Polisajda Boyayı Yakma

gecceanduana

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
113
Beğeniler
92
Yaş
37
İl
İstanbul
#1
Öncelikle başlığı boya yaktığım için açmadım onu belirteyim :D Polisaj yapmaktan korkan, çekinen arkadaşlarımıza biraz cesaret olması ve bilgilenmemiz. Malum, makine kullanmaktan ilk başta çekinir arkadaşlar. Ya boyayı yakarsam, paneli boyatmak zorunda kalırsam, orjinalliği bozulursa vs vs. Ben şahsen şuana kadar kendi kendime yaptığım ilk uygulamalarda yün keçeylede çalışsam, cutting pedlede çalışsam boyayı yakma işlemini başaramadım. Tabii ki olabilir, aramızda bu işlemi gerçekleştirebilen arkadaşlar varsa tanışmaktan memnuniyet duyarım :D Nasıl yaptığı konusunda da bizleri bilgilendirmesini rica ederim :)
 

Eraycan

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,182
Beğeniler
665
Yaş
37
İl
Ordu
#2
Metal boyalı parçalarda makineyi son kademede açıp üstüne yatmadıktan sonra boyayı yakmak biraz zor olur diye düşünüyorum :) Ancak plastik boyalı parçalarda çok dikkatli davranmak gerekir. Depo kapağı tampon gibi plastik parçalarda dikkatli olunmazsa istenmeyen sonuçlarla karşılaşılabilir. Yine dikkat edilmesi gereken alanlar kıvrımlı yerlerdir. Kıvrımlarda boya kalınlığı az olduğu için kivrimin üzerinde çalısmamak lazım yada cok az çalısmak
 

Eraycan

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,182
Beğeniler
665
Yaş
37
İl
Ordu
#4
Tamponlari polish ped ardina finish pedle gecerim. Parlakligi yakalayinca birakirim
 

gecceanduana

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
113
Beğeniler
92
Yaş
37
İl
İstanbul
#9
Aynen oyle hatta buna iki makine surup cizikte alamazsini eklemek lazim
Makineyi ellerine bi alsınlarda öğrenirler. Tuşlu telefonu kullanamayan amcalar facebookta karı-kız ayağına androidin kitabını yazdılar, onlardan utansınlar :)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,497
Yaş
36
İl
Bilecik
#11
Yorgun boya üzerinde çalışmak ne kadar zor ise normal boya üzerinde çalışmak da o kadar kolay.

Sizlerinde söylediği gibi en yüksek devirde makineyi boyanın üzerine koyup sizde üstüne oturmadığınız sürece boyayı yakmak çok zor.

Ancak plastik aksamlarda -tamponlarda mesela- cidden dikkatli olmak lazım. Benim boya sıyırmışlığım vardır zamanında mesela :)
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,319
Yaş
44
İl
antalya
#12
Benimde plastik akşamlardan çok boya almışsınız var, tecrübesiz zamanlarımda.Onun dışında köşelere dikkat çok tehlikeli.
 

TalhaCelik

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
30 Oca 2018
Mesajlar
111
Beğeniler
320
İl
İst
#14
Bende şu ana kadar 5-6 arabaya polisaj yapmışımdır. Çoğuda koyu renkli ve büyük arabalardı.
Sadece birinde bu dediğimiz olayı yaşadım onda da boyayı değil verniği yaktık boyanın ince ve çok yumuşak olmasında dolayı. :D
Forumda ki serhat abinin Fiat Linea sı kaputtaki kıvrımlı yerlere biraz fazla giriştik heralde çok yoğun derecede çizik vardı araçta.
Sol tarafın verniği almışız farkettikten sonra sağ taraftaki kıvrımlı olan yere makinayı sürmedim desem yeridir çok hafif üzerinden geçtim ama orda da verniği az bişey almışız. Ondan sonra anladım zaten Fiatın boyası baya ince ve yumaşakmış :D
 

gecceanduana

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
113
Beğeniler
92
Yaş
37
İl
İstanbul
#15
Bende şu ana kadar 5-6 arabaya polisaj yapmışımdır. Çoğuda koyu renkli ve büyük arabalardı.
Sadece birinde bu dediğimiz olayı yaşadım onda da boyayı değil verniği yaktık boyanın ince ve çok yumuşak olmasında dolayı. :D
Forumda ki serhat abinin Fiat Linea sı kaputtaki kıvrımlı yerlere biraz fazla giriştik heralde çok yoğun derecede çizik vardı araçta.
Sol tarafın verniği almışız farkettikten sonra sağ taraftaki kıvrımlı olan yere makinayı sürmedim desem yeridir çok hafif üzerinden geçtim ama orda da verniği az bişey almışız. Ondan sonra anladım zaten Fiatın boyası baya ince ve yumaşakmış :D
Bir nebze sayılabilir ama tam sayılmaz :) şu ana kadar korkruğumuz şekilde bir yanık elde edemedik hemen hemen hiçbirimiz. biara hurda bir panel bulursam rotary makina + yün ped + fg400 ü rhareket ettirmeden koyucam tek noktaya. bakalım ne kadar dayanacak :)
 

beratt_hero

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
26 Oca 2018
Mesajlar
218
Beğeniler
63
Yaş
24
İl
izmir
#16
Ben ilk deneyimimde aldığım tek yer depo kapağının tam elle açmak için tutulan kısmının üstü onun dışında bide sağ arka kapının üst direği yanık mat duruyordu üstüne beyaz pedle 400 yaptım parladı ama sonra yine bi kısmı matlaştı anlamadım. Araç zaten denek sorun yok :)
 

gecceanduana

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
113
Beğeniler
92
Yaş
37
İl
İstanbul
#17
Ben ilk deneyimimde aldığım tek yer depo kapağının tam elle açmak için tutulan kısmının üstü onun dışında bide sağ arka kapının üst direği yanık mat duruyordu üstüne beyaz pedle 400 yaptım parladı ama sonra yine bi kısmı matlaştı anlamadım. Araç zaten denek sorun yok :)
arabanın verniği bitmiş vaziyette diye düşünüyorum.
 

Bodrum48

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
425
Beğeniler
1,127
Yaş
39
#18
Dün araçta oluşan çiziği alayım derken boyayı incelttim biraz yandı menzerna 400 yeşil seri ile pedde malzeme azdı sanırım köşe olduğu için saol arka kapıda hafif alt ton gözüktü dikkat etmek lazım.Daha önce 5 araç yaptım sorun olmamıştı bir anlık dalgınlık affetmiyor
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,497
Yaş
36
İl
Bilecik
#19
Dün araçta oluşan çiziği alayım derken boyayı incelttim biraz yandı menzerna 400 yeşil seri ile pedde malzeme azdı sanırım köşe olduğu için saol arka kapıda hafif alt ton gözüktü dikkat etmek lazım.Daha önce 5 araç yaptım sorun olmamıştı bir anlık dalgınlık affetmiyor
Normalde boya açmak çok kolay bir iş değil. Ancak köşe noktalarda boya hem ince olabiliyor hem de baskı fazla oluşabiliyor köşe noktalarda.

Bir de aracın geçmişi, markası ve boyası da önemli bu konularda.
 

Bodrum48

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
425
Beğeniler
1,127
Yaş
39
#20
Normalde boya açmak çok kolay bir iş değil. Ancak köşe noktalarda boya hem ince olabiliyor hem de baskı fazla oluşabiliyor köşe noktalarda.

Bir de aracın geçmişi, markası ve boyası da önemli bu konularda.
Araç sıfır,sorun malzemesi az keçe ve köşe olmasıydı,sanırım fiatın boyaları ince .