Kış bakımı ve tuzlardan korunma yolları

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,250
Beğeniler
10,429
İl
İstanbul
#1
Merhaba,
Kış aylarında yollara atılan tuzlar, solüsyonlardan araçlarımızı koruma yolları, buzlanma ve genel bakım ile ilgili bilgiler paylaşacağım.

Korozyon, metallerin çevre ile yaptığı elektrokimyasal tepkimeler sonucunda metalik özelliklerini kaybetmeleri olayıdır. Bu, metal malzemelere zaman içerisinde en çok hasar veren olaylardan birisidir. Kış aylarında kullanılan tuz ve solüsyonlar korozyon oluşumunu hızlandırmakta ve araçlarımıza zarar vermektedir. Tuz uzun süre temas halinde kaldığında ciddi miktarda korozyon ve çürümelere neden olmaktadır. Otomobillerin, motor, alt taban, jantları, plastik ve lastik parçaları tuzdan zarar görür. Hatta vernik yüzeyini eritip kötü görüntüye yol açabilmektedir.



Tuzlardan nasıl korunacağız?



Tuzlardan korunmanın en etkili yolu alt yıkama yapmak ve düzenli kontrol ile hasar görmüş noktaların basit onarımını yapmaktır. Yolda taş sekmesi, sürtme sebebiyle oluşan çizik vb. hasarlar yüzeydeki koruyucu katmanı yok ederek savunmasız hale getirmektedir. Bu bölgeler zımpara ile temizlenip sprey astar boya ile koruma altına alınabilir veya pütür atılabilir. Ayrıca araç tabanının korozyona müsait yerleri için kış öncesi mum sprey sıkılarak koruma altına alınabilir.

Alt takım burçlarının temizlenip yüksek tutunma özellikli gres ile yağlanması, donma ve tuza karşı iyi bir önlemdir.





Cam ve fitillerin donması
Eğer kapalı otoparkınız yoksa ve sabah kalktığınızda arabanızın camlarını buzlanmış bir şekilde bulmak istemiyorsanız, akşam eve gelirken aracınızı park ettikten sonra hemen motoru durdurup araçtan inmeyin. Önce bütün camları açarak aracınızı havalandırın. Böylece içerideki havanın dışarı çıkmasına ve her iki ortamdaki sıcaklığın geçici bir süreliğine de olsa eşitlenmesine izin verin. Unutmayın, buzlanma sorununun temelinde iç ve dış ortamdaki ısı farklılıkları yatar. Bu basit önlemi uyguladığınızda arabanızdaki buzlanma probleminin gözle görülür ölçüde azaldığını fark edeceksiniz. AyrıcadDonmuş veya karlı camlarınızı temizlerken, radyatör suyuna koyulan antifiriz ve su karışımını spreyleyerek silmek kolaylık sağlayacaktır. Camlara uygulanan su itici ürünler de buzların temizlenmesini kolaylaştırmaktadır.

Fitiller de aynı şekilde donar ve çatlama yapabilir. Bu konuda benim tavsiyem fitillere sonax gummipfleger uygulanmasıdır. Alternatif olarak liqui moly gummi ürünü de tercih edilebilir. Kapı kilitlerinin de düzenli yağlanması gerekmektedir.

Kaporta ve boya bakımı
Kış öncesi wax, seramik vb. koruma ürünleri uygulayarak boyada oluşabilecek hasarları azaltmaktadır. Tuzlu yollarda kullanım sonrası aracı acilen yıkamak olası hasarların önüne geçmektedir. Jantlara, davlumbazlara koruma uygulanması hem temizlemeyi kolaylaştıracak hem de bir miktar koruma sağlayacaktır. Kış sonrası kil temizliği ve kapsamlı bir bakım da olmazsa olmazlarımızdan.







Motor temizlik ve bakımı çok önemlidir. Modern araçlarda alüminyum blok motorlar kullanılmaktadır bu sebeple korozyona müsaittir. Motorun düzenli temizlenip koruma altına alınması görselliğin yanında parça ömürlerini uzatmakta ve hortumların çatlamasını önlemektedir. Yanlış malzeme kullanımı tam tersi etki yaratabileceği de unutulmamalıdır.



 
Son düzenleme:

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,372
Beğeniler
25,115
Yaş
36
İl
Ankara
#3
Eline saglik kardesim guzel bilgiler olmuş:)
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,247
Beğeniler
13,663
Yaş
45
İl
istanbul
#5
Seneler önce Sensha markasına undercoating wax yaptırtmıştım. Taa Japonya'dan gönderdiydiler. Aracı lifte alıp elimin ulaştığı yerleri temizleyip bu waxı sürmüştüm :)
Hastalık işte. Manyak mıyım, evet kesinlikle.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,935
Beğeniler
9,567
İl
.
#6
Berkay emegine sağlık :opucukx:
 

DetayDeposu

Tonyukuk07
Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
1,380
Beğeniler
5,558
#7
blog tadında akıcı ve bilgilendirici bir içerik olmuş @Berkay hocam teşekkür ederiz bilgilendirme için.

Astra K’yı alırken bayide Würth’ün komple gövde altı korumasını yaptırmıştım. İlk çakıllı yola girdiğimde “iyi ki yaptırmışım” dedim. Lastiklerden seken taşların gövde gövde altında boyalı yüzeylerde oluşturdu noktacıklar da dediğin gibi oksidasyon başlangıcına sebep olabiliyor.
 

SaNToS

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
691
Beğeniler
3,143
İl
İzmir
#8
Çok guzel aciklama olmus 2 sorum olucak basinca dayanikli gres ve yaglar servise sorduğumda toz toplama ihtimalini yükseltir dedi dusunceniz nedir?

Ve Motor Bakımı İçin Temizliginde Chemical Guys Orange Degreaser Yada Kocg Gs Gibi Urunlerin Dogru Sulandirma Oranlari Ile Temizlik Yapildigi Taktirde Bir asorun Yaratmaz ama bu konunun uygulamasını açsak yeni baslayanlar İçin güzel bir giriş olur diye düşünüyorum. tesekkur ederim konu icin güzel ve yararlı bilgiler geliyor maşallah
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,250
Beğeniler
10,429
İl
İstanbul
#11
Eline sağlık @Berkay ,çok güzel bilgiler
Teşekkürler abi :)

Eline saglik kardesim guzel bilgiler olmuş:)
Teşekkür ederim :)

@Berkay Klavyene, emeğine sağlık Berkay :) Rehber niteliğinde olmuş :)
Teşekkür ederim kısa oldu ama idare eder sanırım :)

Seneler önce Sensha markasına undercoating wax yaptırtmıştım. Taa Japonya'dan gönderdiydiler. Aracı lifte alıp elimin ulaştığı yerleri temizleyip bu waxı sürmüştüm :)
Hastalık işte. Manyak mıyım, evet kesinlikle.
Ben arabanın altına hızlı cila atıyorum buradan açıklamış olayım :)

Teşekkürler <3

blog tadında akıcı ve bilgilendirici bir içerik olmuş @Berkay hocam teşekkür ederiz bilgilendirme için.

Astra K’yı alırken bayide Würth’ün komple gövde altı korumasını yaptırmıştım. İlk çakıllı yola girdiğimde “iyi ki yaptırmışım” dedim. Lastiklerden seken taşların gövde gövde altında boyalı yüzeylerde oluşturdu noktacıklar da dediğin gibi oksidasyon başlangıcına sebep olabiliyor.
Teşekkür ederim. İyi ki yaptırmışsın o zaman :) Bende öyle bir uygulama yok ama bozuk yol görünce yolumu değiştiriyorum :D

Çok guzel aciklama olmus 2 sorum olucak basinca dayanikli gres ve yaglar servise sorduğumda toz toplama ihtimalini yükseltir dedi dusunceniz nedir?

Ve Motor Bakımı İçin Temizliginde Chemical Guys Orange Degreaser Yada Kocg Gs Gibi Urunlerin Dogru Sulandirma Oranlari Ile Temizlik Yapildigi Taktirde Bir asorun Yaratmaz ama bu konunun uygulamasını açsak yeni baslayanlar İçin güzel bir giriş olur diye düşünüyorum. tesekkur ederim konu icin güzel ve yararlı bilgiler geliyor maşallah
Teşekkür ederim :) Toz toplar tabiki ama ben rutin alt yıkama yapıyorum zaten. Hiç bir şey olmamasındansa ince bir yağ olması daha iyidir diye düşünüyorum. Bu yağların da çeşitleri var liqui moly bu konuda gayet kaliteli ürünler üretiyor. Bir de @Celal abimin kullandığı bir ürün vardı adını unuttum iyi olduğunu söylemişti.

Motor temizliği ile ilgili detaylı bir video çekmiştik orada kullandığım ürün koch greenstardı. 1:15 gibi bir oranda sulandırmıştım. Ayrıyetten susuz motor temizliği başlığında rehber konum vardı. Videoyu buraya da koyayım madem lazım olan izlesin :)
Doğru sulandırma ile dediğiniz gibi sıkıntı oluşturma ihtimali yok. Tabi yüzeyde çok kurutmamak şartıyla. Daha agresif bir apc yapmanın da bence çok mantığı yok zaten yağ vb. bir durum varsa apc ile işi kurtaramıyorsunuz.
Susuz Motor Temizliği ve Koruma

Eğer başka istek bir konu varsa yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım
 

SaNToS

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
691
Beğeniler
3,143
İl
İzmir
#12
@Berkay hocam teşekkür ederim videoyu biliyorum gayet açık green star bu işlerin kimyasalı:) Cok daha yağlı yerlerde degreaser ortaya atmak lazım oda alt tarafta lazım olur diye düşünüyorum rutin bakımda 1.15 green star gayet ideal konuda kaçırdığım yerler olmuş teşekkür ederim.
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,250
Beğeniler
10,429
İl
İstanbul
#13
@Berkay hocam teşekkür ederim videoyu biliyorum gayet açık green star bu işlerin kimyasalı:) Cok daha yağlı yerlerde degreaser ortaya atmak lazım oda alt tarafta lazım olur diye düşünüyorum rutin bakımda 1.15 green star gayet ideal konuda kaçırdığım yerler olmuş teşekkür ederim.
Evet hocam degreaser harcinde tar remover ürünler de baya iş görüyor.
 

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
896
Beğeniler
1,953
İl
Manisa
#14
Berkay hocam emeğine sağlık blog tadında anlatım olmuş :)
Keşke imkan olsa da her yıkama da lifte kaldırıp yıkayıp kurutup korumaya alsak:smilex:
Nozzle girdği yere kadar su tutuyorum kendimi öyle avutuyorum:terlisırıtan:
 

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
931
Beğeniler
4,151
Yaş
26
#15
Elinize sağlık ufak ekleme yapalım, paslı bölgelerde zımpara aşamasından sonra kesinlikle pas dönüştürücü uygulamanızı tavsiye ederim, ardından yapılacak işleme geçilmesi çok daha sağlıklı olur. Geçen sene bir aracın sağ sol çamurluk altlarında hafif boya kabarması vardı, pas dönüştürücü uygulanmadan temizlenip boyandı ancak 1 yıl dolmadan tekrar kabarma yaptı maalesef.
Pütür konusunda da da en önemli detay pütürün altında kesinlikle nem kalmaması gerekli ve yüzey kupkuru olmalıdır. Genellikle alta pütür atılır, hafif nem dahi kalsa üzerine pütür geldiğinde hava alamaz ve içeriden çürümeyecekse bile çürük yapabilir.

Seneler önce Sensha markasına undercoating wax yaptırtmıştım. Taa Japonya'dan gönderdiydiler. Aracı lifte alıp elimin ulaştığı yerleri temizleyip bu waxı sürmüştüm :)
Hastalık işte. Manyak mıyım, evet kesinlikle.
yook canım uçağı yoktur yaa
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,681
Yaş
47
İl
Denizli
#17
Emeğine Sağlık Berkay bilgilendirici güzel bir konu olmuş.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,250
Beğeniler
10,429
İl
İstanbul
#18
Berkay hocam emeğine sağlık blog tadında anlatım olmuş :)
Keşke imkan olsa da her yıkama da lifte kaldırıp yıkayıp kurutup korumaya alsak:smilex:
Nozzle girdği yere kadar su tutuyorum kendimi öyle avutuyorum:terlisırıtan:
Teşekkür ederim hocam, o bile çok faydalı oluyor öncesinde egzoz vs. soğukken jant temizleyici de sıkabilirsiniz. Bu tür şeyleri rutin yapmak lazım

Elinize sağlık ufak ekleme yapalım, paslı bölgelerde zımpara aşamasından sonra kesinlikle pas dönüştürücü uygulamanızı tavsiye ederim, ardından yapılacak işleme geçilmesi çok daha sağlıklı olur. Geçen sene bir aracın sağ sol çamurluk altlarında hafif boya kabarması vardı, pas dönüştürücü uygulanmadan temizlenip boyandı ancak 1 yıl dolmadan tekrar kabarma yaptı maalesef.
Pütür konusunda da da en önemli detay pütürün altında kesinlikle nem kalmaması gerekli ve yüzey kupkuru olmalıdır. Genellikle alta pütür atılır, hafif nem dahi kalsa üzerine pütür geldiğinde hava alamaz ve içeriden çürümeyecekse bile çürük yapabilir.



yook canım uçağı yoktur yaa
Çok teşekkürler değerli bilgiler için

Harika bilgilendirici bir konu olmuş çok teşekkürler
Ben teşekkür ederim hocam

Emeğine Sağlık Berkay bilgilendirici güzel bir konu olmuş.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkürler abi