Hyundai Sunroof Hava Yastığı Patentini Aldı

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
2,587
Beğeniler
4,080
Yaş
39
İl
Ankara
#1

Hava yastıklarının tarihi arabalar kadar eskiye zamanlara dayanmaz. Günümüz araçlarında can kurtaran simidi olarak görev yapan airbaglerin ilk patenti 1951 yılında Alman Walter Linderer tarafından alınmıştır. Aslında aynı yıl içersinde Amerikalı John Hedrik‘de hava yastıklarına yönelik bir patent almıştır. Yüksek hava basıncıyla açılmaya çalışılan hava yastıkları, azot gazının müthiş şişirme gücüne dayalı olarak patlıyor.

İlk kullanım yeri araç tarihinin sağlam yüzü olarak gördüğümüz Mercedes W116 kasalarda. Önemi son yıllarda daha çok fark edilen airbagler, şu anda neredeyse otomobillerimizin her noktasında yer almaktadır. Ön sürücü – yolcu, perde, yan, arka derken Toyota bunlara bir ek getirerek Avensis modelinde ilk diz hava yastığını sunmuştu. Onun üzerine Porsche A sütün ve Mercedes ile Volvo’da yayalar için hava yastığı geliştirmeye başlamışlardı.

Olaya daha farklı bir noktadan bakan Hyundai, tavan sunroof mekanizmasına yönelik airbag geliştirdi. Mantıklı düşünüldüğünde kaza anında taklaya meyilli olan araçların tavan kısmında içeridekileri koruyacak hiç öğeye sahip değil.

Belli derecelerde kapı içi çelik barlarla beraber ön ve yan kısımdan bizleri koruyacak bir şeyler var. Bu yüzden Hyundai, güvenlik açısından ve airbag devamı için güzel yerden konuya devam etmiş. Yeni tavan hava yastığı patenti aynı zamanda panaromik cam tavanları da kapsıyor.

Japon Toyota bir süre, hatta yine devam etmek suretiyle arabalarına cam tavan ve sunroofları koymayı reddetmişti. Sebebi ise Japon temsilcinin güvenli olmadığını savunmasıdır. Tabi sonradan gelişen cam içeriklerinin biraz daha sağlam olduğuna kanaat getirdiğinden beri yavaş yavaş opsiyon listelerine ekledi. Daha doğrusu takla anında asfalt yüzeyle tavan arasında araç içindekileri koruyan hiçbir şey yok. Hyundai’nin mühendislik ve zeka örneği tavan hava yastığı, kaza anında 0.08 milisaniye içerisinde komple cam yüzeyi kaplıyor. Muhtemelen araç devrilme pozisyonuna geçtiği anda sensörlerin denge bozukluğunu anlayarak tavan hava yastığını patlatmakla bu süreç gelişiyor. Düşünce yönünden Hyundai son zamanlardaki en faydalı güvenlik gelişiminde bulundu.
 

serdar8424

Çaylak Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
338
Beğeniler
27
İl
uşak
#2
Güzel bir teknoloji ve uygulama olur güvenlik açısından. Her cam tavanlı araçta bence olması gerekir. Teşekkürler bilgilendirme için.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,792
Beğeniler
5,503
Yaş
31
İl
Bilecik
#3
Güzel bir teknoloji. Bu zamana kadar kullanılmamış olması şaşırtıcı aslında.