Sonax X-Treme Jel - Fireball Tire Janus Karşılaştırma

senturk35

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
464
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#1
Fireball Tire Janus vs. Sonax Jel Lastik Parlatıcı – 1 Haftalık Karşılaştırma


Merhaba arkadaşlar,


Uzun süredir Sonax Jel lastik parlatıcıyı kullanıyor ve oldukça memnun kalıyordum. Ancak biraz değişiklik arayışına girdim ve bu kez merakla Fireball Tire Janus ürününü satın aldım.


Testi mümkün olduğunca adil şekilde yapmak adına her iki ürünü de farklı lastiklere uyguladım. İlk uygulamadan sonra 1 hafta geçti ve bu sürede yaklaşık 500 km şehirler arası yol yaptım.


Aşağıda hem ilk uygulama sonrası hem de 1 hafta sonraki son durumu gösteren fotoğrafları bulabilirsiniz:



İlk Uygulama – Sonax


İlk Uygulama – Fireball



1 Hafta Sonra – Sonax



1 Hafta Sonra – Fireball




Değerlendirme:


  • Sonax, parlaklığını daha uzun süre korudu ve toz tutma konusunda daha başarılıydı.
  • Fireball, ilk uygulamada oldukça hoş dursa da bir hafta sonunda belirgin şekilde soldu ve yüzey daha fazla toz çekmeye başladı.

Sonuç: Bu testin benim gözümdeki galibi açık ara Sonax Jel. Hem kalıcılığı hem de kir tutmama performansı daha başarılı.

Test galibi olarak Sonax uygulama videosu
https://www.youtube.com/shorts/trNmxwLeacY
 

Mrt

Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Nis 2020
Mesajlar
488
Beğeniler
1,315
İl
Ankara
#2
Emeğinize sağlık. Güzel bir karşılaştırma olmuş. Sonax kapılara veya arka tampon altı köşelerine sıçratma yaptı mı sizde? Ben 2 kere kullanmıştım. İkisinde de dediğim yerlere sıçramıştı hep. Ya fazla ürün kullandım ya da lastik yüzeyinden mi öyle oldu anlamadım. Carpro, 3d magic dressing ürünlerinde bu sorun olmamıştı.
 

Enes Gökmen

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
351
Beğeniler
1,731
İl
Ankara
#3
Fireball Tire Janus vs. Sonax Jel Lastik Parlatıcı – 1 Haftalık Karşılaştırma


Merhaba arkadaşlar,


Uzun süredir Sonax Jel lastik parlatıcıyı kullanıyor ve oldukça memnun kalıyordum. Ancak biraz değişiklik arayışına girdim ve bu kez merakla Fireball Tire Janus ürününü satın aldım.


Testi mümkün olduğunca adil şekilde yapmak adına her iki ürünü de farklı lastiklere uyguladım. İlk uygulamadan sonra 1 hafta geçti ve bu sürede yaklaşık 500 km şehirler arası yol yaptım.


Aşağıda hem ilk uygulama sonrası hem de 1 hafta sonraki son durumu gösteren fotoğrafları bulabilirsiniz:



İlk Uygulama – Sonax


İlk Uygulama – Fireball



1 Hafta Sonra – Sonax



1 Hafta Sonra – Fireball




Değerlendirme:


  • Sonax, parlaklığını daha uzun süre korudu ve toz tutma konusunda daha başarılıydı.
  • Fireball, ilk uygulamada oldukça hoş dursa da bir hafta sonunda belirgin şekilde soldu ve yüzey daha fazla toz çekmeye başladı.

Sonuç: Bu testin benim gözümdeki galibi açık ara Sonax Jel. Hem kalıcılığı hem de kir tutmama performansı daha başarılı.

Test galibi olarak Sonax uygulama videosu
https://www.youtube.com/shorts/trNmxwLeacY
Elinize sağlık, adil bir karşılaştırma olmuş.
Sizin kullandığınız mavi kapaklı kutudan ziyade piyasada kırmızı kutulu ürün mevcut ama

İkisi arasında fark var mıdır?
Daha önce kullandınız mı?
 

senturk35

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
464
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#5
Emeğinize sağlık. Güzel bir karşılaştırma olmuş. Sonax kapılara veya arka tampon altı köşelerine sıçratma yaptı mı sizde? Ben 2 kere kullanmıştım. İkisinde de dediğim yerlere sıçramıştı hep. Ya fazla ürün kullandım ya da lastik yüzeyinden mi öyle oldu anlamadım. Carpro, 3d magic dressing ürünlerinde bu sorun olmamıştı.
Sonax ve Fireball her ikisindede sıçratma sorunu yaşamadım. Süngerle uygularken yaşıyordum ama videodaki tarz aplikatör kullanmaya başladğımdan beri hiç sıçratma yaşamadım.

Lastiğin üst yanak çentiklerine giren fazla ürün dolayısıyla sıçratma yaptığını düşünüyorum.
 
Beğeniler: Mrt

senturk35

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
464
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#6
Elinize sağlık, adil bir karşılaştırma olmuş.
Sizin kullandığınız mavi kapaklı kutudan ziyade piyasada kırmızı kutulu ürün mevcut ama

İkisi arasında fark var mıdır?
Daha önce kullandınız mı?
Buda kırmızı kapaklı ürün mavi olan 250 ml şişeye aktardım. Bu şişede 6-7 yıl öncesinde almış olduğum ürüne ait. Belki ambalaj değiştirmiş olabilir emin değilim.
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#8
Emeğine ve paylaşımına sağlık :) Benim gönlüm Fireball'dan yanaydı ama toz çekmesi ve solması işi bozdu :(
 

srcn09

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
26 Haz 2025
Mesajlar
76
Beğeniler
155
Yaş
32
İl
İstanbul
#10
Çok güzel bir karşılaştırma olmuş elinize sağlık. Zamanında uzun bir süre sizdeki sonax jeli kullanıp bende çok memnun kalmıştım. Hatta Meg's Endurance sonrası kullanmıştım aratmamıştı diyebilirim :) Şimdi fantezi olsun diye Fireball extreme show car tire satın aldım yeni aracımda daha önce hiç lastik parlatıcı kullanmamıştım merakla bekliyorum bakalım bende sonucu.
 

ilker8698

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
9 Oca 2020
Mesajlar
125
Beğeniler
281
Yaş
40
#11
İki ürünü de uzun süre kullanan biri olarak ben Sonaxı daha çok seviyorum. Fireball janus u nasıl uyguladığınızı bilmiyorum ama çift kat uygulamanızı tavsiye ederim. Dayanım ve parlaklık ciddi derecede artıyor.
 

senturk35

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
464
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#12
Çok güzel bir karşılaştırma olmuş elinize sağlık. Zamanında uzun bir süre sizdeki sonax jeli kullanıp bende çok memnun kalmıştım. Hatta Meg's Endurance sonrası kullanmıştım aratmamıştı diyebilirim :) Şimdi fantezi olsun diye Fireball extreme show car tire satın aldım yeni aracımda daha önce hiç lastik parlatıcı kullanmamıştım merakla bekliyorum bakalım bende sonucu.
Teşekkürler. Sizde deneyip sonucu paylaşırsanız memnun oluruz.
 

senturk35

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
464
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#13
İki ürünü de uzun süre kullanan biri olarak ben Sonaxı daha çok seviyorum. Fireball janus u nasıl uyguladığınızı bilmiyorum ama çift kat uygulamanızı tavsiye ederim. Dayanım ve parlaklık ciddi derecede artıyor.
Bu karşılaştırmada her iki ürün tek kat uygulandı. Ancak dediğinizi yaptım ilk kat sonrası 10 dk bekleyip 2. katı uyguladım sonucunda daha fazla toz çekmesi oldu.

İçerisinde bulunduğumuz hafta konumum gereği rüzgarsız bir haftaya denk geldik. Rüzgarlı havalarda çektiği toza @berkesennturk şahit olmuştu. Sarp lastik parlatıcı uygulanmış gibiydi. :gulumsemex:
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#14
Elinize saglik hocam fireball i hic kullanmadim kullananlarda asiri parlak demislerdi :dusunx: sonax in parlakliginda gölge düşmüş resmen :)

Tabikide Sonax :)
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#15
@senturk35 hocam elinize sağlık, çok iyi karşılaştırma olmuş. Fireball çok daha parlak gibiydi, ıslak görünüm veriyordu sanki direkt. Burada sonax kat kat parlak görünüyor. Eş zamanlı bakmayınca algıda seçicilik yaşamışım :D sonax ve endurance ı çok yakın buluyorum. Sonax daha siyah bir final veriyor sanki, endurance lastiğin orjinal rengini parlatıyor.

Emeğinize sağlık. Güzel bir karşılaştırma olmuş. Sonax kapılara veya arka tampon altı köşelerine sıçratma yaptı mı sizde? Ben 2 kere kullanmıştım. İkisinde de dediğim yerlere sıçramıştı hep. Ya fazla ürün kullandım ya da lastik yüzeyinden mi öyle oldu anlamadım. Carpro, 3d magic dressing ürünlerinde bu sorun olmamıştı.
Hocam sıçratmayı jellerin hepsinde yaşıyordum. Normal sünger ile sürmeye başladım ve lastiğin tabanına doğru da sürüyorum yaklaşık 3 4 cm. O zamandan beri sıçrama kesildi. Tabana sürdüğüm 3 4 cm kısım teker 2 3 kez dönünce siliniyor zaten. Sanki buralara ürün sürmek sıçramayı azaltıyor gibi.
Elinize sağlık, adil bir karşılaştırma olmuş.
Sizin kullandığınız mavi kapaklı kutudan ziyade piyasada kırmızı kutulu ürün mevcut ama

İkisi arasında fark var mıdır?
Daha önce kullandınız mı?
Önceden 250ml mavi renk olandan almıştım. Sonra 500 ml turuncudan aldım. 2 ürün de aynıydı hocam. 500ml yanımda taşımayayım diye 250 ml şişe üstüne ekledim, renk vs hepsi aynı şişedeki jelin.
 

senturk35

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
464
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#17
@senturk35 hocam elinize sağlık, çok iyi karşılaştırma olmuş. Fireball çok daha parlak gibiydi, ıslak görünüm veriyordu sanki direkt. Burada sonax kat kat parlak görünüyor. Eş zamanlı bakmayınca algıda seçicilik yaşamışım :D sonax ve endurance ı çok yakın buluyorum. Sonax daha siyah bir final veriyor sanki, endurance lastiğin orjinal rengini parlatıyor.


Hocam sıçratmayı jellerin hepsinde yaşıyordum. Normal sünger ile sürmeye başladım ve lastiğin tabanına doğru da sürüyorum yaklaşık 3 4 cm. O zamandan beri sıçrama kesildi. Tabana sürdüğüm 3 4 cm kısım teker 2 3 kez dönünce siliniyor zaten. Sanki buralara ürün sürmek sıçramayı azaltıyor gibi.

Önceden 250ml mavi renk olandan almıştım. Sonra 500 ml turuncudan aldım. 2 ürün de aynıydı hocam. 500ml yanımda taşımayayım diye 250 ml şişe üstüne ekledim, renk vs hepsi aynı şişedeki jelin.
Teşekkür ederim hocam. Eş zamanlı uygulayınca fark daha net ortaya çıkıyor gerçekten.
Benim de ilk ve uzun süre kullandığım ürün Endurance idi. Dediğiniz gibi, Sonax’la oldukça yakın performansları var.
Benim Sonax’a geçme sebebim tamamen fiyat avantajıydı. Şu an için hem fiyatı hem de performansıyla memnunum diyebilirim.
 

berkesennturk

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2024
Mesajlar
604
Beğeniler
3,262
İl
.
#18
Bu karşılaştırmada her iki ürün tek kat uygulandı. Ancak dediğinizi yaptım ilk kat sonrası 10 dk bekleyip 2. katı uyguladım sonucunda daha fazla toz çekmesi oldu.

İçerisinde bulunduğumuz hafta konumum gereği rüzgarsız bir haftaya denk geldik. Rüzgarlı havalarda çektiği toza @berkesennturk şahit olmuştu. Sarp lastik parlatıcı uygulanmış gibiydi. :gulumsemex:
fireball janus hep parlaklığı ile anılan bir ürün benimde radarımda olan bir üründü ama dayanım süresi ve toz çekmesini gördükten sonra vazgeçtiğim bir ürün oldu onun yerine sonax jel veya meg endurance tercih edilir
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,106
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#19
Merhabalar, elinize emeğinize sağlık. Güzel bir karşılaştırma olmuş. Bende meguiars endurance ve meguiars all seasons dressing kullanıyorum. Her ikisi de çok iyi. Dayanım ve görünüm olarak çok iyiler. Son iki yıkamada da sonax kullanıyorum. Sonax ilk sürüldüğünde parlak görünüm veriyor. Sonra asıl görünümüne dönüşüyor :) , bence yarı mat ve net bir görünüm veriyor. Dayanım olarak meguiarslar ile başa baş gidiyor. Aralarında ayrım yapmak zor. Burada fiyat olayı ayırım yapmami kolaylaştırıyor :) . Uzun yol, hafif yaz yağmuru sonrası sonax yine iyi idi. Bu arada lastik parlatıcı sürerken Nuri lef lef süngeri kullanıyorum.
 

senturk35

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
464
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
#20
Merhabalar, elinize emeğinize sağlık. Güzel bir karşılaştırma olmuş. Bende meguiars endurance ve meguiars all seasons dressing kullanıyorum. Her ikisi de çok iyi. Dayanım ve görünüm olarak çok iyiler. Son iki yıkamada da sonax kullanıyorum. Sonax ilk sürüldüğünde parlak görünüm veriyor. Sonra asıl görünümüne dönüşüyor :) , bence yarı mat ve net bir görünüm veriyor. Dayanım olarak meguiarslar ile başa baş gidiyor. Aralarında ayrım yapmak zor. Burada fiyat olayı ayırım yapmami kolaylaştırıyor :) . Uzun yol, hafif yaz yağmuru sonrası sonax yine iyi idi. Bu arada lastik parlatıcı sürerken Nuri lef lef süngeri kullanıyorum.
Sonax şu an kampanyalı 665 tl den satılıyor. Fiyatına göre endurance ile arasında seçim yapmak kolay oluyor.

Sonax Xtreme Nano Lastik Parlatıcı Jel 500 ml | Sonax Shop