_CaN_' Alıntı:
Tam emin olmamakla birlikte balata spreyinin yağ temizleme özelliği nedeniyle boğaz kelebeğinde bulunan vananın açılıp kapanmasında sorun yarattığını, bu nedenle wd40 tarzı bir ürünle temizlenmesi gerektiğini okuduğumu hatırlıyorum.
Araç üzerine yeni takılan lastiklerin rodaj süresi var mıdır?
Lastikler metal kalıplara dökülüyor ve döküm aşamasından önce aynı kek kalıbından keki zarar görmeden çıkarmak için kalıba nasıl yağ sürülüyorsa, döküm öncesinde de kalıp bazı kimyasal maddeler ile kaplanıyor. Bu sayede hem kalıp uzun ömürlü oluyor hem de lastik kolay çıkıyor. Bu kalıp koruyucu kimyasalların lastiğin yüzeyinde bir katman oluşturup oluşturmadıklarından açıkçası hiç emin değilim ancak oluşturuyorsa da lastik asfalta değdiği andan itibaren çok kısa sürede aşınıp gitmesi gerekiyor ya da atmosfere temas ettiğinde uçup gidiyordur. Yoksa tehlikeli durumlara sebebiyet vereceğinden uyarılarda mutlaka bulunurlardı. Salt olarak lastiği ele aldığımızda bu sebeplerden dolayı bence bir rodaj süresi yok ya da varsa ilk birkaç metrelik sürüşte bu tamamlanıyor, tamamlanması gerekir.
Motor, soğuk-sıcak-viteste-boşta fark etmeksizin rölantide yavaşça gaza basarken (Araç benzinli tüp yok) ve yavaşça kalkarken ve hatta her zaman değil bazen, ve gene bazen düşük devirde 2. vitese geçerken bir düzeni olmayan ince ince çıtırtılar tıkırtılar duyuyorum. Yani özetle bu ses araç hangi koşulda olursa olsun 1500 devirden sonra gelmiyor. Bu sesin konumunu da şöyle tarif edeyim. Şoför koltuğunda oturan birisi için kaputun sağ tarafından geliyor, vites ve debriyaj sese göre sol tarafta kalıyor. Performansta ve çekişte bir sorun teşkil etmiyor. Bir üst mesajda gaz kelebeğinin temizliğinden söz edilmiş ve 91 bindeki bir aracın gaz kelebeğinden böyle bir ses gelebilir mi bilmemekle birlikte yetkili servis pek üstünde durmamıştı. Gaz kelebeğinin temizlik vakti geldiğinde/arızalandığında bunun belirtileri nelerdir? Yardımcı olursanız çok sevinirim