Alta Foam 2000 & AutoBrite Magifoam ikilisi.

shadwos66

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
17 Şub 2022
Mesajlar
11
Beğeniler
24
Yaş
38
İl
Ankara
#1
Merhaba , bir hevesle Alta Foam 2000 ve AutoBrite Magifoam ikilisini edindim. Benzinlikte yıkama yapıyorım. Henüz 2 kez deneme fırsatım oldu ancak hiç istediğim gibi ve YouTube içeriklerindeki köpük performansını alamadım. İlk denememde 1.8 Lt suya 80ml Şampuan kullandım. Sanırım fazla geldi ki köpük baya traş köpüğü kıvamında oldu ve Alta Foam tükürür gibi köpük attı. Bugün tekrar bir deneme yaptım ve 1.8Lt suya 40Ml şampuan kullandım. Bu sefer de köpük kıvamı araç üzerinde tutunup kalamayacak kıvamda oldu , 1.8 lt ile sedan aracı neredeyse dönemedim. Detailing işine yeni merak salmış bir acemi olarak bu ikiliyi kullanan ustalarımdan tavsiyeler bekliyorum. Hangi oranları kullanmalıyım ? Hangi renk başlığı kullanmalıyım. Ürünü baya israf ediyorum :) Cümleten kazasız belasız sürüşler dilerim.
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#2
Basınç bitene kadar otomobilin her yerine püskürtmeye çalışın. Sonra, kalan boşlukları doldurmak için yeniden otomobil etrafında turlarsınız. Bu defa biraz hızlı adımda turlarsınız. Pompadaki karışım bitene kadar bu şekilde devam edersiniz, böylelikle her tarafa ürün eşit yayılır.
Bu şampuanda yüzeyde fazla kalabiliyor. Karışımı kuru yüzeye uygulamanız lazım. Islak yüzeye uygularsanız, karışım yüzeyde zor tutunur.
Benim bu ikili ile yaptığım ilk uygulama dolayısıyla ilk tecrübeye ait video aşağıda :)
 

shadwos66

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
17 Şub 2022
Mesajlar
11
Beğeniler
24
Yaş
38
İl
Ankara
#3
Basınç bitene kadar otomobilin her yerine püskürtmeye çalışın. Sonra, kalan boşlukları doldurmak için yeniden otomobil etrafında turlarsınız. Bu defa biraz hızlı adımda turlarsınız. Pompadaki karışım bitene kadar bu şekilde devam edersiniz, böylelikle her tarafa ürün eşit yayılır.
Bu şampuanda yüzeyde fazla kalabiliyor. Karışımı kuru yüzeye uygulamanız lazım. Islak yüzeye uygularsanız, karışım yüzeyde zor tutunur.
Benim bu ikili ile yaptığım ilk uygulama dolayısıyla ilk tecrübeye ait video aşağıda :)
Cevabınız için teşekkür ederim. Bende bu videoyu referans almıştım , size ait olduğunu bilmiyordum. :) Ürünü kuru yüzeye uyguluyorum. Sizdeki kaliteyi hiç yakalayamadım. Tek atımda neredeyse 1.5 panel kaplamışsınız. İlk atımım kaliteli oluyor sonraki her atımımda kalite düşüyor. Sanırım az pompalıyorum basınç yetersiz kalıyor. Aklıma tek bu ihtimal geliyor , anlam veremedim.
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#4
Cevabınız için teşekkür ederim. Bende bu videoyu referans almıştım , size ait olduğunu bilmiyordum. :) Ürünü kuru yüzeye uyguluyorum. Sizdeki kaliteyi hiç yakalayamadım. Tek atımda neredeyse 1.5 panel kaplamışsınız. İlk atımım kaliteli oluyor sonraki her atımımda kalite düşüyor. Sanırım az pompalıyorum basınç yetersiz kalıyor. Aklıma tek bu ihtimal geliyor , anlam veremedim.
Valla 25 kereden fazla pompalamak lazım. Yoksa basınç çok az ve kısa sürüyor. Zaten bu yüzden modifiye ediyorlar ama benim kaba kalçalarım yemiyor :)
 

ege

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
20 Mar 2018
Mesajlar
2,302
Beğeniler
6,445
Yaş
47
İl
izmir
#5
''Sanırım az pompalıyorum basınç yetersiz kalıyor.'' demişsiniz olası bir sonun sebebi olabilir ve ben burada araya girip bi ek yapmak isterim.çünkü bu sorunu çözmek için pompalama sayınız artacak ve kullanımda yetersiz kaldıgını belirtmeniz daha elinizin tam oturmadıgı anlamına geliyor.

kimi pompalarda basınç kontrol valfi bulunmuyor. ( bahsi geçen pompada bunlardan biri) bu nedenle basıncı pompalama mekanızmasının geri itme tepkimesiyle kontrollü saglayarak hava şiddetini ayarlamanız gerekir. valfli pompalarda böyle bir durum yaşanmaz ki zati çok pompalasanızda fazla basın dışarı atılır. bu pompa biraz teklikeli. dikkatli kullanmak gerek. basıncı yakalayalım derken fazla basıncın dişlileri zorlasıyla bir anda elinizde patlayabilir. allah korusun kötü sonuçlar yaşamamak için mekanızma o-ringleri tam oturdugu ve başlıgın en uygun torka yakın sıkılması ( çok sıkmada yine diş sıyırabilir) elle konntrollü gitmek tatlı sertte bırakmak ve pompalamada kolun yarım girimi geri itildiginde hava veriminin kesilmesi makul ve önemli dir.

iyi detaylar.
 

shadwos66

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
17 Şub 2022
Mesajlar
11
Beğeniler
24
Yaş
38
İl
Ankara
#6
''Sanırım az pompalıyorum basınç yetersiz kalıyor.'' demişsiniz olası bir sonun sebebi olabilir ve ben burada araya girip bi ek yapmak isterim.çünkü bu sorunu çözmek için pompalama sayınız artacak ve kullanımda yetersiz kaldıgını belirtmeniz daha elinizin tam oturmadıgı anlamına geliyor.

kimi pompalarda basınç kontrol valfi bulunmuyor. ( bahsi geçen pompada bunlardan biri) bu nedenle basıncı pompalama mekanızmasının geri itme tepkimesiyle kontrollü saglayarak hava şiddetini ayarlamanız gerekir. valfli pompalarda böyle bir durum yaşanmaz ki zati çok pompalasanızda fazla basın dışarı atılır. bu pompa biraz teklikeli. dikkatli kullanmak gerek. basıncı yakalayalım derken fazla basıncın dişlileri zorlasıyla bir anda elinizde patlayabilir. allah korusun kötü sonuçlar yaşamamak için mekanızma o-ringleri tam oturdugu ve başlıgın en uygun torka yakın sıkılması ( çok sıkmada yine diş sıyırabilir) elle konntrollü gitmek tatlı sertte bırakmak ve pompalamada kolun yarım girimi geri itildiginde hava veriminin kesilmesi makul ve önemli dir.

iyi detaylar.
Uyarınız için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz tatlı sert kıvamı sanırım anladım. 1.8lt dolu haldeyken ilk atımda o sertliği yakalıyorum. Devamında hiç o sertliğe gelene kadar pompalamadım , hep şampuan oranını tutturamadığımı düşündüm. Sonradaki denememde SubaruOutback hocamın ölçüsünü kullanıp kontrollü şekilde basınçta o sertliği yakalamayı deneyeceğim. Videolarda görüp çok hevesle aldım , umarım elim alışır aynı kıvamı tuttururum. :)
 

Samatyalı

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
418
Beğeniler
1,291
İl
İstanbul
#7
Uyarınız için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz tatlı sert kıvamı sanırım anladım. 1.8lt dolu haldeyken ilk atımda o sertliği yakalıyorum. Devamında hiç o sertliğe gelene kadar pompalamadım , hep şampuan oranını tutturamadığımı düşündüm. Sonradaki denememde SubaruOutback hocamın ölçüsünü kullanıp kontrollü şekilde basınçta o sertliği yakalamayı deneyeceğim. Videolarda görüp çok hevesle aldım , umarım elim alışır aynı kıvamı tuttururum. :)
Sana bi tüyo da ben vereyim suyu sıcak kullan sıcak suyla bi tik daha yoğun köpük elde ediyosun
 

DetayDeposu

Tonyukuk07
Firma Yetkilisi
Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
1,380
Beğeniler
5,562
#8
Uyarınız için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz tatlı sert kıvamı sanırım anladım. 1.8lt dolu haldeyken ilk atımda o sertliği yakalıyorum. Devamında hiç o sertliğe gelene kadar pompalamadım , hep şampuan oranını tutturamadığımı düşündüm. Sonradaki denememde SubaruOutback hocamın ölçüsünü kullanıp kontrollü şekilde basınçta o sertliği yakalamayı deneyeceğim. Videolarda görüp çok hevesle aldım , umarım elim alışır aynı kıvamı tuttururum. :)
1.8L sıcak suya 20ml Magi foam yeterli. İmkanınız varsa şarjlı pompa ile modifiye edin.

Diğer taraftan insan eliyle pompalamayla bu pompayı patlatamazsınız.Tehlikeymiş, oylamaymış biraz bilimsellikten uzak terimler. Ancak yandan delip Sibop takarak kompresör ile 6-7 barın üzerine çıkmanız lazım. O halde bile başlık kısmı patlamaz sonradan taktığınız sibop atar. (YouTube üzerinde videolar var)

Sakın ola başlığı gevşek tutun tavsiyelerine uymayın. Başlık kısmını iyice sıkın. Dediğim gibi 1.8L saf su veya içme suyuna 20ml Magifoam koyun, artık pompalanmaz aşamaya gelinceye kadar pompalayın ve yüzeye sıkın.

dediğim gibi durumunuz da varsa şarjlı pompa ile modifiye ederseniz çok çok daha keyifli olur sizin için.
 

Cilacı

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
2 Haz 2022
Mesajlar
697
Beğeniler
2,314
İl
İstanbul
#9
merhaba ben kwazar ile kullanıyorum 25-30 ml ab magifoam ve sıcak suyla hazırlayıp hiçbir sorun yok alta foam kullanmadım fakat nozul olarak kwazar ın siyah nozulu kaliteli ve yoğun köpük yapıyor işimi görüyor sıcak suyla hazırlayınız ve pompalama işlemini biraz yorucu olsada hakkıyla yapmak lazım sürekli pompalayarakta atım yapabilirsiniz ben genelde o şekilde bi tararı tam bitirip bi sigara molası veriyorum
 

tanti

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
16 Eki 2023
Mesajlar
9
Beğeniler
7
Yaş
49
İl
Tekirdağ
#10
1.8L sıcak suya 20ml Magi foam yeterli. İmkanınız varsa şarjlı pompa ile modifiye edin.

Diğer taraftan insan eliyle pompalamayla bu pompayı patlatamazsınız.Tehlikeymiş, oylamaymış biraz bilimsellikten uzak terimler. Ancak yandan delip Sibop takarak kompresör ile 6-7 barın üzerine çıkmanız lazım. O halde bile başlık kısmı patlamaz sonradan taktığınız sibop atar. (YouTube üzerinde videolar var)

Sakın ola başlığı gevşek tutun tavsiyelerine uymayın. Başlık kısmını iyice sıkın. Dediğim gibi 1.8L saf su veya içme suyuna 20ml Magifoam koyun, artık pompalanmaz aşamaya gelinceye kadar pompalayın ve yüzeye sıkın.

dediğim gibi durumunuz da varsa şarjlı pompa ile modifiye ederseniz çok çok daha keyifli olur sizin için.
merhaba ben Moralex 3000'i modifiye ettim. Bosh easypump 'ı 50 bar'a ayarlııyorum. kesintisiz bir şekilde 25-30 bar arasına moralex oturuyor ve düzgün atış yapıyor. nozzle olarak 10'luk almıştım sanırım internetten.