.
*Rotary
*Orbital
*Dual Action
Arasındaki farklar nedir
Bu soru oldukça sık sorulan ve yeni detailinge merak salan makina alıp kendi polisaj deneyimlerini yaşamak isteyen amatörler arasında çok sorulan bir soru.Nacizene dilimin döndüğünce bu soruya cevap vermeye çalışacağım.Eksik kalan tarafları forumda ki diğer arkadaşlarımda tamamlayacaklardır.
Dual Action ve orbital makinalar;
Bu iki makinanın üzerindeki motorlar ve tahrik üniteleri eksantrik dairesel hareketlerle salınırlarBu tür hareketler boya yakma riskini minimuma indirirler ve daha güvenlidir, çünkü aynı anda tek bir noktaya çok fazla basınç yapma riski neredeyse imkansızdır.Çok fazla basınç uygulandığında titreşen etki durdurulur böylece boyanın korunma ihtimali yüksek olur.Yani tek bir hareket yerine 2. ve 3. haraketleri yaparak boyanın aşırı ısınmasını engeller.Bir resimle anlatmak sanırım daha kolay olacak.
Çünkü bu tür makinalar döndürmek yerine salınım yaptığından, uygun pastalar, pedler, tabanlar kullanıldığı sürece korkunç hareler, hologramları boyanın bitiş noktasına gelecek kadar güçlü değillerdir.Bu güvenlik özelliği makina kullanmak isteyipte boyayı yakmaktan, hareler oluşturmaktan korkan kullanıcıların arasında oldukça populer hale getirmektedir.
Son yıllarda bu tür makinalar daha çok kullanılmaya başlandı, sebebi daha küçük ve hafif oluşları ile herkesin kullanışını kolaylaştırması.Kontrol edilmesi kolaydır ve çok fazla bir deneyim ve tecrube gerektirmez.Boyutları daha küçük olduğundan dar alanlarda ve küçük alanlarda çalışma kolaylığı sağlamaktadır.Oldukça fazla ped ve taban seçeneği vardır.
Rotary makinalar;
Tek bi dairesel hareketle dönen taban DA ve orbital makinalara göre daha fazla çalışır.
Tabandan yüzeye kullanılan güce direk tahrik denir.Bunun anlamı burgu( tablanın takılgıdığı dişli kısım) doğrudan elektrik motorundan tahrik edidiği anlamına gelir.Bu güçlü bir dönme hareketi ile sonuçlanır.Bu dönme hareketi tek bir hatta saat yönündedir.
Bu durum çok hızlı bir şekilde iş yapabileceğiniz anlamına gelir.Fakat bu durum hızlı bir şekilde boyayı yakabileceğiniz anlamına da gelir.
Bununla birlikte kusursuz bir yüzey için çizik almak gerekir ve bu güce ihtiyacınız olur.Örnegiğn aracınıza kedi çıktı ve boyada tırnak izleri oluştu.bu izler boyada şu şekilde görülecektir.
Bu tür bi çiziği çıkartmak için vernik üzerinde güçlü bir aşındırma yapmanız gerekir, bunu yapmanın en kısa yolu rotary çalışmaktır.Diğer türlü bu boyuttaki bir çiziği almanız çok uzun zamanınızı alabilir.
İkinci bir örnek bazen araçlar fabrika çıkışları boyada portakal kabuğu görünümünde bir boya kusuruyla çıkarlar.Bunu düzeltmek için zımpara yapmak gerekir.Bu zımpara çiziklerini almak için güçlü bir cutting e ihtiyaç duyulur.Bu gücü nasıl alacağınızı artık biliyorsunuz.Yani bu çizikleri almak için agrasif bir çalışmaya ihtiyaç vardır, orbital makinalar çalışma prensibi nedeniyle bu agrasifliği gösteremezler.
Küçük yada büyük çizikler almak için orbital makina almayın çünkü yeterince agrasif değiller.İnce ve sığ çizikleri, hologramları almak için kullanılabilirler.
Unutmayın rotary bir makinayı başarıyla kullanmak için beceri ve tecrübe gerekir.Eğer yaterince deneyimli değilseniz boyaya çok fazla basınç uygulayabilir ve yakabilirsiniz.Bu durumda burayı boyatmaktan başka çareniz kalmaz.Deneyim ve tecrübe kazanmak için çıkma bir kaputta falan çalışabilir deneyimlerinizi arttırabilirsiniz.Yada yavaş yavaş düşük devirlerde çalışmalar yaparak dneyimlerinizi arttıarabilirsiniz.
Yani arkadaşlar işin özü şudur ki, imkanlarınız el verdiği sürece çizik almak için rotary bir makina, hareleri ve hologramları almak, cila ve parlatma için orbital makina alırsanız çok rahat edersiniz.Böyle bir durumunuz yoksa ilk seçeneğiniz rotary makinadan yana olabilir.
Umarım anltabilmişimdir, çünkü yazana kadar sabah oldu.Baygın gözlerle bu kadar yazabildim.
*Rotary
*Orbital
*Dual Action
Arasındaki farklar nedir
Bu soru oldukça sık sorulan ve yeni detailinge merak salan makina alıp kendi polisaj deneyimlerini yaşamak isteyen amatörler arasında çok sorulan bir soru.Nacizene dilimin döndüğünce bu soruya cevap vermeye çalışacağım.Eksik kalan tarafları forumda ki diğer arkadaşlarımda tamamlayacaklardır.
Dual Action ve orbital makinalar;
Bu iki makinanın üzerindeki motorlar ve tahrik üniteleri eksantrik dairesel hareketlerle salınırlarBu tür hareketler boya yakma riskini minimuma indirirler ve daha güvenlidir, çünkü aynı anda tek bir noktaya çok fazla basınç yapma riski neredeyse imkansızdır.Çok fazla basınç uygulandığında titreşen etki durdurulur böylece boyanın korunma ihtimali yüksek olur.Yani tek bir hareket yerine 2. ve 3. haraketleri yaparak boyanın aşırı ısınmasını engeller.Bir resimle anlatmak sanırım daha kolay olacak.
Çünkü bu tür makinalar döndürmek yerine salınım yaptığından, uygun pastalar, pedler, tabanlar kullanıldığı sürece korkunç hareler, hologramları boyanın bitiş noktasına gelecek kadar güçlü değillerdir.Bu güvenlik özelliği makina kullanmak isteyipte boyayı yakmaktan, hareler oluşturmaktan korkan kullanıcıların arasında oldukça populer hale getirmektedir.
Son yıllarda bu tür makinalar daha çok kullanılmaya başlandı, sebebi daha küçük ve hafif oluşları ile herkesin kullanışını kolaylaştırması.Kontrol edilmesi kolaydır ve çok fazla bir deneyim ve tecrube gerektirmez.Boyutları daha küçük olduğundan dar alanlarda ve küçük alanlarda çalışma kolaylığı sağlamaktadır.Oldukça fazla ped ve taban seçeneği vardır.
Rotary makinalar;
Tek bi dairesel hareketle dönen taban DA ve orbital makinalara göre daha fazla çalışır.
Tabandan yüzeye kullanılan güce direk tahrik denir.Bunun anlamı burgu( tablanın takılgıdığı dişli kısım) doğrudan elektrik motorundan tahrik edidiği anlamına gelir.Bu güçlü bir dönme hareketi ile sonuçlanır.Bu dönme hareketi tek bir hatta saat yönündedir.
Bu durum çok hızlı bir şekilde iş yapabileceğiniz anlamına gelir.Fakat bu durum hızlı bir şekilde boyayı yakabileceğiniz anlamına da gelir.
Bununla birlikte kusursuz bir yüzey için çizik almak gerekir ve bu güce ihtiyacınız olur.Örnegiğn aracınıza kedi çıktı ve boyada tırnak izleri oluştu.bu izler boyada şu şekilde görülecektir.
Bu tür bi çiziği çıkartmak için vernik üzerinde güçlü bir aşındırma yapmanız gerekir, bunu yapmanın en kısa yolu rotary çalışmaktır.Diğer türlü bu boyuttaki bir çiziği almanız çok uzun zamanınızı alabilir.
İkinci bir örnek bazen araçlar fabrika çıkışları boyada portakal kabuğu görünümünde bir boya kusuruyla çıkarlar.Bunu düzeltmek için zımpara yapmak gerekir.Bu zımpara çiziklerini almak için güçlü bir cutting e ihtiyaç duyulur.Bu gücü nasıl alacağınızı artık biliyorsunuz.Yani bu çizikleri almak için agrasif bir çalışmaya ihtiyaç vardır, orbital makinalar çalışma prensibi nedeniyle bu agrasifliği gösteremezler.
Küçük yada büyük çizikler almak için orbital makina almayın çünkü yeterince agrasif değiller.İnce ve sığ çizikleri, hologramları almak için kullanılabilirler.
Unutmayın rotary bir makinayı başarıyla kullanmak için beceri ve tecrübe gerekir.Eğer yaterince deneyimli değilseniz boyaya çok fazla basınç uygulayabilir ve yakabilirsiniz.Bu durumda burayı boyatmaktan başka çareniz kalmaz.Deneyim ve tecrübe kazanmak için çıkma bir kaputta falan çalışabilir deneyimlerinizi arttırabilirsiniz.Yada yavaş yavaş düşük devirlerde çalışmalar yaparak dneyimlerinizi arttıarabilirsiniz.
Yani arkadaşlar işin özü şudur ki, imkanlarınız el verdiği sürece çizik almak için rotary bir makina, hareleri ve hologramları almak, cila ve parlatma için orbital makina alırsanız çok rahat edersiniz.Böyle bir durumunuz yoksa ilk seçeneğiniz rotary makinadan yana olabilir.
Umarım anltabilmişimdir, çünkü yazana kadar sabah oldu.Baygın gözlerle bu kadar yazabildim.