Boya Koruma İçin Elimdeki Ürünler Uygun mu?

cihanoner

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
19 Şub 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
40
Yaş
34
İl
antalya
#1
Dış temizlik konusunu yeni yeni kavramaktayım.
Meguiars sarı şampuan ve flowey b33 satın aldım. Aracım sıfır km ve herhangi boya koruma yok.
İlerde boya koruma yaparsam eğer elimde ki ürünlerin kullanımında bir sakınca olur mu?
 

Shirb13

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
979
Beğeniler
4,171
İl
Tekirdağ
#2
sarı şampuanın içeriğini bilmiyorum ama flowey b33'ü waxlı yada seramikli araca uygulamamalısın diye biliyorum. Benden çok daha tecrübeli büyüklerimin bu ürünü polisaj sonrası pasta kalıntılarını sökmek için kullandıklarını okumuştum.
 

Bodrum48

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
425
Beğeniler
1,129
Yaş
41
#3
Meguiars sarı şampuan ph nötr diye geçiyor ama ben araştırdığımda 8,5 ph derecesi olduğunu görmüştüm.korumaya zarar vereceğini düşünmüyorum neticede şampuanın yanısıra wax etkisi yaratıyor.b33 sert bir ön yıkama ürünü diye biliyorum aracınızın yapacağınız korumasına zarar verir.aracınız yeni ise demir tozu uygulaması,kil uygulaması ve çizik yok ise son kat hare giderici finish ürünüyle bakım yapıp en kötüsü hızlı cila , wax ya da seramik kaplama tarzı koruma altına alınabilir.dışarıda yaptırabilirsiniz ya da kendim uğraşıcam derseniz wax alıp uygulayadabilirsiniz.
 

Noname

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
#4
Dış temizlik konusunu yeni yeni kavramaktayım.
Meguiars sarı şampuan ve flowey b33 satın aldım. Aracım sıfır km ve herhangi boya koruma yok.
İlerde boya koruma yaparsam eğer elimde ki ürünlerin kullanımında bir sakınca olur mu?

Öncelikle koruma işine sealent tarzı ürünler ile başlamanızı tavsiye ederim hem süre, hem uygulama olarak daha kolaydır ve tadını almanızı sağlar. Korumasız nasıl gezmişim ben nasıl dersiniz ve ardından wax zamanınız gelir. Direk wax ile pratik yaparsanız da olayı iyi kavramak için kolay sürülen ve silinen waxlar ile başlayın. Direk dayanım kaygısı ile başlamayın.

B33 korumaya zarar verir, koruma yaptığınızda ya da yaptırdığınızda B33'ü jant, davlumbaz temizliği için kullanırsınız. Ya da koruma yenileme öncesi yıkamalarınızda.

Meg Sarı kendinden cilalı bir şampuan, koruma uygulamayı düşünüyorsanız keşke almasaydınız. Çünkü zemini yağlı bırakacaktır, üzerine uyguladığınız korumanın tutunmasına mani olacaktır. Bir süre sadece bu şampuan ile görüntüsel bir koruma sağlayabilirsiniz. Su itiş özellikleri veya kimyasal direnci olduğunu düşünmüyorum, sadece geçici bir parlaklık verecektir.

Bir adet yine ph nötr ve cilasız şampuan almanızı tavsiye ederim. Ardından uygun fiyatlı koch chemie pw ile ilk koruma denemelerinize başlayabilirsiniz.

Bulabilirseniz turtle wax seal n shine edinin, kolay uygulanan ve bayağı dayanıklı su iticiliği muazzem bir sealenttır. Benzer ürünler uygun fiyatlı olarak soft 99'un fukupika serisinde mevcuttur.

En olma sonax bsd alın, ulaşılabilir, muazzam su iticiliği olan, göreceli olarak kolay uygulanan geçici ve başlangıç için iyi bir çözümdür.
 

cihanoner

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
19 Şub 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
40
Yaş
34
İl
antalya
#5
Öncelikle koruma işine sealent tarzı ürünler ile başlamanızı tavsiye ederim hem süre, hem uygulama olarak daha kolaydır ve tadını almanızı sağlar. Korumasız nasıl gezmişim ben nasıl dersiniz ve ardından wax zamanınız gelir. Direk wax ile pratik yaparsanız da olayı iyi kavramak için kolay sürülen ve silinen waxlar ile başlayın. Direk dayanım kaygısı ile başlamayın.

B33 korumaya zarar verir, koruma yaptığınızda ya da yaptırdığınızda B33'ü jant, davlumbaz temizliği için kullanırsınız. Ya da koruma yenileme öncesi yıkamalarınızda.

Meg Sarı kendinden cilalı bir şampuan, koruma uygulamayı düşünüyorsanız keşke almasaydınız. Çünkü zemini yağlı bırakacaktır, üzerine uyguladığınız korumanın tutunmasına mani olacaktır. Bir süre sadece bu şampuan ile görüntüsel bir koruma sağlayabilirsiniz. Su itiş özellikleri veya kimyasal direnci olduğunu düşünmüyorum, sadece geçici bir parlaklık verecektir.

Bir adet yine ph nötr ve cilasız şampuan almanızı tavsiye ederim. Ardından uygun fiyatlı koch chemie pw ile ilk koruma denemelerinize başlayabilirsiniz.

Bulabilirseniz turtle wax seal n shine edinin, kolay uygulanan ve bayağı dayanıklı su iticiliği muazzem bir sealenttır. Benzer ürünler uygun fiyatlı olarak soft 99'un fukupika serisinde mevcuttur.

En olma sonax bsd alın, ulaşılabilir, muazzam su iticiliği olan, göreceli olarak kolay uygulanan geçici ve başlangıç için iyi bir çözümdür.
Sanırım yanlış ürünler almışım ve kullanmaya başladığım için iade edemem. Secho fx2 ile b33ü püskürtmeyi planlıyorum. Ürünler bitene kadar araca boya koruma yapmazsam ne gibi sorunlar yaşarım? Bu arada b33 5lt çok mu almışım
 

Noname

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
#6
Sanırım yanlış ürünler almışım ve kullanmaya başladığım için iade edemem. Secho fx2 ile b33ü püskürtmeyi planlıyorum. Ürünler bitene kadar araca boya koruma yapmazsam ne gibi sorunlar yaşarım? Bu arada b33 5lt çok mu almışım
Bölünmüş yok bildigim kadariyla zaten bu nedenle 5 litre harici seceneginiz yoktu zaten. Toplu alim vs haric tabi.

Bence cok degil her eve lazim bir urun 6 ay 1 sene arasi goturur sizi dogru oranda kullanilirsa.

Urunler yanlis degil ama bir karmasa olmus. Aslinda rotayi dogru cizip forumu daha sıkı takip edip aceleci olmasaydiniz daha z para harcardiniz :)

Sizin guvenli bir on yikamaya ve cilasiz ph notr bir sampuana ihtiyaciniz var suan. Bunlar koruma yaptiginizda ihtiyac duyacaginiz seyler. Acelesi yok bir sure idare ederler sizi

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#7
B33 araç çok çamurlu olduğu zaman kullanırsınız. Şöyle bir durum var B33 de foam lance ile kullanıldığında ilaçlama pompası kullanımı kadar waxa etkisi olmuyor.

Meguiars sarı şampuan ciddi anlamda korumaya perdeleme yapıyor.

Ön yıkama için 5 lt daha ev13 sipariş edip kullanımlarda ev13 içerisine çok az miktarda b33 ilave edip kullanabilirsiniz.




DENİZLİ
 

Gyepestp

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
6 Şub 2020
Mesajlar
323
Beğeniler
733
Yaş
37
İl
İstanbul
#8
Bölünmüş yok bildigim kadariyla zaten bu nedenle 5 litre harici seceneginiz yoktu zaten. Toplu alim vs haric tabi.

Bence cok degil her eve lazim bir urun 6 ay 1 sene arasi goturur sizi dogru oranda kullanilirsa.

Urunler yanlis degil ama bir karmasa olmus. Aslinda rotayi dogru cizip forumu daha sıkı takip edip aceleci olmasaydiniz daha z para harcardiniz :)

Sizin guvenli bir on yikamaya ve cilasiz ph notr bir sampuana ihtiyaciniz var suan. Bunlar koruma yaptiginizda ihtiyac duyacaginiz seyler. Acelesi yok bir sure idare ederler sizi

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam ben okuduklarımdan yola çıkarak, tam da bahsettiğiniz gibi VP Foamua1 ve Velvet Purple tercih ettim.

@cihanoner size de bu seti tavsiye ederim.
 

cihanoner

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
19 Şub 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
40
Yaş
34
İl
antalya
#9
* Korumaya perdeleme yapması ne demektir? Boya koruma uyguladığımda meguiars kullanılır mı?
* b33'ün kullanma tarihi oluyor mu?
* Boya koruması olmayan araç için b33'ün doğrudan secho ile köpürtüp püskürtülmesi zararlı mı?
* Arabaya boya korumasız binsem ne gibi sorunlar yaşarım?
Teşekkür ederim arkadaşlar
@Gyepestp @Dragstar @omrslhmms @Bodrum48
 
Son düzenleme:

Shirb13

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
979
Beğeniler
4,171
İl
Tekirdağ
#10
* Korumaya perdeleme yapması ne demektir? Boya koruma uyguladığımda meguiars kullanılır mı?
* b33'ün kullanma tarihi oluyor mu?
* boya koruması olmayan araç için b33'ün doğrudan secho ile köpürtüp püskürtülmesi zararlı mı?
Teşekkür ederim.
Arkadaşlar perdeleme hk yazdıklarımı yanlış olduğunu öğrenmem üzere daha sonra okuyacak olanları yanlış yönlendirmemek adına sildim, bilginize :)

B33 daha önce okuduklarıma istinaden, korumasız araçta bir probleme yol açmaz. Zira açsa bile benzin köpüğ dahi uzun yıllar sonucunda etkisini gösteriyor. Her hafta b33 ile yıkasanız dahi kısa vade de gözle görülür bir sorun oluşacağını sanmıyorum.
 
Son düzenleme:

Bodrum48

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
425
Beğeniler
1,129
Yaş
41
#11
Boya koruma yaptığınızda meguirs kullanabilirsiniz sorun olmaz..ayrıca perdeleme dedikleri köpükle arabanın sıvanması olarak algıladım ama bilen arkadaşlar aydınlatır.b33 agresif bir ürün olduğu için boya koruma yokken kullanabilirsiniz ,fakat agresif ürünler içeriği sert olduğu için yıllar süre kullanımda araç plastik/renginde solmalara sebebiyet verebilir.b33 dursun zaten herkeste aşırı kirli aracı temizlemek için bu tarz agresif ön yıkama ürünü bulunur.siz bunlardan ayrı alternatifler alabilirsiniz.mesela ph nötr kova ile yıkama şampuanlarından @MoonDance hocamda varsa purple velvet alabilirsiniz, @Murat hocamda varsa zymöl auto wash alabilirsiniz,ya da biraz araştırırsanız valet pro olsun diğer markaların olsun ph dengeli cilasız yıkama şampuanları alabilirsiniz.
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#12
Koruma uygulanmış araca meg sarı şampuanın perdeleme yapması seramik yada waxın ömrünü uzatması anlamına gelir veya korumanın koruması olarak betimlenebilir :)

B33 daha önce okuduklarıma istinaden, korumasız araçta bir probleme yol açmaz. Zira açsa bile benzin köpüğ dahi uzun yıllar sonucunda etkisini gösteriyor. Her hafta b33 ile yıkasanız dahi kısa vade de gözle görülür bir sorun oluşacağını sanmıyorum.
Az sabır size bir perdeleme ne demek videosu çekmek şart oldu.
 

KILIÇARSLAN

Usta Detaycı
Üye
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
522
Beğeniler
1,376
Yaş
34
#13
* Korumaya perdeleme yapması ne demektir? Boya koruma uyguladığımda meguiars kullanılır mı?
* b33'ün kullanma tarihi oluyor mu?
* Boya koruması olmayan araç için b33'ün doğrudan secho ile köpürtüp püskürtülmesi zararlı mı?
* Arabaya boya korumasız binsem ne gibi sorunlar yaşarım?
Teşekkür ederim arkadaşlar
@Gyepestp @Dragstar @omrslhmms @Bodrum48
Herkes bildiğini yazmış bende bildiğimi aktarayım.
Şu şekilde aktarayım;
*Perdeleme yapması, üzerinde koruma var diyelim çok güzel su itiyor ve parlaklık çok iyi iken elinizdeki cilalı şampuan ile parlaklık ve su iticiliği daha düşük olduğu için mevcut kondisyonu daha azaltacaksiniz.
*Ürünlerin raf ömrü bayağı uzundur. Kıvamında yada kokusunda değişiklik olur bu şekilde anlatabilirsiniz.
*Boya korumasız araçta çok uzun süre kullanımda sıkıntı olabilir sonuçta ciddi kir sökücü bir ürün.
*Korumasız binerseniz güneşin zararlı ışınlarından etkilenirsiniz. Güneş gözlüğü takmadan güneşe çıkmak gibi düşünün bunu. Farlarınız sararma yapar. Kuş pisliği, kireç, zift vb. Dış etkenlerden korumalı araca göre çok daha kısa sürede zarar görmeye başlarsınız. Aracınızda kaygan ve koruyucu bir katman olmadığı için, kirler ve bu bahsettiğim durumlar aracınıza daha iyi tutunur ve temizlemesi güç hale gelir.
Düzenlendi yanlış anlaşılma olmaması için.
 
Son düzenleme:

KILIÇARSLAN

Usta Detaycı
Üye
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
522
Beğeniler
1,376
Yaş
34
#14
Yaptığınız şampuan ikilisi ile Meguiar's ile cilalayacak sonraki yıkamada B33 ile o cilayı sökeceksiniz. Bir sonraki yıkama herşey sil baştan. B33 ü jant,davlumbaz ve kapı içi temizliğinde kullanabilirsiniz ziyan olacak bir ürün değil. Meguiar's şampuanı kil kaydırıcı olarak yada yine jant temizliğinde kullanabilirsiniz.
 

cihanoner

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
19 Şub 2020
Mesajlar
88
Beğeniler
40
Yaş
34
İl
antalya
#15
1- Boya koruma varken meguiars şampuan hakkında herkes farklı görüş belirtmiş. Meguiars şampuanın boya koruma üzerinde ki etkisi iyi mi değil mi tam anlayamadım :)
2- @KILIÇARSLAN Anladığım kadarıyla b33 ve meguiars ikilisi birbiriyle uyumlu değil biri cilalarken diğeri söküyor demeniz çok açıklayıcı olmuş teşekkür ederim.
3- Peki meguiars şampuan ile hangi ön yıkama şampuanını kullanmalıyım? Belki ilerde boya koruma uygulayabilirim. (Ön yıkama için Secho fx2 ile köpük atacağım. Sanırım bunun köpüksüz kullanımı da var bilmiyorum.)
 

Noname

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
#17
1- Boya koruma varken meguiars şampuan hakkında herkes farklı görüş belirtmiş. Meguiars şampuanın boya koruma üzerinde ki etkisi iyi mi değil mi tam anlayamadım :)
2- @KILIÇARSLAN Anladığım kadarıyla b33 ve meguiars ikilisi birbiriyle uyumlu değil biri cilalarken diğeri söküyor demeniz çok açıklayıcı olmuş teşekkür ederim.
3- Peki meguiars şampuan ile hangi ön yıkama şampuanını kullanmalıyım? Belki ilerde boya koruma uygulayabilirim. (Ön yıkama için Secho fx2 ile köpük atacağım. Sanırım bunun köpüksüz kullanımı da var bilmiyorum.)
Aslinda tum sorulara baska baska kisiler dogru cevaplari vermis ama dikkatten kacmis.

Perdelemeye aciklik getireyim, arabaniza kapali garajda branda gecirmek gibi dusunebilirsiniz. Altinda wax seramik ya ds sealant ile koruduğunuz aracin boncuklarini parlakligini ustune bir baska kat ve kendinden daha az verimli bir urunle örterek perdeliyorsunuz. Her zaman kotu bir sey degildir, koruma yenilemeye vaktiniz yoktur, toz kir yagmur camur korumamdan goturmesin diye baska gecici bir urun uygularsiniz, gercek korumanizin performansini perdelersiniz. Bu sampuan da olabilir bir hizli cila da olabilir.

Siz yanlis urunler almamissiniz. Tercihini tutarli olmamis. Daha once de soyledigim gibi size bie ph notr cilasiz sampuan ve yine ph notr on yikama köpüğü lazim. Boylece guzel bir set olur, her kosula cevap verir.

Arkadaslarin da dedigi gibi meg sari ile cilalerken b33 ile bunu sokersiniz ama onemli degil. Biri on yikama birk kova icin. Her seferinde sok ve yeniden yap seklinde olur ki zaten sampaun cilasi oyle aman aman bir etki gostermez. Ikinci yikamaya kadar kendiliginden yok olur.

Ama yarin koruma uygulamak istediginizde arabayi meg sari ile yikarsaniz korumanin tutunumunu engellersiniz. Kendiliginden cilali ve yagli yuzeyde bir koruma urunu tutulamaz.

Buradan cikarim yapabilirsiniz.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

KILIÇARSLAN

Usta Detaycı
Üye
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
522
Beğeniler
1,376
Yaş
34
#18
1- Boya koruma varken meguiars şampuan hakkında herkes farklı görüş belirtmiş. Meguiars şampuanın boya koruma üzerinde ki etkisi iyi mi değil mi tam anlayamadım :)
2- @KILIÇARSLAN Anladığım kadarıyla b33 ve meguiars ikilisi birbiriyle uyumlu değil biri cilalarken diğeri söküyor demeniz çok açıklayıcı olmuş teşekkür ederim.
3- Peki meguiars şampuan ile hangi ön yıkama şampuanını kullanmalıyım? Belki ilerde boya koruma uygulayabilirim. (Ön yıkama için Secho fx2 ile köpük atacağım. Sanırım bunun köpüksüz kullanımı da var bilmiyorum.)
1-Koruma yokken kullanın. Ama koruma yapınca cilasız şampuan almanız gerekiyor
-ValetPro Concentrated,
-Flowey ev12
gibi
2- Aynen öyle. Ama koruma yapamadığımız zamanlarda kışın vs sizin gibi güçlü ön yıkama ve cilalı şampuan kullanma işini yapıyoruz nadiren de olsa. Meguiar's, sonax başlangıçta hepimizin tercih ettiği ama çoğu ürününün parasını haketmediği markalar. Ama cilalı şampuan olarak bizler çok çok daha kaliteli şampuanlar kullanıyoruz.
-Zymöl Autowash
- CarPro Reset
- Gyeon Bathe Plus
- Adam's Car Shampoo
- Chemical Guys Glossworks
- Autobrite Purple Velvet Shampoo
- KochChemie Nano Magic Shampoo gibi
3- Meguiar'sı jantlara filan kullanın hocam arabaya çok daha kaliteli ve uygun şampuanlar önerdim 2 numaralı maddede, bütçenize göre seçin birini. Ön yıkama olarak koruma olsun yada olmasın aşağıda önereceğim şampuanlardan birini seçebilirsiniz.
- Autobrite Direct Magifoam
- ValetPro Foamula1
- ValetPro Advanced Neutral Snow Foam
- Flowey Ev13
Gibi.
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#19
Perdeleme konusunda ben de fusso uyguladıktan sonra yıkama bitince pw sıkmıştım. Parlaklık olarak etkisi olsa da boncuklanmasını ciddi oranda bozmuştu-azaltmıştı fussonun.
Aynı olay yukarıda üstadların da belirttiği gibi cilalı şampuanlarda da geçerli. Halihazırda Wax gibi koruyucu ürünlerin araçta olduğu varsayıldığı için detail sektöründe cilalı şampuanlar sevilmez :). Araçta hiç koruma vs yoksa veya yapılmayacaksa tabii mantıklıdır bu tür kendinden cilalı ürünler gerek parlaklık vermesi gerekse çok çok az da olsa yüzeye etki etmesi sebebiyle.


Ama sizlerin komple "boya koruma" amacıyla yola çıktığınızı göz önüne alınca bence Wax uygulayana kadar sarı meguiars şampuanı kullanmaya devam edin. Daha sonrasında ise Waxın etkisi bitmek üzere olduğu zamanlarda veya yine koruma yenilemeye vakit olmayan yıkamalarda kullanırsınız. Ama Wax yapıldığı zaman yani araçta koruma uygulanan dönemlerde ph nötr bir şampuan edinmeniz uyguladığınız waxın vadettiği tüm parlaklık ve boncuklanma olayını doğrudan görmenizi sağlayacaktır :). Yani waxın güzelim özellikleri başka ürünler tarafından üstü örtülmemiş-perdelenmemiş olacaktır :)

Sürçülisan ettiysek affola :)
 

KILIÇARSLAN

Usta Detaycı
Üye
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
522
Beğeniler
1,376
Yaş
34
#20
Koruma yapmacaksanız kaliteli bir cilalı kova şampuanı. Koruma yaparsanız cilasız şampuan.
İki ihtimalde de güzel bir ön yıkama köpüğü alın.
Ön yıkama köpüğü köpük formunda daha etkilidir. İmkan yoksa sıvı olarakta atabilirsiniz ama etkisi köpük formuna göre daha az etkili olur.