Emisyon aldatmacası zararlıdır faydalıdır kurnazlıktır cinliktir etiktir yada değildir o kısım tartışmaya açık ama aracın emisyon testine girdiğini anlayıp emisyonu düşürmesi mühendislik anlamında bir başarıdır
En azından artık bir araç piyasaya çıktığı zaman bu sefer farklı koşullarda test edilecek farklı koşullarda yapılan testler farklı gelişmelere gebe olacak.
Yazılım konusunda ise şunu eklemek isterim. Yazılım moda oldu, ele ayağa düştü herkes yapıyor artık. Sürücüler de yazılım yaparak aracından fazla güç almaya çalışıyor. Bu konuda kafamda çok fazla soru işareti var. Ben ise genel olarak yazılıma karşı, nötrden ziyade bir tık olumsuz bakıyorum bu duruma.
Kendi sahip olduğum araçtan örnek verecek olursam 75 beygirlik 1.3 dizel, 85 beygirlik 1.2 benzinli, 95 beygirlik 1.3 dizel, 100 beygirlik 1.4 benzinli, 150 beygirlik 1.6 benzinli, 192 beygirlik 1.6 benzinli ve 210 beygirlik 1.6 motor tiplerinde 7 farklı çeşidi var. Son 2 sinden Türkiyede çok az sayıda var. 1.3 75 hp kullananlar 95 hp bandına çıkarıyorlar, 1.6 150 hp kullananlar 190 bandına çıkarıyorlar. Tamam çıkarsınlar da bu araçların alt sistemleri birbirinden tamamen farklı en basit örnekle fren diskleri farklı. 1.3 75 hp de 257mm disk varken 1.3 95hp de 284mm disk var 1.6 150hp de 303mm disk varken 192 ve 210hp lerde 330mm disk ve buna uygun balata var. Turbo çaplarını ezbere bilmiyorum ama buralarda da farklılıklar var. Şanzıman falan da zaten farklı. Ayrıca ateşleme ve yakıt sistemlerinde de farklılıklar var, soğutma sistemi de bir miktar farklı vs. Özetle araçlar birbirinden farklı. 75 hp yi 95 hp ye çıkardığın zaman şanzımanı turboyu ve fren disklerini de değiştireceksen yaptığın yazılımın bir anlamı olur, bu kadar masraf sonunda 20 hp için attığın taş ürküttüğün kuşa değer mi değmez mi o senin zevkine kalır ama 75 hp de yürüyecek şekilde yapılan arabayı bunları yapmadan 95 hp ye çıkarınca 0-100 'ün kısaldığı için frene daha çok basarsın ve 257mm disk sana yetersiz gelir, turbon ömrünü çabuk doldurur şanzıman ömrünü erken doldurur. Motor olarak bakmamak gerekiyor arabada motor hariç bir sürü alt sistem var. Daha sonra aracın canını çıkarıp satıyorlar, ikinci sahibinin elinde mekanik parçalar patladıkça Opel kötü marka diye geziyor