Volkswagen Golf GTİ, Peugeot 308 ve Renault Megane GT Geyik Testi

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,890
Beğeniler
5,729
Yaş
32
İl
Bilecik
#1
Volkswagen emisyon skandalından sonra argeye pek bütçe ayıramıyor sanırım....



Peugeot 308, şuanda sınıfının en iyisi olarak görünüyor.

 

CNR Detailing

Profesyonel Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
882
Beğeniler
2,477
İl
Ankara
#2
308 her zaman farkını gösteriyor son dönemlerde :) Umarım hala VW fanlığına devam etmez Türk milleti :)
 

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,583
Beğeniler
3,587
İl
-
#3
Golf'ün lastikleri kötü :) Aynı lastikle Mercedes E Coupe de epey düşük bir süratle geçebilmişti. Daha önceden Km77'nin testleri ile ilgili birçok makale okumuştum. Hafif araçlar hep yüksek süratlerle geçebiliyor. Hatta Clio testin birincisiydi bir ara. BMW 4 Coupe falan hikaye kalıyordu. Buradaki veriler tam olarak nasıl bir bilgi veriyor belli değil.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,890
Beğeniler
5,729
Yaş
32
İl
Bilecik
#5
CNR Detailing' Alıntı:
308 her zaman farkını gösteriyor son dönemlerde :) Umarım hala VW fanlığına devam etmez Türk milleti :)
308 son çıkardığı T9 kasasında pistlere dönüş amacıyla tasarlandığını söylemişlerdi. Demek ki gerçekmiş ;)

Paian' Alıntı:
Golf'ün lastikleri kötü :) Aynı lastikle Mercedes E Coupe de epey düşük bir süratle geçebilmişti. Daha önceden Km77'nin testleri ile ilgili birçok makale okumuştum. Hafif araçlar hep yüksek süratlerle geçebiliyor. Hatta Clio testin birincisiydi bir ara. BMW 4 Coupe falan hikaye kalıyordu. Buradaki veriler tam olarak nasıl bir bilgi veriyor belli değil.
Marka fanlığım yoktur pek. Hatta bir çok marka araç kullanmışlığım vardır.

Bu testin güvenilirliği tartışılır ancak şöyle bir durum var. Son zamanlarda üreticiler "araçlarımızı nasıl hafifletiriz"in argelerine büyük yatırımlar yapıyorlar. Örneğin 308 T9'un ön takımındaki bazı parçalar ile çamurluk ve kaputunun tamamının alüminyum, arka bagaj kapağının ise kompozit tarzı bir maddeden üretilmesinin amacıda bu nedendendir.

Eraycan' Alıntı:
Sen birde astra ya bak Can :)
Gönder videosunu gelsin abi :)
 

Ozgur_gs_91

Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,791
Beğeniler
2,231
İl
Kocaeli
#6
308 hep beğendim bir arabaydı. Halada beğenirim. Bir gün alacam bir tane 308 aklımda hala :)
 

Paian

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
25 Kas 2017
Mesajlar
1,583
Beğeniler
3,587
İl
-
#8
308 Gti da Peugeot Sport dokunuşları var. Bir Golf R olmasa da Golf Gti’dan iyi bir arabadır zaten :) Belki onu bile zorlayabilir. 208 Gti vardı arkadaşımda yarış takımının etkileri net şekilde hissediliyordu. Da bu testtte lastikler vs. çok etkili. Golf’ün normal versiyonu (Michelin Energy Saver lastik) 76 km/h ile geçebilirken Gti versiyonu (Pirelli Pzero lastik) 73 km/h ile geçebiliyor. Mercedes E Coupe 74 km/h ile geçebiliyor. BMW 4 Grancoupe 76 ile geçiyor. Clio 78 km/h ile geçebiliyor vs. Yani illaki önemli bir test ama AR-GE denilince aracın altyapısı hakkında tam olarak bilgi vermiyor onu demek istemiştim. Değilse adamların bütün testlerini izledim bugüne kadar.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,890
Beğeniler
5,729
Yaş
32
İl
Bilecik
#9
Paian' Alıntı:
308 Gti da Peugeot Sport dokunuşları var. Bir Golf R olmasa da Golf Gti’dan iyi bir arabadır zaten :) Belki onu bile zorlayabilir. 208 Gti vardı arkadaşımda yarış takımının etkileri net şekilde hissediliyordu. Da bu testtte lastikler vs. çok etkili. Golf’ün normal versiyonu (Michelin Energy Saver lastik) 76 km/h ile geçebilirken Gti versiyonu (Pirelli Pzero lastik) 73 km/h ile geçebiliyor. Mercedes E Coupe 74 km/h ile geçebiliyor. BMW 4 Grancoupe 76 ile geçiyor. Clio 78 km/h ile geçebiliyor vs. Yani illaki önemli bir test ama AR-GE denilince aracın altyapısı hakkında tam olarak bilgi vermiyor onu demek istemiştim. Değilse adamların bütün testlerini izledim bugüne kadar.
Lastik önemli.

Sanırım bu adamlar aracın üzerinde hangi lastik gelirse onunla test ediyorlar.

Farklı lastiklerle de deneseler güzel olurmuş aslında.
 

sleep_r

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
43
Beğeniler
21
#10
genel olarak bu test fikir veriyor ama genelleme yapmak ta yanlış olur. geyiklere çarpmaktan yılmış isveçliler uydurdu diye hatırlıyorum bu testi. amaç otomobilin dinamiklerini test etmekten ziyade ömürde belki bir kez başa gelecek durumu simule etmek. ilk manevra çok agresif olduğundan birçok faktör var ki neredeyse otomobilin dinamiğini oluşturan tüm parçalar, şase geometrisi ve rijitliği, ağırlık merkezi,süspansiyon sistemi,çekiş tarafı- aracın oversteer veya understeer tarafında oluşu, ve en büyük etmen lastikler. sonuç fikir verebilir ama enteresan otomobiller rakiplerinden çok daha iyi sonuçlar çıkardı bu testten. amaç sportiflik ise en iyi kıyaslama bence hala pist süresi.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,890
Beğeniler
5,729
Yaş
32
İl
Bilecik
#11
Bizim buralarda geyik değil domuz çıkıyor yollara :)

İnanın çarpmak istemezsiniz.. Verdiği hasar ciddi oluyor..
 

Detail Guy

Profesyonel Detaycı
Uygulama Uzmanı
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,095
Beğeniler
635
İl
Belirtilmedi
#12
_CaN_' Alıntı:
Bizim buralarda geyik değil domuz çıkıyor yollara :)

İnanın çarpmak istemezsiniz.. Verdiği hasar ciddi oluyor..

..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Moderatör tarafında düzenlendi: