Değerli forum üyesi arkadaşlarım kendi aracıma uyguladığım derin çizik rötuş uygulamasını sizlerle paylaşmak istiyorum. Ancak konuya başlamadan bir kaç bilgiyi hatırlatmakta fayda var.
1. Hiç bir rötuş uygulaması aracın çizilen parçasını eski haline getirmez. Yüzde yüz bir düzelme istiyorsak o parçanın boyanması gerekir. Bu noktada ki beklentimize göre rötuş işlemine başlamak en doğru karar olur.
2. Rötuş sonucu çirkin görüntü kaybolur ancak çiziğin olduğu yer çeşitli açılardan belli olacaktır. O yüzden çeşitli yerlerde gördüğünüz uygulama resimleri kafanızı karıştırmasın. Konunun sonuna çizik olan yerin iki farklı açıdan fotoğrafını ekleyeceğim birinde rötuş belli olurken diğerinde belli olmayacak.
3. Benim hayata bakışım 'Hata yapmadan hiç bir şey öğrenemezsin' şeklindedir. Hata yapmak sizi korkutuyorsa bu işe hiç bulaşmayın Smile Yani ilk seferde kusursuz bir sonuç almayı beklemeyin Smile
Elimizde bulunması gereken ekipmanlarla başlayalım
- 1500-2000-2500-3000 kum su zımparaları ve küçük zımpara takozu.
- Aracımızın boya koduna özel hazırlanmış rötuş boyası -ayrı bir kutu da vernik - ayrı bir kutuda sertleştirici
- Çeşitli ebatlarda resim fırçaları - maskeleme bandı -ipa m600 gibi arındırıcılar
- Polisaj makinesi ve çeşitli aşındırıcılık değerlerine sahip pasta ve pedler.
-Bolca sabır ve bolca vakit ( Burası çok önemli) Smile
Başlayalım Smile
İlk önce çiziğin olduğu yer açıkta kalacak şekilde güzelce maskeliyoruz. Maskeleme işleminde çiziğin 5mm yukarı ve aşağısı da açıkta kalacak şekilde yapıyoruz. Çiziğe ben daha önceden rötuş işlemi denemiştim o yüzden bazı yerlerde boya kalıntısı mevcut. Peki bu rötuş neden olmadı derseniz sebebi rötuş boyasında sertleştirici bulunmaması.
Daha sonra zımparalamaya başlıyoruz. Zımpara konusu hassas olduğu için sürekli yaptığımız yeri bir bezle silerek kontrol etmemiz lazım ki hata yapmayalım. Çiziğin derin kısmı ortaya çıkmaya başladığında 3000 kum zımpara yapıyoruz ve ilk zımpara işlemini bitiriyoruz.
Daha sonra yüzeyde herhangi bir kalıntı kalma ihtimaline karşı ipa ile siliyoruz tekrar maskeliyoruz ve rötuş işlemine başlıyoruz
Aldığımız boya vernik ve sertleştiricinin tamamını kesinlikle karıştırmıyoruz ihtiyacımız olan kadar yapacağız. Bunun için şöyle bir pratik yol kullanabiliriz eczaneden 3 tane şırınga alıyoruz. Boya vernik ve sertleştiriciyi ayrı şırıngalara çekiyoruz.Çay tabağı yada ruj kutusu gibi bir kaba bu üçünden karıştırıyoruz. Oranı şöyle yapabiliriz 10ml boya 4ml vernik 4ml sertleştirici gibi. Boyayı azar azar bir kaç sefer hazırlayacağız. Çünkü uygulama esnasında kapta kuruyabiliyor ve fırçayla sürmek sorun oluyor. Burada dikkat edilecek nokta çizik kanalını tek seferde doldurmaya çalışmamak bir kat sürüp bir 15 dakika bekleyip sonraki katı atıyoruz. Boyanın kurumasını minimum bir gün beklememiz lazım. Hatta katları atarken de birer gün beklersek çok daha güzel olur. Çiziği normal boya seviyesinden biraz daha yukarıda olacak şekilde doldurmalıyız. Kuruduktan sonra tekrar zımpara ve polisaj yapacağımız için işlem sonunda normal boya seviyesine inecek.
Boyanın kurumasını en az bir gün bekledikten sonra tekrar bir maskeleme yapıp 2000 ve 3000 kum zımparayla fazlalıkları alıyoruz. Ben daha öncede aynı bölgede iki defa zımpara yaptığım için bu sefer tam istediğim gibi seviyeyi indiremedim. Çünkü biraz daha zorlasam boyayı açacaktım. Zımpara sırasında yine bolca kontrol yapıyoruz hem elimizle hem gözümüzle. Bu arada rötuşun etrafında ki zımpara izlerinden korkmayın oralar en kolay halledilecek yerler. Daha önceki denemelerim olmasa biraz daha zımpara ile girebilseydim çok daha güzel olacaktı
Zımparadan sonra zımpara izlerini almak için polisaj makinesini kullanıyoruz. Ben sırasıyla 400 2500 ve 3800 yaptım ancak polisaj sürelerini çok uzun tutmayın. Boyanın kuruması yaklaşık 2 ay kadar sürüyor o yüzen yaptığınız rötuşu sökme ihtimaliniz yüksek. Hatta ilk olarak 2500 ile almayı deneyin alabilirseniz 3800 le finish yapar bitirirsiniz.
Gelelim finish fotolarına. En son resmi ise size konunun başında bahsettiğim açı muhabbetini ispatlamak için ekliyorum. Son resimlerin biri hariç hepsi aynı anda çekildi.
Mevzu bu arkadaşlar. Burada ki bütün iş sizin el becerinize bakar. Daha önce zımpara ile iki defa aynı yere deneme yapmasaydım daha güzel olabilirdi ama bu haliyle de eskisinden çok daha iyi oldu
1. Hiç bir rötuş uygulaması aracın çizilen parçasını eski haline getirmez. Yüzde yüz bir düzelme istiyorsak o parçanın boyanması gerekir. Bu noktada ki beklentimize göre rötuş işlemine başlamak en doğru karar olur.
2. Rötuş sonucu çirkin görüntü kaybolur ancak çiziğin olduğu yer çeşitli açılardan belli olacaktır. O yüzden çeşitli yerlerde gördüğünüz uygulama resimleri kafanızı karıştırmasın. Konunun sonuna çizik olan yerin iki farklı açıdan fotoğrafını ekleyeceğim birinde rötuş belli olurken diğerinde belli olmayacak.
3. Benim hayata bakışım 'Hata yapmadan hiç bir şey öğrenemezsin' şeklindedir. Hata yapmak sizi korkutuyorsa bu işe hiç bulaşmayın Smile Yani ilk seferde kusursuz bir sonuç almayı beklemeyin Smile
Elimizde bulunması gereken ekipmanlarla başlayalım
- 1500-2000-2500-3000 kum su zımparaları ve küçük zımpara takozu.
- Aracımızın boya koduna özel hazırlanmış rötuş boyası -ayrı bir kutu da vernik - ayrı bir kutuda sertleştirici
- Çeşitli ebatlarda resim fırçaları - maskeleme bandı -ipa m600 gibi arındırıcılar
- Polisaj makinesi ve çeşitli aşındırıcılık değerlerine sahip pasta ve pedler.
-Bolca sabır ve bolca vakit ( Burası çok önemli) Smile
Başlayalım Smile
İlk önce çiziğin olduğu yer açıkta kalacak şekilde güzelce maskeliyoruz. Maskeleme işleminde çiziğin 5mm yukarı ve aşağısı da açıkta kalacak şekilde yapıyoruz. Çiziğe ben daha önceden rötuş işlemi denemiştim o yüzden bazı yerlerde boya kalıntısı mevcut. Peki bu rötuş neden olmadı derseniz sebebi rötuş boyasında sertleştirici bulunmaması.
Daha sonra zımparalamaya başlıyoruz. Zımpara konusu hassas olduğu için sürekli yaptığımız yeri bir bezle silerek kontrol etmemiz lazım ki hata yapmayalım. Çiziğin derin kısmı ortaya çıkmaya başladığında 3000 kum zımpara yapıyoruz ve ilk zımpara işlemini bitiriyoruz.
Daha sonra yüzeyde herhangi bir kalıntı kalma ihtimaline karşı ipa ile siliyoruz tekrar maskeliyoruz ve rötuş işlemine başlıyoruz
Aldığımız boya vernik ve sertleştiricinin tamamını kesinlikle karıştırmıyoruz ihtiyacımız olan kadar yapacağız. Bunun için şöyle bir pratik yol kullanabiliriz eczaneden 3 tane şırınga alıyoruz. Boya vernik ve sertleştiriciyi ayrı şırıngalara çekiyoruz.Çay tabağı yada ruj kutusu gibi bir kaba bu üçünden karıştırıyoruz. Oranı şöyle yapabiliriz 10ml boya 4ml vernik 4ml sertleştirici gibi. Boyayı azar azar bir kaç sefer hazırlayacağız. Çünkü uygulama esnasında kapta kuruyabiliyor ve fırçayla sürmek sorun oluyor. Burada dikkat edilecek nokta çizik kanalını tek seferde doldurmaya çalışmamak bir kat sürüp bir 15 dakika bekleyip sonraki katı atıyoruz. Boyanın kurumasını minimum bir gün beklememiz lazım. Hatta katları atarken de birer gün beklersek çok daha güzel olur. Çiziği normal boya seviyesinden biraz daha yukarıda olacak şekilde doldurmalıyız. Kuruduktan sonra tekrar zımpara ve polisaj yapacağımız için işlem sonunda normal boya seviyesine inecek.
Boyanın kurumasını en az bir gün bekledikten sonra tekrar bir maskeleme yapıp 2000 ve 3000 kum zımparayla fazlalıkları alıyoruz. Ben daha öncede aynı bölgede iki defa zımpara yaptığım için bu sefer tam istediğim gibi seviyeyi indiremedim. Çünkü biraz daha zorlasam boyayı açacaktım. Zımpara sırasında yine bolca kontrol yapıyoruz hem elimizle hem gözümüzle. Bu arada rötuşun etrafında ki zımpara izlerinden korkmayın oralar en kolay halledilecek yerler. Daha önceki denemelerim olmasa biraz daha zımpara ile girebilseydim çok daha güzel olacaktı
Zımparadan sonra zımpara izlerini almak için polisaj makinesini kullanıyoruz. Ben sırasıyla 400 2500 ve 3800 yaptım ancak polisaj sürelerini çok uzun tutmayın. Boyanın kuruması yaklaşık 2 ay kadar sürüyor o yüzen yaptığınız rötuşu sökme ihtimaliniz yüksek. Hatta ilk olarak 2500 ile almayı deneyin alabilirseniz 3800 le finish yapar bitirirsiniz.
Gelelim finish fotolarına. En son resmi ise size konunun başında bahsettiğim açı muhabbetini ispatlamak için ekliyorum. Son resimlerin biri hariç hepsi aynı anda çekildi.
Mevzu bu arkadaşlar. Burada ki bütün iş sizin el becerinize bakar. Daha önce zımpara ile iki defa aynı yere deneme yapmasaydım daha güzel olabilirdi ama bu haliyle de eskisinden çok daha iyi oldu
Moderatör tarafında düzenlendi: