Çeyiz Paylaşım ve Uygulama Tavsiye

Ediz

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
67
Beğeniler
54
Yaş
34
#1
Merhaba,gözlerim kanlana kanlana 1 haftadır forumu alt üst ettim diyebilirim. Aldığım yol tahminimce %30 kadar anca. :) Tabiki de herşeyi biranda öğreneyim yada uygulayım diye bir çabam yok ama uygulama yapmak içinde sabırsızlanmıyor değilim. :) @El_Diablo nun konusu oldukça bana faydalı oldu.Öncelikle yazı yazarken kendisine de teşekkür edeyim. Kendisinin ilk detay temizliğine başlarken ki durumu ile hemen hemen aynı durumdayız. Yanısıra @Murat abinin verdiği hertürlü desteğe ve de bu forumda emeği geçen isimlerini tek tek yazmaya kalksam kafamda en az 10 kişinin bulunduğu aktif ve bilgili diğer forum üyelerine cani gönülden teşekkür ederim. Şimdi siz değerli bilirkişilerden uygulama yapabilme yetisine sahip olabilmem de de destek olabilmenizi temenni ediyorum. Elimdeki ürünleri ve uygulamak istediğim yöntemi sizlere bahsedicek olursam;
1-Kwazar 2 lt foamer ile ön yıkama . (içerisine auto glymm polat blast koyup) Köpüğü 5 dk kadar araç üstünde bekletip 2. adıma geçicem.Oranı hakkında yardımcı olursanız sevinirim.
2-Zymol autowash şampuanı ile aracı yıkamak.
3-Araç ıslakken Koch chemie demir tozu sökücüyü tüm araca sıkıp bir süre bekledikten sonra tekrar yıkamak.
4-3 m mavi kili ve johnsons baby bebek şampuanı/sulu karışımı bir sprey şişeye doldurup uygulamak.Zymol şampuanı suyla beraber kullansam mı? Hangisi daha iyi olur bilemedim.
5-Aracı birdaha yıkamak(Araçta şampuan kalmaması için) ve durulamak.
6-Menzerna 400/2500/3800 ü sırasıyla Hex-logic veya lake country pad leri ile uygulamak.Babamla ikimizin aracından bu 3 ürünü siyah aracımız için uygulamak amaçlı yazdım fakat ilk kendi aracım olan turkuaz renkli ve aşağıda resmini ekliyeceğim aracım için sadece 3800 ü kullanayım diyorum.(hyundai marka araç,araç komple 4 ay öncesi boyandı.)Burada sadece menzerna 3800 üm mevcut. Geri kalanını f/p nezlinde gelicek tavsiyeye göre değiştirebilirim.
7-izopropil alkol veya m600 tiner ile yüzeyin hepsini silmek.Tavsiyeye göre alınacak.
8-Mr fix 9h seramik kaplamasını uygulayıp 15 dk sonra mikrofiber bez yardımı ile silmek.
Yazım biraz uzun oldu ama aklımda ki plan proje bu yönde. Profesyonel bir iş yada mükemmel sonuçlar çıkaramayacağımın farkındayım fakat siz değerli forum üyelerinden ricam birşeyleri yanlış yapmamak adına tavsiyelerinizi benimle paylaşmanız. Aracımın ''şuanlık'' sadece parlak,çizikleri min. seviyede ve korunaklı olmasını istiyorum.Herkese anlayışı ve ayırdığı vakit için şimdiden teşekkür ediyorum.
 

Ekli dosyalar

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#2
Merhaba, müsadenizle nacizane görüşlerimi belirteyim,
Sıralama güzel bir sıkıntı yok, kil kaydırıcı hiç farketmez polisaj yapacaksınız. Polisaj pedleriyle ilgili tecrübeli olanlar tavsiye vereceklerdir bana düşmez ama fotoğrafa bakınca 3800 normalde yeterli gelmez gibime geliyor ama boya yeni olduğu için biraz yumuşak olacaktır, kenarda bir deneyin, bakın çizik alıyorsa devam, almıyorsa 2500 ile devam edin.
Seramikten önce; araba yeni boyandığı için ben yarı yarıya sulandırılmış izopropil alkol kullanmanızı ve iki tur silmenizi tavsiye ederim.
Mr. fix seramik yerine size başka bir şey tavsiye vereyim. Tac System Quartz Shine alın 30ml olandan. İki arabayı da hazırlayın. Ürün ikisine de yetecektir. 1 kat olarak uygulanıyor. Silmesi kolay, Parlaklığına ve hidrofobisine hayran bırakır benden söylemesi.
 

El_Diablo

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2018
Mesajlar
476
Beğeniler
952
Yaş
45
İl
Frankfurt
#3
Konum faydali olabildiyse ne mutlu bana.....forumun amaci bu ;)

Soruna gelirse.....

4. bebe sampuan yerine kil kaydirici tavsiye ederim. Alternativ olarak Zymol sampuan su karisimi kullanin.
6. Menzerna 3800 belki gereksiz kalabilir.Muhtemelen 400 -2400 kombisi yeterli olacakdir. Benim simdiye kadar Menzerna ile yasadigim tecrübe 2400 müthis bir parlaklik cikariyor. üzerinden 3800 gecsem dahi fark görünmüyor.Yerinde olsam duruma göre karar verirdim.Ama sadece 3800 isinizi görmez.
7. ben Izopropil kullaniyorum ve memnunum.
8. Mr.Fix hakkinda malesef hicbir bilgim yok. Ama piyasada cok sahteleri var , ve bunu cakmak testi ilen tespit edebilirsiniz. Genel olarak ilk defa seramik kullanicaksanz ben sahsen kendini kanitlamis bir seramik ilen baslardim. Ama bu benim nacizhane düsüncem.


9 gecmis olsun. virusu kapmisiniz :)
 
Son düzenleme:

Noname

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
#4
Haddime değil ama üslubunuzu, tavrınızı kendi adıma çok olumlu buluyorum. Allah gönlünüze göre versin.

Seçeneklere bilgim dahilinde cevap verecek olursam;

1) Auto Glym resmi sitesinde polar blast ile iyi bir köpük için 100 ml ürün 500 ml su şeklinde tavsiye veriyor. Bu da Kwazar için 300 ml ürün 1500 ml su demek ki bence çok fazla ürün tüketiyor.

3) Koch Chemi FB kullanacağınızı tahmin ediyorum? Yoksa RRR mı?

4) Ben dalin kullanıyorum, memnunum. Siz zaten ardından polisaj da yapacağınız için kil kaydırıcı çok da önemli değil. Zymol'ü ziyan etmeyin boşa :) 3M'i sadece tamponda denedim, çok da kötü gelmedi bana. Ama üstadlar cevap verecektir.

7) 1:1 izopropil alkol güzel bir temizlik sağlayacaktır.

Umarım fikir verir.
 

Ediz

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
67
Beğeniler
54
Yaş
34
#5
Merhaba, müsadenizle nacizane görüşlerimi belirteyim,
Sıralama güzel bir sıkıntı yok, kil kaydırıcı hiç farketmez polisaj yapacaksınız. Polisaj pedleriyle ilgili tecrübeli olanlar tavsiye vereceklerdir bana düşmez ama fotoğrafa bakınca 3800 normalde yeterli gelmez gibime geliyor ama boya yeni olduğu için biraz yumuşak olacaktır, kenarda bir deneyin, bakın çizik alıyorsa devam, almıyorsa 2500 ile devam edin.
Seramikten önce; araba yeni boyandığı için ben yarı yarıya sulandırılmış izopropil alkol kullanmanızı ve iki tur silmenizi tavsiye ederim.
Mr. fix seramik yerine size başka bir şey tavsiye vereyim. Tac System Quartz Shine alın 30ml olandan. İki arabayı da hazırlayın. Ürün ikisine de yetecektir. 1 kat olarak uygulanıyor. Silmesi kolay, Parlaklığına ve hidrofobisine hayran bırakır benden söylemesi.
Tavsiyeleriniz için öncelikle teşekkürler. Çizik alma hususunda ki düşüncenize katılıyorum. Forumda da okuduğum kadarıyla herkes aynı fikirde ve bende bu şekilde uygulamayı düşünüyordum. İzopropil tavsiyenizede teşekkür ederim. Anca yazmış olduğunuz seramik kaplamaya baktığımda fiyat bandı epey bir üst seviyede,gözümü korkutmadı desem yalan söylemiş olurum :) şimdilik aliexpressten aldığımla yetinsem iyi olucak gibi :)
Konum faydali olabildiyse ne mutlu bana.....forumun amaci bu ;)

Soruna gelirse.....

4. bebe sampuan yerine kil kaydirici tavsiye ederim. Alternativ olarak Zymol sampuan su karisimi kullanin.
6. Menzerna 3800 belki gereksiz kalabilir.Muhtemelen 400 -2400 kombisi yeterli olacakdir. Benim simdiye kadar Menzerna ile yasadigim tecrübe 2400 müthis bir parlaklik cikariyor. üzerinden 3800 gecsem dahi fark görünmüyor.Yerinde olsam duruma göre karar verirdim.Ama sadece 3800 isinizi görmez.
7. ben Izopropil kullaniyorum ve memnunum.
8. Mr.Fix hakkinda malesef hicbir bilgim yok. Ama piyasada cok sahteleri var , ve bunu cakmak testi ilen tespit edebilirsiniz. Genel olarak ilk defa seramik kullanicaksanz ben sahsen kendini kanitlamis bir seramik ilen baslardim. Ama bu benim nacizhane düsüncem.


9 gecmis olsun. virusu kapmisiniz :)
Zaman ayırdığınız için teşekkürler. :) Burada bi boyacı abi bölünerek satıyor ürünleri 100 er ml alıyorum bende ondan. Acaba 2400 yoksa 2500 alsam aynı işi görür mü?

Haddime değil ama üslubunuzu, tavrınızı kendi adıma çok olumlu buluyorum. Allah gönlünüze göre versin.

Seçeneklere bilgim dahilinde cevap verecek olursam;

1) Auto Glym resmi sitesinde polar blast ile iyi bir köpük için 100 ml ürün 500 ml su şeklinde tavsiye veriyor. Bu da Kwazar için 300 ml ürün 1500 ml su demek ki bence çok fazla ürün tüketiyor.

3) Koch Chemi FB kullanacağınızı tahmin ediyorum? Yoksa RRR mı?

4) Ben dalin kullanıyorum, memnunum. Siz zaten ardından polisaj da yapacağınız için kil kaydırıcı çok da önemli değil. Zymol'ü ziyan etmeyin boşa :) 3M'i sadece tamponda denedim, çok da kötü gelmedi bana. Ama üstadlar cevap verecektir.

7) 1:1 izopropil alkol güzel bir temizlik sağlayacaktır.

Umarım fikir verir.
Değerli görüşlerinizi belirttiğiniz için teşekkürler. Forum içerisinde ne kadar aile ortamı hissetsemde yazdıklarıma bikaç kez daha süzgecimden geçiriyorum. Güzel bakan güzel görür Allah razı olsun.
Sarfiyat dediğiniz gibiyse ben köpükte baya bi cimrilik yapmışım çünkü 1lt almıştım bu beni 3 yıkama anca götürücek :)
Koch cheminin hangisi olduğunu renginden anlıyabilir miyim? Forumdan gönlü güzel bi abimizden almıştım,güvendiğim içinde fb mi rrr mi sormadım.
Genel görüş izopropil alkol üzerine heralde onuda netleştirmiş oldum böylece saolun.
 

El_Diablo

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2018
Mesajlar
476
Beğeniler
952
Yaş
45
İl
Frankfurt
#6
2400 isinizi görür. Hareden öte cizikler varsa 400lük ile baslayin. Ama en önemlisiilk önce 40x40 Testspot yapin.
Hayatimda hic seramik yapmadim, ama bildigim kadariyla altyapi pürüzsüz ve 100% yakin olmali. Güzel bir wax alternatif olabilirmi ??
 

Ediz

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
67
Beğeniler
54
Yaş
34
#7
2400 isinizi görür. Hareden öte cizikler varsa 400lük ile baslayin. Ama en önemlisiilk önce 40x40 Testspot yapin.
Hayatimda hic seramik yapmadim, ama bildigim kadariyla altyapi pürüzsüz ve 100% yakin olmali. Güzel bir wax alternatif olabilirmi ??
Testspot' u mutlaka yapacağım teşekkür ederim. Bunu araştırmalarımdan edindiğim bilgi sayesinde şöyle nitelendiriyorum ; kendime belli bir alan belirleyip orada sırasıyla ince pastadan kalına doğru uygulayacağım ve çizikler hangisinde gidiyorsa onu uygulamaya karar verip finish pastası atacağım değil mi? Birde her pasta arası yüzeyi izopropil ile silmem gerekiyor heralde?
Wax ıda araştırdım tabi ki fakat ilk etapta elimdekileri bi değerlendireyim eğer ki yetersiz kalırsa diğer ürünlere yöneleyim diyorum. Öncesi ve sonrası şeklinde post açıp sizlere danışmayı sabırsızlıkla bekliyorum zaten :) O aşamada yeterli gelmez ise mutlaka wax konusunu da düşüneceğim. Saolun.
 

El_Diablo

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2018
Mesajlar
476
Beğeniler
952
Yaş
45
İl
Frankfurt
#8
Aynen.... hem en zayif pasta hem en az asindirici pad ile denemeleri yapin ve yavas yavas sert pad ve asindirici pastalara gecin. Her arabanin boyasi ayni olmadigi icin. Hep ayni sonuc cikmiyor bu prosedürde . Ben amatör seviyedeyim .Simdiye kadar uygulama yaptigim arac sayisi 8-9 ama @onurçiko @multispace bu üyeler bu isi profesyonel seviyede yapiyorlar. Bu arkadaslar daha saglikli cevap verirler.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,946
Beğeniler
9,605
İl
.
#9
Testspot' u mutlaka yapacağım teşekkür ederim. Bunu araştırmalarımdan edindiğim bilgi sayesinde şöyle nitelendiriyorum ; kendime belli bir alan belirleyip orada sırasıyla ince pastadan kalına doğru uygulayacağım ve çizikler hangisinde gidiyorsa onu uygulamaya karar verip finish pastası atacağım değil mi? Birde her pasta arası yüzeyi izopropil ile silmem gerekiyor heralde?
Wax ıda araştırdım tabi ki fakat ilk etapta elimdekileri bi değerlendireyim eğer ki yetersiz kalırsa diğer ürünlere yöneleyim diyorum. Öncesi ve sonrası şeklinde post açıp sizlere danışmayı sabırsızlıkla bekliyorum zaten :) O aşamada yeterli gelmez ise mutlaka wax konusunu da düşüneceğim. Saolun.
Spot test sırasında yüzeyi net görebilmek adına m600 ile ara ara silip durumu görebilirsiniz. Sonrasında hangi pasta ile devam edeceğinize karar verince her pasta sonrasında yüzeyi m600 vb birseyle silmenize gerek yok en son finishing sonrasında m600 ile silersiniz..
 

Ediz

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
67
Beğeniler
54
Yaş
34
#10
Spot test sırasında yüzeyi net görebilmek adına m600 ile ara ara silip durumu görebilirsiniz. Sonrasında hangi pasta ile devam edeceğinize karar verince her pasta sonrasında yüzeyi m600 vb birseyle silmenize gerek yok en son finishing sonrasında m600 ile silersiniz..
Buda anlaşılmıştır. Teşekkür ederim düzeltme için. Yalnız m600 ve izopropil aynı işi yapmiyormuydu 2sinden 1 tanesini alsam yeterli mı yoksa 2 sinide almam gerekli mi?
 

multispace

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Üye
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
776
Beğeniler
1,038
Yaş
37
İl
samsun
#12
Selam

İpa alacağınıza m600-700 alın. Bulursanız 700 alın. Güzel bir temizlik sağlar.

Pasta olarak koch Chemie öneririm h9-f6 m3 kombinesi güzeldir. Siyah araçta genel olarak 3 aşama Polisaj yapıyorum.parlaklıgı üste almak adına. Ped olarak lake ve hex güzeldir. TEM’ini biraz problem

Alacağınız sonuç tamamen işçilik ve kullanılacak malzemeye bağlı. İlk uygulamalarda %100 başarı elbette olmasa bile zamanla taşlar oturacak ve her yaptığınız araba daha başarılı olacak. İşi kavradıkça da uygulama süreleri uzayacak :)
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#13
M600 ve m700 elbette gůzel temizlik saglar tercihimiz tartismasiz odur ama arabanin yeni boyanma durumu var arkadaslar okudunuz degil mi? Gözden kaçmasın. Sonradan boyanan parçalarda seramik sürerken bile spot test yapmak gerekiyor, içerisindeki çözücü maddeler sıkıntı yaratma ihtimali az da olsa var. Nerede boyandığını bilmiyoruz, vernik katmanı zayıf veya yetersiz değilse bir sıkıntı olmaz tabi.
 

Ediz

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
67
Beğeniler
54
Yaş
34
#14
M600 ve m700 elbette gůzel temizlik saglar tercihimiz tartismasiz odur ama arabanin yeni boyanma durumu var arkadaslar okudunuz degil mi? Gözden kaçmasın. Sonradan boyanan parçalarda seramik sürerken bile spot test yapmak gerekiyor, içerisindeki çözücü maddeler sıkıntı yaratma ihtimali az da olsa var. Nerede boyandığını bilmiyoruz, vernik katmanı zayıf veya yetersiz değilse bir sıkıntı olmaz tabi.
Üstadım valla boyacima hiç güvenmiyorum :) boyamda on tampon da astar bile atmamış boyacı. Geçen yıkarken çatladı boya siz düşünün. Oyuzden bende çizikleri yok edip bi koruma tabakası olusturayim ki boya elimde kalmasın diyorum :) Diğer taraflarda astar var omdan eminim ama vernik olayı nasıldır bilmiyorum.
Selam

İpa alacağınıza m600-700 alın. Bulursanız 700 alın. Güzel bir temizlik sağlar.

Pasta olarak koch Chemie öneririm h9-f6 m3 kombinesi güzeldir. Siyah araçta genel olarak 3 aşama Polisaj yapıyorum.parlaklıgı üste almak adına. Ped olarak lake ve hex güzeldir. TEM’ini biraz problem

Alacağınız sonuç tamamen işçilik ve kullanılacak malzemeye bağlı. İlk uygulamalarda %100 başarı elbette olmasa bile zamanla taşlar oturacak ve her yaptığınız araba daha başarılı olacak. İşi kavradıkça da uygulama süreleri uzayacak :)
Ve aleykum selam.Bende el diablo üstadın konusunda yazılanlardan esinlenerek bu padleri yazdım ama dediginiz gibi google da ara ara bulamadım padleri :) bulduğum yerlerde biraz yüksek fiyatlı satıyorlar. Bulunması nadir olduğu için koydukları fiyata lafım yok ama benim için yüzü astarini asicak gibi geldi ilk etapta. Daha neyle karsilasacagimi bile bilmiyorum.Koch chemiyi araştırmaya aldım teşekkürler,elinize sağlık.
 

Ediz

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
67
Beğeniler
54
Yaş
34
#15
Üstadlar son 1 sorum var müsadenizle; bu işlemlerin tamamı gölgede mı yapılmalı güneşte de yapılması gerekenler var mi? (Kapalı garajım yok) Polisaj öncesi tüm işlemleri yikama sahasında polisaj ve seramik kaplamayida evimin önünde gölgede yapayım diyorum ne dersiniz?
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#16
Üstadlar son 1 sorum var müsadenizle; bu işlemlerin tamamı gölgede mı yapılmalı güneşte de yapılması gerekenler var mi? (Kapalı garajım yok) Polisaj öncesi tüm işlemleri yikama sahasında polisaj ve seramik kaplamayida evimin önünde gölgede yapayım diyorum ne dersiniz?
Bütün işlemler gölgede yapılıyor. Sadece çizik ve hare kontrolu için güneşe çıkarıp bakarsınız sonra tekrar gölgede işlemlere devam edersiniz.