Katkılı iddiasıyla pahalı akaryakıt satışına neşter

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
2,671
Beğeniler
4,429
Yaş
40
İl
Ankara
#1
Akaryakıt dağıtım şirketleri, basit kimsayal bir işlemden geçirip, normaline göre daha pahalıya katkılı motorin ve benzin satamayacak. Katkılı ürünün performansa ve yola etkisi, matematiksel verilerle ve raporlarla kanıtlanacak. Sürücülere, gerekirse istasyonda da ürün hakkında ayrıntılı bilgi verilecek.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), akaryakıt sektöründe ses getirecek önemli bir çalışma başlattı. Araçlarda performansı artırdığı, daha uzun yol yapma olanağı sunduğu iddia edilen katkılı motorin ve benzin, artık kanıtlama şartıyla satılabilecek.

Şirketler, EPDK’ya katkılı akaryakıtın normaline göre üstün yanlarını ve farkını matematiksel verilerle ve raporlarla ortaya koyacak. Ürün özellikleri, araca ve sürüşe etkileri, bilimsel olarak kanıtlanacak. Benzin ya da motorin, basit bir kimsayal işlemden geçirilip, normaline göre daha pahalıya katkılı ürün adıyla satılamayacak.

EPDK’nın, incelemesinin ardından akaryakıt dağıtım şirketlerine katkılı ürün satış vizesi verilecek. Şirketler, müşterilerini hem internet sitesi üzerinden hem de gerekirse istasyonlarda bilgilendirecek. Müşterinin soruları yanıtlanacak. Ürün hakkında ayrıntılı bilgi verilecek. EPDK kaynakları, bu çalışmayı kısa süre içinde tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.

Son dönemde katkılı ürün fiyatları arttı mı? Bir süre öncesine kadar katkılı ile normal ürün arasında fark, litrede en fazla 2 kuruş düzeyindeydi. Bu fark, enerji yönetiminin de izni çerçevesinde 5-6 kuruşa kadar çıktı.

Kaynak: Benzin ya da motorin...
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,890
Beğeniler
5,733
Yaş
32
İl
Bilecik
#2
Son kullanıcı için yararlı olur diye düşünüyorum bu durumun.
Nitekim shell in katkılı yakıtlarının aracım için faydadan çok zarar getirdiğini düşünmeye başlamıştım.
 

can26

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
2,204
Beğeniler
4,643
#3
Son kullanıcı için yararlı olur diye düşünüyorum bu durumun.
Nitekim shell in katkılı yakıtlarının aracım için faydadan çok zarar getirdiğini düşünmeye başlamıştım.
Uzun süre shell kullanıyordum Can abi, dynaflex katkılı yakıta geçtikten sonra bende shell kullanmıyorum ne hikmettir bir çok kez DPF rejenerasyonuna başlıyordu araç vag-com dan takip ettiğimde de seyir esnasında sık sık bu olayı tekrarladığı için kullanmadım.

Son kullanıcıya faydalı bir durum olur umarım.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,890
Beğeniler
5,733
Yaş
32
İl
Bilecik
#4
Uzun süre shell kullanıyordum Can abi, dynaflex katkılı yakıta geçtikten sonra bende shell kullanmıyorum ne hikmettir bir çok kez DPF rejenerasyonuna başlıyordu araç vag-com dan takip ettiğimde de seyir esnasında sık sık bu olayı tekrarladığı için kullanmadım.

Son kullanıcıya faydalı bir durum olur umarım.
DPF rejenerasyonu babamın passatta da çok sık olmaya başladı bu dynaflex den sonra Dün totalden doldurduk deposunu. Bakalım ne olacak..
 

can26

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
2,204
Beğeniler
4,643
#5
DPF rejenerasyonu babamın passatta da çok sık olmaya başladı bu dynaflex den sonra Dün totalden doldurduk deposunu. Bakalım ne olacak..

Sonucu benimlede paylaşır mısın abi ?
Aynı şekilde bende excellium kullanıyorum şu an için hiç sıkıntı yok:utandim: