Heel and Toe Nedir ?

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,870
Beğeniler
5,992
Yaş
32
İl
Bilecik
#1
Başlıktan da anlaşılacağı üzere Heel and Toe tekniği kısaca, Profesyonel pilotların oldukça sık kullandığı, vites düşüşlerinde aracın stabilitesini korumanızı sağlar, aynı zamanda şanzuman ve diferansiyele gelebilecek potansiyel zararları önler.

Biraz çalışarak gerçekleştirebileceğiniz bu teknik, çoğunlukla pistlerde, nadiren de günümüz koşullarında sizlere fayda sağlayacaktır.

Bu teknik nasıl uygulanır noktasını, işin pratiğini gösteren bir video ile pekiştirelim. İyi seyirler :)


 

Murat

Profesyonel Detaycı
Admin
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
2,535
Beğeniler
4,944
Yaş
40
İl
Ankara
#2
@_CaN_ hız felakettir. Trafik işaretlerine ve hız limitlerine uyalım :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Ozgur_gs_91

Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,771
Beğeniler
2,295
İl
Kocaeli
#3
Bana bu iş gereksiz gibi geldi, ama vardır bir faydası mutlaka, denemek lazım diyip bırakıyorum
 

Hazar

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
67
Beğeniler
16
İl
İstanbul
#4
Daha çok pist sürüşlerinde gerekli olan sürüş tarzı zaten video da Sinan söylüyor araç pedalı yakın olmalı vs zor anlarda hayat kurtarıyor. Günlük kullanım için gereken birşey değil.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,870
Beğeniler
5,992
Yaş
32
İl
Bilecik
#5
Aslında yerine göre çok önemli bir teknik. Ancak gündelik hayatta gerekmeyen, otomatik araçlarda ise yapılamayan bir yöntem.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,870
Beğeniler
5,992
Yaş
32
İl
Bilecik
#6
Murat' Alıntı:
@_CaN_ hız felakettir. Trafik işaretlerine ve hız limitlerine uyalım :)
Hız yok abi. Hız gerçekten felakettir. Biz sabit 100 km/h ile yolumuza bakalım :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,522
Beğeniler
3,601
İl
-
#7
Rahmetli ve benim için gelmiş geçmiş en iyi Formula 1 pilotu olan Ayrton Senna'da görmüştüm ilk defa çocukken. Formula 1'in daha az elektronik içerdiği zamanalarda bu tür ufak farklılıklar pilotlara büyük avantaj sağlardı. Videosunu merak edenler için gelsin;


Bir de müzik yapanlarlar bilirler metal müzik davulcuları için de önemli bir tekniktir :) O başka bir mevzu tabi.
 

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
660
Beğeniler
604
Yaş
29
İl
Ankara
#8
Şimdilik heel and toe ile ilgili şunu söyleyeyim. Pist için olmazsa olmaz. Ayrıca günlük hayatta da viraj kasıyorsanız, ani fren yapıp vites küçültüp viraja girmeyi seviyorsanız yine sizin için de olmazsa olmaz.

Yani şöyle açıklayayım;

120-140 ile gidiyorsunuz,
hızınızı düşürdünüz,
viraja ucundan girdiniz,
ayağınız debriyaja basılı, vitesiniz 2'de, hızınızda diyelim 70-80'e kadar düştü,

İşte tam bu anda ayağınız frendeyken, gaza basmadan debriyajı bırakırsanız (Araç deviri muhtemelen 1000-1200  arasında bekliyor olacaktır, ayağınız debriyajda çünkü.) aracın deviri bir anda 4500-5500 civarına fırlayacaktır ve motor pistonlarının o ani hareketiyle tekerlekler kısa bir an kitlenecektir(Bizzat denedim kitleniyor cart diye kısa bir lastik sesi duyuyorsunuz.) direk virajın dışına doğru kayarsınız, hızınıza göre ya spin atarsınız, ya da bariyere vs. çarparsınız. Bu durum özellikle pistte arka itişli araç kullananlar için olmazsa olmaz bir durum, ön çekişli araçlar içinde yine olmazsa olmaz.

Yani "heel and toe" meselesi sol ayak fren gibi bir mesele değil. Mesela sol ayak freni kullanmazsınız (Turbo basınç kaybını önlemek için yapılan bir teknik), en fazla pist süreniz birazcık geriler. Ama "heel and toe" yapmazsanız, komple bir etabı ya da bir turu agresif bir şekilde tamamlayamazsınız. Muhtemelen spin atar veya kaza yaparsınız.

Şimdi bu durumu anlattıktan sonra gelelim "heel and toe" günlük hayatta gereksiz mi ? Hayır değil, zaten manuel vites araçlarda vites küçültürken ara gaz vermek, -illaki "heel and toe" yapmak şart değil, ama vites küçültürken mutlaka ara gaz vermek gerekiyor, isterseniz freni bıraktıktan sonra gaz verip debriyajı bırakın- aktarma organları sağlığı için özellikle de motor ve şanzıman kulakları sağlığı için oldukça önemli. Bir kere olsun vites küçültürken deneyin, farkı göreceksiniz. Gerçi bunu çok anlatmaya gerek yok 70km ile 4. viteste giderken vitesi ikiye bir aragazı vererek çekin bir de hiç vermeden çekin, aradaki farkı çok rahat anlayabilirsiniz. Tabi bu yazdıklarım az biraz agresif araç sürenler için geçerli, yoksa günlük hayatta 3 bin deviri geçmeyen biriyseniz bu bilgiler sizin için çok da gerekli olmayabilir.

Ha bu arada otomatik viteslerde zaten "heel and toe" yapmaya gerek yok. Bu yazdıklarım manuel vites araçlar için geçerli.

Saygılar.


Edit: Video'yu mesajı yazmadan önce izleseymişim iyiymiş, Sinan Reis zaten her şeyi açıklamış. Ben de tutup aynılarını yazmışım hıyar gibi. Neyse iş yerinde olup videoyu açamayan vs. olur belki o okusun diye silmiyorum mesajı. Bu arada gerçek bir petrolhead olarak Türkçe izlediğim tek kanaldır Otopark, Sinan'ın pilotajı çok başarılı hatta Tr kanallar arasında en iyisi olabilir. Diğer Türkçe otomobil kanallarına 2 dakikadan fazla tahamül edemiyorum, ama bu adamı cidden izliyorum.
 

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
660
Beğeniler
604
Yaş
29
İl
Ankara
#9
@Paian" Sürdüğü araçta NSX orda. 90'lar Japon Spor Otomobilleri yazımda kendisinin NSX'in geliştirilmesinde nasıl bir rol oynadığını detaylı olarak yazdım.

Bu video o kadar eskiki hocam, benim henüz ehliyetim yok bilgisayarım vardı bu videoyu izlerdim. Ben de ileride böyle yapıcam diye. "Heel and toe" nun ismi biliyorsunuz gaza topuk ile basmaktan geldiği için öyle. Ama videonun başlarına bakarsanız, Senna ayağının yanıyla basıyor gaza bizzat topuğu ile değil, ben de hep bu videoyu emsal kabul ettiğim için ben de "heel and toe'yu böyle öğrenmişim, bugün bile halen Senna gibi yapıyorum istemsizce. :) Ayakkabı seçimi de önemli ben işe giderken giydiği ayakkabılar ile çok yapamıyorum, ayağım kayabiliyor bazen. :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,522
Beğeniler
3,601
İl
-
#10
@umrdmr Aynen öyle ayağının kenarını kullanıyor. Esasen bunu yapmak daha zor bilek hareketi istiyor çünkü. Bu videoda hiç piste çıkacakmış gibi de giyinmemiş aslında. Acaba giydiği ayakkabının geniş olmasından dolayı mı topukla değil de yanıyla basıyor bilmiyorum. Bu arada işe giderken heel and toe yapıyorsanız bir an önce ulaşmanıza değecek aşık olduğunuz bir işiniz olmalı :D Ben işe giderken pedal yumurta tekniği kullanıyorum :D Pedalın altında yumurta varmış gibi gaza basma tekniği yani.

Edit: Pedalın yerden bağlantılı olup olmaması ile de alakalı olabilir yan basma olayı. Benim araçta pedal yere doğru olduğu için topuk hareketi daha kolay oluyor. J kasa astrada ise yukarıdandı biraz daha onda yan basmak daha kolay oluyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,870
Beğeniler
5,992
Yaş
32
İl
Bilecik
#11
Paian' Alıntı:
Rahmetli ve benim için gelmiş geçmiş en iyi Formula 1 pilotu olan Ayrton Senna'da görmüştüm ilk defa çocukken. Formula 1'in daha az elektronik içerdiği zamanalarda bu tür ufak farklılıklar pilotlara büyük avantaj sağlardı. Videosunu merak edenler için gelsin;
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8By2AEsGAhU[/video]

Bir de müzik yapanlarlar bilirler metal müzik davulcuları için de önemli bir tekniktir :) O başka bir mevzu tabi.
Videoyu izlerken heyecanlanmadım desem yalan olur :) Tekniği de çok iyi gösteriyor gerçekten.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,870
Beğeniler
5,992
Yaş
32
İl
Bilecik
#12
umrdmr' Alıntı:
Şimdilik heel and toe ile ilgili şunu söyleyeyim. Pist için olmazsa olmaz. Ayrıca günlük hayatta da viraj kasıyorsanız, ani fren yapıp vites küçültüp viraja girmeyi seviyorsanız yine sizin için de olmazsa olmaz.

Yani şöyle açıklayayım;

120-140 ile gidiyorsunuz,
hızınızı düşürdünüz,
viraja ucundan girdiniz,
ayağınız debriyaja basılı, vitesiniz 2'de, hızınızda diyelim 70-80'e kadar düştü,

İşte tam bu anda ayağınız frendeyken, gaza basmadan debriyajı bırakırsanız (Araç deviri muhtemelen 1000-1200  arasında bekliyor olacaktır, ayağınız debriyajda çünkü.) aracın deviri bir anda 4500-5500 civarına fırlayacaktır ve motor pistonlarının o ani hareketiyle tekerlekler kısa bir an kitlenecektir(Bizzat denedim kitleniyor cart diye kısa bir lastik sesi duyuyorsunuz.) direk virajın dışına doğru kayarsınız, hızınıza göre ya spin atarsınız, ya da bariyere vs. çarparsınız. Bu durum özellikle pistte arka itişli araç kullananlar için olmazsa olmaz bir durum, ön çekişli araçlar içinde yine olmazsa olmaz.

Yani "heel and toe" meselesi sol ayak fren gibi bir mesele değil. Mesela sol ayak freni kullanmazsınız (Turbo basınç kaybını önlemek için yapılan bir teknik), en fazla pist süreniz birazcık geriler. Ama "heel and toe" yapmazsanız, komple bir etabı ya da bir turu agresif bir şekilde tamamlayamazsınız. Muhtemelen spin atar veya kaza yaparsınız.

Şimdi bu durumu anlattıktan sonra gelelim "heel and toe" günlük hayatta gereksiz mi ? Hayır değil, zaten manuel vites araçlarda vites küçültürken ara gaz vermek, -illaki "heel and toe" yapmak şart değil, ama vites küçültürken mutlaka ara gaz vermek gerekiyor, isterseniz freni bıraktıktan sonra gaz verip debriyajı bırakın- aktarma organları sağlığı için özellikle de motor ve şanzıman kulakları sağlığı için oldukça önemli. Bir kere olsun vites küçültürken deneyin, farkı göreceksiniz. Gerçi bunu çok anlatmaya gerek yok 70km ile 4. viteste giderken vitesi ikiye bir aragazı vererek çekin bir de hiç vermeden çekin, aradaki farkı çok rahat anlayabilirsiniz. Tabi bu yazdıklarım az biraz agresif araç sürenler için geçerli, yoksa günlük hayatta 3 bin deviri geçmeyen biriyseniz bu bilgiler sizin için çok da gerekli olmayabilir.

Ha bu arada otomatik viteslerde zaten "heel and toe" yapmaya gerek yok. Bu yazdıklarım manuel vites araçlar için geçerli.

Saygılar.


Edit: Video'yu mesajı yazmadan önce izleseymişim iyiymiş, Sinan Reis zaten her şeyi açıklamış. Ben de tutup aynılarını yazmışım hıyar gibi. Neyse iş yerinde olup videoyu açamayan vs. olur belki o okusun diye silmiyorum mesajı. Bu arada gerçek bir petrolhead olarak Türkçe izlediğim tek kanaldır Otopark, Sinan'ın pilotajı çok başarılı hatta Tr kanallar arasında en iyisi olabilir. Diğer Türkçe otomobil kanallarına 2 dakikadan fazla tahamül edemiyorum, ama bu adamı cidden izliyorum.
Aslında konuyu açmamda ki sebep tam olarak senin yazdıklarındı. Yani araba kullanıyoruz. Ancak direksiyon başındayken dikkat etmemiz gereken o kadar çok şey var ki..

Uç noktada bir örnek vermek gerekirse,

Aracın sınırlarını zorlamayı seviyorsunuz, sizin gibi çılgın bir araç sahibi de tahrik ediyor sizi. Başladınız gazlamaya. Şartlar çetin. Araç arkadan itişli ve yerler ıslak. Hadi bir viraja vites küçülterek girin..!! Aracın arka tarafı sizi sollamaya çıktığında ne olduğunu zaten anlamayacaksınız.

Bu konuyu okuduysanız artık anlayabilirsiniz tabii ki :D

Yani kısaca şoför olarak tek yaptığımız araç kullanmak olmamalı. ;)
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
3,853
Beğeniler
6,607
Yaş
42
İl
Denizli
#13
Hanıma araba sürmeyi öğretirken istem dışı bu hareketi yapıyordu


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
6,842
Beğeniler
16,977
Yaş
40
İl
antalya
#14
Dragstar' Alıntı:
Hanıma araba sürmeyi öğretirken istem dışı bu hareketi yapıyordu


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
Yenge doğuştan ralliciymiş:)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
3,853
Beğeniler
6,607
Yaş
42
İl
Denizli
#15
onurçiko' Alıntı:
Dragstar' Alıntı:
Hanıma araba sürmeyi öğretirken istem dışı bu hareketi yapıyordu


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
Yenge doğuştan ralliciymiş:)




Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ

onurçiko' Alıntı:
Dragstar' Alıntı:
Hanıma araba sürmeyi öğretirken istem dışı bu hareketi yapıyordu


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
Yenge doğuştan ralliciymiş:)




Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
660
Beğeniler
604
Yaş
29
İl
Ankara
#16
Paian' Alıntı:
@umrdmr Aynen öyle ayağının kenarını kullanıyor. Esasen bunu yapmak daha zor bilek hareketi istiyor çünkü. Bu videoda hiç piste çıkacakmış gibi de giyinmemiş aslında. Acaba giydiği ayakkabının geniş olmasından dolayı mı topukla değil de yanıyla basıyor bilmiyorum. Bu arada işe giderken heel and toe yapıyorsanız bir an önce ulaşmanıza değecek aşık olduğunuz bir işiniz olmalı :D Ben işe giderken pedal yumurta tekniği kullanıyorum :D Pedalın altında yumurta varmış gibi gaza basma tekniği yani.

Edit: Pedalın yerden bağlantılı olup olmaması ile de alakalı olabilir yan basma olayı. Benim araçta pedal yere doğru olduğu için topuk hareketi daha kolay oluyor. J kasa astrada ise yukarıdandı biraz daha onda yan basmak daha kolay oluyor.


Ahahaha  :D Yok hocam işi sevmek değil de kimseyi rahatsız etmeden hızlı viraj dönmek hızlı araç sürmeyi seviyorum. Senna burda Mclaren'in yeni Formula 1 aracını test etmek için Japonya'ya gidiyor, o sırada Honda NSX'i sürmesini istiyor spontane gelişiyor. Eğer Senna'nın NSX'i ilk sürdüğü sahneyi video'ya aldılarsa.

Öte yandan Formula 1 pilotları cidden çok çılgın adamlar o yıllarda, şimdiki gibi saçının bozulmasından korkan pilotlar gibi değil. Cidden deli, yani bir zorlama olmadıkça kolunda saat ayağında normal ayakkabı ile sürer hiç problem etmez.  :) 

Aracın pedal konumu çok önemli evet. Bende Giulietta var, ve fabrika çıkış spor pedal seti var. Pedallar birbirine çok yakın, çok rahat ayak yanıyla basabiliyorsunuz. İşe arabayla gitmeyi hiç sevmiyorum, ama bir dahakine ben de yumurta taktiği deniyeceğim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

sleep_r

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
43
Beğeniler
21
#17
geçmişte özellikle atmosferik motorlarda etkin devir bandını yakalayabilmek için yapılan teknik, şimdi ise turbo araçlarda maks. tork devri çok aşağılara çekildiği için denge korunumu hariç çokta elzem değil. uygulamak için pedal kombinasyonu çok önemli. günlük kullanımlı çoğu araçların fren-gaz pedalı mesafesi birbirinden uzak ve fren pedalı basılı durumda iken aynı ayağınızla gaza basabilmeniz için pedal yükseklikleri önemli. sırf bu iş için satılan yükseltme kitleri var. spor arabaların çoğunda bu kombinasyon iyi ayarlanıyor. Malum video ise efsane sennanın bizzat geliştirdiği nsx in en hızlı versiyonu "R"ın suzuka turu. ironik olan video çekileli kaç sene oldu bilmiyorum ama hala nsx r ın hondanın gelmiş geçmiş en iyi spor aracı-senna nında gelmiş geçmiş en iyi pilot olduğunu düşünen ciddi bi kitle var.
 

sleep_r

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
43
Beğeniler
21
#18
bir de anektot anlatayım; 80ler sonunda carrelar,f40 lar pistlerin tozunu alıyor. japonlar takıntılı adamlar, güçlü rakipleriyle boy ölçüşebilecek nsx le meşgul. takım kendini suzuka pistine kapatıyor bir ay boyunca. sonunda istedikleri seviyeye geldiklerini düşünüp sennayı çağırıyorlar.aracı test ediyor. senna hırslı ve çılgın pilot ama aynı zamanda insan. kibarca iyi ama çok iyi değil diyor.mühendisleri toplayıp süspansiyon ve vites oranları tekrar elden geçiriliyor. aracın ayarlarının neredeyse yüzde 50si değişiyor ve ortaya bu efsane otomobil çıkıyor.
 

umrdmr

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
660
Beğeniler
604
Yaş
29
İl
Ankara
#19
sleep_r' Alıntı:
bir de anektot anlatayım; 80ler sonunda carrelar,f40 lar pistlerin tozunu alıyor. japonlar  takıntılı adamlar, güçlü rakipleriyle boy ölçüşebilecek nsx le meşgul. takım kendini suzuka pistine kapatıyor bir ay boyunca. sonunda istedikleri seviyeye geldiklerini düşünüp sennayı çağırıyorlar.aracı test ediyor. senna hırslı ve çılgın pilot ama aynı zamanda insan. kibarca iyi ama çok iyi değil diyor.mühendisleri toplayıp süspansiyon ve vites oranları tekrar elden geçiriliyor. aracın ayarlarının neredeyse yüzde 50si değişiyor ve ortaya bu efsane otomobil çıkıyor.
Hocam bu söylediklerinizi ben burdaki yazımda anlattım, bakmak isteyebilirsiniz: http://www.detailforum.com/showthread.php?tid=360

Hatta yazıdan size bir alıntı paylaşayım:

"Aracın dış gövdesinin ve şasenin yeterince sert olmamasına(bizdeki halk arasındaki deyiş ile "kemikli", şase yeterince rijit değil bir başka tabir ile.) ve fazla esnek olmasına atıfta bulunarak  "Seri üretim bir araç için size uygun tavsiye verebilirmiyim emin değilim, ama aracın biraz kırılgan olduğunu hissetim."   dedi Senna. Mühendislere göre araç neredeyse kusursuza yakındı. Şase ve gövde uyumu harikaydı, araç virajlarda olması gerektiği kadar esniyordu. Aslında aracın gövde sertliği ve esneme payı Porsche veya Ferrari'ye eş düzeyde olmasına rağmen, Senna aradaki az bir farkı bile anlayabilecek yeterliliğe sahip biriydi. Ekip, sadece bu yoruma dayanarak nisan ayında aracın gövde ve şasesinde küçük iyileştirmeler yaptı...."
 

Detail Guy

Profesyonel Detaycı
Uygulama Uzmanı
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,028
Beğeniler
668
İl
Belirtilmedi
#20
umrdmr' Alıntı:
sleep_r' Alıntı:
bir de anektot anlatayım; 80ler sonunda carrelar,f40 lar pistlerin tozunu alıyor. japonlar  takıntılı adamlar, güçlü rakipleriyle boy ölçüşebilecek nsx le meşgul. takım kendini suzuka pistine kapatıyor bir ay boyunca. sonunda istedikleri seviyeye geldiklerini düşünüp sennayı çağırıyorlar.aracı test ediyor. senna hırslı ve çılgın pilot ama aynı zamanda insan. kibarca iyi ama çok iyi değil diyor.mühendisleri toplayıp süspansiyon ve vites oranları tekrar elden geçiriliyor. aracın ayarlarının neredeyse yüzde 50si değişiyor ve ortaya bu efsane otomobil çıkıyor.
Hocam bu söylediklerinizi ben burdaki yazımda anlattım, bakmak isteyebilirsiniz: http://www.detailforum.com/showthread.php?tid=360

Hatta yazıdan size bir alıntı paylaşayım:

"Aracın dış gövdesinin ve şasenin yeterince sert olmamasına(bizdeki halk arasındaki deyiş ile "kemikli", şase yeterince rijit değil bir başka tabir ile.) ve fazla esnek olmasına atıfta bulunarak  "Seri üretim bir araç için size uygun tavsiye verebilirmiyim emin değilim, ama aracın biraz kırılgan olduğunu hissetim."   dedi Senna. Mühendislere göre araç neredeyse kusursuza yakındı. Şase ve gövde uyumu harikaydı, araç virajlarda olması gerektiği kadar esniyordu. Aslında aracın gövde sertliği ve esneme payı Porsche veya Ferrari'ye eş düzeyde olmasına rağmen, Senna aradaki az bir farkı bile anlayabilecek yeterliliğe sahip biriydi. Ekip, sadece bu yoruma dayanarak nisan ayında aracın gövde ve şasesinde küçük iyileştirmeler yaptı...."




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Moderatör tarafında düzenlendi: