Volkswagen Emisyon Skandalı Nedir? Nasıl Yapıldı? Dizel Motorun Sonumu Geliyor?

N

naparsınkisen

Guest
#2
Bu konuyu az çok biliyordum ama video çok iyi oldu. Teşekkürler :)
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#3
Anlatan Adamlar'ın bir videosunu izledim. Anlatımı çok hoşuma gitti. Detaylarını öğrenmiş oldum. Sizlerinde izlemesini istedim. Keyifli seyirler. :sicak:

Abi bende video paylaşımda paylaşmıştım. Anlatan adamlar çok güzel anlatıyorlar 2 3 senedir takip ederim. Okulda ki fizikçilerden daha güzel anlattıklarını düşünüyorum. Bu videoda da büyük markaların bile işlerine hile-hurda yapıcaklarını anladım.
 

eryayli

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
403
Beğeniler
1,013
Yaş
37
İl
Kurtköy
#4
Abonesi olduğum nadir kanallardandır. Her videosunu izlemeye çalışıyorum. Öyleymiş - Böyleymiş demeden işin mühendisliğini anlatıyorlar.
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,621
Beğeniler
3,641
İl
Ankara
#5
@_CaN_ paylaşım için teşekkürler. @Sercan20 ın paylaştığı zaman görüp izlemiştim ben de. Bu olay çıktığı zaman amcam Jettasını servise götürüp güncelleme denen olayı yaptırıp yaptırmamak arasında kalmıştı. Asla yaptırma, aracın gücü ve çekişi düşecek demiştim. Nitekim koskoca vw gerekiyor ki göndermiş diyerek yaptırdı ve araçta hissedilir derecede güç düşüşü yaşandı :) bu chip tuning olayında da benzer şey geçerli. Koskoca firma bilmiyor mu da güçsüz gönderiyor vs muhabbetleri dönüyor. Koskoca firma biliyor biliyor da standartlardan dolayı aracı böyle kısıtlamak zorundalar. Standartları geçtim satış stratejisi olarak da aracı daha güçlü haline ne kadar yaklaştırırsa pahalı versiyonun satışı da o kadar düşecek demektir :) yani o yüzden bazı konularda koskoca x firması bizden iyi mi bilecek dememek gerek :) çünkü her doğru her yerde söylenmez, elden gelen tüm imkanlar da her an tamamiyle kullanılmaz kullandırılmaz :)
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#6
@_CaN_ paylaşım için teşekkürler. @Sercan20 ın paylaştığı zaman görüp izlemiştim ben de. Bu olay çıktığı zaman amcam Jettasını servise götürüp güncelleme denen olayı yaptırıp yaptırmamak arasında kalmıştı. Asla yaptırma, aracın gücü ve çekişi düşecek demiştim. Nitekim koskoca vw gerekiyor ki göndermiş diyerek yaptırdı ve araçta hissedilir derecede güç düşüşü yaşandı :) bu chip tuning olayında da benzer şey geçerli. Koskoca firma bilmiyor mu da güçsüz gönderiyor vs muhabbetleri dönüyor. Koskoca firma biliyor biliyor da standartlardan dolayı aracı böyle kısıtlamak zorundalar. Standartları geçtim satış stratejisi olarak da aracı daha güçlü haline ne kadar yaklaştırırsa pahalı versiyonun satışı da o kadar düşecek demektir :) yani o yüzden bazı konularda koskoca x firması bizden iyi mi bilecek dememek gerek :) çünkü her doğru her yerde söylenmez, elden gelen tüm imkanlar da her an tamamiyle kullanılmaz kullandırılmaz :)
Evet abi dediklerini tek tek okuyup düşündüm son derecede haklsın. Bende şöyle bir şey ekliyim: aracın orjinal yazılımı her ülkede her bölgede her neme havaya uygun koşullarda en fazla gücü çıkarmak için yazılıyor. Yani hem -20de hemde 40 50 derecelerde sağlıklı çalışması için yazılım hazırlanıyor. eğer sonradan sadece Denizlinin hava koşullarına nem oranına göre yazılım ayarlanırsa o zaman güç artışı oluyor ama tabi gidip Antalya ya gidersek orda nem fazla olacağı için belki motorda sıkıntı olabilir. Bir daha söylüyorum bunlar benim anladığım kadarıyla hiç bir teknik bilgiye dayanarak konuşmuyorum.
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,621
Beğeniler
3,641
İl
Ankara
#7
Evet abi dediklerini tek tek okuyup düşündüm son derecede haklsın. Bende şöyle bir şey ekliyim: aracın orjinal yazılımı her ülkede her bölgede her neme havaya uygun koşullarda en fazla gücü çıkarmak için yazılıyor. Yani hem -20de hemde 40 50 derecelerde sağlıklı çalışması için yazılım hazırlanıyor. eğer sonradan sadece Denizlinin hava koşullarına nem oranına göre yazılım ayarlanırsa o zaman güç artışı oluyor ama tabi gidip Antalya ya gidersek orda nem fazla olacağı için belki motorda sıkıntı olabilir. Bir daha söylüyorum bunlar benim anladığım kadarıyla hiç bir teknik bilgiye dayanarak konuşmuyorum.
Ben de katılıyorum. Çünkü malum bu yazılım işini bilinçli yapan firmalar o ildeki nem ve yükselti değerlerine göre kayıt alıp ona göre optimize ediyorlar değerleri. Hı tabi mahalle arası rastgele bu işi yapanlar yüzünden adı kötüye çıktı orası ayrı mesele :D
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,785
Beğeniler
8,441
Yaş
35
İl
Bilecik
#8
Ben de katılıyorum. Çünkü malum bu yazılım işini bilinçli yapan firmalar o ildeki nem ve yükselti değerlerine göre kayıt alıp ona göre optimize ediyorlar değerleri. Hı tabi mahalle arası rastgele bu işi yapanlar yüzünden adı kötüye çıktı orası ayrı mesele :D
Smoke motion'u takip ediyor musunuz?
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#9
Ben de katılıyorum. Çünkü malum bu yazılım işini bilinçli yapan firmalar o ildeki nem ve yükselti değerlerine göre kayıt alıp ona göre optimize ediyorlar değerleri. Hı tabi mahalle arası rastgele bu işi yapanlar yüzünden adı kötüye çıktı orası ayrı mesele :D
Yani abi mahalle arasında 2 dakika hazır yazılım atanlardan bahsetmiyorum. Sonuçta bu iş ciddi bir iş.
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,785
Beğeniler
8,441
Yaş
35
İl
Bilecik
#11
Kendisiyle muhabbetimiz 8-9 yıl kadar öncesine dayanıyor :) gerçekten şunu yapsak olur mu ki diyip yapılmayan cinsten özgün paylaşım ve uygulamaları var
190 beygir dumansız bir golfü vardı. Sattı gerçeği şimdi leon aldı. Güzel işler yapıyor bu konu üzerine. Hatta otopark.com ile çektikleri bir video da var.

 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,621
Beğeniler
3,641
İl
Ankara
#12
190 beygir dumansız bir golfü vardı. Sattı gerçeği şimdi leon aldı. Güzel işler yapıyor bu konu üzerine. Hatta otopark.com ile çektikleri bir video da var.

Aynen baya beğenmiştim bu videosunu da :) bu aracın daha alınmadan önceki geçen sürecini hatırlıyorum çok emek var araçta :) şimdi de tr de en hızlı 1449 turbolu dizel olduğu söyleniyor güncel setup ı ile
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
968
Beğeniler
4,128
Yaş
39
#13
Netfix de bunun belgeseli de var. Ne hile hurdalardan geçmiş bu süreç. Birde o stadyum otoparkıydı sanırım.. 2000 dizeller yatıyor... iklim sebebi ile paslanmıyor da meretler :D
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
#14
Emisyon aldatmacası zararlıdır faydalıdır kurnazlıktır cinliktir etiktir yada değildir o kısım tartışmaya açık ama aracın emisyon testine girdiğini anlayıp emisyonu düşürmesi mühendislik anlamında bir başarıdır :deli: En azından artık bir araç piyasaya çıktığı zaman bu sefer farklı koşullarda test edilecek farklı koşullarda yapılan testler farklı gelişmelere gebe olacak.

Yazılım konusunda ise şunu eklemek isterim. Yazılım moda oldu, ele ayağa düştü herkes yapıyor artık. Sürücüler de yazılım yaparak aracından fazla güç almaya çalışıyor. Bu konuda kafamda çok fazla soru işareti var. Ben ise genel olarak yazılıma karşı, nötrden ziyade bir tık olumsuz bakıyorum bu duruma.

Kendi sahip olduğum araçtan örnek verecek olursam 75 beygirlik 1.3 dizel, 85 beygirlik 1.2 benzinli, 95 beygirlik 1.3 dizel, 100 beygirlik 1.4 benzinli, 150 beygirlik 1.6 benzinli, 192 beygirlik 1.6 benzinli ve 210 beygirlik 1.6 motor tiplerinde 7 farklı çeşidi var. Son 2 sinden Türkiyede çok az sayıda var. 1.3 75 hp kullananlar 95 hp bandına çıkarıyorlar, 1.6 150 hp kullananlar 190 bandına çıkarıyorlar. Tamam çıkarsınlar da bu araçların alt sistemleri birbirinden tamamen farklı en basit örnekle fren diskleri farklı. 1.3 75 hp de 257mm disk varken 1.3 95hp de 284mm disk var 1.6 150hp de 303mm disk varken 192 ve 210hp lerde 330mm disk ve buna uygun balata var. Turbo çaplarını ezbere bilmiyorum ama buralarda da farklılıklar var. Şanzıman falan da zaten farklı. Ayrıca ateşleme ve yakıt sistemlerinde de farklılıklar var, soğutma sistemi de bir miktar farklı vs. Özetle araçlar birbirinden farklı. 75 hp yi 95 hp ye çıkardığın zaman şanzımanı turboyu ve fren disklerini de değiştireceksen yaptığın yazılımın bir anlamı olur, bu kadar masraf sonunda 20 hp için attığın taş ürküttüğün kuşa değer mi değmez mi o senin zevkine kalır ama 75 hp de yürüyecek şekilde yapılan arabayı bunları yapmadan 95 hp ye çıkarınca 0-100 'ün kısaldığı için frene daha çok basarsın ve 257mm disk sana yetersiz gelir, turbon ömrünü çabuk doldurur şanzıman ömrünü erken doldurur. Motor olarak bakmamak gerekiyor arabada motor hariç bir sürü alt sistem var. Daha sonra aracın canını çıkarıp satıyorlar, ikinci sahibinin elinde mekanik parçalar patladıkça Opel kötü marka diye geziyor :deli:
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#15
Emisyon aldatmacası zararlıdır faydalıdır kurnazlıktır cinliktir etiktir yada değildir o kısım tartışmaya açık ama aracın emisyon testine girdiğini anlayıp emisyonu düşürmesi mühendislik anlamında bir başarıdır :deli: En azından artık bir araç piyasaya çıktığı zaman bu sefer farklı koşullarda test edilecek farklı koşullarda yapılan testler farklı gelişmelere gebe olacak.

Yazılım konusunda ise şunu eklemek isterim. Yazılım moda oldu, ele ayağa düştü herkes yapıyor artık. Sürücüler de yazılım yaparak aracından fazla güç almaya çalışıyor. Bu konuda kafamda çok fazla soru işareti var. Ben ise genel olarak yazılıma karşı, nötrden ziyade bir tık olumsuz bakıyorum bu duruma.

Kendi sahip olduğum araçtan örnek verecek olursam 75 beygirlik 1.3 dizel, 85 beygirlik 1.2 benzinli, 95 beygirlik 1.3 dizel, 100 beygirlik 1.4 benzinli, 150 beygirlik 1.6 benzinli, 192 beygirlik 1.6 benzinli ve 210 beygirlik 1.6 motor tiplerinde 7 farklı çeşidi var. Son 2 sinden Türkiyede çok az sayıda var. 1.3 75 hp kullananlar 95 hp bandına çıkarıyorlar, 1.6 150 hp kullananlar 190 bandına çıkarıyorlar. Tamam çıkarsınlar da bu araçların alt sistemleri birbirinden tamamen farklı en basit örnekle fren diskleri farklı. 1.3 75 hp de 257mm disk varken 1.3 95hp de 284mm disk var 1.6 150hp de 303mm disk varken 192 ve 210hp lerde 330mm disk ve buna uygun balata var. Turbo çaplarını ezbere bilmiyorum ama buralarda da farklılıklar var. Şanzıman falan da zaten farklı. Ayrıca ateşleme ve yakıt sistemlerinde de farklılıklar var, soğutma sistemi de bir miktar farklı vs. Özetle araçlar birbirinden farklı. 75 hp yi 95 hp ye çıkardığın zaman şanzımanı turboyu ve fren disklerini de değiştireceksen yaptığın yazılımın bir anlamı olur, bu kadar masraf sonunda 20 hp için attığın taş ürküttüğün kuşa değer mi değmez mi o senin zevkine kalır ama 75 hp de yürüyecek şekilde yapılan arabayı bunları yapmadan 95 hp ye çıkarınca 0-100 'ün kısaldığı için frene daha çok basarsın ve 257mm disk sana yetersiz gelir, turbon ömrünü çabuk doldurur şanzıman ömrünü erken doldurur. Motor olarak bakmamak gerekiyor arabada motor hariç bir sürü alt sistem var. Daha sonra aracın canını çıkarıp satıyorlar, ikinci sahibinin elinde mekanik parçalar patladıkça Opel kötü marka diye geziyor :deli:
Abi dediklerine aşırı katılıyorum. 1.3 75 bg'lik de kullanılan enjeksiyon çapıyla 95bg'likde ki enjeksiyon çapı farklı. Ve multijet 1 de zaman da 5 kere mazotu püskürtürken, multijet 2 de 8 kere püskürtüyor. Yani bunlar benim bildiklerim sizinde bildikleriniz varmış fren sistemi ,ön takım ,şanzıman, turbo derken baya bir fark oluyor. Yani bana kalırsa sadece yazılım attırmakla kalmıyor zaten 20 bg artınca hissedilir bir fark olacağını sanmıyorum, kendim kullandığım da fark göremedim.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
#16
Abi dediklerine aşırı katılıyorum. 1.3 75 bg'lik de kullanılan enjeksiyon çapıyla 95bg'likde ki enjeksiyon çapı farklı. Ve multijet 1 de zaman da 5 kere mazotu püskürtürken, multijet 2 de 8 kere püskürtüyor. Yani bunlar benim bildiklerim sizinde bildikleriniz varmış fren sistemi ,ön takım ,şanzıman, turbo derken baya bir fark oluyor. Yani bana kalırsa sadece yazılım attırmakla kalmıyor zaten 20 bg artınca hissedilir bir fark olacağını sanmıyorum, kendim kullandığım da fark göremedim.
8 yıldır Corsaya biniyorum her bir kablosu nereden nereye gider ne işe yarar kaç civatası var öğrendim artık çeşitli cihazlarım da var tech2 dir mdi dır hollanda malı opcom dur falan, övünmek için söylemiyorum bunu yanlış anlama ben sabah akşam arabanın tepesinde olmama rağmen daha yeni yeni arabaya hakim olmaya başladım. Adam sosyal medya hesabı açmış seat leonu bilmem kaçtan kaça çıkarırız diyor toyota corollayı bilmem kaçtan kaça çıkarırız diyor öğrenmiş bir yazılım tutturmuş gidiyor. Piyasada ecuya sahip milyon çeşit araç var ben opel servisi açsam 8 yılda Corsaya ek Astrayı da bilirdim Vectra İnsignia da bilirdim ama tutup Mazdayı Peugeotu Hyundaiyi bilemem ki mümküm değil. Bunların her birinin alt sistemini ezbere bilmenin mümkünatı yok. Ama yazılım yapan adamlar maşallah hepsini biliyor. Bir adam 1 markayı ve onun modellerini iyi bilir hadi iki marka ve modelleri olsun, daha da ötesi olmaz :deli:
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#17
8 yıldır Corsaya biniyorum her bir kablosu nereden nereye gider ne işe yarar kaç civatası var öğrendim artık çeşitli cihazlarım da var tech2 dir mdi dır hollanda malı opcom dur falan, övünmek için söylemiyorum bunu yanlış anlama ben sabah akşam arabanın tepesinde olmama rağmen daha yeni yeni arabaya hakim olmaya başladım. Adam sosyal medya hesabı açmış seat leonu bilmem kaçtan kaça çıkarırız diyor toyota corollayı bilmem kaçtan kaça çıkarırız diyor öğrenmiş bir yazılım tutturmuş gidiyor. Piyasada ecuya sahip milyon çeşit araç var ben opel servisi açsam 8 yılda Corsaya ek Astrayı da bilirdim Vectra İnsignia da bilirdim ama tutup Mazdayı Peugeotu Hyundaiyi bilemem ki mümküm değil. Bunların her birinin alt sistemini ezbere bilmenin mümkünatı yok. Ama yazılım yapan adamlar maşallah hepsini biliyor. Bir adam 1 markayı ve onun modellerini iyi bilir hadi iki marka ve modelleri olsun, daha da ötesi olmaz :deli:
Evet abi bütün marka modellerin arabalarının sistemlerini bilmek nerdeyse imkansız. Denizli de Ecufast bayisi var gidip dükkanlarına çaylarını içmiştim. ana bayide her modele yazılım yapan mühendisler varmış, burda ki bayiye araç geldiğinde merkezden gelen yazılım ile atıyorlarmış. Tabi diğer yazılım atan markaları bilemem veya Ecufast'in bana doğru söylediklerini bilemem. Bende yavaş yavaş kendi arabamın sistemini öğrenmeye çalışıyorum şu anlık şükür bir sıkıntı çıkmadı sadece bakımları haricinde masraf yapmadı. Eğer arıza yaparsa kendim yapmaya çalışıcam.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
#18
Evet abi bütün marka modellerin arabalarının sistemlerini bilmek nerdeyse imkansız. Denizli de Ecufast bayisi var gidip dükkanlarına çaylarını içmiştim. ana bayide her modele yazılım yapan mühendisler varmış, burda ki bayiye araç geldiğinde merkezden gelen yazılım ile atıyorlarmış. Tabi diğer yazılım atan markaları bilemem veya Ecufast'in bana doğru söylediklerini bilemem. Bende yavaş yavaş kendi arabamın sistemini öğrenmeye çalışıyorum şu anlık şükür bir sıkıntı çıkmadı sadece bakımları haricinde masraf yapmadı. Eğer arıza yaparsa kendim yapmaya çalışıcam.
www.mhhauto.com isimli bir site var paypaldan 10 15 euro civarı bir ücret gönderdikten sonra üyelik veriyorlar. Üyeliksiz de girersin içeri ama download linklerini göremiyorsun sanırım. İçeride de araba ile alakalı aklına gelen her şey var chip tuning dahil. Bazı programları yada cihazları da üyeler para ile satıyor. Parayı gönderince Teamviewerden bağlantı ile yazılımı kurup gidiyor adam :) Türkiye'de cihaz ve yazılım satanlar da çoğunlukla buradan tedarik ediyorlar. O yüzden TR de 2000 3000 liraya satılan programı yada cihazı buradan misal 100 euroya direkt crackini yada imalatını yapan adamdan alabilirsin örnek veriyorum. Mutlaka aracına ait servis yedek parça ve diagnostic yazılımı ve cihazı vardır, bunları kullanarak hareket edersen yetkili servis ayarında iş yaparsın, inşallah işini görür :)
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
#19
www.mhhauto.com isimli bir site var paypaldan 10 15 euro civarı bir ücret gönderdikten sonra üyelik veriyorlar. Üyeliksiz de girersin içeri ama download linklerini göremiyorsun sanırım. İçeride de araba ile alakalı aklına gelen her şey var chip tuning dahil. Bazı programları yada cihazları da üyeler para ile satıyor. Parayı gönderince Teamviewerden bağlantı ile yazılımı kurup gidiyor adam :) Türkiye'de cihaz ve yazılım satanlar da çoğunlukla buradan tedarik ediyorlar. O yüzden TR de 2000 3000 liraya satılan programı yada cihazı buradan misal 100 euroya direkt crackini yada imalatını yapan adamdan alabilirsin örnek veriyorum. Mutlaka aracına ait servis yedek parça ve diagnostic yazılımı ve cihazı vardır, bunları kullanarak hareket edersen yetkili servis ayarında iş yaparsın, inşallah işini görür :)
Bu değerli bilgi için çok teşekkür ederim. Belkide ahım şahım olan markalar böyle siteleri kullanıyor.