Yıkama konusunda bu acemi tavsiye bekliyor :)

bydemirci

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
7 Oca 2021
Mesajlar
17
Beğeniler
20
Yaş
35
İl
Ankara
#1
Arkadaşlar merhaba, foruma yeni katıldım. Sıfır bir araç (Audi Q2) aldığım için şimdi özeniyorum ve yıkama konusunda siz deneyimli arkadaşların tavsiyesine ihtiyacım var.

Öncelikle forumda genel olarak açılan konulara baktım ama aklımda hala sorular var ve hangi ürünü seçmem gerektiği konusunda hala karar veremiyorum. Önce almaya karar verdiklerimden bahsedeyim :)

  • Havlu olarak ; "Purestar dublex twist towel" tavsiye edildiğini gördüm. Bu havluda 45x75 (190TL) ve 70x90 (250TL) boyut var. 45x75 boyut benim aracım için yeterli olurmu sizce ? tek seferde bitirebilir mi ? Bu arada fiyatlar çok yüksek daha uygun ve kaliteli bir ürün varsa da tavsiyenizi almak isterim :)
  • Süpürge olarak ; "Xiaomi mini vacuum cleaner" bu tip hem ufak hem de kolayca temizlik yapabileceğim bir model arayışımda bu modeli gördüm. Daha farklı tavsiyeniz varsa lütfen yazın. (400TL)

Şimdi gelelim karar veremediğim esas şeye :) "Şampuan". Yetkili serviste araca herhangi birşey yaptırmadım. Üzerinde koruma yoktur diye düşünüyorum. Showroomdaki araçtı üstüne pasta yaptılarsa bilmiyorum ama sanmıyorum yaptıklarını. Neyse, köpük yaparak mı yoksa kova ile mi yıkamam gerektiği konusunu bilmiyorum. İşin açığı haftasonu çıkış yasakları var. Hafta içi çalışıyorum çok vaktim olmuyor. Dolayısıyla gerçekçi olmak gerekirse şuan yapabileceğim köpük sıkıp su tutmak. Aracın boyasına zarar vermek istemiyorum. Nötr bir şampuan mı kullanmam lazım ? Bu konudaki öneriniz nedir ? Mesela gördüğüm Meguiar's ın Ultimate Wash&Wax boya korucuyu cilalı oto şampuanı var. Veya NXT Geceneration Car Wash Cilalı Oto Şampuanı. Bunlar nasıldır ? Aracın plastik aksamına ve boyasına zarar verir mi ? Agrasif denilen şampuanlardanmı :) Bu tabirleri bilmiyorum lütfen yardımcı olun.

Köpük yapıcı olarak kwazar, alta ve marolex'in videolarını inceledim. alta veya marolex daha iyi gibi duruyor bunlardan hangisini bulursam onu almayı düşünüyorum. Tavsiyelerinize açığım :)

Şimdilik bu kadar :)

———
güncelleme : 27.01.2021

Arkadaşlar konuya güncelleme geçeyim;

Havlu ve yıkama eldiveni için : purestar’ın setini aldım.
Süpürge: konuda yazdığım xiaomi mini vacuum cleaner aldım
Ön yıkama şampuanı olarak : valet pro ansf
Şampuan: valet pro concentrated

ürünlerini aldım. Henüz daha kullanamadım :)

sormak istediklerim ;

koruma için Meguiars hybrid ceramic wax almayı düşündüm. Bundan önce kil yapmam gerekirmi ? Yapmam gerekirse valet pro nun yumuşak kilini alsam yeterli olurmu ? Kilin biraz çizdiği söyleniyor. Kilden sonra polisaj yapılmalımı ? Polisaj yapmadan meguiars’ın waxını uygulasam olurmu ? Tecrübenize ihtiyacım var :)
 
Son düzenleme:

ShineSportage

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
17 Haz 2020
Mesajlar
145
Beğeniler
294
İl
Giresun
#3
Eğer kwazar gibi köpük yapıcılar almak istemez iseniz valetpro citrus pre wash gibi spreyleme yöntemiyle yapılan ürünlerden alabilirsiniz. Spreyledikten sonra su tutup bırakmanız aracın tam temizlenmemiş olarak kalmasına ve kireç lekelerine yol açacaktır. Çift kova yöntemi ile ph nötr şampuan ve yıkama eldiveni ile temaslı yıkama yapıp kurulama yapmalısınız. Koruma için wax, hızlı cila uygulanabilir.
 

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#4
Meguiar's ın Ultimate Wash&Wax ( sarı olan ) Meguiar's ın NXT Geceneration Car Wash NXT ( mor Olan ) bu şampuanlar cilalıdır, arabanın bi yerine zarar vermez. bende ikiside var. arabada seramik olduğu için şimdi kullanmıyorum. cilasız şampuan kullanıyorum.
kullandığım zamanlar memnundum. ( gerçi sadece mor olanı kullandım sarı açmadım )

tek yada çift kova yöntemi ile kullanabilirsin bu şampuanı . 5 litre suya 35-40 ml koysan yeter.
köpük yapmak için başka şampuanlar almak gerekiyor. kolayca bulabileceğin valetpro markası var . oda 2 litre için 40 gayet yeterli
 
Son düzenleme:

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#5
Öncelikle Aracı çizmeden yıkamak birinci kriterimiz detay buradan başlar..bunun için kesinlikle ön yıkama yapmalısınız.

Ön yıkama da köpük yapma aparatı veya foam lance içerisine fazla kirli olduğu zamanlarla flowey b33 normal kirlerde flowey ev13 kullanabilirsiniz.

Sonrasında kova yıkaması için zymöl auto wash benim favori şampuanlarımdan dır.

Kurulama havlusunda 45x75 gayet yeterli olur araç üzerinde kullanımı yormaz daha keyifli olur.

Kurulama işlemi bittikten sonra 2-3 yıkamada bir sık sil bir ürün kullanabilirsiniz. Su izleri ve korumaya kakısı olur
 

SKaplan

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
28 Oca 2020
Mesajlar
145
Beğeniler
264
Yaş
35
#6
[mention]bydemirci [/mention] Piyasada çok şampuan var, meguiars olarak şartlandırma kendini, mesela f/p olarak valet pro ürünleri çokca tercih edilir. Aracında koruma yok ise cilalı, var ise ph nötr cilasız önerilir.

İyi kalite bir yıkama eldiveni alman da şart bu arada. Gyeon veya WorkStuff markalarınki olabilir mesela.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

bydemirci

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
7 Oca 2021
Mesajlar
17
Beğeniler
20
Yaş
35
İl
Ankara
#7
Öncelikle Aracı çizmeden yıkamak birinci kriterimiz detay buradan başlar..bunun için kesinlikle ön yıkama yapmalısınız.

Ön yıkama da köpük yapma aparatı veya foam lance içerisine fazla kirli olduğu zamanlarla flowey b33 normal kirlerde flowey ev13 kullanabilirsiniz.

Sonrasında kova yıkaması için zymöl auto wash benim favori şampuanlarımdan dır.

Kurulama havlusunda 45x75 gayet yeterli olur araç üzerinde kullanımı yormaz daha keyifli olur.

Kurulama işlemi bittikten sonra 2-3 yıkamada bir sık sil bir ürün kullanabilirsiniz. Su izleri ve korumaya kakısı olur
Valet ve flowey den hangisi daha efektif ? Bütçe anlamında değil. Fayda anlamında soruyorum. Kimyasallarla zarar verecek birşey yapmak istemem

Peki koruma için bir öneriniz varmı ? Wax cila gibi ? Korumalı şampuanları neden tavsiye etmediniz ?

öncesinde polisaj olacağı için seramik düşünmüyorum.

Yıkama zamanında ayrıca koruyuculu birşey de yapmak isterim araca
 

bydemirci

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
7 Oca 2021
Mesajlar
17
Beğeniler
20
Yaş
35
İl
Ankara
#8
[mention]bydemirci [/mention] Piyasada çok şampuan var, meguiars olarak şartlandırma kendini, mesela f/p olarak valet pro ürünleri çokca tercih edilir. Aracında koruma yok ise cilalı, var ise ph nötr cilasız önerilir.

İyi kalite bir yıkama eldiveni alman da şart bu arada. Gyeon veya WorkStuff markalarınki olabilir mesela.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gyeon baktım da şimdi bir de valet pro nun bir eldiveni var mikrofibermiş. Bu nasıldır acaba ?
 

SuperClean

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
129
Beğeniler
700
İl
Istanbul
#9
Merhaba ,
Hem havlu hemde eldiven ihtiyacin var ise bizim purestar set var , %10 indirimli sitede.

Set icerisinde duplex 45x75 var , purestar eldiven var , hizli kati cila silme parlatma bezi var.

Ayri ayri almaktansa boyle daha ekonomik .

Inceleyin uygun gorurseniz uzun sure güvenle kullanabileceginiz ürünlerdir.
 

SKaplan

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
28 Oca 2020
Mesajlar
145
Beğeniler
264
Yaş
35
#10
Gyeon baktım da şimdi bir de valet pro nun bir eldiveni var mikrofibermiş. Bu nasıldır acaba ?
Ben de valet pro almayı düşünüyorum, fiyatı bütçeme uygun. Forumdan okuduğum kadarıyla gyeondan bir tık aşağıdaymış kalite olarak, iş göreceğini umuyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

bydemirci

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
7 Oca 2021
Mesajlar
17
Beğeniler
20
Yaş
35
İl
Ankara
#11
Zymöl auto wash şampuanı bulamadım. Şampuan olarak başka öneri varmı ?
 

gboztepe

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
14 Eyl 2020
Mesajlar
11
Beğeniler
18
Yaş
41
İl
İzmir
#13
Merhaba ,
Hem havlu hemde eldiven ihtiyacin var ise bizim purestar set var , %10 indirimli sitede.

Set icerisinde duplex 45x75 var , purestar eldiven var , hizli kati cila silme parlatma bezi var.

Ayri ayri almaktansa boyle daha ekonomik .

Inceleyin uygun gorurseniz uzun sure güvenle kullanabileceginiz ürünlerdir.
Bu seti almayı düşünüyorum ama yakın zamanda bir kampanya fln olur mu diye beklesem mi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

SuperClean

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
129
Beğeniler
700
İl
Istanbul
#15
Bu seti almayı düşünüyorum ama yakın zamanda bir kampanya fln olur mu diye beklesem mi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kampanya zor malesef, biliyorsunuz ürünleri devlet 3 ay gümrükte bekletti.
Çıkan ardiye masrafları yüzünden ürünleri 2 katina satsak bile kâr edemeyecek duruma getirdiler.

Stoğumuz var ama muhasebe 1 parti daha getirip ortalamayi düşürelim hesabi yapiyor.

Siz düşünün zarari artik :)
 

gboztepe

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
14 Eyl 2020
Mesajlar
11
Beğeniler
18
Yaş
41
İl
İzmir
#16
Kampanya zor malesef, biliyorsunuz ürünleri devlet 3 ay gümrükte bekletti.
Çıkan ardiye masrafları yüzünden ürünleri 2 katina satsak bile kâr edemeyecek duruma getirdiler.

Stoğumuz var ama muhasebe 1 parti daha getirip ortalamayi düşürelim hesabi yapiyor.

Siz düşünün zarari artik :)
Ürünler bugun elime ulaştı tskr ederim hızlı kargo için. Bu arada eldivene bayıldımm


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

overlockcu

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2021
Mesajlar
57
Beğeniler
126
Yaş
39
İl
Ankara
#17
Bu seti almayı düşünüyorum ama yakın zamanda bir kampanya fln olur mu diye beklesem mi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben aldım bu seti, zaten bu haliyle %10 indirimli. Yanında da 1 adet mikrofiber cam bezide hediye ettiler sağolsunlar. Bence bu fiyatları yakında göremeyebilirsiniz. Alın geçin derim... mallar çok kaliteli


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

caner92

Usta Detaycı
Üye
Katılım
9 May 2020
Mesajlar
529
Beğeniler
1,471
Yaş
34
İl
istanbul
#18
Elimde chemical guys mammoth havlu var abd den getirdiğim max 4-5 sefer kullanmışımdır. ilgilenen varsa yazabilir.
 

SuperClean

Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
129
Beğeniler
700
İl
Istanbul
#19
Ürünler bugun elime ulaştı tskr ederim hızlı kargo için. Bu arada eldivene bayıldımm


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben aldım bu seti, zaten bu haliyle %10 indirimli. Yanında da 1 adet mikrofiber cam bezide hediye ettiler sağolsunlar. Bence bu fiyatları yakında göremeyebilirsiniz. Alın geçin derim... mallar çok kaliteli


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Merhaba ,

Begendiğinize sevindik.
Güzel , Saglikli günlerde kullanin inşallah.
 

bydemirci

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
7 Oca 2021
Mesajlar
17
Beğeniler
20
Yaş
35
İl
Ankara
#20
Arkadaşlar, sunroof temizliği ile ilgili tavsiyeniz varmı ? İlk defa üstü açılır aracım oldu :) zarar vermeden temizleyebilmek için kullanılması gereken ürün tavsiyeniz varsa alabilirim..