Mercedes E200 Komp. Çizikleri

aydogduaykutt

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2021
Mesajlar
10
Beğeniler
8
Yaş
32
İl
kocaeli
#1
Arkadaşlar merhaba. Forumda yeniyim, görseldeki araç babamın, çizikler ortada. Koch Chemie H8 F6 P3 ürünleri mevcut. Bu ürünlerle nasıl bir sonuç alabilirim? Amatör olduğum için zımpara vs işine girmek istemiyorum ama zımparasız nasıl olur bilemedim size danışmak istedim.



4 service giriş yap
 

Erdoğan Kesgin

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2021
Mesajlar
105
Beğeniler
245
Yaş
50
İl
İstanbul
#2
Mercedes e200 h9 h10 sertliğinde verniğe sahip, betona polisaj yapmak gibi bir durum olacak. Polisaj makinasına hakim misiniz? Çok sabırlı ve uzun bir polisaj süreci sizi bekliyor. Polisaj ürşbleri önemli değil önemli olan makineyi kullanabilmek, verniğe uygun hareket edebilmek. Sadece kaput için sanırım 2 saatlik işleminiz var. Arkadaşımın e250 si için (o da siyah dı) 150mm mikrofiber kch9 Ile santim santim ısı kontrollü tam 1 gün sürmüştü 1 daha yapmam
 

Ozgur_gs_91

Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,891
Beğeniler
2,711
İl
Kocaeli
#3
En kötü yüzeyi temizlersiniz kendinize güvenmiyorsanız ağır aşındırıcı ve yün ped vb işlerine girmeden az aşındırıcıyla daha az çizik alabilirsiniz. Dikkat etmeden yapıpda boyayı aşındırmaktan iyidir.
 

aydogduaykutt

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2021
Mesajlar
10
Beğeniler
8
Yaş
32
İl
kocaeli
#4
:saskin::saskin: Agabey biraz gözüm korkmadı desem yalan olur...Vw grubu, Mercedes gibi araçların verniklerinin sert olduğunu tecrübeli arkadaşların paylaşımlarından öğrenmiştim de işin ciddiyetine bu kadar vakıf olamamıştım ( süre olarak). Peki parça parça yapmak konusunda ne düşünürsünüz ? Örneğin 1. Yol : aracı bölümlere ayırıp işlemleri sırası ile yapmak, diğer bölümleri ertesi gün yapmak ? 2. Yol : H8 kalın pastayı ve öncesinde işlemler 1. Gün, ertesi gün kalan işlemler ?
Ayrıyeten zımparasız ciziklerin hakkından gelinebilir mi ?
 

aydogduaykutt

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2021
Mesajlar
10
Beğeniler
8
Yaş
32
İl
kocaeli
#5
En kötü yüzeyi temizlersiniz kendinize güvenmiyorsanız ağır aşındırıcı ve yün ped vb işlerine girmeden az aşındırıcıyla daha az çizik alabilirsiniz. Dikkat etmeden yapıpda boyayı aşındırmaktan iyidir.
Teşekkür ederim. Dediğiniz gibi yapmak için elimde bulunan Menzerna premium medium pad uygun mudur ?

 

aydogduaykutt

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2021
Mesajlar
10
Beğeniler
8
Yaş
32
İl
kocaeli
#6
Mercedes e200 h9 h10 sertliğinde verniğe sahip, betona polisaj yapmak gibi bir durum olacak. Polisaj makinasına hakim misiniz? Çok sabırlı ve uzun bir polisaj süreci sizi bekliyor. Polisaj ürşbleri önemli değil önemli olan makineyi kullanabilmek, verniğe uygun hareket edebilmek. Sadece kaput için sanırım 2 saatlik işleminiz var. Arkadaşımın e250 si için (o da siyah dı) 150mm mikrofiber kch9 Ile santim santim ısı kontrollü tam 1 gün sürmüştü 1 daha yapmam
Ayrıyeten verniğe uygundan kastınız ısı seviyesinin kontrolü mü ? Yoksa ayrı bir metodu mu var ?
 

Erdoğan Kesgin

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2021
Mesajlar
105
Beğeniler
245
Yaş
50
İl
İstanbul
#7
Ayrıyeten verniğe uygundan kastınız ısı seviyesinin kontrolü mü ? Yoksa ayrı bir metodu mu var ?
Makineniz nedir? Ne zamandır polisaj yapıyorsunuz? Kusura bakmayın sormak durumundayım. Polisaj sadece keçe, ped, polisaj ürünü değildir, aynı zamanda yüzeyin ısıtılarak verniği yumuşamasının sağlanması ile çiziklerin giderilmwsidir. Komplike, birbiriyle ilişkili 5 bilinmeyenli denklemi çözmek gibidir ki Mercedes gibi zorlu bir veenikte denklem kolay değil. Zira bu işi yaparken çiziği alıp arkada çizik ten beter hare bırakmak işten değil. İşinizin ehli değilseniz dokunmayın derim, işin ehli ustalarımıza emanet etmenizi salık veririm.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#9
Arkadaşlar merhaba. Forumda yeniyim, görseldeki araç babamın, çizikler ortada. Koch Chemie H8 F6 P3 ürünleri mevcut. Bu ürünlerle nasıl bir sonuç alabilirim? Amatör olduğum için zımpara vs işine girmek istemiyorum ama zımparasız nasıl olur bilemedim size danışmak istedim.



4 service giriş yap
Merhaba, bunlar pasta ile pek düzelecek çizikler değil, düzelir ama çok uzun sürer. Hele koch ile belki günler. Sert sünger ile boyayı yakma ihtimaliniz yüksek. Mikron ölçümü de mutlaka yapmalısınız 10 mikrona kadar aşındırma gerekecek tahminen.
 

aydogduaykutt

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2021
Mesajlar
10
Beğeniler
8
Yaş
32
İl
kocaeli
#10
Makineniz nedir? Ne zamandır polisaj yapıyorsunuz? Kusura bakmayın sormak durumundayım. Polisaj sadece keçe, ped, polisaj ürünü değildir, aynı zamanda yüzeyin ısıtılarak verniği yumuşamasının sağlanması ile çiziklerin giderilmwsidir. Komplike, birbiriyle ilişkili 5 bilinmeyenli denklemi çözmek gibidir ki Mercedes gibi zorlu bir veenikte denklem kolay değil. Zira bu işi yaparken çiziği alıp arkada çizik ten beter hare bırakmak işten değil. İşinizin ehli değilseniz dokunmayın derim, işin ehli ustalarımıza emanet etmenizi salık veririm.
:)) teşekkür ederim cihazım ehinell, makina kullanma becerim olduğunu düşünüyorum Lakin bir süre daha bekletmeyi ya da daha düşük hedef koyarak tam ciziksiz yüzey olmasa da nispeten boyayı canladırı bir polisaj yapmayı düşünüyorum.
 

aydogduaykutt

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
8 Ağu 2021
Mesajlar
10
Beğeniler
8
Yaş
32
İl
kocaeli
#11
Merhaba, bunlar pasta ile pek düzelecek çizikler değil, düzelir ama çok uzun sürer. Hele koch ile belki günler. Sert sünger ile boyayı yakma ihtimaliniz yüksek. Mikron ölçümü de mutlaka yapmalısınız 10 mikrona kadar aşındırma gerekecek tahminen.
Çok teşekkür ederim. Koch yerine ne tavsiye ederdiniz ?
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#14
İlk etapta tüm bu çiziklerden kurtulmayı hedeflemeyin. Zaten tecrübeniz, elinizdeki makineniz, pasta kombinasyonlarınız sıfır çizik yapmaya yetmeyecektir. İlk önce orta dereceli bir pasta ve orta sertlikteki bir ped ile polisaj yapın. Hem tecrübe kazanın hem de araca hafif bir parlaklık kazandırın. İleriki zamanlarda yeterli teçhizatınız ve tecrübeniz olduğunda sıfır çizik yapmaya çalışırsınız.

Bu arada boya ölçüm cihazı çok önemlidir sıfır çizik olayında. Bilginiz olsun.
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#15
Komple Cizik Almaya ugrasmayin hocam

Sari İnce Pasta Pedi ve Koch Chemie F6 ile uygulama yapin arkasindan Siyah Yumusak Cila Pedi ile guzel bir hare giderici cila yani Meg 205 3D Aca 520 veya Koch M3 gecip en sona P3 ile taclandirabilirsiniz.

H8 i Sari Ped ile uygulama yapmayin cabuk dolma ve kuruma yaptirma sansiniz var :) Yukarida yazdiklarim size yeterli gelir.