Albino Aslanı’nın Boya Bakımı ve Polisaj İşlemi

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#1
Herkese merhaba. 2016 model 2017 trafiğe çıkışlı ve sıfır olarak aldığım 308’imin ilk defa detaylı boya bakımını yaptım.
Daha önce de kil ve demir tozu temizliği yapmıştım ancak son iki yıldır çok ihmal ediyordum. Aslen her sene yapılması gereken temizlik polisajını ancak 4. senesinde yapabildim. Çok uzatmadan işlemlere geçelim.
Tüm bu işlemleri parça parça çalışarak 3 günde tamamladım.
Daha önce ağır polisaj makineleri ile çalışan biri olarak rupes makineler beni hiç zorlamadı desem yeridir. Almayı düşünen ancak değer mi acaba diye düşünen varsa kesinlikle tavsiye ederim. Çok uzatmadan işlemlere geçelim.

Kullanılan ürünler:
-Soft99 trizex kil hamuru. (Polisaj yapılacağı için kil hamuru tercih ettim. Normalde kil eldiven kullanırdım.)
-Autofinesse iron out
-Meguiars m34 kil kaydırıcı
-Flowey b33 ön yıkama şampuanı ve chemical guys maxi suds II kova şampuanı
-Bilt Hamber double speed wax
-M700 temizlik tineri.
-rupes lhr 21 mark2
-rupes 75e
-Rupes pasta ve pedleri
-chemical guys barebones
-chemical guys max guard
-bolca bez

Önce aracı detaylıca yıkadım.







Sonrasında Demir tozu temizliği yaptım. Aracın boyasından çok demir tozu çıkmadı. Yoğunluk olarak bagaj kapağı en fazla kızaran yer oldu.



Kil uygulaması sırasında fotoğraf çekmedim. O sırada hava da kararmıştı ancak kil doğru düzgün kirlenmedi. Günü aracı kuruladıktan sonra bitirdim.


Ertesi gün maskelemeleri yaptım. İlk defa orbital makine kullandığım için değmesini istemediğim her yeri maskeledim. Tedirgin polisaj yapmak beni yoruyor.











Çiziklerin görüntülerini yakalamaya çalıştım. Ancak bu kadar yakalayabildim.
















Çizikleri almada rupes keramik gloss ve sarı sünger kullandım. Bazı yerlerde yetersiz kalsa da genel olarak güzel iş çıkardı. Amacım sıfır çizik yapmak değildi zaten. Boyanın üzerindeki ölü tabakayı alıp bırakmaktı. Yetersiz kaldığını düşündüğüm ya da içime sinmeyen yerlerde 2 veya 3 kat geçtiğim de oldu.
Polisaj sonrası






























Ön kaputta şeffaf koruma var. Ona da aynı kombinasyon ile polisaj yaptım. Tek fark düşük baskı ve düşük devir ile çalıştım. Çok iyi kondisyona geldi.







Polisaj sonrası tüm maskeleme bantlarını söküp aracı Maxi suds II ile temaslı yıkadım.

Bu arada polisaj sonrası yeni yıkama eldiveni ve yeni kurulama havlusu kullanmaya başladım.
Yıkama eldiveni olarak yün yıkama eldiveni kurulama havlusu olarak da wizard of gloss blue marlin kullanmaya başladım.











Koruma olarak Car pro lite kullanacaktım. Sevgili üstadım Muammer @CNR Detailing ile yaptığımız telefon konuşmasında bu konuya değinmiştim. Kendisi de bana bu konu ile ilgili çok değerli bilgiler verdi. Kendisine tekrardan teşekkür ederim. Bu telefon konuşması sonrasında fikrimi değiştirdim ve Bilt Hamber double speed wax kullandım. İki kat uyguladım. Öncesinde aracı m700 temizlik tineri ile sildim.




Çok ince sürdüm.







Ve sildikten sonraki pozlar. Aslında açık havada güneş altında fotoğraflar çektikten sonra konuyu açmak istiyordum ancak sabırsızlandım. Konuya ilk yıkama sonrası güzel pozlar ile güncelleme çekeceğim.

































Yine sevgili üstadım Muammer’in @CNR Detailing tavsiyesi üzerine plastiklere de wax uyguladım. Tabii küçük bir alanda denedikten sonra. İşte sonuç





Araç beyaz olunca ve sürekli detaycı tarafından kullanılınca %50 almak zor oluyor. Ancak şöyle bir kare var. Az çok belli ediyor kendini. Kapının uç kısmına maskeleme bantı nedeniyle makine girmemiş. Sonradan düzelttim orayı.





Bu arada unutmadan. Lastiklere sonax jel, davlumbazlara barebones, jantlara ise chemical guys max coat uyguladım.






Farlara ve stoplara uygulamayı düşündüğüm g zox nano hard clear sizlere ömür olmuş. Bu nedenle oralara da wax uyguladım.




Konuyu sonuna kadar okuyan herkese teşekkür ederim. Bir maşallahı esirgemezseniz sevinirim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#6
Elinize sağlık, hem aracınıza hem de bizlere sunumda yoğun emek var:alkis:
Teşekkür ederim :gulumsemex:

maşallah hocam:nazar:
elinize sağlık plastiklere wax uygulamasını ilk kez duydum ve şaşırdım ama sonuç güzel
final fotoğrafları herşeyi özetliyor
makinalar yeni galiba :)
İlk duyduğumda ben de şaşırdım. Ancak sonuç ortada. Memnun kaldım doğrusu :gulumsemex:

Makineler yaklaşık 5 yıllık. Bir kez 75e yi kullanmıştım bir akrabamın aracında lokal olarak o kadar. Aldığım günden beri yatıyorlardı.

Maşallah hocam araç fena parlamış:nazar: Emeğinize sağlık. Sakıncası yoksa carpro lite dan neden vazgeçtiniz:)
Teşekkür ederim doktorum. Sevgili @CNR Detailing peugeot boyalarının bu tür seramik içerikli ürünler ile pek anlaşamadığından bahsetti. Bilirsin kendisi PUG'a fısıldayan adamdır. Ben de bu yorumu değerli bulduğum için karar değiştirdim.

Beyaz aracı ayna yapmış detaylı mükemmel bir uygulama olmuş.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Teşekkür ederim Süleyman abi. Sizlerden öğrendiklerimin sahaya yansımış hali :gulumsemex:
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#7
@_CaN_ Eline saglik gerekli islemler yapilmis Finale ulasilmis daha ne olsun Plastik Aksamlar cok eski degil ise yani Plastik Aksam Yenileyici ürüne ihtiyaci yok ise ben de Wax kullaniyorum sonuc tatminkar oluyor her zaman ben elimdeki bitirmek istedigim Meg Ultimate Wax lari Ticari araclarda bol Siyah Plastik Parca oldugu icin kullaniyorum hem derinlik hemde ayri bir parlaklik katiyor.Finalleri Bekliyoruz :)
 

carking58

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
725
Beğeniler
2,147
Yaş
30
İl
İstanbul/Kayseri
#10
Abi ellerine sağlık, gerek anlatımın gerekse uygulaman harika olmuş. Her ne kadar 4 yıldır polisaj görmemiş olsa da detaycı arabasi olduğu hemen belli oluyor, önceki hali bile pek cok sıfır arabayla yarışırmış maşallah

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

can26

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
3,056
Beğeniler
6,387
#11
Emeğine sağlık abi,maşallah albinoya kendine gelmiş :) yeni makinayla çok daha keyifli olmuştur güle güle kullan
 

KaiZeN

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
1,146
Beğeniler
3,143
Yaş
41
İl
Tekirdağ
#14
Eline sağlık Can hocam, maşallah :nazar:.. Çok güzel bir uygulama olmuş, şu zamanda güzel tam stres atmalık :) Beyaz tamamen ışıldıyor, ıslak görünüm, parlaklık gölge de olsa çok iyi gerçekten..
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,280
Yaş
36
İl
Ankara
#15
Can abi eline koluna sağlık çok güzel olmuş. Bende bir rupes alacağım herhalde bu gidişle. Fotoğraflar da pek güzel ayrıca :)

Aslan'a da kocaman bir maşallah :kalplix:
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#17
@_CaN_ hocam öncelikle ellerine emeğine sağlık. Akıyor maşallah :) :nazar::nazar:Rupes pastalarından ziyade ped ler ile ilgili yorumun nedir? Benim Koch lar artık az kullanılmış olsa da üzerinden yıl geçti :) Rupes set almayı düşünüyorum da. Fikrini almak isterim. Bu arada deluxe kitler de on numara görünüyor. sadece bunun çantasını satan bir yer halen yoktur değil mi?
 

porsuk_y

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
24 Ara 2020
Mesajlar
181
Beğeniler
668
Yaş
44
İl
Ankara
#18
elinize emeğinize sağlık maşallah gerçekten çok güzel uygulama olmuş.. böyle bireysel uygulamaları gördükçe kendi garajım olmayışına çok üzülüyorum )))..
 

_CaN_

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#20
@_CaN_ Eline saglik gerekli islemler yapilmis Finale ulasilmis daha ne olsun Plastik Aksamlar cok eski degil ise yani Plastik Aksam Yenileyici ürüne ihtiyaci yok ise ben de Wax kullaniyorum sonuc tatminkar oluyor her zaman ben elimdeki bitirmek istedigim Meg Ultimate Wax lari Ticari araclarda bol Siyah Plastik Parca oldugu icin kullaniyorum hem derinlik hemde ayri bir parlaklik katiyor.Finalleri Bekliyoruz :)
Teşekkür ederim komutanım Aslında elimde trim detailer da var ancak onun parlaklığını ve toz olayını pek sevmiyorum.

Teşekkür ederim


Elinize sağlık gerçekten tertemiz olmuş, öncesin de de iyi bakıldığı için size çok iş çıkartmamıştır diye tahmin ediyorum.
wax'ın dayanımı yaklaşık olarak nedir acaba test etme şansınız oldu mu?
Teşekkür ederim. Waxı test etme imkanım hiç olmadı. İlk kez kullanıyorum. Ancak forumumuzda bununla ilgili Bilgi vardı. 4 aydan fazla dayanım gösteren araçlar oldu. Benim hedefim en fazla 3 ay.

Abi ellerine sağlık, gerek anlatımın gerekse uygulaman harika olmuş. Her ne kadar 4 yıldır polisaj görmemiş olsa da detaycı arabasi olduğu hemen belli oluyor, önceki hali bile pek cok sıfır arabayla yarışırmış maşallah

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim.

Emeğine sağlık abi,maşallah albinoya kendine gelmiş :) yeni makinayla çok daha keyifli olmuştur güle güle kullan
Teşekkür ederim Can’ım

Kullanilan ürünler ekipmanlar çok basarili finaller muhteşem verilen emeğe değmiş
Teşekkür ederim.

Ellerine sağlık abi, kendine gelmiş maşallah.
Teşekkür ederim Berkay'ım

Eline sağlık Can hocam, maşallah :nazar:.. Çok güzel bir uygulama olmuş, şu zamanda güzel tam stres atmalık :) Beyaz tamamen ışıldıyor, ıslak görünüm, parlaklık gölge de olsa çok iyi gerçekten..
Çok haklısın. Gerçekten stres atıyor insan.

Can abi eline koluna sağlık çok güzel olmuş. Bende bir rupes alacağım herhalde bu gidişle. Fotoğraflar da pek güzel ayrıca :)

Aslan'a da kocaman bir maşallah :kalplix:
Sağol Muzaffer’im. Rupes olur ya da onun muadili daha uygun fiyatlı makineler var onlar da olabilir. İlk defa orbital kullanıyorum ben çok beğendim.

Ellerine sağlık, beklenen konu gelmiş :rahattx:
Sağol Hurşit’im

@_CaN_ hocam öncelikle ellerine emeğine sağlık. Akıyor maşallah :):nazar::nazar:Rupes pastalarından ziyade ped ler ile ilgili yorumun nedir? Benim Koch lar artık az kullanılmış olsa da üzerinden yıl geçti :) Rupes set almayı düşünüyorum da. Fikrini almak isterim. Bu arada deluxe kitler de on numara görünüyor. sadece bunun çantasını satan bir yer halen yoktur değil mi?
Teşekkür ederim Rupes pedlerinin teknolojisi güzel bence. Sadece çabuk tükendiği ile ilgili yorumlar var. Özellikle 21 mm salınım ile pedler biraz hırpalanıyor. Dikkatli kullanır köşelere dikkat edersen bir sorun olacağını sanmıyorum. Bu arada yün pedlere de bakmanı tavsiye ederim.

elinize emeğinize sağlık maşallah gerçekten çok güzel uygulama olmuş.. böyle bireysel uygulamaları gördükçe kendi garajım olmayışına çok üzülüyorum )))..
Teşekkür ederim Daha iyileri sizi olsun inşallah.

Elinize saglikk guzel islemlee olmus
Teşekkür ederim
 
Son düzenleme: