Öncesi-sonrası şeklinde ufak bir yıkama deneyimim

srknatmn

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2019
Mesajlar
262
Beğeniler
1,019
Yaş
42
#1
Merhaba,
İstanbuldan gelen misafirimin aracını bugün kahvaltıdan sonra gidip bir yıkayalım dedim.Teklifime hayır diyemedi arkadaşım
Önce aracın içini bir süpürdüm,paspasları yıkadım.
Önden bir basınçlı su tuttum hertarafına ve arkasından secho ile b33 uyguladım.Durulamanın ardından yine b33 ile kova ve eldiven ile yılama yaptım.Durulamanın ardından koch pw kullandım.Aracın içerisini de güzelce silip,camları da meguiars perfect glass cleaner ile parlattım.

güzel sonuç çıktı bana göre





















 

Saint_33

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
23 Şub 2020
Mesajlar
325
Beğeniler
486
Yaş
43
#4
Kia kullanıcısı forumda görünce ekstra seviniyorum.Çok güzel olmuş ellerinize sağlık
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#8
Elinize sağlık, öncesine bakıldığında misafirleriniz Japonyadan gelmiş gibi :D Önce karayolu sonra deniz sonra karayolu. O kadar nasıl kirlenebilmişler :)
 

srknatmn

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2019
Mesajlar
262
Beğeniler
1,019
Yaş
42
#9
Elinize sağlık, öncesine bakıldığında misafirleriniz Japonyadan gelmiş gibi :D Önce karayolu sonra deniz sonra karayolu. O kadar nasıl kirlenebilmişler :)
Orduya memlekete gidip geldiler,yollar haliyle çok aşırı tozlu,az buçuk bilirim o yol hallerini
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#10
@srknatmn elinize sağlık. Bu tarz kirli ve koruması olmayan araçlara b33 uygulamaya bayılıyorum :D Waxı mı elledi agresif mi geldi derdi yok :) size tavsiyem b33 ü kuru yüzeye direk sıkarak uygulayın ki ıslak yüzeyde hem akıp gitmesin hem de doğrudan kire temas edebilsin. Bu şekilde yapıp daha sonra su tutunca kirlerin yarısından çoğu yüzeyden akıp gidiyor :) pırıl pırıl çıkmış araba nefes almış :)
 

srknatmn

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2019
Mesajlar
262
Beğeniler
1,019
Yaş
42
#11
@srknatmn elinize sağlık. Bu tarz kirli ve koruması olmayan araçlara b33 uygulamaya bayılıyorum :D Waxı mı elledi agresif mi geldi derdi yok :) size tavsiyem b33 ü kuru yüzeye direk sıkarak uygulayın ki ıslak yüzeyde hem akıp gitmesin hem de doğrudan kire temas edebilsin. Bu şekilde yapıp daha sonra su tutunca kirlerin yarısından çoğu yüzeyden akıp gidiyor :) pırıl pırıl çıkmış araba nefes almış :)
açıkçası bu ürünleri yeni yeni kullanan ve deneyimleyen birisiyim yani daha önce ön yıkama nedir,konsantre şampuan kullanmak nedir bilmezdim ilk denememe göre iyi iş çıktı gibi görünüyor,beğenmenize ve güzel yorumlar gelmesine sevindim.Secho ile atacağım için b33ü etkisiz mi olur acaba diye önden bir durularım açıkçası.bundan sonra aklımda olsun,su tutmadan direk b33 ile ver coşkuyu
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#12
açıkçası bu ürünleri yeni yeni kullanan ve deneyimleyen birisiyim yani daha önce ön yıkama nedir,konsantre şampuan kullanmak nedir bilmezdim ilk denememe göre iyi iş çıktı gibi görünüyor,beğenmenize ve güzel yorumlar gelmesine sevindim.Secho ile atacağım için b33ü etkisiz mi olur acaba diye önden bir durularım açıkçası.bundan sonra aklımda olsun,su tutmadan direk b33 ile ver coşkuyu
Aynen öyle aslında o yumuşatma işlemini duru su yerine daha kuvvetli yumuşatıp sökme özelliği olan b33 yapmış oluyor :) b33 kuru yüzeye sıkılınca direk kire kendisi temas ettiği için yüzeyde biraz daha fazla kalır. Ama öncesinde su tutarsanız haliyle ıslak yüzeyde daha hızlı akar gider ki malzemenin daha hızlı akıp gitmesini de istemeyiz :)
 

srknatmn

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2019
Mesajlar
262
Beğeniler
1,019
Yaş
42
#13
Bugün ,misafirim olan arkadaşımın aracını ufaktan bir yıkadık.Kirlilik durumu çok yoktu.Öncesinde resim almayı unuttum maalesef.B33 ile ön yıkama yapıp durulama sırasında su itişini ve böncuklanmayı görünce şaşırdım ve sordum,araçta bi koruma vs varmı diye.Aracı aldıkları yerde koruma yapıp teslim edeceklerini söylemiş.E dedim baştan söylesene sen :)
Bastık b33 bizde,hatta seramik galiba falan dedi.Ön kaput koruma filmi var dedi.Bu bilgilere yıkama sırasında eriştim tabi.Valet pro mikrofiber ve sonax makarna yıkama pedi+kova yıkama yaptım.Jant temizleyici olarak Sonax ürünü kullandım a101 den almıştım bir süre ünce.Lastik parlatıcı olarak Sarp kullandım,bakalım ömrü nasıl olacak.akipte kal ve bana mutlaka resim at dedim arkadaşıma.
En son spark havlu ile kurulamanın ardından,camları da superclean petek doku cam bezi+meguiars perfect clarity cam temizleyici ile noktalandırdım.İç mekan temiz olduğundan sadece ön konsolu eurow bez ile tozunu aldık.Gülle güle kulansın aracını inşallah.


 
Son düzenleme:

srknatmn

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2019
Mesajlar
262
Beğeniler
1,019
Yaş
42
#15
Bu haftasonu artık kendi aracıma vakit ayırayım dedim :)

ön yıkamada Valet Pro Ph Neutral Snow Foam,kova yıkamada yine aynı şampuan kullanıldı.
Jantlara sonax jant temizleyici+Köpüklü şampan ile tchibo ve yeşil 3m kant fırçaları ile giriştim.Fırçaları ill kez deneme şansım oldu,tchibo çok sıçratıyor
Koch pw uyguladıktan sonra double twisted pile ile kurulamayı hızlıca ve kolayca yaptım.
40mm Wurk stuff detay fırçası işe dış alanlarda çalışma yapma şansım oldu genel anlamda memnun kaldım.
Lastiklere sarp kullandım.wurk stuff lastik süngeri aplikatörü işe uyguladım ve beğendim.
Öncesinde görsel almayı atladım bu sebeple sadece sonrası olan resimleri yüklüyorum.
Camları içten ve dıştan 1:1 sulandırılmışipa ile sildim ve bez olarak rossmann cam bezi ile wurk stuff waffle bez kullandım.Camlar iyi temizlendi bence.
İç detaya giremedim sadece tozunu aldım.
not: yıkama alanında pw yi uygularken orada bulunan bir çalışan ,pw nin kokusuna bayıldı :sırıtan1: abi ne kokuyor böyle tatlı tatlı dedi.

maşallahları esirgemeyelim lütfen :gulumsemex:



 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#16
Bu haftasonu artık kendi aracıma vakit ayırayım dedim :)

ön yıkamada Valet Pro Ph Neutral Snow Foam,kova yıkamada yine aynı şampuan kullanıldı.
Jantlara sonax jant temizleyici+Köpüklü şampan ile tchibo ve yeşil 3m kant fırçaları ile giriştim.Fırçaları ill kez deneme şansım oldu,tchibo çok sıçratıyor
Koch pw uyguladıktan sonra double twisted pile ile kurulamayı hızlıca ve kolayca yaptım.
40mm Wurk stuff detay fırçası işe dış alanlarda çalışma yapma şansım oldu genel anlamda memnun kaldım.
Lastiklere sarp kullandım.wurk stuff lastik süngeri aplikatörü işe uyguladım ve beğendim.
Öncesinde görsel almayı atladım bu sebeple sadece sonrası olan resimleri yüklüyorum.
Camları içten ve dıştan 1:1 sulandırılmışipa ile sildim ve bez olarak rossmann cam bezi ile wurk stuff waffle bez kullandım.Camlar iyi temizlendi bence.
İç detaya giremedim sadece tozunu aldım.
not: yıkama alanında pw yi uygularken orada bulunan bir çalışan ,pw nin kokusuna bayıldı :sırıtan1: abi ne kokuyor böyle tatlı tatlı dedi.

maşallahları esirgemeyelim lütfen :gulumsemex:



Maşallah:nazar:
 

srknatmn

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2019
Mesajlar
262
Beğeniler
1,019
Yaş
42
#19
Geçen hafta pazar günü uygulama yaptığım hondanın lastiklerinde an itibari ile srp halen yakışıklı şekilde formunu koruyor.lüleburgaz istanbul 160km yol yapıldı+istanbulda yapışlar olmuş.Bunları da hesaba katarsak güzel bir kalıcılık var bana göre


 
Son düzenleme:

srknatmn

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2019
Mesajlar
262
Beğeniler
1,019
Yaş
42
#20
Saat 16:00 da başlayıp 19:30 gibi biten bugünkü detay işçliğimden görsellerdir.

Araç çok kirli değildi o sebeple görsel almadım.b33 ile ön yıkama ve durulama,ardından koch demirtozu uyguladım tüm araca “13 yaşında araç muhtemelen ilk kez demirtozu yemiştir” epey varmış zaten ki çok demirtozu aktı.ardından tüm araca kil yaptım ve eldivenli kovalı yıkama yaptım sonax turuncu ile.Sonrasında durulama ve en son koch pw atıp,mammoth bez ile güzelce kuruladım.Camlara meg glass cleaner fısladım work stuff waffle bez ile birlikte üstünden geçtim.lastiklere sarp attım ve bitti.Lakin çok yordu.




 
Son düzenleme: