Herkese merhabalar
Aracımız yaklaşık 2 ay önce tavan hariç komple düzeltilip boyandı.Kaporta işçiliği ortalama düzeyde,boya işçiliği ise berbattı.1 ay kadar boyanın iyice kuruyup sertleşmesini bekledim.
Zımpara öncesi boya durumu
Boya yeni olduğu için demir tozu temizleyici ve kil uygulamaya gerek duymadım.Genel olarak 1500-2000-2500 grit zımpara kullandım.Bazı paneller iyi durumda olduğundan dolayı 2000-2500 de yeterli geldi.Zımpara izlerini ise Dyo Likid Pasta + Cutting pad ile iki kat uygulama yaparak aldım.İlk katı 2100 devirde yaptım.İkinci katta fazla hare kalmasın diye 1700 devirde yedirip birkaç tur baskısız 1000 devirde geçtim.
50:50 fotoğraflar
Bu arkadaşlar da her uygulama yaptığım gün gelip sıkılmadan bütün gün izlediler
Zımpara+kalın pasta sonrası fotoğraflar
Kalın pastadan sonra kalan hafif hareleri gidermek ve parlaklığı maksimum seviyeye çıkartmak için Lake Country Finishing pad + Scholl Concepts S40 uyguladım.Renk her ne kadar beyaz olsa bile parlaklık ciddi fark etti bence.
Tavana 4 sene önce demir tozu temizliği ve kil yapmıştım.O zamandan beri arada bir yıkandı sadece.Bu defa kil ve demir tozu temizliğiyle uğraşmadan sadece Dyo Likid Pasta uyguladım.11 yıllık boyada risk alıp yüksek devirlere çıkmak istemedim.1000 devirde yedirip sildim.Amacım çizikleri gidermekten ziyade kirleri temizlemekti ve sonuç fena da olmadı.
Tüm bu uygulamalar sonrası aracı Valet Pro Orange Prewash ile yıkayıp tüm panelleri İzopropil Alkol ile sildim.Koruma olarak tercihim Sonax Protect And Shine Hybrid oldu.Uygulama esnasında tek fotoğraf çekmişim malesef.
Sıra geldi iç temizliğe.İlk olarak Sutaş Blower ile süpürdüm.Sonrasında tavan, koltuk ve çamurluk içlerindeki halıfleks kaplamaları Atas Detap Kuru Köpük ile temizledim.Ürün temizlikten ziyade toz alıyor ve arkasında güzel bir koku bırakıyor.
Plastikleri, vinil kaplamaları ve taban döşemesini 1:5 sulandırılmış 3D Orange Degreaser ve Detay Fırçası ile temizledim.Basamak kenarlarındaki metal çıtaları bulaşık süngerinin yeşil kısmı ve cifle sildim.
Plastik aksamlara Nasiol Cabinshine uyguladım.Bu aracın plastiklerinde beni en çok memnun eden ürün bu oldu.Hafif bir koyuluk veriyor ve yağlandırmıyor.Dayanımı ortalama 2 hafta sürüyor.Kokusu da müthiş.
Vinil kaplamalara ve taban döşemesine Auto Finesse Spritz uyguladım.
İç mekanın bitmiş hali.
Son olarak davlumbazlara 1:1 sulandırılmış Meguiars Hyper Dressing, lastiklere, paçalıklara ve trimlere Sonax Xtreme Nano Lastik Parlatıcı Jel sürüp uygulamaları bitirdim.Fotoğrafların hiçbiriyle oynamadım.Bazı fotoğrafları flash açıkken çektim farklı çıkmışlar.
Video pek başarılı olmadı ama ekleyeyim yine de.
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eHwdMyU9B-U[/video]
Aracımız yaklaşık 2 ay önce tavan hariç komple düzeltilip boyandı.Kaporta işçiliği ortalama düzeyde,boya işçiliği ise berbattı.1 ay kadar boyanın iyice kuruyup sertleşmesini bekledim.
Zımpara öncesi boya durumu
Boya yeni olduğu için demir tozu temizleyici ve kil uygulamaya gerek duymadım.Genel olarak 1500-2000-2500 grit zımpara kullandım.Bazı paneller iyi durumda olduğundan dolayı 2000-2500 de yeterli geldi.Zımpara izlerini ise Dyo Likid Pasta + Cutting pad ile iki kat uygulama yaparak aldım.İlk katı 2100 devirde yaptım.İkinci katta fazla hare kalmasın diye 1700 devirde yedirip birkaç tur baskısız 1000 devirde geçtim.
50:50 fotoğraflar
Bu arkadaşlar da her uygulama yaptığım gün gelip sıkılmadan bütün gün izlediler
Zımpara+kalın pasta sonrası fotoğraflar
Kalın pastadan sonra kalan hafif hareleri gidermek ve parlaklığı maksimum seviyeye çıkartmak için Lake Country Finishing pad + Scholl Concepts S40 uyguladım.Renk her ne kadar beyaz olsa bile parlaklık ciddi fark etti bence.
Tavana 4 sene önce demir tozu temizliği ve kil yapmıştım.O zamandan beri arada bir yıkandı sadece.Bu defa kil ve demir tozu temizliğiyle uğraşmadan sadece Dyo Likid Pasta uyguladım.11 yıllık boyada risk alıp yüksek devirlere çıkmak istemedim.1000 devirde yedirip sildim.Amacım çizikleri gidermekten ziyade kirleri temizlemekti ve sonuç fena da olmadı.
Tüm bu uygulamalar sonrası aracı Valet Pro Orange Prewash ile yıkayıp tüm panelleri İzopropil Alkol ile sildim.Koruma olarak tercihim Sonax Protect And Shine Hybrid oldu.Uygulama esnasında tek fotoğraf çekmişim malesef.
Sıra geldi iç temizliğe.İlk olarak Sutaş Blower ile süpürdüm.Sonrasında tavan, koltuk ve çamurluk içlerindeki halıfleks kaplamaları Atas Detap Kuru Köpük ile temizledim.Ürün temizlikten ziyade toz alıyor ve arkasında güzel bir koku bırakıyor.
Plastikleri, vinil kaplamaları ve taban döşemesini 1:5 sulandırılmış 3D Orange Degreaser ve Detay Fırçası ile temizledim.Basamak kenarlarındaki metal çıtaları bulaşık süngerinin yeşil kısmı ve cifle sildim.
Plastik aksamlara Nasiol Cabinshine uyguladım.Bu aracın plastiklerinde beni en çok memnun eden ürün bu oldu.Hafif bir koyuluk veriyor ve yağlandırmıyor.Dayanımı ortalama 2 hafta sürüyor.Kokusu da müthiş.
Vinil kaplamalara ve taban döşemesine Auto Finesse Spritz uyguladım.
İç mekanın bitmiş hali.
Son olarak davlumbazlara 1:1 sulandırılmış Meguiars Hyper Dressing, lastiklere, paçalıklara ve trimlere Sonax Xtreme Nano Lastik Parlatıcı Jel sürüp uygulamaları bitirdim.Fotoğrafların hiçbiriyle oynamadım.Bazı fotoğrafları flash açıkken çektim farklı çıkmışlar.
Video pek başarılı olmadı ama ekleyeyim yine de.
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eHwdMyU9B-U[/video]