Herkese merhaba. 2016 model 2017 trafiğe çıkışlı ve sıfır olarak aldığım 308’imin ilk defa detaylı boya bakımını yaptım.
Daha önce de kil ve demir tozu temizliği yapmıştım ancak son iki yıldır çok ihmal ediyordum. Aslen her sene yapılması gereken temizlik polisajını ancak 4. senesinde yapabildim. Çok uzatmadan işlemlere geçelim.
Tüm bu işlemleri parça parça çalışarak 3 günde tamamladım.
Daha önce ağır polisaj makineleri ile çalışan biri olarak rupes makineler beni hiç zorlamadı desem yeridir. Almayı düşünen ancak değer mi acaba diye düşünen varsa kesinlikle tavsiye ederim. Çok uzatmadan işlemlere geçelim.
Kullanılan ürünler:
-Soft99 trizex kil hamuru. (Polisaj yapılacağı için kil hamuru tercih ettim. Normalde kil eldiven kullanırdım.)
-Autofinesse iron out
-Meguiars m34 kil kaydırıcı
-Flowey b33 ön yıkama şampuanı ve chemical guys maxi suds II kova şampuanı
-Bilt Hamber double speed wax
-M700 temizlik tineri.
-rupes lhr 21 mark2
-rupes 75e
-Rupes pasta ve pedleri
-chemical guys barebones
-chemical guys max guard
-bolca bez
Önce aracı detaylıca yıkadım.
Sonrasında Demir tozu temizliği yaptım. Aracın boyasından çok demir tozu çıkmadı. Yoğunluk olarak bagaj kapağı en fazla kızaran yer oldu.
Kil uygulaması sırasında fotoğraf çekmedim. O sırada hava da kararmıştı ancak kil doğru düzgün kirlenmedi. Günü aracı kuruladıktan sonra bitirdim.
Ertesi gün maskelemeleri yaptım. İlk defa orbital makine kullandığım için değmesini istemediğim her yeri maskeledim. Tedirgin polisaj yapmak beni yoruyor.
Çiziklerin görüntülerini yakalamaya çalıştım. Ancak bu kadar yakalayabildim.
Çizikleri almada rupes keramik gloss ve sarı sünger kullandım. Bazı yerlerde yetersiz kalsa da genel olarak güzel iş çıkardı. Amacım sıfır çizik yapmak değildi zaten. Boyanın üzerindeki ölü tabakayı alıp bırakmaktı. Yetersiz kaldığını düşündüğüm ya da içime sinmeyen yerlerde 2 veya 3 kat geçtiğim de oldu.
Polisaj sonrası
Ön kaputta şeffaf koruma var. Ona da aynı kombinasyon ile polisaj yaptım. Tek fark düşük baskı ve düşük devir ile çalıştım. Çok iyi kondisyona geldi.
Polisaj sonrası tüm maskeleme bantlarını söküp aracı Maxi suds II ile temaslı yıkadım.
Bu arada polisaj sonrası yeni yıkama eldiveni ve yeni kurulama havlusu kullanmaya başladım.
Yıkama eldiveni olarak yün yıkama eldiveni kurulama havlusu olarak da wizard of gloss blue marlin kullanmaya başladım.
Koruma olarak Car pro lite kullanacaktım. Sevgili üstadım Muammer @CNR Detailing ile yaptığımız telefon konuşmasında bu konuya değinmiştim. Kendisi de bana bu konu ile ilgili çok değerli bilgiler verdi. Kendisine tekrardan teşekkür ederim. Bu telefon konuşması sonrasında fikrimi değiştirdim ve Bilt Hamber double speed wax kullandım. İki kat uyguladım. Öncesinde aracı m700 temizlik tineri ile sildim.
Çok ince sürdüm.
Ve sildikten sonraki pozlar. Aslında açık havada güneş altında fotoğraflar çektikten sonra konuyu açmak istiyordum ancak sabırsızlandım. Konuya ilk yıkama sonrası güzel pozlar ile güncelleme çekeceğim.
Yine sevgili üstadım Muammer’in @CNR Detailing tavsiyesi üzerine plastiklere de wax uyguladım. Tabii küçük bir alanda denedikten sonra. İşte sonuç
Araç beyaz olunca ve sürekli detaycı tarafından kullanılınca %50 almak zor oluyor. Ancak şöyle bir kare var. Az çok belli ediyor kendini. Kapının uç kısmına maskeleme bantı nedeniyle makine girmemiş. Sonradan düzelttim orayı.
Bu arada unutmadan. Lastiklere sonax jel, davlumbazlara barebones, jantlara ise chemical guys max coat uyguladım.
Farlara ve stoplara uygulamayı düşündüğüm g zox nano hard clear sizlere ömür olmuş. Bu nedenle oralara da wax uyguladım.
Konuyu sonuna kadar okuyan herkese teşekkür ederim. Bir maşallahı esirgemezseniz sevinirim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Daha önce de kil ve demir tozu temizliği yapmıştım ancak son iki yıldır çok ihmal ediyordum. Aslen her sene yapılması gereken temizlik polisajını ancak 4. senesinde yapabildim. Çok uzatmadan işlemlere geçelim.
Tüm bu işlemleri parça parça çalışarak 3 günde tamamladım.
Daha önce ağır polisaj makineleri ile çalışan biri olarak rupes makineler beni hiç zorlamadı desem yeridir. Almayı düşünen ancak değer mi acaba diye düşünen varsa kesinlikle tavsiye ederim. Çok uzatmadan işlemlere geçelim.
Kullanılan ürünler:
-Soft99 trizex kil hamuru. (Polisaj yapılacağı için kil hamuru tercih ettim. Normalde kil eldiven kullanırdım.)
-Autofinesse iron out
-Meguiars m34 kil kaydırıcı
-Flowey b33 ön yıkama şampuanı ve chemical guys maxi suds II kova şampuanı
-Bilt Hamber double speed wax
-M700 temizlik tineri.
-rupes lhr 21 mark2
-rupes 75e
-Rupes pasta ve pedleri
-chemical guys barebones
-chemical guys max guard
-bolca bez
Önce aracı detaylıca yıkadım.
Sonrasında Demir tozu temizliği yaptım. Aracın boyasından çok demir tozu çıkmadı. Yoğunluk olarak bagaj kapağı en fazla kızaran yer oldu.
Kil uygulaması sırasında fotoğraf çekmedim. O sırada hava da kararmıştı ancak kil doğru düzgün kirlenmedi. Günü aracı kuruladıktan sonra bitirdim.
Ertesi gün maskelemeleri yaptım. İlk defa orbital makine kullandığım için değmesini istemediğim her yeri maskeledim. Tedirgin polisaj yapmak beni yoruyor.

Çiziklerin görüntülerini yakalamaya çalıştım. Ancak bu kadar yakalayabildim.
Çizikleri almada rupes keramik gloss ve sarı sünger kullandım. Bazı yerlerde yetersiz kalsa da genel olarak güzel iş çıkardı. Amacım sıfır çizik yapmak değildi zaten. Boyanın üzerindeki ölü tabakayı alıp bırakmaktı. Yetersiz kaldığını düşündüğüm ya da içime sinmeyen yerlerde 2 veya 3 kat geçtiğim de oldu.
Polisaj sonrası
Ön kaputta şeffaf koruma var. Ona da aynı kombinasyon ile polisaj yaptım. Tek fark düşük baskı ve düşük devir ile çalıştım. Çok iyi kondisyona geldi.
Polisaj sonrası tüm maskeleme bantlarını söküp aracı Maxi suds II ile temaslı yıkadım.
Bu arada polisaj sonrası yeni yıkama eldiveni ve yeni kurulama havlusu kullanmaya başladım.
Yıkama eldiveni olarak yün yıkama eldiveni kurulama havlusu olarak da wizard of gloss blue marlin kullanmaya başladım.
Koruma olarak Car pro lite kullanacaktım. Sevgili üstadım Muammer @CNR Detailing ile yaptığımız telefon konuşmasında bu konuya değinmiştim. Kendisi de bana bu konu ile ilgili çok değerli bilgiler verdi. Kendisine tekrardan teşekkür ederim. Bu telefon konuşması sonrasında fikrimi değiştirdim ve Bilt Hamber double speed wax kullandım. İki kat uyguladım. Öncesinde aracı m700 temizlik tineri ile sildim.
Çok ince sürdüm.
Ve sildikten sonraki pozlar. Aslında açık havada güneş altında fotoğraflar çektikten sonra konuyu açmak istiyordum ancak sabırsızlandım. Konuya ilk yıkama sonrası güzel pozlar ile güncelleme çekeceğim.
Yine sevgili üstadım Muammer’in @CNR Detailing tavsiyesi üzerine plastiklere de wax uyguladım. Tabii küçük bir alanda denedikten sonra. İşte sonuç
Araç beyaz olunca ve sürekli detaycı tarafından kullanılınca %50 almak zor oluyor. Ancak şöyle bir kare var. Az çok belli ediyor kendini. Kapının uç kısmına maskeleme bantı nedeniyle makine girmemiş. Sonradan düzelttim orayı.
Bu arada unutmadan. Lastiklere sonax jel, davlumbazlara barebones, jantlara ise chemical guys max coat uyguladım.
Farlara ve stoplara uygulamayı düşündüğüm g zox nano hard clear sizlere ömür olmuş. Bu nedenle oralara da wax uyguladım.
Konuyu sonuna kadar okuyan herkese teşekkür ederim. Bir maşallahı esirgemezseniz sevinirim

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Son düzenleme:








