Herkese selamlar.
Farlarımız aracımızın görselliği, sürüşümüzün konforu ve güvenliğimiz açısından ne kadar önem arz ettiğini hepimiz bilmekteyiz. Bizlerde bazen görsellik bazen de aydınlatma performansı olarak birşeyler eklemk adına farlarımıza farklı modifikasyonlar yada ampuller deniyoruz. Aracımı aldığımda aracımın üstünde çakma xenon diye tabir edilen kalitesiz uzakdoğu menşeli ampuller vardı evet renk olarak gündüz ledleri ile bir uyumu vardı ama taki muayene için normal ampul takana kadar... Hem karşımdakilerin gözünü almışım hemde önümü görmüyormuşum. Kolları sıvadım başladım araştırmaya led ampuller vs derken işin aslının aydınlatma performansı için gerçek şimşek selektör için, karşımızda ki sürücüler için oem donanımlı bi-xenon dönüşümü olduğunu öğrendim. Uzunca bir süre yaptığım araştırmalar sonucunda kolları sıvayarak bi-xenon dönüşümü projemi kendim yapmaya karar verdim. Hedefim düşük maliyet yüksek performanstı. Bu sebeble uzunca bir süre mercek, balast, ampul, ampul tutucu, kablolar ve çıkma far arayışına girdim. İlk olarak piyasa şartlarına göre uygun mercek, balast, ampul, ampul tutucu, kabloları satın aldım. Mercek yeni tip hella, balast bosch AL GEN5, ampuller Osram D1S 4300K. Akabinde bir çift çıkma far aldım. Sağ far far ayakları kırık, destek ayağı kırık ve cam kısımda ise tampona giren 2 adet tırnak kırık ve far camı delikti tamir ederim diyerek onalrıda 1 adet çıkma far fiyatına satın aldım.
İlk olarak far destek ayağını sun-fix ile tamir ettim. Sun-fix i ilk defa kullandım ve artık hayatımda olmazsa olmaz bir yerde olacak. Harika bir iş çıkardı. Daha sonra far açılınca içeriden de tamir gören yerin izleri üzerinden havya ile geçecektim. Farın arka alt kısmında ki destek ayağını tamir ettikten sonra farın kırık olan ayaklarının yerine far tamir kiti aldım. Onlarıda eski kırık olanları gravür ile iyice kesip yerlerini temizledikten sonra yerlerine 3er vida ile sabitledim. Sıra farı açmaya gelmişti. Farı açtıktan sonra far camını tamir edecektim. Farı ısıtarak 1 saatte camı çıkardım o günde hastaydım iyi terletti beni ama ertesi gün yatağa düşüreceğini tahmin etmemiştim.
Far camını açtıktan sonra içten ve dıştan yüzeyi sert bir karton yardımı ile sun-fix yardmı ile delikleri yamadım. Size ufak bir tüyo sun-fix belli bir süre sonra elinize ve kullandığınız aletlere yapışıyor ben bunu yapışmasını istemediğim yüzeyleri ıslatarak aştım.
Far camıda bir kenarda dursun şimdi sıra meşakatli işlerde her bir adımı geçtikten sonra diğerinde işi kolayladım sanarken dahada zorlaştığını fark ettim. Far tasını çıkarmaya geldi. (resmen sinir stress harbi). Far yükseklik ve ayar vidalarının tasa bağlantı kısımları geçmeli tabi zorlarsanıs tas elinizde kalabilir. Ben tasa değilde bir adet geçmenib pimini kırarak işi hallettim onuda patex ile yapıştırdım. Bakalım takarken tekrar kırılacakmı.Evet kırıldı. Tırnaksız olarak kullanmaya devam edeceğim. Bu arada far tası reflektör sinyal kısımlarının üzerinde ki ufak vidaları sökerken dikkat bağlantı kısımları çok narin ben bir tane kırmışım farkında bile değilim. Sonra soruyorum bu vida nereden artı diye kendime. Tası söktüm. Uzun far bağlantı yerinden 90 derecelik bir plaka yardımı ile ahşap bir zemine tası sabitledim. Halojen kesilme çizgisi almak için bana bu aparat yardımcı olacak.
Akabinde evde çalışacağım masa ve duvar arasında ki mesafeyi lazer metre ile ölçüp br yere yazdım. Sebebi masayı toparlamak gerekirse eski şekline getirebilmekti. Masanın yerini aparatın masa üzerindeki yerleride maske bantı ile anlayacağım şekilde işaretledim. Halojen ampül masa üstü bilgisayar güç kaynağı vasıtası ile halojen kesilme çizgisini aldım. Far tasını keserek merceği halojen kesilme çizgisine göre hialadım ve geçici olarak sabitledim. Aynı işlemi diğer far içinde gerçekleştirdim.
Mercek montajı sonrasında far tasının parlak kısımlarının far kesilme çizgisine etki ettiğini fark ettim ve gerekli yerleri maskeleyerek boyanacak yerleri 800-1000-1200-2000-2500 zımparalar ile zımparalayıp MOTİP Isıya dayanıklı gümüş boya ile boyadım. Bir gün sonra ısı tabancası ile tavlayarak boyanın kalıcılığını pekiştirdim. Sonraki denememde yansımanın olmadığı boya işleminin işe yaradığını teyit etmiş oldum.Daha sonra bu boyamanın aynı şekilde orjinal bi-xenon farda da yapıldığını görünce isabetli bir karar aldığımın farkına vardım. http://www.detailforum.net/styles/default/xenforo/clear.png
Mercek şapkası olarak diğer mercek şapkalarından derinlik ve açılıkları kapatması açısından i30 mercek şapkalarını tercih ettim. Kesme biçme yerine alıştırma sonrası mercek şapklarıda nihai montaj için hazır hale geldi. Merceklerin arkasından D1S ampüllerin normak H7 ampüllerinin açıklığından çıkmadığını fark ettim. Farları araç üstüne montajımı yaptıktan sonra olası arıza durumlarında ampul değişimi problemli olacağı için ergonomi açısından bu sorunun çözülmesi gerekiyordu. Bunun üzerine delikleri gravür ile keserek 80lik Contalı PVC dirsekten keserek arka kısmı genişlettim. Ayrıca kapak PVC dirseğin içerisine tam oturdu aynı zamanda içerdeki conta ile sızdırmazlıkta sağlandı. Sunfix ile içeriden ve dışarıdan yapıştırdım. Daha sora dış kısımda sunfix kullandığım yerleri siyah sprey boya ile boyayarak kapadım.Gayet iyi duruyor değil mi? http://www.detailforum.net/styles/default/xenforo/clear.png Balastları ise farın büyük olan diğer kapağının üzerine kapağın orta kısmını kesip silikonlayarak üstüne montajladım. Hem yerden tasaruf oldu hem dış görünüş toplu oldu hemde balast mercek far kablolaması daha derli toplu oldu.
Elektrik tesisatı için ise ısınmaya karşı bir nebzede iyi olması için Alüminyum kutu içerisine röle, sigorta (20A ve 2 adet 15A) ve diyot (1N4007 2 adet) bağlantı şeklini gerçekleştirdim. Kısa ve uzun farlardan tetik alarak otomatik far aydınlatma dahil aracın orjinal sistem şeklinde çalışmasını sağladım. Arıza ışığı içinde birer adet dipsiz ampul duyu tedarik ederek far tasının arkasına uygun bir yere montaj yaparak kısa far tesisatını dipsiz ampul ile tamamlayarak arıa ışığını engelledim. Sol fardan 4 sağ fardan 2 kablo çıkarmak süreti ve bu kabloları Aliexpress'ten tedarik ettiğim su geçirmez konnektörler ile sonlandırdım.
Farları araç üstünde son kez ayarladım. Kesilme çizgisini kontrol ettim. Mercek montajında hata olmadığını tekrar teyit ettim. Far yükseklik ayarınıda göz almayacak şekilde olması gerektiği şekilde ayarladım. İşlemler sonrası farları araç üstünden ekrar sökerek Sista Siyah Akvaryum Silikonu ile silikonlayıp kapattım.
Aracın son halinin fotoğrafı yukarıdadır.
Zamanınızı ayırıp ve sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
Farlarımız aracımızın görselliği, sürüşümüzün konforu ve güvenliğimiz açısından ne kadar önem arz ettiğini hepimiz bilmekteyiz. Bizlerde bazen görsellik bazen de aydınlatma performansı olarak birşeyler eklemk adına farlarımıza farklı modifikasyonlar yada ampuller deniyoruz. Aracımı aldığımda aracımın üstünde çakma xenon diye tabir edilen kalitesiz uzakdoğu menşeli ampuller vardı evet renk olarak gündüz ledleri ile bir uyumu vardı ama taki muayene için normal ampul takana kadar... Hem karşımdakilerin gözünü almışım hemde önümü görmüyormuşum. Kolları sıvadım başladım araştırmaya led ampuller vs derken işin aslının aydınlatma performansı için gerçek şimşek selektör için, karşımızda ki sürücüler için oem donanımlı bi-xenon dönüşümü olduğunu öğrendim. Uzunca bir süre yaptığım araştırmalar sonucunda kolları sıvayarak bi-xenon dönüşümü projemi kendim yapmaya karar verdim. Hedefim düşük maliyet yüksek performanstı. Bu sebeble uzunca bir süre mercek, balast, ampul, ampul tutucu, kablolar ve çıkma far arayışına girdim. İlk olarak piyasa şartlarına göre uygun mercek, balast, ampul, ampul tutucu, kabloları satın aldım. Mercek yeni tip hella, balast bosch AL GEN5, ampuller Osram D1S 4300K. Akabinde bir çift çıkma far aldım. Sağ far far ayakları kırık, destek ayağı kırık ve cam kısımda ise tampona giren 2 adet tırnak kırık ve far camı delikti tamir ederim diyerek onalrıda 1 adet çıkma far fiyatına satın aldım.



İlk olarak far destek ayağını sun-fix ile tamir ettim. Sun-fix i ilk defa kullandım ve artık hayatımda olmazsa olmaz bir yerde olacak. Harika bir iş çıkardı. Daha sonra far açılınca içeriden de tamir gören yerin izleri üzerinden havya ile geçecektim. Farın arka alt kısmında ki destek ayağını tamir ettikten sonra farın kırık olan ayaklarının yerine far tamir kiti aldım. Onlarıda eski kırık olanları gravür ile iyice kesip yerlerini temizledikten sonra yerlerine 3er vida ile sabitledim. Sıra farı açmaya gelmişti. Farı açtıktan sonra far camını tamir edecektim. Farı ısıtarak 1 saatte camı çıkardım o günde hastaydım iyi terletti beni ama ertesi gün yatağa düşüreceğini tahmin etmemiştim.

Far camını açtıktan sonra içten ve dıştan yüzeyi sert bir karton yardımı ile sun-fix yardmı ile delikleri yamadım. Size ufak bir tüyo sun-fix belli bir süre sonra elinize ve kullandığınız aletlere yapışıyor ben bunu yapışmasını istemediğim yüzeyleri ıslatarak aştım.


Far camıda bir kenarda dursun şimdi sıra meşakatli işlerde her bir adımı geçtikten sonra diğerinde işi kolayladım sanarken dahada zorlaştığını fark ettim. Far tasını çıkarmaya geldi. (resmen sinir stress harbi). Far yükseklik ve ayar vidalarının tasa bağlantı kısımları geçmeli tabi zorlarsanıs tas elinizde kalabilir. Ben tasa değilde bir adet geçmenib pimini kırarak işi hallettim onuda patex ile yapıştırdım. Bakalım takarken tekrar kırılacakmı.Evet kırıldı. Tırnaksız olarak kullanmaya devam edeceğim. Bu arada far tası reflektör sinyal kısımlarının üzerinde ki ufak vidaları sökerken dikkat bağlantı kısımları çok narin ben bir tane kırmışım farkında bile değilim. Sonra soruyorum bu vida nereden artı diye kendime. Tası söktüm. Uzun far bağlantı yerinden 90 derecelik bir plaka yardımı ile ahşap bir zemine tası sabitledim. Halojen kesilme çizgisi almak için bana bu aparat yardımcı olacak.


Akabinde evde çalışacağım masa ve duvar arasında ki mesafeyi lazer metre ile ölçüp br yere yazdım. Sebebi masayı toparlamak gerekirse eski şekline getirebilmekti. Masanın yerini aparatın masa üzerindeki yerleride maske bantı ile anlayacağım şekilde işaretledim. Halojen ampül masa üstü bilgisayar güç kaynağı vasıtası ile halojen kesilme çizgisini aldım. Far tasını keserek merceği halojen kesilme çizgisine göre hialadım ve geçici olarak sabitledim. Aynı işlemi diğer far içinde gerçekleştirdim.



Mercek montajı sonrasında far tasının parlak kısımlarının far kesilme çizgisine etki ettiğini fark ettim ve gerekli yerleri maskeleyerek boyanacak yerleri 800-1000-1200-2000-2500 zımparalar ile zımparalayıp MOTİP Isıya dayanıklı gümüş boya ile boyadım. Bir gün sonra ısı tabancası ile tavlayarak boyanın kalıcılığını pekiştirdim. Sonraki denememde yansımanın olmadığı boya işleminin işe yaradığını teyit etmiş oldum.Daha sonra bu boyamanın aynı şekilde orjinal bi-xenon farda da yapıldığını görünce isabetli bir karar aldığımın farkına vardım. http://www.detailforum.net/styles/default/xenforo/clear.png







Mercek şapkası olarak diğer mercek şapkalarından derinlik ve açılıkları kapatması açısından i30 mercek şapkalarını tercih ettim. Kesme biçme yerine alıştırma sonrası mercek şapklarıda nihai montaj için hazır hale geldi. Merceklerin arkasından D1S ampüllerin normak H7 ampüllerinin açıklığından çıkmadığını fark ettim. Farları araç üstüne montajımı yaptıktan sonra olası arıza durumlarında ampul değişimi problemli olacağı için ergonomi açısından bu sorunun çözülmesi gerekiyordu. Bunun üzerine delikleri gravür ile keserek 80lik Contalı PVC dirsekten keserek arka kısmı genişlettim. Ayrıca kapak PVC dirseğin içerisine tam oturdu aynı zamanda içerdeki conta ile sızdırmazlıkta sağlandı. Sunfix ile içeriden ve dışarıdan yapıştırdım. Daha sora dış kısımda sunfix kullandığım yerleri siyah sprey boya ile boyayarak kapadım.Gayet iyi duruyor değil mi? http://www.detailforum.net/styles/default/xenforo/clear.png Balastları ise farın büyük olan diğer kapağının üzerine kapağın orta kısmını kesip silikonlayarak üstüne montajladım. Hem yerden tasaruf oldu hem dış görünüş toplu oldu hemde balast mercek far kablolaması daha derli toplu oldu.










Elektrik tesisatı için ise ısınmaya karşı bir nebzede iyi olması için Alüminyum kutu içerisine röle, sigorta (20A ve 2 adet 15A) ve diyot (1N4007 2 adet) bağlantı şeklini gerçekleştirdim. Kısa ve uzun farlardan tetik alarak otomatik far aydınlatma dahil aracın orjinal sistem şeklinde çalışmasını sağladım. Arıza ışığı içinde birer adet dipsiz ampul duyu tedarik ederek far tasının arkasına uygun bir yere montaj yaparak kısa far tesisatını dipsiz ampul ile tamamlayarak arıa ışığını engelledim. Sol fardan 4 sağ fardan 2 kablo çıkarmak süreti ve bu kabloları Aliexpress'ten tedarik ettiğim su geçirmez konnektörler ile sonlandırdım.





Farları araç üstünde son kez ayarladım. Kesilme çizgisini kontrol ettim. Mercek montajında hata olmadığını tekrar teyit ettim. Far yükseklik ayarınıda göz almayacak şekilde olması gerektiği şekilde ayarladım. İşlemler sonrası farları araç üstünden ekrar sökerek Sista Siyah Akvaryum Silikonu ile silikonlayıp kapattım.





Aracın son halinin fotoğrafı yukarıdadır.
Zamanınızı ayırıp ve sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
Moderatör tarafında düzenlendi: