Boya Koruma İçin Elimdeki Ürünler Uygun mu?

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#21
Bende seramik var. Birincisi senesi doluyor. Belki aşındı belki azaldı. Belki ayni seviyede duruyor. Meguiar’s cilalı şampuan var. Sarı ve mor şimdilik mor olanı kullanıyorum .
Anladığım kadarı ile seramik katmanı koruyor mu bu cilalı şampuanlar Cilasız olanlara göre ?
Perdeliyor dediğiniz şey. Parlaklık ve su iticilik performansı düşüyor Onu kastediyorsunuz Herhalde .
Benim derdim. Boya korunsun zarar görmesin solmasın. Azda olsa çizilmeye karşı koruma olsun arabada . Su tutma toz tutma özelliği şu an 2. Sırada . Özellikle yazın. Benim wax vs yapma şansım yok. Arabayı bile zor yıkarım
Genelde gölgede tutmaya çalışıyorum arabayı günde 4 kere bile yer değiştiriyorum Arabamda eşyalarım vardı yazın güneşten zarar görebilecek. O yüzende ekstra yer değiştirdim .

Yazın arabayı hiç yıkamadım anca arabaya arada bir su tuttum. Bu işlere Aralık ayında başladım. Malzemem vs yoktu . Ama bu yazda pek sanmıyorum. Çünkü 09.00 başlıyorum işe gece saat 23.00-00.00 gibi bitiyor işim .

Arada bir cilalı şampuan ile yıkasam. Arabanın yıpranmış seramik kaplamasına az da olsa bi destek verip korumaya yardımı olur mu ?
 

Ouris

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
2 Şub 2020
Mesajlar
122
Beğeniler
240
Yaş
38
#22
bu konuda neden bukadar kargaşa oldu çözemedim. Perdeleme denen olayda tam bir kavram karmaşası var. Beyler biz zaten koruma uyguladiktan sonra üreticinin bize vaad ettiği sürelere yaklaşabilmek için korumaya destekleyici ürünler uygulamıyormuyuz (quick detailer, quick wax). E cilalı şampuanlarda bunlardan biri değilmi. Bizim asıl korumamız üstüne ekstra bir katman oluşturmuyormu. Bu sayede en az bir yıkama süresi kadar alttaki waxımıza zırh olmuyormu. Bahsi geçen sampuan wax yapılacağı zaman araca uygulanmasın yeter. yoksa wax sampuanın cilası sebebiyle tutunamayacaktır. ki waxtan önce yüzey temizliği için yapılması gereken başka işlerde var. Ama sonrasında cokta problem olacagini dusunmuyorum
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#23
Bende seramik var. Birincisi senesi doluyor. Belki aşındı belki azaldı. Belki ayni seviyede duruyor. Meguiar’s cilalı şampuan var. Sarı ve mor şimdilik mor olanı kullanıyorum .
Anladığım kadarı ile seramik katmanı koruyor mu bu cilalı şampuanlar Cilasız olanlara göre ?
Perdeliyor dediğiniz şey. Parlaklık ve su iticilik performansı düşüyor Onu kastediyorsunuz Herhalde .
Benim derdim. Boya korunsun zarar görmesin solmasın. Azda olsa çizilmeye karşı koruma olsun arabada . Su tutma toz tutma özelliği şu an 2. Sırada . Özellikle yazın. Benim wax vs yapma şansım yok. Arabayı bile zor yıkarım
Genelde gölgede tutmaya çalışıyorum arabayı günde 4 kere bile yer değiştiriyorum Arabamda eşyalarım vardı yazın güneşten zarar görebilecek. O yüzende ekstra yer değiştirdim .

Yazın arabayı hiç yıkamadım anca arabaya arada bir su tuttum. Bu işlere Aralık ayında başladım. Malzemem vs yoktu . Ama bu yazda pek sanmıyorum. Çünkü 09.00 başlıyorum işe gece saat 23.00-00.00 gibi bitiyor işim .

Arada bir cilalı şampuan ile yıkasam. Arabanın yıpranmış seramik kaplamasına az da olsa bi destek verip korumaya yardımı olur mu ?
Olur, yapabilirsin. Senin için durum bizimkinden biraz farklı, o yüzden senin koşullarındaki insanlar bu şekilde kullanabilir.
 

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#24
@onurçiko, Yani diyebiliriz bu seramik kaplama üzerinde meguiar’s cilalı şampuan mor yada sarı. Azda olsa bi koruma oluşturuyor ? Seramiği koruyor . Dolayısı ile boyayı da koruyar. Ama kalıcılığı az
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#25
bu konuda neden bukadar kargaşa oldu çözemedim. Perdeleme denen olayda tam bir kavram karmaşası var. Beyler biz zaten koruma uyguladiktan sonra üreticinin bize vaad ettiği sürelere yaklaşabilmek için korumaya destekleyici ürünler uygulamıyormuyuz (quick detailer, quick wax). E cilalı şampuanlarda bunlardan biri değilmi. Bizim asıl korumamız üstüne ekstra bir katman oluşturmuyormu. Bu sayede en az bir yıkama süresi kadar alttaki waxımıza zırh olmuyormu. Bahsi geçen sampuan wax yapılacağı zaman araca uygulanmasın yeter. yoksa wax sampuanın cilası sebebiyle tutunamayacaktır. ki waxtan önce yüzey temizliği için yapılması gereken başka işlerde var. Ama sonrasında cokta problem olacagini dusunmuyorum
Şimdi bu kadar karmaşa olmasının sebebi aslında herkesin farklı amaçlar ile koruma uygulaması, olaya şöyle bir açıklık getireyim. Yukarıdaki posta @Ouris arkadaşımız yazmış durumunu, şimdi bu arkadaşım koca yaz arabasını yıkayamadığından bahsediyor. Şimdi bu arkadaşımızın perdeleme umrunda olmaz, olmamalıdırda zaten.
Şimdi gelelim diğer kesime, kendimden örnek vereyim. Şimdi ben zymöl counceurs yada zymöl Atlantique uyguladım. Bu waxa dünyalar kadar para veripde sizce perdelenmesini istermiyim, bunu perdeleyecek şampuanı arabanın yanına bile yaklaştırmam.
Yada ben aşırı derecede boncuklanma seven bir detailerim, güzel bir seramik wax uygulamışım, deli gibi boncuklar harika, ee cilalı şampuan kullandım, ne oldu boncuklara, arkasından el salla.
Çok güzel bir carnauba uygulamışım araba alev almış yanıyor, cilalı şampuanın üç kuruşluk cilası ile bu ıslak, derin, sıcacık parlaklığı perdelemek ister miyim sizce.

Velhasıl ihtiyaçlar ve amaçlar doğrultusunda kullanıp kullanmamak size kalmış. Kullanılmaz diye birşey yok, sadece ne istiyorsunuz bunun sorusu var.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Nasıl maskelediği ile ilgili video da çekeceğim yarın bir gün.
 
Son düzenleme:

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#28
@onurçiko, teşekkür ederim. Daha iyi anladım. Ben yeni seramik yaptırdım. Mayıs 2019. Sonra arabaya arada bir su tuttum bulduğum yerlerde paralı parasız neyse. Su lekeleri oldu. Yaz boyunca öyle dolaşmışım . Aralık 2019 da başladım araba yıkamayaa detail işlerine vs . Yani parlaklık su iticilik toz tutma olayı benim için. Vaktim olmadığı için çok önemli değil . Şimdi cilasız şampuan da edindim. İleride wax olayına da girmeye planlıyorum. Çünkü seramik bi süre sonra gidiyor . O zaman cilasız şampuan artı wax yada quick wax sprey yada seramik wax sprey Vaktim olmaz ise de. Cilalı şampuan kurula git Gibi bi strateji oluşturdum )))
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#29
@onurçiko, teşekkür ederim. Daha iyi anladım. Ben yeni seramik yaptırdım. Mayıs 2019. Sonra arabaya arada bir su tuttum bulduğum yerlerde paralı parasız neyse. Su lekeleri oldu. Yaz boyunca öyle dolaşmışım . Aralık 2019 da başladım araba yıkamayaa detail işlerine vs . Yani parlaklık su iticilik toz tutma olayı benim için. Vaktim olmadığı için çok önemli değil . Şimdi cilasız şampuan da edindim. İleride wax olayına da girmeye planlıyorum. Çünkü seramik bi süre sonra gidiyor . O zaman cilasız şampuan artı wax yada quick wax sprey yada seramik wax sprey Vaktim olmaz ise de. Cilalı şampuan kurula git Gibi bi strateji oluşturdum )))
Tamamdır olay açıklığa kavuşmuş :)
 

Gyepestp

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
6 Şub 2020
Mesajlar
323
Beğeniler
733
Yaş
37
İl
İstanbul
#30
Şimdi bu kadar karmaşa olmasının sebebi aslında herkesin farklı amaçlar ile koruma uygulaması, olaya şöyle bir açıklık getireyim. Yukarıdaki posta @Ouris arkadaşımız yazmış durumunu, şimdi bu arkadaşım koca yaz arabasını yıkayamadığından bahsediyor. Şimdi bu arkadaşımızın perdeleme umrunda olmaz, olmamalıdırda zaten.
Şimdi gelelim diğer kesime, kendimden örnek vereyim. Şimdi ben zymöl counceurs yada zymöl Atlantique uyguladım. Bu waxa dünyalar kadar para veripde sizce perdelenmesini istermiyim, bunu perdeleyecek şampuanı arabanın yanına bile yaklaştırmam.
Yada ben aşırı derecede boncuklanma seven bir detailerim, güzel bir seramik wax uygulamışım, deli gibi boncuklar harika, ee cilalı şampuan kullandım, ne oldu boncuklara, arkasından el salla.
Çok güzel bir carnauba uygulamışım araba alev almış yanıyor, cilalı şampuanın üç kuruşluk cilası ile bu ıslak, derin, sıcacık parlaklığı perdelemek ister miyim sizce.

Velhasıl ihtiyaçlar ve amaçlar doğrultusunda kullanıp kullanmamak size kalmış. Kullanılmaz diye birşey yok, sadece ne istiyorsunuz bunun sorusu var.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Nasıl maskelediği ile ilgili video da çekeceğim yarın bir gün.
Onur hocam özet geçmiş. Dağılabiliriz.:)
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#31
@onurçiko, teşekkür ederim. Daha iyi anladım. Ben yeni seramik yaptırdım. Mayıs 2019. Sonra arabaya arada bir su tuttum bulduğum yerlerde paralı parasız neyse. Su lekeleri oldu. Yaz boyunca öyle dolaşmışım . Aralık 2019 da başladım araba yıkamayaa detail işlerine vs . Yani parlaklık su iticilik toz tutma olayı benim için. Vaktim olmadığı için çok önemli değil . Şimdi cilasız şampuan da edindim. İleride wax olayına da girmeye planlıyorum. Çünkü seramik bi süre sonra gidiyor . O zaman cilasız şampuan artı wax yada quick wax sprey yada seramik wax sprey Vaktim olmaz ise de. Cilalı şampuan kurula git Gibi bi strateji oluşturdum )))
Anladığım kadarıyla ne wax yapmaya, ne doğru düzgün yıkamaya vaktiniz yok. Bu durumda toz tutma, su iticiliği vs. çok umrunda değil tabi doğal olarak. Bir yandan da araba korunsun, güneşten vs. az etkilensin istiyorsun. Sizin ilacınıx seramik. Ya da 3-4 ayda bir soft99 fusso wax yapabilirsin çok daha ucuza mal olur. Sadece 3-4 ayda bir biraz zaman ayırmaya ihtiyacın olacak. Seramik kadar korur mu dersen o kadar olmasa da hemen hemen korur, sadece aside dayanımı daha düşük olacağı için yazın kuş pisliğine vs. daha erken müdahale etmen lazım. Seramiğin öyle bi çizik dayanımı da yok. En azından Türkiye' de satılanların yok.

Peki ben ayda yılda bir yıkıyorum, seramiğimi-waxımı desteklemek için ne yapayım? (Size lazım olan bu sanırım)
Şöyle ki o megin cilalı şampuanları vs. düşünülen gibi cila yaparak destek vermez. Ha arabada hiç koruma yoktur o zaman düz bir şampuanla yıkamaktamsa cilalı şampuan az da olsa katkı sağlar. Ama seramik yada wax varsa işinize yaramayacaktır.

-Kullanılmaz mı kullanılır, zarar verir demiyorum, işe yaramaz diyorum.-

Gelelim ürün tavsiyesine. Cilalı şampuanların seramik katkılıları var. Gyeon bathe+ ve tac system seramikli şampuanı adını unuttum. Biraz pahalıdır ama zaten konsantre ürünler, fazla sarfiyat olmaz. Bunlarla yıkayıp kurulayıp arabanıza binip gidebilirsiniz. Geyet güzel destekleyecek ve korumanızın ömrünü bir tık uzatacaktır. Diğer cilalı şampuanlardan (meguiars vs) 100 kat iyidir. Hem.de vaktiniz kaybolmamış olur. Alta yazacağım yõntemlere kıyasla koruması biraz daha düşüktür ama zamanı olmayanlar için biçilmiş kaftan.

İkinci yöntem ıslak cila. Bunlar gayet basit ve zaman almayacak yöntemler. Gyeon wet coat tavsiye ederim. Koch pw de var çok daha ucuz baya da polüler ama zaten az yıkıyorsunuz, almışken iyisini alın.

Üçüncü yöntem sealant veya yeni nesil hybrid waxlarla desteklemek. Turtle wax seal n shine veya mavi kutulu meguiars ceramic wax tavsiye ederim.
Turtle waxı kuru arabaya sık sil,
megi ıslak arabaya sık, aplikatör yada eldivenle yay ardından durula şeklinde uygulayacaksınız. Diğerlerine göre bunlar biraz daha zaman alacak ve zahmetli. Yani bir 15 dakika kadar :)

Seçim sizin. Bir de bu yazdıklarım tek başına istediğiniz kadar koruma sağlamaz. Altta wax ya da seramik varken kullanıldığında hem korumayı arttırıp hem de az da olsa korumanın ömrünü uzatacak, geçici katman oluşturacak yöntemler.
Arabayı esas koruyacak olan wax veya seramiktir bunu unutmayın.
quick detailer da kullanmayın, korumaya zarar vermekten başka bir şey yapmayacak.
 
Son düzenleme:

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#32
@Berkay, Seramik var arabada. Belki aşınmış olabilir tabi . Biri siyah biri mavi seramik wax ve seramik destekleyici sprey de var. Mavi olan uygulaması kolay. Ama daha yapmadım. Onu yapabilirim arada bir.