Bugün çok samimi arkadaşlarımın aracına el attık. Aracın farları çok kötü durumdaydı. Yakın zamanda sol far kaza sonucu sıfırı ile değişti.
Değişen far ile eskisi arasında çok fazla fark olduğu için eski fara polisaj yapmamız gerekiyordu. Bizde bugün halledelim bu işi dedik.
Çok zor değil aslında gayet kolay bir uygulama.
Kullandığımız Malzemeler:
1500-2000 zımpara (2500-3000 bulamadığımız için bunlarla yapmak zorunda kaldık)
Zımpara Takozu
Sırasıyla Menzerna 400-2500 ardından Scholl S40
Buyrun resimlere geçelim.
Kazadan önce farların durumu bu şekilde. Farların üzerinde sarı bir katman bulunuyordu. Arabanın üzerinde yılların kiri ve tozu var ve daha önce hiç bu kadar detaylı far temizleme işlemi uygulanmadı.
Kazadan sonraki hali bu şekilde sağ ve sol far çok ayrı duruyor ve yenilenen far çok göze çarpıyor.
İlk olarak Foam ve ardında Çift kova ile yıkadık aracımızı.
Sararan farımızın etrafını maskeleme bandı ile maskeledik zımpara yaparken etrafına zarar vermemek için.
İlk olarak 1500 zımpara ile zımparalamaya başladık. Zımpara yaparken farın üzerindeki kirli ve sarı katmanın aktığını göreceksiniz zaten.
Resimde görüldüğü gibi kirli katman suyla birlikte akıp gidiyor. Zaten asıl amacımız bu katmanı ortadan kaldırmak.
1500 zımparanın ardından 2000 zımpara ile devam ediyoruz. Zımpara yaparken yüzeyi sürekli ıslak tutmak gerekiyor.
Zımpara işlemi bittik den sonra yüzeyi zımpara ve plastik tozlarından arındırdık. Farın üzerinde kirli ve sarılaşan katmandan kurtulduk. Saf ve temiz ama bol çizikli plastik yüzeyi elde ettik. Farın yüzeyi çok kavisli ve zor bir far tipi olduğundan uğraştırdı bizi.
Ardından sırasıyla Menzerna 400-2500 uyguladık ve farımız yavaş yavaş kendine gelmeye başladı.
[img=1248x916]https://i.hizliresim.com/1JZgEG.jpg[/img]
Ve son olarak finalimiz böyle oldu. Yaklaşık olarak %95 tertemiz yüzey elde ettik ve neredeyse sıfır gibi oldu. Son olarak da üzerine koruyucu ürünümüzü uyguladık.
Bu arada araç yaklaşık 450.000 kilometre de ve bugün 450.000 kilometrenin kirini ve pisliği aldık.
Doğru uygulama ile her far sıfır gibi olabiliyor.
Saygılar...
Değişen far ile eskisi arasında çok fazla fark olduğu için eski fara polisaj yapmamız gerekiyordu. Bizde bugün halledelim bu işi dedik.
Çok zor değil aslında gayet kolay bir uygulama.
Kullandığımız Malzemeler:
1500-2000 zımpara (2500-3000 bulamadığımız için bunlarla yapmak zorunda kaldık)
Zımpara Takozu
Sırasıyla Menzerna 400-2500 ardından Scholl S40
Buyrun resimlere geçelim.

Kazadan önce farların durumu bu şekilde. Farların üzerinde sarı bir katman bulunuyordu. Arabanın üzerinde yılların kiri ve tozu var ve daha önce hiç bu kadar detaylı far temizleme işlemi uygulanmadı.

Kazadan sonraki hali bu şekilde sağ ve sol far çok ayrı duruyor ve yenilenen far çok göze çarpıyor.

İlk olarak Foam ve ardında Çift kova ile yıkadık aracımızı.


Sararan farımızın etrafını maskeleme bandı ile maskeledik zımpara yaparken etrafına zarar vermemek için.

İlk olarak 1500 zımpara ile zımparalamaya başladık. Zımpara yaparken farın üzerindeki kirli ve sarı katmanın aktığını göreceksiniz zaten.

Resimde görüldüğü gibi kirli katman suyla birlikte akıp gidiyor. Zaten asıl amacımız bu katmanı ortadan kaldırmak.

1500 zımparanın ardından 2000 zımpara ile devam ediyoruz. Zımpara yaparken yüzeyi sürekli ıslak tutmak gerekiyor.



Zımpara işlemi bittik den sonra yüzeyi zımpara ve plastik tozlarından arındırdık. Farın üzerinde kirli ve sarılaşan katmandan kurtulduk. Saf ve temiz ama bol çizikli plastik yüzeyi elde ettik. Farın yüzeyi çok kavisli ve zor bir far tipi olduğundan uğraştırdı bizi.


Ardından sırasıyla Menzerna 400-2500 uyguladık ve farımız yavaş yavaş kendine gelmeye başladı.

[img=1248x916]https://i.hizliresim.com/1JZgEG.jpg[/img]
Ve son olarak finalimiz böyle oldu. Yaklaşık olarak %95 tertemiz yüzey elde ettik ve neredeyse sıfır gibi oldu. Son olarak da üzerine koruyucu ürünümüzü uyguladık.
Bu arada araç yaklaşık 450.000 kilometre de ve bugün 450.000 kilometrenin kirini ve pisliği aldık.
Saygılar...