Astra K | Yıkama ve Bakım Uygulamaları

DMR

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Oca 2018
Mesajlar
468
Beğeniler
1,152
İl
İzmir
Ellerinize sağlık, çok emek veriyorsunuz maşallah:nazar: Deri kalkanını tam olarak nasıl uyguluyorsunuz ?
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Ellerinize sağlık, çok emek veriyorsunuz maşallah:nazar: Deri kalkanını tam olarak nasıl uyguluyorsunuz ?
Teşekkürler hocam :)
Deriyi uygun malzeme ile temizleyerek matlaşmasını gözeneklerin açılmasını sağlıyorum. Tamamen kurumasını bekliyorum, seramik bezi veya ince bir mikrofiber ile ürünü uygulayıp tekrar kuru bir mikrofiber bez ile baskı yapmadan siliyorum.

Eğer gerekliyse temizlikten sonra kalkandan önce besleyici ürün kullanıyorum. Besleyici ürün iyice emildikten sonra nemli bez ile yüzeydeki fazlalığı silip kurumasını bekliyorum ardından kalkan uyguluyorum.
 
Beğeniler: DMR

Mehmet55

Usta Detaycı
Üye
Katılım
26 Ara 2019
Mesajlar
472
Beğeniler
1,185
Yaş
34
Merhabalar, rutin yıkamamızı yaptım, yeni bir kaç ürün denedim. Başlayalım :)

Kirli hali







Jant davlumbaz temizliğiyle başlıyorum. Jantların ön yıkamasını flowey r1 (1:5) ile yaptım. Çok iyi kir söküyor. Ardından davlumbazlara ceviz prewash (1:3) sıktım


Jantın temaslı yıkamasında chemical guys wheel cleaner (1:4) tercih ettim




Flowey ev13 (1:30) ile ön yıkama yaptım. Ürün çalışırken detayları yaptım


Kova yıkamasında autobrite purple velvet kullandım


Durulandık ve Le black hole havlu ile kuruladım.

Otoparka geldim.
Tac system shinee wax uygulaması yaptım. Jayswax exteme waxın üzerine kullandım. Tatmin edici bir boncuklanması vardı. Kayganlık ve parlaklık harika


Camlar içten ve dıştan good stuff glass cleaner
Parlaklık flowey s3 ile aynı, kayganlık good stuff bir tık daha iyi. Su ve kireç lekelerinde de biraz daha başarılı. Kokusu muazzam :mutlu:


İç uygulamalara geçiyorum. Detaylı süpürdüm, piano black parçaları makyaj fırçası ile temizledim


Direksiyon, vitesin oradaki deri parça ve diğer plastik aksam nanolex interior cleaner ve nemli bez yardımıyla temizlendi.


Direksiyona af hide conditioner uygulayarak nemini geri kazandırdım. Çok hızlı emdi, biraz kurumuştu.


Bir süre bekledikten sonra nemli bez ile sildim ve colourlock deri kalkanı uyguladım


Trim sesi yapan parçaları ve sesin kaynağını çözüp sesi kesmek için kendi yöntemim, keçeler. Bıçakla ince şerit halinde kesip ses yapan yere sıkıştırıyorum.


Bir çok yerdeki sesi bu şekilde kestim. Bagajdaki iki plastik kapakçık sürekli ses yapıyordu, tamamen sorun çözüldü. Aynı şekilde sol kapı tutamağı rölanti devrinde ses yapıyordu o da çözüldü


Uygulaması linktedir, sesi açıp izleyin.

Öncesi
VID_20200703_202147

Sonrası
VID_20200703_202649

Sonuç :)


Keyifli forumlar..:)
Eline sağlık hocam keyifle okudum yeni şeyler öğrendim diyeyim
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
@Berkay elinize sağlık güzel bir yıkama olmuş :) extreme'i bi sonraki sefer ben de yapacağım artık dayanamıyorum :D jant temizliğinde genelde ürün fısfıslayıp fırça ile girişiyordum. sizin yöntem daha güvenli :) sonraki yıkamalarda ben de uygulayayım. r1 sıkıp ne kadar bekliyorsunuz, kuruma oluyor mu? 4 tekere de sıkıp sonra ilk tekere su tutarak temizleyim diye düşündüm ama uzun mu kalır bu süre?
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Eline sağlık hocam keyifle okudum yeni şeyler öğrendim diyeyim
Teşekkür ederim sevindim :)

@Berkay elinize sağlık güzel bir yıkama olmuş :) extreme'i bi sonraki sefer ben de yapacağım artık dayanamıyorum :D jant temizliğinde genelde ürün fısfıslayıp fırça ile girişiyordum. sizin yöntem daha güvenli :) sonraki yıkamalarda ben de uygulayayım. r1 sıkıp ne kadar bekliyorsunuz, kuruma oluyor mu? 4 tekere de sıkıp sonra ilk tekere su tutarak temizleyim diye düşündüm ama uzun mu kalır bu süre?
Teşekkürler :)
Extreme den önce yüzey hazırlığını ne ile yaparsınız bilmiyorum ama m700 kullanırsanız arkadan bir kere 1:1 ipa ile silin bu önemli.

Janta ön yıkama yapmak kesinlikle daha güvenli ve işi kolaylaştırıyor. R1 i düşündüğünüz gibi yapabilirsiniz ben de aynısını yapıyorum, kuruma olmuyor. Ayrıca her şeyi yazmıyorum yeri gelmişken söyleyeyim, yanımda 1 tane daha basınçlı pompa getiriyorum içinde biraz su oluyor, disk ve poryalara pompa ile su sıkıp soğutuyorum bu çok önemli bence yaz aylarında. Yolda yıkamaya gelirken ısınıyorlar çünkü.
 

Shirb13

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
979
Beğeniler
4,171
İl
Tekirdağ
Berkay yapıyorsun bu sporu :) senin paylaşımların ve fotoğrafların da farklı bir tat var, eline koluna sağlık.

Bu sefer mekan yapmışsın gibi ?
 

Emre9110

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
1 Ara 2019
Mesajlar
301
Beğeniler
409
Yaş
35
İl
İstanbul
Teşekkür ederim sevindim :)


Teşekkürler :)
Extreme den önce yüzey hazırlığını ne ile yaparsınız bilmiyorum ama m700 kullanırsanız arkadan bir kere 1:1 ipa ile silin bu önemli.

Janta ön yıkama yapmak kesinlikle daha güvenli ve işi kolaylaştırıyor. R1 i düşündüğünüz gibi yapabilirsiniz ben de aynısını yapıyorum, kuruma olmuyor. Ayrıca her şeyi yazmıyorum yeri gelmişken söyleyeyim, yanımda 1 tane daha basınçlı pompa getiriyorum içinde biraz su oluyor, disk ve poryalara pompa ile su sıkıp soğutuyorum bu çok önemli bence yaz aylarında. Yolda yıkamaya gelirken ısınıyorlar çünkü.
Berkay hocam, sıcak kısımlara su tutmak fiziksel olarak zorlar diye biliyorum bu ürünleri. Disk çatlamasına kadar gittiğini biliyorum. Kendi halinde soğumaya bırakmak daha güvenli olsa gerek bunu atlamış olacağınızı düşünmüyorum da acaba altında başka neden mi var ?
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Berkay hocam, sıcak kısımlara su tutmak fiziksel olarak zorlar diye biliyorum bu ürünleri. Disk çatlamasına kadar gittiğini biliyorum. Kendi halinde soğumaya bırakmak daha güvenli olsa gerek bunu atlamış olacağınızı düşünmüyorum da acaba altında başka neden mi var ?
Sıcak disklere basınçlı su sıkmak veya ani soğutmak çok zararlı evet, bu yüzden kendim ilaçlama pompası ile yavaşça soğutuyorum. Benzinliğe geldiğim zaman 5 dakika dinlendiriyorum sonra pompa ucunu toz atacak şekilde ayarlayıp diske tutuyorum. Yavaşça soğuyor, en azından ısısı güvenli seviyeye geliyor. Bu işlemi yapmazsam ya 1 saat beklemem lazım yada jantları yıkamamam lazım. Farz edin ki yolda giderken yağmur başladı, diske aynı şekilde su gelecek :)
 

Emre9110

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
1 Ara 2019
Mesajlar
301
Beğeniler
409
Yaş
35
İl
İstanbul
Sıcak disklere basınçlı su sıkmak veya ani soğutmak çok zararlı evet, bu yüzden kendim ilaçlama pompası ile yavaşça soğutuyorum. Benzinliğe geldiğim zaman 5 dakika dinlendiriyorum sonra pompa ucunu toz atacak şekilde ayarlayıp diske tutuyorum. Yavaşça soğuyor, en azından ısısı güvenli seviyeye geliyor. Bu işlemi yapmazsam ya 1 saat beklemem lazım yada jantları yıkamamam lazım. Farz edin ki yolda giderken yağmur başladı, diske aynı şekilde su gelecek :)
Ben bi 15 dk lık seyehat sonrası akaryakıt istasyonuna gittiğimde 15 dk filan bekliyorum yeterince soğumuş oluyor sonra girişiyorum jantlara :)
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Ben bi 15 dk lık seyehat sonrası akaryakıt istasyonuna gittiğimde 15 dk filan bekliyorum yeterince soğumuş oluyor sonra girişiyorum jantlara :)
Ben cevizlibağda yıkama yaptığım zamanlarda benzinliğe giderken trafiğe giriyordum, disk dokunamayacağın kadar ısınıyor hatta bir kere elimi yakmışlığım var :kop:kışın soğuyor ama yazın bekle bekle hala sıcak. Ben de böyle bir çözüm buldum.
 

Berkay

Konu Sahibi ✔
Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Eline sağlık Berkay hocam. Şu rengin yansıması çok güzel oluyor :)
Çok teşekkürler :)

Berkay yapıyorsun bu sporu :) senin paylaşımların ve fotoğrafların da farklı bir tat var, eline koluna sağlık.

Bu sefer mekan yapmışsın gibi ?
Teşekkür ederim :) Site otoparkı mekan sayılmaz ama priz falan ayarladım :sarki: Artık bir mekan arayışım da var gerçi onu konuşuruz :)

Maşallah elinize emeğinize sağlık güzel güzel pisletmeler.
Pislendi bile hocam teşekkürler :)
 

ravenous

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2020
Mesajlar
115
Beğeniler
259
Yaş
42
İl
Ankara
Merhaba, bende de 2020 astra K var
Piano black kısımları nasıl siliyorsunuz?
Bende 2 haftada çizik çizik oldu hep nedense