Sprey boya ile rötüş işlemi

Skayn

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
24 Haz 2020
Mesajlar
25
Beğeniler
31
Yaş
37
İl
Adana
#1
Selamlar arkadaşlar, 2017 beyaz Egea'mı satıp 2019 Gri (inci) renk aldım. Alırken tamponda sürtme izleri vardı bilerek aldım. Fotoğrafı küçültemedim kusura bakmayın.Şu şekilde:



Ben buna hepimizin bildiği zımpara-boya ile doldurma-tekrar zımpara-polisaj yapacaktım. Bir arkadaşım bana sprey ile rötüş uygulamasından bahsetti. Şu videodaki gibi :


Şimdi bu uygulama bölgesel ama renk metalik olduğu için ton farkı ne derecede olur kestiremedim. Ton farkı sonrası görüntü nasıl olur. Var mı tecrübesi olan ? Yoksa klasik rötüş mü yapsam bilemedim.
 

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
3,204
Beğeniler
7,691
Yaş
45
İl
Ankara
#2
1) Sprey boyaların püskürtmeleri genelde homojen olmuyor ve kapatıcılıkları yetersiz. O nedenle Grafiti sanatçıları özel sprey boyalar kullanırlar.
2) Renk nasıl tutacak? Boyahanelerde bile ton tutturamama olayı çok oluyor.

Ekleme: Videoyu izlemedim.
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#3
Aynı tonda boyayı sprey şişeye doldurtursaniz bir ihtimal olabilir. Yoksa hazırda satılan sprey boya ile sizdeki rengi tutturmak çok zor.
 

Skayn

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
24 Haz 2020
Mesajlar
25
Beğeniler
31
Yaş
37
İl
Adana
#4
1) Sprey boyaların püskürtmeleri genelde homojen olmuyor ve kapatıcılıkları yetersiz. O nedenle Grafiti sanatçıları özel sprey boyalar kullanırlar.
2) Renk nasıl tutacak? Boyahanelerde bile ton tutturamama olayı çok oluyor.



Ekleme: Videoyu izlemedim.
Bende bilmediğimden sordum bu konuda tecrübem yok. Videodaki uygulama başarılı ama renkten renge de farkedebilir. Videoda kapatıcılık için bantlama sonrası içe macun doldurma, zımpara, astar, sprey uygulaması, polisaj yapılıyor. Siz diğer yöntemi mi tavsiye edersiniz ?


Aynı tonda boyayı sprey şişeye doldurtursaniz bir ihtimal olabilir. Yoksa hazırda satılan sprey boya ile sizdeki rengi tutturmak çok zor.
Evet tabi burada sanayide oto boyacılar renk koduna göre sprey basıyorlar. Endişem bantı çıkardığımda yama şeklinde durması.
 

pilotgokhann

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 May 2020
Mesajlar
327
Beğeniler
616
Yaş
37
İl
ANKARA
#5
Merhaba, motip ve benzeri sprey boyalar (araç kodunuza özel hazırlansa bile) araç boyanızı tutmaz. Daha önce denendi tecrübe edildi. Bu işlemleri yapabilmek için mükemmel bir el hareketine sahip olmanız gerekir ki bu mümkün değil çünkü hem tetiğe basıp boya çıkış miktarını ayarlamanız hem de boyanın bir yerde birikip akmasına engel olmak için savurma yapmanız gerekir. Ben boyacı değilim sadece tecrübelerimi aktarıyorum. Bu boyaları içinde vernik ve sertleştirici var diyorlar ama boya çok dayanıksız bilginiz olsun. Motip opak beyaz kullandım. Bunun yerine rötuş yapılacak bölgeyi güzelce tinerle temizlemek ve sonrasında çok hassas bir şekilde ince ince çizikleri doldurmak gerekir. Bunu gün gün yapın birinci gün doldurun bir gün sertleşsin ikinci gün tekrar üçüncü gün tekrar boya yeterli miktara gelip sertleşince hafif bir şekilde su zımparası sonrasında da polisaj gerekli ondan sonra da korumaya alabilirsiniz. İnanın motipten iyi olacak. Kolay gelsin.
 

Henkoner

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
21 Eyl 2020
Mesajlar
91
Beğeniler
336
Yaş
29
İl
İzmir
#6
Murat hocamın dediklerine aynen katılıyorum. 10 yılı aşkın süredir graffiti yapıyorum. Kullandığım boyalar Montana Cans, MTN 94, Molotow vb. gibi yoğun pigmentli ve yüksek kapatıcılığa sahip boyalar. Fakat ne yazık ki bu markalarda aracınızın rengini bulmak imkansız. Kaldı ki aracınızın boyası metalik.
Geçen haftasonu arkadaşımın ticari aracında bahsettiğiniz sanayi boyalarıyla lokal boyama gerçekleştirdik. Oluşan sorunlar;
-Renk farklılıkları oluşacaktır. Taze boya ve yıllanmış boya arasında bu fark kaçınılmaz. Her ne kadar aracınız 1 yaşında olsa bile.
-Bu ton farkını gidermek için çizik olan yeri normal boyadıktan sonra çiziğin etrafına spreyi uzaktan tutup "tozlama" diye tabir edilen boyama şekliyle renk geçişi vermelisiniz ki ton farkı belli olmasın. Yani sadece tamponda çiziğin olduğu yeri değil, yolladığınız fotoğrafta tamponun görünen her yerine boya nüfuz etmiş olucak.
-E tabiki bu "tozlama" işleminin de bir eksisi var o da şu, spreyden boya toz tanesi gibi ufak parçacıklarla çıkacağı için tozlama yaptığınız yerlerde pütür pütür kendini belli edecek. Zımparayla bu pütürleri yok edebilirsiniz ama ne kadar yok ederseniz "tozlama" sayesinde sağlamış olduğunuz bu renk geçişinin etkisi azalacak ve yeni boya ve eski boya arsındaki ton farkı meydana çıkacak.
-Ve tabiki sprey boyaların yegane sorunu akma. Her marka boyanın basıncı farklıdır. Sprey boyalarla deneyiminiz olsa bile ilk kez kullanacağınız bir markanın boyasının basıncı size farklı gelebilir ve akıtabilirsiniz. Sprey hakimiyetiniz çok önemli. Anlık yapıcağınız en ufak hatada boya akabilir.
-Sanayideki tüpe dolum yapılan boyaların kalitesi gerçekten çok düşük. Bir kere sıktınız, boya kapatmadı diye bir kere daha sıkıyorsunuz yine kapatmıyor üçüncüyü sıkıyorsunuz bu sefer yüzeyde tutunabileceğinden fazla miktarda boya oluyor ve akıyor gibi gibi... Ve ya boyadığınız yer gayet güzel görünüyor 2 dakika sonra boya akmaya başlıyabiliyor. Diyorum boyaların kalitesi çok düşük.
Beyaz bir ticari araçta bile biz aynı rengi yakalayamadık. Görünürde evet hepsi beyaz ama beyazın da binlerce farklı tonu var. Sonuçta detaycı birisiniz bu ton farkı herkesten çok sizin gözünüze batacak. Kişisel fikrim profesyonel bir yardım alın.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#8
Açıkçası videoda çok iyi olmuş gibi görünüyor ancak dediğim gibi videoda. Canlı görmek lazım. Bu tip sprey boya ile yapılan rötuş işlemi riskli bana göre.

Bu konuda ordinaryus olan sevgili @CNR Detailing daha güzel bilgiler verecektir.
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#9
@Skayn hocam benzer durumu sprey boya ile videodaki gibi yapıp hazin sonuçla karşılaşmış biri olarak asla yapmayın diyorum :) daha sonra loew cornell rötuş kalemi aldım ama iş işten geçmişti :) loew cornell ile gerçekten çok güzel şekilde kapanıyor. tabiki %100 bir hal almıyor ama fırçayla rötuşa göre de kat ve kat iyi sonuç veriyor.
 

ShelbyGarage07

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
56
Yaş
32
İl
Antalya
#10
Selamlar arkadaşlar, 2017 beyaz Egea'mı satıp 2019 Gri (inci) renk aldım. Alırken tamponda sürtme izleri vardı bilerek aldım. Fotoğrafı küçültemedim kusura bakmayın.Şu şekilde:



Ben buna hepimizin bildiği zımpara-boya ile doldurma-tekrar zımpara-polisaj yapacaktım. Bir arkadaşım bana sprey ile rötüş uygulamasından bahsetti. Şu videodaki gibi :


Şimdi bu uygulama bölgesel ama renk metalik olduğu için ton farkı ne derecede olur kestiremedim. Ton farkı sonrası görüntü nasıl olur. Var mı tecrübesi olan ? Yoksa klasik rötüş mü yapsam bilemedim.
gümüşlü renklerde sıkıntı olur alt base coat dediğimiz katmana göre renk değişir üstelik tamponda siyah yani plastiğe kadar indiyse plastik astar kullanman boyanın atmamasına çatlamamasına engel olur
not:videolara güvenme adamlar terlikten radyo yapıyorlar bu videolarda :D