İş yerinden arkadaşımın geçen sene aldığı Nissan Pulsarına dün detaylı bir şekilde giriştim.
Arkadaşım geçen sene bayiiden çıkmadan güya seramik yaptırmış ve geçen hafta bakıma götürdü.Araç geldiğinde gittiğinden daha kötü geri geldi.Ondan bir hafta önce Autokinge götürüp tamponda çok küçük bir kısmı boya yaptırdı mini onarımdan.Aslında film burada başlıyor.
Autoking arabayı berbat bir şekilde teslim ediliyor.Aracın her yerinde çizikler ve her yerinde beyaz beyaz noktalar gören arkadaşım feveran içinde Autoking ile kavga ederek oradan ayrılıyor.Zaten haftaya servise götürüp seramiğin bakımını yaptıracağım, orada düzeltirler diye düşünüyor.Fakat yanıldığını çok geçmeden anlıyor.Detaya meraklı olduğumu bildiği için beni çağırıp arabayı gösterdi, buna ne yapmışlar bi bakıver dedi.Baktım beyaz noktalar duruyor.Her yerde pasta tozu var.Maskeleme yapmamışlar doğru düzgün.Yani anlayacağınız seramik diye pasta yapıp göndermişler bunu.Düzeltmekte bana düştü.
Neyse lafı uzatmadan yaptığımız işlemlere geçelim.
Öncelikle öncesi diyelim, fakat sabahın körü diye heralde az çekmişim.
Pasta tozlarına dikkat;
Durum bu şekildeydi;
Şimdi çalışmaya başlayalım, Davlumbazlara Arexons fulcron ile başlıyoruz.
Davlumbazların durumu bu şekildeydi.
Fulcron her zaman belirttiğm gibi oldukça etkili temizlik yapan ve benim sadece davlumbazlar için kullandığım bir ürün.Davlumbazlarda daha etkilisine rastlamadım.
Jantlara demirtozu için elimde kalan divörtex i bolca sıkıyorum.Zaten jantlar kapak olduğu için ço bir beklentimiz yok.
Bu arada 1/10 sulandırılmış VP citrus pre wash sıkıp bekliyoruz.
Hemen ardından veriyorum snow foam ile prili.Pril araç üstünde çalışırken kovaya döyüp köpürttüğüm CG Diablo ile jant, lastik ve davlumbaz temizliğinin fırçalı kısmına geçiyorum.
Çift kovamızı Cg maxi suds ile yapıyorum ve yıkama işlemini bitirip Demir tozu temizliğine geçiyorum.
Kapota demirtozu temizliğini Koch Chemie felgen...neyse işte onunla yapıyorum.Pek birşey çıkmadı gibi yada arabanın renginden ötürü pek belli olmadı.Buralarda resimler yok aceleye geldi çekmeyi unuttuk.
Kil işlemini cinli arkadaşlardan aldığımız ürünlerle yapıyorum.Mavi kil candır diyip Marflodan aldığım kil kaydıcıyla beraber kullanıyorum.Kil kaydırıcı oldukça hoşuma gitti.Kil ile inanılmaz rahat çalıştım ve çizme durumunu minimuma indirdi bana göre.
Poşetteki tableti şişeye atıp üstüne su çekiyorsunuz.Tablet sandoz gibi eriyor ve kil kaydırıcınız 2 dk ya hazır.1 tablet bir arabaya çok rahat yetiyor, hatta kasarsanız ve suyu arttırırsanız 2 araba bile çıkartır.1 lt ye kadar suyu arttırabiliyorsunuz.
Kil ile beyaz noktaları aldım, hiç leke kalmadı.Arabayı pürüzsüz bir şekilde polisaja hazır hale getirdim.
Şimdi Detayın en önemli adımlarından biri olan maskelemizi özenle yapma sırası geldi.
Sıra geldi pasta vakti, pasta olarak önce Puris A1 kullanmayı düşündüm fakat küçük bir kısımda denedim, hoşuma gitmedi.Bu boya ile kimyası tutmadı heralde.Sonra 3d HD Cut ile devam etmeye karar verdim.Ufs ve Obey keçe ile uygulama yaptım.3d toz yapmıyor, hızlı çizik alıyor güzel çalışan bir pastaymış.İlk kullanışım oldu.Fakat elimdeki bitince bir daha almam heralde.Çünkü ilk defa bir polisajda 3 keçe ile çalışıp 2 şer-3 er kerede yıkamak zorunda kaldım.Her vuruşta temizleyip her paneldede yıkamak zorunda kaldım.İnanılmaz dolduruyor pedi.
Dar alanlara uzatma aparatı ile girmek hem güven veriyor hem de çalışma kolaylığı sağlıyor.
Cuting işlemini tek katta bitiriyorum, polisaja mequiar's M 205 ile devam ediyoruz.Makinayıda orbitala geçip Torq ile Hex-logic beyaz ped devam ediyoruz.
Arabayı komple Gyeon Prep ile silip polisaj yağlarından arındırdıktan sonra prlatmaya yönelik olarak Cg Ez Glaze ile yola devam ediyorum.Benim hoşuma giden çok kullandığım bir glazedir.
Bu arada sabah saat 08:00 de başladığım iş akşam olmasına rağmen devam ediyor.Yemek yok, içmek yok mola yok, acı yok.
Glazeyi 15-20 dakika bekteyip arkadaşa sildirirken ben de cam temizliği yapmaya karar verdim ve Autobrite Glass cleaner kullandım ama bitsin istiyorum çünkü bu ürünü sevmedim.Ço iz bırakıyor.
Ve final olarak bütün forumca en favorilerimizden biri olan Zymöl Glasür ile boya yüzeyini biriyoruz.
Hemen hiç beklemeden siliyoruz çünkü beklersek silmesi ölüm.Bu yorgunluğun üzerine hiç çekilmez.
Lastiklere Sarp,
Plastik aksamlara Af revive
Davlumbazlara Cg barebones
Camlara bsd
ile bitirip arabayı teslim ediyorum.Hava karardığından dolayı resim çekmek için bir avm ye gidelim dedim.Fakat gittiğimiz yerdeki avm otoparkındaki ışıklar çok kötüydü.1 kaç resim çekip arkadaşı gönderdim, yarın resimleri çekip bana gönder diyerek.
Avm ye gitmeden;
Avm de;
Ertesi gün;
Buda küçük bir video;
[video=youtube]http://https://www.youtube.com/watch?v=kpyCD4M7-V8[/video]
Bu da bütün günün en kötü anı, malzemeleri eve taşıma ve yerleştirme safhası.Benim bittiğim ve detailinge sövdüğüm tek zaman bu zaman işte.Bir kamyon malzeme, ev taşıdık sanki.
Bu da kullandığımız bezler
Biraz uzun oldu , hatam oldu ise affola.
Arkadaşım geçen sene bayiiden çıkmadan güya seramik yaptırmış ve geçen hafta bakıma götürdü.Araç geldiğinde gittiğinden daha kötü geri geldi.Ondan bir hafta önce Autokinge götürüp tamponda çok küçük bir kısmı boya yaptırdı mini onarımdan.Aslında film burada başlıyor.
Autoking arabayı berbat bir şekilde teslim ediliyor.Aracın her yerinde çizikler ve her yerinde beyaz beyaz noktalar gören arkadaşım feveran içinde Autoking ile kavga ederek oradan ayrılıyor.Zaten haftaya servise götürüp seramiğin bakımını yaptıracağım, orada düzeltirler diye düşünüyor.Fakat yanıldığını çok geçmeden anlıyor.Detaya meraklı olduğumu bildiği için beni çağırıp arabayı gösterdi, buna ne yapmışlar bi bakıver dedi.Baktım beyaz noktalar duruyor.Her yerde pasta tozu var.Maskeleme yapmamışlar doğru düzgün.Yani anlayacağınız seramik diye pasta yapıp göndermişler bunu.Düzeltmekte bana düştü.
Neyse lafı uzatmadan yaptığımız işlemlere geçelim.
Öncelikle öncesi diyelim, fakat sabahın körü diye heralde az çekmişim.
Pasta tozlarına dikkat;






Durum bu şekildeydi;
Şimdi çalışmaya başlayalım, Davlumbazlara Arexons fulcron ile başlıyoruz.

Davlumbazların durumu bu şekildeydi.

Fulcron her zaman belirttiğm gibi oldukça etkili temizlik yapan ve benim sadece davlumbazlar için kullandığım bir ürün.Davlumbazlarda daha etkilisine rastlamadım.
Jantlara demirtozu için elimde kalan divörtex i bolca sıkıyorum.Zaten jantlar kapak olduğu için ço bir beklentimiz yok.
Bu arada 1/10 sulandırılmış VP citrus pre wash sıkıp bekliyoruz.


Hemen ardından veriyorum snow foam ile prili.Pril araç üstünde çalışırken kovaya döyüp köpürttüğüm CG Diablo ile jant, lastik ve davlumbaz temizliğinin fırçalı kısmına geçiyorum.







Çift kovamızı Cg maxi suds ile yapıyorum ve yıkama işlemini bitirip Demir tozu temizliğine geçiyorum.
Kapota demirtozu temizliğini Koch Chemie felgen...neyse işte onunla yapıyorum.Pek birşey çıkmadı gibi yada arabanın renginden ötürü pek belli olmadı.Buralarda resimler yok aceleye geldi çekmeyi unuttuk.
Kil işlemini cinli arkadaşlardan aldığımız ürünlerle yapıyorum.Mavi kil candır diyip Marflodan aldığım kil kaydıcıyla beraber kullanıyorum.Kil kaydırıcı oldukça hoşuma gitti.Kil ile inanılmaz rahat çalıştım ve çizme durumunu minimuma indirdi bana göre.

Poşetteki tableti şişeye atıp üstüne su çekiyorsunuz.Tablet sandoz gibi eriyor ve kil kaydırıcınız 2 dk ya hazır.1 tablet bir arabaya çok rahat yetiyor, hatta kasarsanız ve suyu arttırırsanız 2 araba bile çıkartır.1 lt ye kadar suyu arttırabiliyorsunuz.

Kil ile beyaz noktaları aldım, hiç leke kalmadı.Arabayı pürüzsüz bir şekilde polisaja hazır hale getirdim.
Şimdi Detayın en önemli adımlarından biri olan maskelemizi özenle yapma sırası geldi.


Sıra geldi pasta vakti, pasta olarak önce Puris A1 kullanmayı düşündüm fakat küçük bir kısımda denedim, hoşuma gitmedi.Bu boya ile kimyası tutmadı heralde.Sonra 3d HD Cut ile devam etmeye karar verdim.Ufs ve Obey keçe ile uygulama yaptım.3d toz yapmıyor, hızlı çizik alıyor güzel çalışan bir pastaymış.İlk kullanışım oldu.Fakat elimdeki bitince bir daha almam heralde.Çünkü ilk defa bir polisajda 3 keçe ile çalışıp 2 şer-3 er kerede yıkamak zorunda kaldım.Her vuruşta temizleyip her paneldede yıkamak zorunda kaldım.İnanılmaz dolduruyor pedi.





Dar alanlara uzatma aparatı ile girmek hem güven veriyor hem de çalışma kolaylığı sağlıyor.


Cuting işlemini tek katta bitiriyorum, polisaja mequiar's M 205 ile devam ediyoruz.Makinayıda orbitala geçip Torq ile Hex-logic beyaz ped devam ediyoruz.

Arabayı komple Gyeon Prep ile silip polisaj yağlarından arındırdıktan sonra prlatmaya yönelik olarak Cg Ez Glaze ile yola devam ediyorum.Benim hoşuma giden çok kullandığım bir glazedir.

Bu arada sabah saat 08:00 de başladığım iş akşam olmasına rağmen devam ediyor.Yemek yok, içmek yok mola yok, acı yok.
Glazeyi 15-20 dakika bekteyip arkadaşa sildirirken ben de cam temizliği yapmaya karar verdim ve Autobrite Glass cleaner kullandım ama bitsin istiyorum çünkü bu ürünü sevmedim.Ço iz bırakıyor.

Ve final olarak bütün forumca en favorilerimizden biri olan Zymöl Glasür ile boya yüzeyini biriyoruz.

Hemen hiç beklemeden siliyoruz çünkü beklersek silmesi ölüm.Bu yorgunluğun üzerine hiç çekilmez.
Lastiklere Sarp,
Plastik aksamlara Af revive
Davlumbazlara Cg barebones
Camlara bsd
ile bitirip arabayı teslim ediyorum.Hava karardığından dolayı resim çekmek için bir avm ye gidelim dedim.Fakat gittiğimiz yerdeki avm otoparkındaki ışıklar çok kötüydü.1 kaç resim çekip arkadaşı gönderdim, yarın resimleri çekip bana gönder diyerek.
Avm ye gitmeden;

Avm de;


Ertesi gün;












Buda küçük bir video;
[video=youtube]http://https://www.youtube.com/watch?v=kpyCD4M7-V8[/video]
Bu da bütün günün en kötü anı, malzemeleri eve taşıma ve yerleştirme safhası.Benim bittiğim ve detailinge sövdüğüm tek zaman bu zaman işte.Bir kamyon malzeme, ev taşıdık sanki.


Bu da kullandığımız bezler
Biraz uzun oldu , hatam oldu ise affola.