polisaj , ped yardım

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#1
Aracım 2013 model beyaz megane 3. Alındığı günden beri hiçbir özel bakım yapılmadı ancak...
Tüm mesajları görmek için lütfen giriş yapın. Giriş yap veya üye ol.
 

can26

Profesyonel Detaycı
Sosyal Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
1,062
Beğeniler
2,006
#2
Öncelikle hoşgeldiniz yöneticilerimiz kendinizi tanıtmanızı isteyecek bir tanışma konusu isteyecektir.

Tanışma

Sorunuzun cevabına gelirsek ;

Polisaj işleminden önce araç detaylıca dip köşe detaylandırarak uygun şampuanlarla yıkanmalı,ardından demirtozu temizleme işlemi uygulanmalı tekrar demirtozundan arındırdıktan sonra kil işlemi yapılmalıdır.

Boya yüzeyinde yıkamayla çıkmayan mikropartiküller halinde kirleri tamamen yüzeyden almak için bu ilk 2 aşama şart ,polisaj esnasında bu partiküller araç verniğine ped ile çalışma yapılırken hasar,tahribat bırakmaması açısından.

Ardından araç güzelce maskelenmeli ped değebilecek plastik,krom,cam gibi yüzeyler en sağlıklı şekilde maskeleme yapılmalı.

Aracın ped ,pasta seçim kombinasyonu araç yüzeyinin durumuna göre yapılmalıdır sağlıklı polisaj için en az aşınmayı sağlamak için en uygun ped ve pasta kombinasyonu seçilmeli.

Aracınızın çok ağır kılcal çizikleri varsa yün ped ile müdahale isteyebilir fakat bu gibi ısı ortaya çıkaran kombinasyonlar acemi ellerde bazen hüsran olacak sonuçlar bırakabiliyor.

Rotary makinada kontrol biraz zordur orbitale göre iyi bir makinada olmazsa hem fiziki hem duygusal olarak olumsuz sonuçlar olabilir, kondisyonsuz vücudu gerçekten yıpratır.

Orbital makina ile çizik alınabiliyor fakat burda da yine sizin kombinasyonlarınız ve tecrübeniz yardımıyla.

Hangi marka pasta seçerseniz ona sertlik derecesini 1-2-3 olarak düşünürsek aynı şekilde ped seçimi de buna göre olmalıdır.

Acele etmeden önce biraz daha teoriyi iyi kavramak lazım forumda bir göz gezdirin, daha sonra uygun kombinasyonlar için tekrar yardımcı olalım :)
 

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#3
Öncelikle hoşgeldiniz yöneticilerimiz kendinizi tanıtmanızı isteyecek bir tanışma konusu isteyecektir.

Tanışma

Sorunuzun cevabına gelirsek ;

Polisaj işleminden önce araç detaylıca dip köşe detaylandırarak uygun şampuanlarla yıkanmalı,ardından demirtozu temizleme işlemi uygulanmalı tekrar demirtozundan arındırdıktan sonra kil işlemi yapılmalıdır.

Boya yüzeyinde yıkamayla çıkmayan mikropartiküller halinde kirleri tamamen yüzeyden almak için bu ilk 2 aşama şart ,polisaj esnasında bu partiküller araç verniğine ped ile çalışma yapılırken hasar,tahribat bırakmaması açısından.

Ardından araç güzelce maskelenmeli ped değebilecek plastik,krom,cam gibi yüzeyler en sağlıklı şekilde maskeleme yapılmalı.

Aracın ped ,pasta seçim kombinasyonu araç yüzeyinin durumuna göre yapılmalıdır sağlıklı polisaj için en az aşınmayı sağlamak için en uygun ped ve pasta kombinasyonu seçilmeli.

Aracınızın çok ağır kılcal çizikleri varsa yün ped ile müdahale isteyebilir fakat bu gibi ısı ortaya çıkaran kombinasyonlar acemi ellerde bazen hüsran olacak sonuçlar bırakabiliyor.

Rotary makinada kontrol biraz zordur orbitale göre iyi bir makinada olmazsa hem fiziki hem duygusal olarak olumsuz sonuçlar olabilir, kondisyonsuz vücudu gerçekten yıpratır.

Orbital makina ile çizik alınabiliyor fakat burda da yine sizin kombinasyonlarınız ve tecrübeniz yardımıyla.

Hangi marka pasta seçerseniz ona sertlik derecesini 1-2-3 olarak düşünürsek aynı şekilde ped seçimi de buna göre olmalıdır.

Acele etmeden önce biraz daha teoriyi iyi kavramak lazım forumda bir göz gezdirin, daha sonra uygun kombinasyonlar için tekrar yardımcı olalım :)
öncelikle yönlendirme ve bilgi için teşekkür ederim. :)
peki polisajda , ilk önce çizikleri gidermek için rotary makine, yün ped ve sert aşındırıcı ikinci aşama ise orta derece aşındırıcı orta derece ped ve orbital makine, üçüncü aşama ise yine orbital makine , parlatıcı pasta ve finishing ped mi uygulanır?
eğer yoğun çizik yoksa ikinci aşamadan devam mı edilir?
 

can26

Profesyonel Detaycı
Sosyal Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
1,062
Beğeniler
2,006
#4
öncelikle yönlendirme ve bilgi için teşekkür ederim. :)
peki polisajda , ilk önce çizikleri gidermek için rotary makine, yün ped ve sert aşındırıcı ikinci aşama ise orta derece aşındırıcı orta derece ped ve orbital makine, üçüncü aşama ise yine orbital makine , parlatıcı pasta ve finishing ped mi uygulanır?
eğer yoğun çizik yoksa ikinci aşamadan devam mı edilir?

Rica ederim,dilimiz döndüğünce:utandim:
Evet söyledikleriniz doğru bazen yün pede ihtiyaç duyulmadan cutting dediğimiz sert pedde çözüm sunabilir, orbital ile finish yapmanız parlaklığa bir tık daha faydalı olacaktır.

İlk aşamada çizik giderirken yüzey ısıtılarak sonuç alınabildiğinden bu ısınmayı yani pastayı ve pedi çalıştırma sürecini kontrollü acele etmeden yaparsanız doğru sonuca daha sağlam adımlarla ulaşmış olursunuz.

Çok büyük pedler ile çalışmak ilk deneyimde zor olabilir orta büyüklükte tabla ve ped seçimi yapmanızı tavsiye edebilirm :)

Çalışırken keskin köşeli hatlarda ve plastik boyalı kısımlarda,far ve stoplarda (çok ısıtmaktan kaçının) geniş alanlarda gidiş gelişlerle yüzeyi kontrol altında tutmaya çalışın.

Youtube’da güzel çalışma videolarıda var bunları izleyerekte uygulamada nereye nasıl dikkat etmeniz gerektiği konusunda da biraz göz aşinalığı edinebilirsiniz. Merak ettiğiniz başka konularda varsa daha tecrübeli arkadaşlarımızda yorumda bulunacaktır :fisilti:
 

El_Diablo

Usta Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2018
Mesajlar
328
Beğeniler
608
Yaş
38
Konum
Frankfurt
#5
@can26 iyi özetlemis.
Bir ekleme yada tavsiye vermek gerekirse…..pad secimi ve Pasta secimi arabadan arabaya deyisir. Bazi araclarin vernigi/boyasi yumsak bazilarin sert. Bunu ögrenmek icin adim adim Dogru pad/Pasta kombinasyonu denemeniz lazim. Bunu ögrenmek icin motorkaputunda 40x40cm bir bölgeye en az asindirici bir pad ve Pasta ilen denemeye baslayin ve istediniz sonucu alasiya kadar padleri ve pastayi serte Dogru deyistirin. Polisaj yaparken bol bol padleri deyistirin ve ayni pad ilen komple arabayi pastalamayi denemeyin.Padler yada yün kaldirdiniz vernik ilen doldukca/tikandikca boyaya hologram/hare olusturur.

Baslangic olarak "ben" rotary tavsiye etmem.Daha iyi sonuc almasina karsin , acemi hatalarini affetmez ve boyayi kaldirir. Baslangici iyi bir orbital makinasi ile yapabilirsiniz.
Buna bir 75lik birde 125lik padler olmazlar ise olmaz diyebilirim.
 
Son düzenleme:

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#6
@can26 iyi özetlemis.
Bir ekleme yada tavsiye vermek gerekirse…..pad secimi ve Pasta secimi arabadan arabaya deyisir. Bazi araclarin vernigi/boyasi yumsak bazilarin sert. Bunu ögrenmek icin adim adim Dogru pad/Pasta kombinasyonu denemeniz lazim. Bunu ögrenmek icin motorkaputunda 40x40cm bir bölgeye en az asindirici bir pad ve Pasta ilen denemeye baslayin ve istediniz sonucu alasiya kadar padleri ve pastayi serte Dogru deyistirin. Polisaj yaparken bol bol padleri deyistirin ve ayni pad ilen komple arabayi pastalamayi denemeyin.Padler yada yün kaldirdiniz vernik ilen doldukca/tikandikca boyaya hologram olusturur.

Baslangic olarak "ben" rotary tavsiye etmem.Daha iyi sonuc almasina karsin , acemi hatalarini affetmez ve boyayi kaldirir. Baslangici iyi bir orbital makinasi ile yapabilirsiniz.
Buna bir 75lik birde 125lik padler olmazlar ise olmaz diyebilirim.
iyi bir orbital makine için öneriniz ne olabilir peki ekonomik olmak kaydıyla :)

Stanley STGP1318K 1300Watt 180mm Profesyonel Polisaj Fiyatı

verdiğim linkte ki makina olabilir mi mesela?
 

El_Diablo

Usta Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2018
Mesajlar
328
Beğeniler
608
Yaş
38
Konum
Frankfurt
#7
Verdiniz linkteki makina Rotary yanliz....
Ilk mesajda yazdiniz gibin, isi profesyonel yapmak istiyorum diyorsaniz, ister istemez yolunuz taninmis makinalardan gecer. Rupes / Flex/Lupes ve Makita gibin. Alman ata sözü: "Iyi iş sadece iyi malzeme ilen olur".
Baslangic polisaj makinasi olarak en az 10mm orbital ve 900-1000Watt arasi olmasina dikkat ederdim.Ayrica kablo uzunlugu ve devir ayarlanabilinir olmasinada.
 

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#8
Verdiniz linkteki makina Rotary yanliz....
Ilk mesajda yazdiniz gibin, isi profesyonel yapmak istiyorum diyorsaniz, ister istemez yolunuz taninmis makinalardan gecer. Rupes / Flex/Lupes ve Makita gibin. Alman ata sözü: "Iyi iş sadece iyi malzeme ilen olur".
Baslangic polisaj makinasi olarak en az 10mm orbital ve 900-1000Watt arasi olmasina dikkat ederdim.Ayrica kablo uzunlugu ve devir ayarlanabilinir olmasinada.

ben makinanın rotary ya da orbital olup olmadığını da aslında bir önce ki mesajta soracaktım yazmayı unutmuşum. kusura bakmayın :)
makinanın rotary ya da orbital olduğunu nasıl anlayabilirim ya da ben mi fark edemedim ?
 

Ozgur_gs_91

Usta Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,130
Beğeniler
741
Konum
Kocaeli
#10
ben makinanın rotary ya da orbital olup olmadığını da aslında bir önce ki mesajta soracaktım yazmayı unutmuşum. kusura bakmayın :)
makinanın rotary ya da orbital olduğunu nasıl anlayabilirim ya da ben mi fark edemedim ?
Rotary sabit dönüş yapar, orbital eksensen dönüş sağlar.
Rotary olduğu yerde döndüğünden boyayı kaldırma riskin vardır, ama diğerinde öyle bir sorun bulunmaz, ama şöyle bişi vardır orbitalle her boyada çizik alamazsınız. Genelde finish içindir.
Orbital makinaların fiyatları daha yüksektir en ucuzu 2 bin lira civarıdır gerçi kl pro bir makina var kullananlar yorum yapar onunla ilgili.
 

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#11
yavaş yavaş şimdiden kafamda daha net oturmaya başladı bazı şeyler :) iki makinede mutlaka elimde olması gereken makineler bunu yazdım listeme. bir de ufak makineler var sanırım ince dar yüzeyler için bunları da yazdım listeme.
peki pasta için markalar konusunda neye dikkat etmeliyim? Örneğin sadece bir ya da iki markanın farklı sertlikteki ürünlerini tüm arabalarda kullanabilir miyim? Arabalarda ki boyanın sert ya da yumuşak olduğunu anlayabileceğim bir yol var mı yoksa yumuşak uçlardan sert uçlara doğru deneyerek deneme yanılma yoluyla mı bulabilirim?
 

can26

Profesyonel Detaycı
Sosyal Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
1,062
Beğeniler
2,006
#12
yavaş yavaş şimdiden kafamda daha net oturmaya başladı bazı şeyler :) iki makinede mutlaka elimde olması gereken makineler bunu yazdım listeme. bir de ufak makineler var sanırım ince dar yüzeyler için bunları da yazdım listeme.
peki pasta için markalar konusunda neye dikkat etmeliyim? Örneğin sadece bir ya da iki markanın farklı sertlikteki ürünlerini tüm arabalarda kullanabilir miyim? Arabalarda ki boyanın sert ya da yumuşak olduğunu anlayabileceğim bir yol var mı yoksa yumuşak uçlardan sert uçlara doğru deneyerek deneme yanılma yoluyla mı bulabilirim?

Hocam her araç markasının boya yapıları değişebiliyor bunları zamanla keşfedersiniz uygulama yaptıkça, ürünleri pedlerle çalıştıkça renault grubunun orta sertlikte bir boya yapısı olduğunu düşünüyorum çok çalışma şansım olmadı alman grubu araçlar daha sert yapıda bir boya sunarlar mesela. Fakat şimdilik kendi aracınızı var sayarsak koch chemie de menzernada iş görecektir.

Bütçeniz doğrultusunda makina seçimi yapabilirsiniz tabi ki fakat pastaları bölünmüş olarak tercih etmemenizi öneririm. Hava alınca bozulabiliyor bu ürünler zaman içerisinde.

Ped grubu içinde menzerna , lake country gibi markaları tavsiye edebilirim. Yine renault grubunda daha çok tecrübe etmiş arkadaşlar yorumlara tecrübelerini bırakırlar :)
 

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#13
Teşekkürler :)
Umarım diğer üyelerden de yorum gelir ...
 

multispace

Yasaklı Üye
Uygulama Uzmanı
Yasaklı Üye
Üye
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
622
Beğeniler
682
Yaş
30
Konum
samsun
#14
Öncelikle hoşgeldiniz.

Ben olsam rotary ile başlardım. Orbital işin balı kaymağı. Final aşamasına giderken faydasını görürsünüz. Korkunun Ecele faydası yok diyerek rotary diyorum.

Beyaz arabada f5 e gerek kalmaz çoğu zaman. O yüzden h8-m2 yeterli olabilir.

Ped olarak lake country koch Chemie tercih edebilirsiniz. Keçe olarak ufs öneririm.

İlk aşama da 125 tabla en fazla 145 tabla Öneririm ped keçe ne kadar küçükse kontrol o kadar kolay olur. Fransız verniği yapışkandır biraz.

Benim Önerim bunlar. Flex alacaksanız bana ulaşabilirsiniz yardımcı olurum
 

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#15
Öncelikle hoşgeldiniz.

Ben olsam rotary ile başlardım. Orbital işin balı kaymağı. Final aşamasına giderken faydasını görürsünüz. Korkunun Ecele faydası yok diyerek rotary diyorum.

Beyaz arabada f5 e gerek kalmaz çoğu zaman. O yüzden h8-m2 yeterli olabilir.

Ped olarak lake country koch Chemie tercih edebilirsiniz. Keçe olarak ufs öneririm.

İlk aşama da 125 tabla en fazla 145 tabla Öneririm ped keçe ne kadar küçükse kontrol o kadar kolay olur. Fransız verniği yapışkandır biraz.

Benim Önerim bunlar. Flex alacaksanız bana ulaşabilirsiniz yardımcı olurum
Keçe ilk aşamada uygulanıyor sanırım her zaman pedlerde ise duruma göre 2. Aşama ve 3. Aşamada sertliğe karar veriliyor. Doğru mu anladım?
 

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#16
Polisaj pedleri ve keçeleri uygulama esnasında ne ile temizliyorsunuz?
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
2,176
Beğeniler
2,088
Yaş
41
Konum
Denizli
#17
Polisaj pedleri ve keçeleri uygulama esnasında ne ile temizliyorsunuz?
Genelde kompresör ile hava tutarak temizliyorum eger hava yoksa çok sert olmayan bir diş fırçası ile makinayı en düşük devirde çalıştırıp pedi temizleyebilirsin.


Sent via my iphone x using Tapatalk from DENİZLİ
 

Ugurr

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
65
Beğeniler
51
Yaş
30
#19
herkese merhaba
bir soru daha sormak istiyorum tüm foruma.
polisaj makinelerinde devir sayısını hangi aşamada neye göre azaltmalı ya da arttırmalıyız ?
ilk başta düşük devirde başlamak önemli ancak hangi aşama ya da zamandan sonra arttırmalıyız?
rotary ya da orbital makinede hangi durumlarda düşük veya yüksek devirde çalışmamız gerektiğine karar verebiliriz?
şu an elimde olan sadece dewalt 849x.
 

TalhaCelik01

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
30 Ocak 2018
Mesajlar
101
Beğeniler
270
Konum
İst
#20
herkese merhaba
bir soru daha sormak istiyorum tüm foruma.
polisaj makinelerinde devir sayısını hangi aşamada neye göre azaltmalı ya da arttırmalıyız ?
ilk başta düşük devirde başlamak önemli ancak hangi aşama ya da zamandan sonra arttırmalıyız?
rotary ya da orbital makinede hangi durumlarda düşük veya yüksek devirde çalışmamız gerektiğine karar verebiliriz?
şu an elimde olan sadece dewalt 849x.
yaklaşık 600-700 devir civarı ile başlayarak peddeki ürünü yüzeye yayın ardından deviri yavaş yavaş arttırarak yüzeyi ısıtmaya başlayın
Yüzey ısınmadığı sürece pastalar düzgün çalışamaz soğuk yüzeyde polisaj yapmak da zor olur.