanayım değil . Aracın gidişini duruşunu etkilemeyecek özellikle kaporta hasarlı araç denk getirip yaptırayım istiyorum. İşimiz ağır vasıta ama araba olarak sadece kendi araçlarımızla ilgilendim şu zamana kadar . Sanayide az çok bir çevrem var o konuda çok sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum. Hasarlı araç piyasası nasıldır alırken nasıl bir yol izlemek lazım , hangi araçları tercih etmeli vs bu konularda bir tecrübem yok . Bİr örnek üzerinden gitmek gerekirse şu ilan( BMW / 5 Serisi / 520i / Executive Plus / AKSADAN BMW 5,20i EXECUTİVEPLUSHAYALET+VAKUMB.EKRAN 2016 PLAKALI sahibinden.comda - 649573083 ) 143 bin tl den ilana girdi şu an 138 bin tl , değişecek boyanacak parçaları var , far ve stop kırılmış . Aracın genel durumu temiz gözüküyor ve yürür aksam ve motorda bir hasar göremedim. Böyle bir araca nasıl yaklaşmalı neye dikkat etmeli nasıl bir fiyat teklif etmeli vs vs bu konularda tecrübelerinizi ve düşüncelerinizi öğrenmek isterim. Linkteki araçla aynı yıl aynı donanıma sahip , hasarsız , boyasız , 11 bin km'de inci beyazı aracı ekstra kışlık jant lastik takımı ile 240 bin tl ye sattım bu hafta.
 

Atocan

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
1,539
Beğeniler
3,528
Yaş
33
İl
Ankara
#2
şimdi bu iş çok alengirli çok dikkat isteyen tecrübe ve çevre isteyen bi iş bu dediklerime çok dikkat
bunu yapan yani hasarlı araç satan birçok esnaf belirsiz biçimde makyaj yani düzeltme yapıyor düzgün dürüst kişiden alınmalı ince eleyip sık dokunmalı
usta ucuz olmalı iş çözebilen ve çevresi olan biri olmalı ki çıkma parça işini kolay çözsün
sanayiide yırtık olunmalı sağlam pazarlık edilmeli en azından ticaret için
alınacak araç çok önemli bmw 3 serisi olursa peynir ekmek gibi gidiyor ucuz olunca
bi tane e 36 cabrio toplayıp sattık arkadaşımla araç çok kötüydü ama iyi para bıraktı :)
sıfır parça ile toplamak tamamen zarar ettiriyor
bu iş tamamen vakit nakit ve çevre ile alakalı işiniz zor kolay gele :)
 

ffsahin

Usta Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2018
Mesajlar
834
Beğeniler
1,775
Yaş
26
İl
Kayseri
#3
şimdi bu iş çok alengirli çok dikkat isteyen tecrübe ve çevre isteyen bi iş bu dediklerime çok dikkat
bunu yapan yani hasarlı araç satan birçok esnaf belirsiz biçimde makyaj yani düzeltme yapıyor düzgün dürüst kişiden alınmalı ince eleyip sık dokunmalı
usta ucuz olmalı iş çözebilen ve çevresi olan biri olmalı ki çıkma parça işini kolay çözsün
sanayiide yırtık olunmalı sağlam pazarlık edilmeli en azından ticaret için
alınacak araç çok önemli bmw 3 serisi olursa peynir ekmek gibi gidiyor ucuz olunca
bi tane e 36 cabrio toplayıp sattık arkadaşımla araç çok kötüydü ama iyi para bıraktı :)
sıfır parça ile toplamak tamamen zarar ettiriyor
bu iş tamamen vakit nakit ve çevre ile alakalı işiniz zor kolay gele :)
Çok haklısınız tecrübe konusunda , lakin hangi iş olursa olsun başlarken tecrübesiz oluyoruz . Az çok bir ticaret tecrübemiz ve sanayi çevremiz var buna güvenerek altından kalkabileceğimi düşünüyorum .
Görünen yerleri biraz düzeltip hafif hasarlı gibi göstermeye çalıştıklarını duymuştum. Hatta bazı ilanlarda photoshop ile düzeltme yaptıklarını gördüm. Özellikle bu yöntemlerle kapora toplayan satıcılar mevcutmuş.
Piyasası uygun fiyatlı araçlar mı daha mantıklı yoksa 5 serisi gibi nispeten pahalı araçlar mı tercih etmeli karar veremedim. Pahalı araçların piyasası daha yavaş ancak daha karlı olacaktır diye düşünüyorum. Ancak doğru fiyatlandırma yapılırsa her araç bir şekilde satılıyor.
 

Atocan

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
1,539
Beğeniler
3,528
Yaş
33
İl
Ankara
#4
Çok haklısınız tecrübe konusunda , lakin hangi iş olursa olsun başlarken tecrübesiz oluyoruz . Az çok bir ticaret tecrübemiz ve sanayi çevremiz var buna güvenerek altından kalkabileceğimi düşünüyorum .
Görünen yerleri biraz düzeltip hafif hasarlı gibi göstermeye çalıştıklarını duymuştum. Hatta bazı ilanlarda photoshop ile düzeltme yaptıklarını gördüm. Özellikle bu yöntemlerle kapora toplayan satıcılar mevcutmuş.
Piyasası uygun fiyatlı araçlar mı daha mantıklı yoksa 5 serisi gibi nispeten pahalı araçlar mı tercih etmeli karar veremedim. Pahalı araçların piyasası daha yavaş ancak daha karlı olacaktır diye düşünüyorum. Ancak doğru fiyatlandırma yapılırsa her araç bir şekilde satılıyor.
şimdi şu var dediklerinize sonuna kadar katılıyorum amaç ticaretse hızlı dönmesi gerekir piyasa tabiriyle kalın araç satmak uzun sürer ben şahsen kendi adıma konuşayım bi f10 alacak olsam öyle bi bütçem olsa hatasız ok gibi araca binmek isterim ama bi e46 ya alacak olsam pek takılmam boya değişen olayına kanı hızlı akan gençler bu konuyu pek takmıyor binebilmek için gözlerini kapatıyor bunu tecrübe ettim bizzat ve şuan arkadaşım bu işe devam ediyor benim pek içime sinmedi bu iş çocuk sadece cabrio kovalıyor piyasası aşırı hızlı gidiyor çokta para bırakıyor değişik bir piyasa hayırlısı olsun inş
 

dati_bubu

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
272
Beğeniler
343
Yaş
35
İl
Kocaeli
#5
Benim şahsi fikrim ilk başlarda yüksek meblağ ile baslama ufaktan gir işe bak nedir ne değildir.
Birde benim anlamadığım İlan açıklamasın da çıtır hasar,Tek nokta hasarlı,masrafı 2 bin 3 bin lira diyorlar ama Ilandaki araçla hasarsiz aynı aracın arasın da atıyorum 20 bin lira fark var. Peki bu ilanı koyan arkadaş neden bu hasarı yaptırıp kendi satmıyor,Benim kafama hep bu konu takılmıştır.

Fatih Şahin
 

can26

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
2,204
Beğeniler
4,643
#6
Atocan bey gayet güzel izah etmeye çalışmış ama maalesef öyle kurnaz bir piyasaki anlatmaya kelimelerin yetmeyeceği durumlar oluyor araç. Yukarıda da bahsedildiği gibi bilinçli olarak hasarın makyajlandığı araçlar olabiliyor, görünen hasarın altından sürpriz hasarlar yükte hafif pahada ağır parçalar olabiliyor.

Araç toplanırken usta nazı çekiliyor, iş yaptırılamıyor. Sinir, ruh sağlığı bozuluyor ekmeğinize sizden çok ekmek kazanmak isteyenler ona göre fiyat işçilik süresi çıkarıyor.

Ordan burdan parça aranırken veya bulunca daha sıkıntılı durumlar olabiliyor. Tabiri caizse ustalardan çok ustalık gerektiriyor bence yoksa 3 liralık iş 8-10 liraya geliyor.

Madiyatını geçtim ruh ve sinir sağlığınıza güveniyorsanız denenebilir ama yıpranma taraftarı değilseniz çokta lüzumu olan bir sektör gibi gelmiyor.

Bu paralarla vade hesabı şuan karlı olabilir, dövizlerden sepet oluşturulup günlük trade edilebilir. Ufak tefek al sat araçlar olabilir fakat hasar işi biraz riskli en kötü alıcı kitlesi bile yorabiliyor böyle hasarlı araçlarda. Mutlaka alacağınız aracın evlat olabileceği düşücesiyle almanızı öneririm , acil nakit ihtiyacınız durumunda oluşturacağı artıları eksileri düşünürseniz karar sizin :utandim: az çok bu sektörde gördüklerimi anlatmaya çalıştım dilim döndüğünce belki farklı yönden bakmanızı sağlayabilir diye :)
 

ffsahin

Usta Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2018
Mesajlar
834
Beğeniler
1,775
Yaş
26
İl
Kayseri
#7
şimdi şu var dediklerinize sonuna kadar katılıyorum amaç ticaretse hızlı dönmesi gerekir piyasa tabiriyle kalın araç satmak uzun sürer ben şahsen kendi adıma konuşayım bi f10 alacak olsam öyle bi bütçem olsa hatasız ok gibi araca binmek isterim ama bi e46 ya alacak olsam pek takılmam boya değişen olayına kanı hızlı akan gençler bu konuyu pek takmıyor binebilmek için gözlerini kapatıyor bunu tecrübe ettim bizzat ve şuan arkadaşım bu işe devam ediyor benim pek içime sinmedi bu iş çocuk sadece cabrio kovalıyor piyasası aşırı hızlı gidiyor çokta para bırakıyor değişik bir piyasa hayırlısı olsun inş
Ticarette parayı hızlı çevirmek mühim haklısınız ama ben bu konuda biraz toleranslı davranabilirim . Asıl niyetim ticaret değil zaten hali hazırda yaptığım işler mevcut. Hani ben biraz daha kendim bineyim ufak tefek karla satayım diye düşünüyorum. Dediğiniz gibi düşünen çok insan var hatasız olsun hasarsız olsun isteniyor ama ben tam olarak öyle düşünmüyorum. Boyasız hatasız hatta sıfır araç alıyoruz daha otoparktan çıkarmadan başına bir iş gelebiliyor bu yüzden ben hatasız bir araç yerine geçmişini bildiğim kaporta hasarlı bir araca daha rahat biniyorum. Örneğin linkini attığım aracı sadece 3-4 parça boya değişen sayesinde hatasızından 30-40 bin lira daha ucuza alabiliyorsam kesinlikle değerlendiririm.
Bahsettiğiniz araçlarda bana biraz uzak geliyor ama araştıracağım :) .

Benim şahsi fikrim ilk başlarda yüksek meblağ ile baslama ufaktan gir işe bak nedir ne değildir.
Birde benim anlamadığım İlan açıklamasın da çıtır hasar,Tek nokta hasarlı,masrafı 2 bin 3 bin lira diyorlar ama Ilandaki araçla hasarsiz aynı aracın arasın da atıyorum 20 bin lira fark var. Peki bu ilanı koyan arkadaş neden bu hasarı yaptırıp kendi satmıyor,Benim kafama hep bu konu takılmıştır.

Fatih Şahin
Benim niyetimde daha makul fiyatlı araçlarda başlamak ilanı örnek olması açısından paylaştım.
Bu tarz ilanlar yalan bence görüntüyü düzeltip asıl hasarı saklıyorlar . Ama şöyle araçlarda oluyor takip ettiğim kadarıyla , araç önceden daha ağır kazalar geçirmiş toplanmış sonra daha hafif bir kaza yapmış o şekilde satıyorlar. Hasarı belki 2 değilde 5-6 bin liradır ama araç öncesinden ağır hasarlı vs oluyor.

Atocan bey gayet güzel izah etmeye çalışmış ama maalesef öyle kurnaz bir piyasaki anlatmaya kelimelerin yetmeyeceği durumlar oluyor araç. Yukarıda da bahsedildiği gibi bilinçli olarak hasarın makyajlandığı araçlar olabiliyor, görünen hasarın altından sürpriz hasarlar yükte hafif pahada ağır parçalar olabiliyor.

Araç toplanırken usta nazı çekiliyor, iş yaptırılamıyor. Sinir, ruh sağlığı bozuluyor ekmeğinize sizden çok ekmek kazanmak isteyenler ona göre fiyat işçilik süresi çıkarıyor.

Ordan burdan parça aranırken veya bulunca daha sıkıntılı durumlar olabiliyor. Tabiri caizse ustalardan çok ustalık gerektiriyor bence yoksa 3 liralık iş 8-10 liraya geliyor.

Madiyatını geçtim ruh ve sinir sağlığınıza güveniyorsanız denenebilir ama yıpranma taraftarı değilseniz çokta lüzumu olan bir sektör gibi gelmiyor.

Bu paralarla vade hesabı şuan karlı olabilir, dövizlerden sepet oluşturulup günlük trade edilebilir. Ufak tefek al sat araçlar olabilir fakat hasar işi biraz riskli en kötü alıcı kitlesi bile yorabiliyor böyle hasarlı araçlarda. Mutlaka alacağınız aracın evlat olabileceği düşücesiyle almanızı öneririm , acil nakit ihtiyacınız durumunda oluşturacağı artıları eksileri düşünürseniz karar sizin :utandim: az çok bu sektörde gördüklerimi anlatmaya çalıştım dilim döndüğünce belki farklı yönden bakmanızı sağlayabilir diye :)
Aklımdan geçenleri kelimelere dökmüşsünüz piyasa konusunda , haklısınız bende bu tarz durumları göz önünde bulundurarak büyük hasarlı araçlarla uğraşmayı düşünmüyorum. O yüzden nispeten daha kolay ve evlat sahibi olmadan birşeyler yapabilirim gibi düşünüyorum :) . Tabi evdeki hesap çarşıya uymayabilir her işte olduğu gibi .
Yatırım konusunda tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Niyetim elimdeki parayı yatırıp yapıp para kazanayım değil o yüzden yatırım değilde bu işi biraz daha hobi şeklinde yapmayı düşünüyorum. Hobi derken zarar edelim manasında değil hani geniş zamanda acele etmeden yapmak gibi :D .
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,890
Beğeniler
5,733
Yaş
32
İl
Bilecik
#10
Bir süredir aklımda kazalı araç alayım toplayıp bineyim ya da satayım gibi bir düşünce dolaşıyor. Önümüzdeki dönemde biraz daha vaktim olacağı için bu konuya biraz ağırlık vermeyi düşünüyorum. Amacım çok çok ucuza araç sahibi olayım ya da çok para kazanayım değil . Aracın gidişini duruşunu etkilemeyecek özellikle kaporta hasarlı araç denk getirip yaptırayım istiyorum. İşimiz ağır vasıta ama araba olarak sadece kendi araçlarımızla ilgilendim şu zamana kadar . Sanayide az çok bir çevrem var o konuda çok sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum. Hasarlı araç piyasası nasıldır alırken nasıl bir yol izlemek lazım , hangi araçları tercih etmeli vs bu konularda bir tecrübem yok . Bİr örnek üzerinden gitmek gerekirse şu ilan( BMW / 5 Serisi / 520i / Executive Plus / AKSADAN BMW 5,20i EXECUTİVEPLUSHAYALET+VAKUMB.EKRAN 2016 PLAKALI sahibinden.comda - 649573083 ) 143 bin tl den ilana girdi şu an 138 bin tl , değişecek boyanacak parçaları var , far ve stop kırılmış . Aracın genel durumu temiz gözüküyor ve yürür aksam ve motorda bir hasar göremedim. Böyle bir araca nasıl yaklaşmalı neye dikkat etmeli nasıl bir fiyat teklif etmeli vs vs bu konularda tecrübelerinizi ve düşüncelerinizi öğrenmek isterim. Linkteki araçla aynı yıl aynı donanıma sahip , hasarsız , boyasız , 11 bin km'de inci beyazı aracı ekstra kışlık jant lastik takımı ile 240 bin tl ye sattım bu hafta.
Gereken cevaplar yazılmış ancak bir iki ekleme yapmak istiyorum. Çünkü ben de bir ara bu işe girmeyi düşündüm. Bu işleri yapan çok yakın bir tanıdığım bana şu tavsiyeyi verdi.

Sanayide büyümediysen ve bu işleri yapan güvendiğin tanıdıkların yoksa sakın bu işe girme dedi. Ben de vazgeçtim. Çıtır hasarlı diye satılan arabaların müthiş masraflarının çıktığına şahit oldum.
Bir de sigortacı bir tanıdığınız da olması gerekiyor ;)
 

ffsahin

Usta Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2018
Mesajlar
834
Beğeniler
1,775
Yaş
26
İl
Kayseri
#11
Gereken cevaplar yazılmış ancak bir iki ekleme yapmak istiyorum. Çünkü ben de bir ara bu işe girmeyi düşündüm. Bu işleri yapan çok yakın bir tanıdığım bana şu tavsiyeyi verdi.

Sanayide büyümediysen ve bu işleri yapan güvendiğin tanıdıkların yoksa sakın bu işe girme dedi. Ben de vazgeçtim. Çıtır hasarlı diye satılan arabaların müthiş masraflarının çıktığına şahit oldum.
Bir de sigortacı bir tanıdığınız da olması gerekiyor ;)
Söylediklerinizde çok haklısınız benimde niyetim ince eleyip sık dokuyarak aklıma yatan birşeyler denk getirebilirsem yaparım yoksa durduk yere para kaybedip , sinir sahibi olmaya gerek yok :D